Keiden kanssa tanssija Saana Akiola on tanssinut TTK:ssa?
Eli ketkä häntä on potentiaalisesti ahdistelleet?
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Mutta on tää munkin mielesta Aikiolalta väärä hetki avautua ja saattaa epäilyn alaiseksi kaikki tanssiparinsa TTKssa. Olis hoitanut joko asiat tuoreeltaan tai pitänyt suunsa kiinni.
Päinvastoin. Nythän on hyvä hetki puhua, jos Saana ei ole enää mukana TTK:ssa. Hän ei tee kenenkään ohjelmaan osallistuvan tanssia vaikeaksi. Ja jos tuotanto (työnantaja) suivaantuu julkisesta ulostulosta, niin se ei Saanaa haittaa, kun hän ei ole enää mukana. Aina vähätellään, että ahdistelusta ei ole koskaan sopiva hetki puhua.
Ihan rehellisesti sanottuna olen itsekin miettinyt, että tuossa kisassa on pakko syntyä silloin tällöin seksuaalisia tunteita, kun hinkataan seksikkäitä tansseja kiinni toinen toisissaan hyvin intensiivinen syksy koko ajan kahdestaan. Jos niitä tunteita syntyy molemmille yhtäaikaa, niin sehän on sitten suhde, kuten esim. Akilla ja Katrilla. Ammattiopettajallahan ei saisi tällaisia tunteita syntyä oppilaan kanssa, pitää olla ammatillinen, mutta aika vaikea niitä on välttää, jos tanssipartnerina pystymambossa on joku kuuma hottis upeakroppainen urheilijamiljönääri tai joku hemmetin kiva tyyppi, jonka kanssa synkkaa heti. Mutta jos toinen sanoo, ettei hän halua mitään muuta kuin tanssia ja tehdä työnsä, niin kyllä sen ihastujan pitäisi ymmärtää lopettaa vonkaaminen.
Täähän on muuten hirveä tilanne niille miehille, jotka ovat ottaneet tanssimisen tanssimisena, ja nyt te syyttelette niitä. Antakaa niiden nimien olla. Mitä väliä ketä se ahdistelija oli? Tuskin siitä teille on vaaraa.
Onhan näitä sarjarakastujamiehiä "siviilissäkin", jotka koettaa saada kaikilta naisilta, ja monilta saakin. Miespuolisia kyläpyöriä, jotka pettää kaikkia kaikkien kanssa kaiken aikaa. Ihmettelen myös niitä niiden vaimoja, kuka menee pettäjän kanssa naimisiin.
Toinen vaihtoehto on, että juttu on sen verran liioiteltu, että Saana ei ole myöntänyt ongelmaa edes tekijälle.
- No X terve, tuota sulla oli jotain hässäkkää ollut aiemmin. Eihän tämä nyt liity siihen kun soittelin jokusen kerran vielä ohjelman jälkeen?
- Eeei ei, kukapa meistä nyt ei joskus vähän kuulumisia päättäisi juhlatuulella kysellä. Ei se nyt ollut niin vakavaa tietenkään, meidän välillä on kaikki hyvin! Tässä on ollut kaikkea muuta, yhtä ja toista. Mutta ei siitä sen enempää.
- Ah, hyvä juttu. Minä kun ajattelinkin, ettet muistaakseni silloin kieltänyt soittamasta. Hyvä homma, ettei tässä mitään. Ihan kamala juttu, tsemppiä ja palataan. Tosi hyvä kun näistä puhutaan!
- Juu, kiitos palataan.
En syytä Saanaa, koska en häntä tunne. Mutta tiedän useitakin, joille ei ole ongelmaa juoruilla ja sitten kieltää koko asia. Itse asiassa, aika monikin on varmasti joskus vastaillut viesteihin tai puhelimeen ystävällisesti ja sitten valittanut selän takana, miten sekin reppana jaksaa yrittää.
Toki se, joka on tuotannon kanssa keskustellut, varmasti itsensä tunnistaa. Mutta sitä tuskin on tapahtunut vuosien jälkeen. Veikkaanpa, että tässä halutaan keskittyä asiaan eikä hekilöihin sen takia, että kertomuksessa on yhdistelty paloja niin, ettei kukaan voikaan olla suoraviivaisesti tunnistettavissa.
Minusta olisi tuotannon tehtävä tutkia osallistujien taustat, ja jättää pervot pois kutsumatta ohjelmaan. Onhan tuo jo työturvallisuusasia. Maikkari on syyllinen myös.
Tuo tissiasiakin on niin tulkinnanvarainen. On siinä nyt hitonmoinen ero, huohotetaanko jossain läheisen treenin lomassa, että on kyllä hyvät tissit, olen ne nähnytkin tuolla sovituksessa. Sen jälkeen ne paloivat verkkokalvoilleni niin, etten saa öisinkään rauhaa. Vai toteaako toinen reippaan tanssin lomassa, että hups apua, nyt tippuu toppi ja meinaa vilahtaa, jolloin toinen vastaa naureskellen, että ihan sama, olen minä ne sovituksessa nähnyt. Varsinkin jälkimmäinen ei edes välttämättä ole totta.
Ei kiva kuulla kumpaakaan, se on selvä. Mutta kuten Saana itsekin totesi, kaikki eivät olisi ahdistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Rasila eilen IL:lle:
Minulla ei ollut Saanan numeroa, kun hänellä oli vaihtunut se. Saanalla ei myöskään ollut minun numeroani. Sain hänet lopulta kiinni ystäväni avulla ja keskustelin hänen kanssaan.
Meillä on Saanan kanssa hyvät välit. En ole se henkilö, Rasila avaa.
Miksi Rasilan piti etsiä Saanan puh.no ystävän avulla? Miksi hän ei vain lähettänyt yksityisviestiä Saanalle instassa, kun seuraavat toisiaan? Vai lähettikö?
Herää myös kysymys, miksi Saanan puhelinnumero oli vaihtunut. Kenties häiriösoittajan takia? Joka tapauksessa Rasilan numero on jossain vaiheessa jäänyt pois Saanan yhteystiedoista. Tietoista vai tahatonta? En usko, että tekstiviestejä lähettäessä Saanalta on jäänyt huomaamatta, että viesti Rasilalle jäi lähettämättä. Jos ei ollut puhelinnumeroa, hän olisi voinut halutessaan lähettää yksityisviestin somessa, kun seuraavat toisiaan.
Tuon ikäiset haluaa usein hoitaa asiat soittamalla eikä slaidaamalla ig dm.
Mielestäni tässä ei ole tärkeää se, että kuka on syyllinen, vaan ilmiö sinänsä. Varmaan ihan hienotunteisuuden takia Akiola jättää kertomatta ahdistelijan nimen. Hänelläkin on perhe.
Olen itse taloushallinnon tehtävisssä työskentelevä tavallistakin tavallisemman näköinen tasapaksu suomalainen nainen, mutta niin vain minäkin sain reilu kolmikymppisenä riesakseni tuollaisen minuun ihastuneena huomattavasti vanhemman miehen samalta työpaikalta.
Voin vakuuttaa, että tilanne ei ollut mitenkään hauska. Viestejä tuli jatkuvasti, joissa hän paljasti minulle todelliset tunteensa. Yhteiset työpaikan tilaisuudet olivat todella hankalia, kun alkoholi vain pahensi käytöstä.
Itse en halunnut nostaa asiasta edes meteliä, kun hänen vaimonsa oli pomoni tuttuja ja vaimo myös sairasteli vakavasti silloin. Onneksi tuo osa firmasta myytiin ja tämä ihastuja siirtyi toiselle puolelle kaupunkia töihin.
Tanssi on Saanan ja muiden valmentajien työtä. Jokaisen Saanan motiiveja epäilevän kannattaa miettiä, haluaisiko joutua omalla työpaikallaan jatkuvasti ahdistelun kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Täähän on muuten hirveä tilanne niille miehille, jotka ovat ottaneet tanssimisen tanssimisena, ja nyt te syyttelette niitä. Antakaa niiden nimien olla. Mitä väliä ketä se ahdistelija oli? Tuskin siitä teille on vaaraa.
Jokainen Saanan tanssipari VOI ITSE KERTOA JULKISESTI , jos hän EI ole tuo häirikkö, näin hän ei jää syytetyksi.
Kuten ovat jo kaikki muut tehneetkin.
Paitsi EI Salminen ja Singmark.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että ahdistelua on tapahtunut ja ainakin osa Saanan tanssipartnereista on saanut Saanalta tekstiviestin asian julkisuuteen tuomisesta ja osa näistä tanssipartnereista on myöskin antanut heti julkisuuteen asiasta niin selkeän kommentin, ettei heidän nimillään ole spekuloitu. Syystä tai toisesta kaikki eivät ole toimineet näin, ja näin ollen näillä nimillä on spekuloitu ja haettu tukea spekulaatioille julkituoduista tapahtumista ja henkilöhistorioista.
On melkoisen turhaa vaatia, ettei tällainen asia kiinnostaisi yleisöä, kun julkisuuden henkilöistä on kyse. Turha ahdistelijoita on suojella. Sillä vaan edistetään sitä, että ilmiö jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä ei ole tärkeää se, että kuka on syyllinen, vaan ilmiö sinänsä. Varmaan ihan hienotunteisuuden takia Akiola jättää kertomatta ahdistelijan nimen. Hänelläkin on perhe.
Olen itse taloushallinnon tehtävisssä työskentelevä tavallistakin tavallisemman näköinen tasapaksu suomalainen nainen, mutta niin vain minäkin sain reilu kolmikymppisenä riesakseni tuollaisen minuun ihastuneena huomattavasti vanhemman miehen samalta työpaikalta.
Voin vakuuttaa, että tilanne ei ollut mitenkään hauska. Viestejä tuli jatkuvasti, joissa hän paljasti minulle todelliset tunteensa. Yhteiset työpaikan tilaisuudet olivat todella hankalia, kun alkoholi vain pahensi käytöstä.
Itse en halunnut nostaa asiasta edes meteliä, kun hänen vaimonsa oli pomoni tuttuja ja vaimo myös sairasteli vakavasti silloin. Onneksi tuo osa firmasta myytiin ja tämä ihastuja siirtyi toiselle puolelle kaupunkia töihin.
Tanssi o
Tässä tapauksessa vain on ihan selvää, että ihmisiä alkaa kiinnostaa kuka on syyllinen. Kertoja itse kun on rajannut mahdollisuudet varsin vähiin. Olisi hänellä ollut vaihtoehtona puhua aiheesta vielä yleisemmin mainitsematta mitään mistään tuotannosta tai varsinkaan tanssiparista. "Eräs, jonka kanssa aikanaan työskentelimme yhdessä vain vähän aikaa rakastui ja soitteli perään..." Silloin vaihtoehdot olisivat olleet loputtomat, aihe sinänsä ihan sama.
Onko se Shawn Huff saanut jo synninpäästön? Hänestä ei ole puhuttu mitään.
Vierailija kirjoitti:
On. Saana itse kehuu häntä instassaan edelleen huippupariksi. Samoin Jarea ja Benkkua.
"Tuon ikäiset haluaa usein hoitaa asiat soittamalla eikä slaidaamalla ig dm."
Ymmärrän tämän, mutta minusta tuossa Rasilan ulostulossa puhelinnumeroiden vaihtumisineen ja etsimisineen oli selittämisen makua. Jos oikeasti halutaan saada henkilöön pikaisesti yhteys, se ei ole nykyisin vaikeaa somen kautta, jos ei ole puhelinnumeroa. Kyllä se mielestäni jotain kertoo, ettei Rasila ollut saanut Saanalta viestiä. Epäilen suuresti, että hän jäi ilman viestiä vahingossa.
Miten Signmark puhuu puhelimessa? Eikö hän ole kuuro?
Vierailija kirjoitti:
Sepä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu rasistisena.
kaikkkihan on olleet epäilyksen alaisena, yks jos toinen kertonut ettei ole se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se.
Saana sanoi, heitä oli KAKSI.
TOINEN soitteli.
Toinen ahdisteli muuten.