Tuntuu typerältä tunnustaakin, mutta pelkään meidän remonttimiestä. Syytä vai ei?
Eli tehdään remonttia talossa ja tietyt asiat tekemään on palkattu ammattilainen. Täällä niitä ei hirveästi ole saatavilla, joten otettiin tästä läheltä tutun suosittelemasta firmasta.
Alussa jo sanottakoon että mä olen tehnyt työtä mm. rikoksista tuomittujen, narkkareiden ym kanssa ja tullut hyvin toimeen, en ole pelännyt heitä, osaan toimia väkivaltatilanteissa jne. En siis ole mikään säikky säpsy ihminen. Mutta tässä remonttimiehessä on jotain todella epämiellyttävää.
Tyyppi on epäsiisti, elehtii kummallisesti ja puhuu, karjahteleekin itsekseen. Tulee aina etukäteen ilmoittamatta, en välttämättä huomaa muusta kuin että koira alkaa haukkua, kun tyyppi seisoo ikkunan takana kädet taskussa, sisälle tuijottaen. Ei siis soita, ei koputa oveen, vaan seisoo ikkunan takana kun näkee minut sisällä. Välillä tulee sanomaan mulle jotain mutta seisoo vaan ja tuijottaa jotenkin vihaisen oloisena, eikä saa sanottua mistä on kyse. Kerran sain mieheltäni viestin että pitää näyttää tälle tyypille sähköjutut, tyypin esimies oli miehelleni ilmoittanut, kun ei tyyppi tullut multa suoraan kysymään, seisoi vain ja tuijotti minua ja asuntoa. Vaikka häneltä kysyy että mitä, niin ei. Ei vastaa mitään järkevää.
Kerran sanoin hänelle että nyt on kaikki tällä hetkellä meidän pyytämät asiat tehty, kiitokset ja soitamme sitten kun voi taas tulla tekemään. On siis ollut heillä firmankin toive että tulevat aina sitä mukaa kun meillä asiat etenee, ettei ole sitten isoa urakkaa kerralla. Ja siis nimenomaan hänelle painotin että nyt ei kannata tulla, ennen kuin me seuraavan kerran soitamme. Seuraavana aamuna tyyppi seisoi taas ikkunan takana, meinasin saada slaagin. Hänellä oli kuulemma jäänyt joku juttu tekemättä. Teki sen ja kun kävi ulkona, sieltä kuului ilmanvaihtokanavia pitkin puhetta ja karjahtelua. Oli yksin, eikä puhunut puhelimessa.
Yhtenä päivänä kun tyyppi oli täällä, kuulin ulko-ovelta rasahduksen ja ajattelin hänen tulevan sisälle. Ei tullut, odotin minuutin pari. Keskeytin työt ja lähdin katsomaan, niin tämä tyyppi seisoo tuulikaapissa, pelästyi kun avasin oven. Kuulemma "tässä vaan vähän katselin että millainen eteinen".
Ja ei, tämä ei todellakaan ole keksitty juttu. Ja ihan oikeasti mulle on tullut olo etten halua olla tuon tyypin kanssa missään tekemisissä enää. Enkä halua häntä meidän pihaan ja kotiin enää. Seisoo ikkunan takana ja kuuntelee oven takana ties kuinka kauan, ellen huomaa, wtf??!
Olenko mä sekoamassa?
Kommentit (94)
Meillä kävi ilpin asentaja keväällä- oli niin vihainen ja uhkaava, että lamaannuin lapsen tasolle ja pelkäsin kovasti. Miehillä on helppoa nauraa naisten pelolle, mutta kun on ollut väkivaltaisessa suhteesaa, kyllä sellainen triggerina toimi.
Kyllä tuo karjahtelu viittaa vahvasti Touretten oireyhtymään. Kannattaa googlailla. Hekin pystyvät joskus skarppaamaan mutta jos tilanne on stressaava tai ahdistava (esim tässä tilanteessa naisen kohtaaminen, jos myös autismia mukana) Minulla oli aikoinaan tällainen vanhempiensa kanssa asuva aikuinen mies naapurissa, joka meni aina nurkan tai puun taakse jos kohtasin hänet yllättäen pihatiellä tai postilaatikolla. Mieheni kohdatessaan hän saattoi jopa morjestella. Äitinsä mukaan hän ujosteli ja käyttäytyi oudosti usein vain naisia kohdatessaan, Äidin mukaan hän oli vaaraton mutta kyllä minä häntä pelkäsin. Ratkaisimme ongelman muuttamalla pois.
Anteeksi, "naisen vaisto"? Vuonna 2024 puhutaan jostain naisen vaistosta. Facepalm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä raksalla, olen nainen. Toi on ihan saa#anan normaalia siellä. Näitä riittää....
Mistä tällainen käytös yleensä johtuu?
Ei aavistustakaan. Tietäisit millaisia työpäiviä on😁
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, "naisen vaisto"? Vuonna 2024 puhutaan jostain naisen vaistosta. Facepalm.
Tunne siitä, että jotain on vialla vaikuttaa hyvin monien meistä toimintaan ja estää vaaratilanteita.
Jopa fiksujen miesten. Ymmärrän, ettet ymmärrä.
Se vaan odottaa, että jäät jumiin kuivausrumpuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunne siitä, että jotain on vialla vaikuttaa hyvin monien meistä toimintaan ja estää vaaratilanteita.
Jopa fiksujen miesten. Ymmärrän, ettet ymmärrä.
5/5
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo karjahtelu viittaa vahvasti Touretten oireyhtymään. Kannattaa googlailla. Hekin pystyvät joskus skarppaamaan mutta jos tilanne on stressaava tai ahdistava (esim tässä tilanteessa naisen kohtaaminen, jos myös autismia mukana) Minulla oli aikoinaan tällainen vanhempiensa kanssa asuva aikuinen mies naapurissa, joka meni aina nurkan tai puun taakse jos kohtasin hänet yllättäen pihatiellä tai postilaatikolla. Mieheni kohdatessaan hän saattoi jopa morjestella. Äitinsä mukaan hän ujosteli ja käyttäytyi oudosti usein vain naisia kohdatessaan, Äidin mukaan hän oli vaaraton mutta kyllä minä häntä pelkäsin. Ratkaisimme ongelman muuttamalla pois.
Saattaa ollakin tällaisesta kyse. Ap
Asiakkaan ei tarvi arvailla että mikä remontoijaa vaivaa tai käykö hänelle itselleen huonosti. Ulos ja vaihtoon ja puhuttele myös miehesi.
Tästä tuli mieleen sketsi, jossa keskiluokkaisen perheen äiti on ihan kauhuissaan, kun mekaanikko tulee tuomaan vuokra-auton avaimia :D
Naisilla on kuolemanpelko lasta saadessa ja väkivallan pelko läpi elämän. Miehet sanoo pelkäävänsä sodassa puolustaessaan mutta ne kaikki sodat on heidän itsensä aikaansaamia. Jos pitäisivät rauhan yllä, niin heillä ei olisi sitäkään pelkoa.
Jos on tuurijuoppo ja tekee kännissä töitä teillä? Örinästä ja arvaamattomasta käytöksestä tulee jotenkin mieleen vaan sellainen pahasti alkoholisoitunut kadunmies.
Ja jos kyseessä tosiaan on jokin neurologinen poikkeama, olisi remontin tekijän esimiehen (tässä tapauksessa siis remppamiehen isä) kyllä välttämätöntä informoida asiakasta etukäteen. Kyllä ihmiset osaa nykyään suhtautua melko asiallisesti, jos ko. sairaus ja siihen liittyvät käytöspoikkeamat ovat etukäteen tiedossä. Mutta jos ei mitään kerro, voi asiakkuudet kyllä loppua aika nopsasti.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kuolemanpelko lasta saadessa ja väkivallan pelko läpi elämän. Miehet sanoo pelkäävänsä sodassa puolustaessaan mutta ne kaikki sodat on heidän itsensä aikaansaamia. Jos pitäisivät rauhan yllä, niin heillä ei olisi sitäkään pelkoa.
Se että sinä olet psykoottisessa tilassa koska pääsi on todella sekaisin, ei tarkoita että naiset olisivat.
Tulee mieleen Peter Weirin elokuva The Plumber. Siinä on vähän tuollainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tourette?
Touretten oireyhtymään liittyy usein motoriset tic-oireet, jotka ovat yhden lihaksen tai lihasryhmän tahdosta riippumattomia nykäyksiä, tämmöinen henkilö tuskin yksin pystyisi tuollaisia remontteja tehdä.
Kyseessä voi olla kyllä jokin sairaus, mutta mielestäni parempi vaihtaa firmaa, vaikka toisaalta harvoin murhaajaa tai vastaavaa vaarallista henkilöä voi ulkoisten tekijöiden perusteella päätellä.
Ei niitä lihasmykäyksiä yleensä ole jos keskittyy johonkin
Hyi saakeli. En haluaisi nähdä tyyppiä enää kotini lähettyvillä.
Ei ehditty miehen kanssa asiasta kunnolla aiemmin puhua. Nyt kun otin asian puheeksi ja sanoin etten ihan oikeasti halua tuota tyyppiä enää meille, enkä ainakaan missään nimessä niin että olen yksin, niin mies näki että olen ihan tosissani. Ja koska asioita ei tän tyypin kanssa saa sovittua niin että ilmoittaisi tulostaan, tai tulisi vain sinä päivänä kun sovitaan, niin sovittiin että etsitään joku muu firma toiselta paikkakunnalta, tekemään työt loppuun. Tähän olen tyytyväinen ja toivon ettei tuo tyyppi ikinä enää meidän pihaan jalallaan astu! Ap
Sun miehellä ei ole sitten yhtään mitään ongelmia tämän kaverin kanssa ollut ennen kuin itse ilmoitit asiasta hänelle? Kuulostaa hiukan siltä, että sielä on joku asperger joka on melkein pelokas kommunikoimaan naisten kanssa, ja siksi jäätyy ja takeltelee helpoimmatkin vuorovaikutustilanteet.
Kyllä naisen vaisto kertoo.