Mistä maasta työpaikkasi ulkomaalaiset työntekijät ovat kotoisin?
Mun työpaikalla on kaksi venäläistä työntekijää, jotka ovat jo yli 20v asuneet Suomessa, joten he puhuvat ihan täydellistä suomea. Mulla on myös toinen työpaikka ja siellä on työntekijöitä Filippiineiltä, Venäjältä, Keniasta ja Egyptistä.
Kommentit (31)
Thaimaasta, Filippiineiltä, Turkista, Intiasta, Etiopiasta, Pakistanista... On vielä ainakin 1 afrikkalainen, mutta en muista mistä maasta hän on.
Ainakin näistä: Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Venäjä, Ukraina, Viro, Pakistan, Somalia, Kiina, Vietnam.
Muutama vietnamista ja yksi venäläinen sekä yksi virolainen.
Ukrainasta. Opetellut suomenkielen.
Pari somalialaista, pari virolaista, toimistosiivoojakin on pakistanista.
Afrikasta (useasta maasta) ja Aasiasta. Afrikkasta tulleet puhuvat huonoiten suomea.
Virosta on työkaverini. Puhuu täydellistä suomea.
Siivousala. Intiasta on alkanut tulemaan paljon porukkaa.
Saksa, USA, UK, Ranska, Italia ja Intia. IT-ala ja englanti on työkieli.
Nykyisessä on yksi aasialainen, alkuperäistä maata en tiedä. Aiemmassa työpaikassa oli ainakin jenkki, puolalainen, vietnamilainen, italialainen ja mahdollisesti muitakin.
En edes tiedä mistä kaikkialta. Turun telakka.
Työskentelen ja asun Norjassa. Työkavereita on Suomesta, Ruotsista Kolumbiasta, Kosovosta, Pakistanista, Oli yksi venäläinen mutta ei ole enää. Ja tietysti norjalaisia. Filippiineiltä oli yksi joka oli työharjoittelussa. Enpä nyt muista enempää.
Työskentelen siis sairaanhoitajana. Näistä kaikki ei ole sairaanhoitajia vaan osa avustavissa töissä. Kaksi suomalaista minun lisäkseni on sh, yksi perushoitaja ja kaksi assistenttia eli avustajaa ovat suomalaisia. Toinen heistä jatko-opiskelee parushoitajaksi tai siis hjelpepleieriksi.
Meillä on yksi musta mies töissä. Sanovat että Afrikka on kaukana, mutta ei se kovin kaukana voi olla kun tämäkin tulee pyörällä töihin.
Myanmarista on miessiivooja.