Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoisimmat etätyöratkaisut, mitä tiedät?

Vierailija
13.04.2025 |

Pomoni tekee etätöitä asuntovaunussa takapihalla. Suurperheelliselle kuulemma loistava ratkaisu. Lämmintä ja hiljaista.

Itse teen etätöitä keittiön pöydän ääressä. Aamulla nostan läppärin ym välineet ja paperit jääkaapin päältä ja alan töihin. Kun lopetan työt, nostan tavarat takaisin ylös näkymättömiin.

Muita ratkaisuja?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin työkaveria tekee töitä saunassa :D En tiedä miten käytännössä toimii mutta väittävät että ihan hyvin.

Vierailija
2/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työhuone kotona yläkerrassa. Mutta sen lisäksi mulla on kunnolliset työpisteet myös miehen työpaikkakunnan asunnolla ja kesämökillä. Eikä mikään näistä ole sellainen, jota kokoiltaisiin pois tieltä muiden arkitoimintojen vallatessa alaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensin lasi-iglun takapihalle. Ihan kiva projekti, kunnon eristeet, pieni tila joten sähkölämmitys ei paljon maksa. Isosta ikkunasta rauhalliset näkymät ja täysi rauha. Mieluummin minä siinä olen kuin töissä. Tai kotona.

Vierailija
4/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Yksi työkaveri teki etätyötilan autotalliin, yksi varastoon, sukulainen työskentelee pannuhuoneessa. Minä ruokapöydän ääressä.

Me kaikki ollaan sellaisia joilla menisi työmatkaan 1-2 tuntia päivässä eli mieluummin teemme etätöitä.

Vierailija
5/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eristys- ja porrasremontti menossa, joten itse olen raahannut työpöydän yläkertaan jossa on välipohjan villat näkyvissä ja seinissä sekä katossa ilmansulkupaperit. Lattiaa ei vielä ole, vaan pelkät vasat joita pitkin pitää loikkia ja levy, jonka päälle tuoli laitettu. Koska portaatkin on purettu, pitää kiivetä tikapuita pitkin.

Toimistolla olen käynyt normaalia enemmän, mutta sinne on 2h matkaa per suunta joten joka päivä ei viitsi mennä. Työhuoneeni valmistuu ensimmäisenä, joten pääsen kohta muuttamaan sinne takaisin, mutta onhan tämä aika erikoista ollut...

Vierailija
6/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työhuone kotona yläkerrassa. Mutta sen lisäksi mulla on kunnolliset työpisteet myös miehen työpaikkakunnan asunnolla ja kesämökillä. Eikä mikään näistä ole sellainen, jota kokoiltaisiin pois tieltä muiden arkitoimintojen vallatessa alaa.

Ja millä tavoin tämä on mielestäsi erikoista?

Vierailija
7/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini piti minulle kerran etävastaanoton mökkinsä kylmästä saunasta käsin. 

Vierailija
8/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt etätöitä itse vuokraamassani toimistossa. Se oli kyllä ihan kotini vieressä.

Vierailija
9/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös tehnyt töitä retkeilyautossa. Ollut työhaastattelussakin. Ja kyllä, haastattelijat ihmettelivät että olenko autossa? 😂

Vierailija
10/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttini piti minulle kerran etävastaanoton mökkinsä kylmästä saunasta käsin. 

Ihan ymmärrettävää etsiä mökillä tuollaiselle vastaanotolle paikka, missä yksityisyys säilyy. (Erikoisempaa olisi minusta, jos sauna olisi kuuma.)

Vierailija
11/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silleen, että mulla on kaikki ergonomia kunnossa ja välineet hanskassa useammassa väliaikaisessa pisteessä, kun taas useimmat näyttävät aapeen tavoin tekevän pysyvästi töitä olemattomalla ergonomialla, huonoilla välineillä ja ilman tarkoituksenmukaisia tiloja. Ok mä olenkin jo aika vanha ja ap on varmaan nuori ja sen fysiikka kestää tuon vielä - mutta ei ole hyvää ja tervettä tulevaisuutta luvassa tälle nykysukupolvelle.

Vierailija
12/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä laiskanlinnassani telkkari auki. Jos tarvin kahta näyttöä niin siirryn työhuoneeseen. En vaan normaalisti pysty istumaan 8h konttorituolilla. Tai pystyn mutta turpoan enkä pääse kulkemaan moneen päivään kunnolla.

Vierailija
13/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kesällä tehdä mahdollisimman monena perjantaina etätöitä kesämökin vierasmökistä käsin. Varmaan ei toteudu.

Vierailija
14/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silleen, että mulla on kaikki ergonomia kunnossa ja välineet hanskassa useammassa väliaikaisessa pisteessä, kun taas useimmat näyttävät aapeen tavoin tekevän pysyvästi töitä olemattomalla ergonomialla, huonoilla välineillä ja ilman tarkoituksenmukaisia tiloja. Ok mä olenkin jo aika vanha ja ap on varmaan nuori ja sen fysiikka kestää tuon vielä - mutta ei ole hyvää ja tervettä tulevaisuutta luvassa tälle nykysukupolvelle.

Tuskinpa olen sua nuorempi. En varmaan sua terveempikään, mutta ei se etätyöstä johdu. Mulla ergonomia ja työvälineet olisi ihan samat, on mulla erillinen työtila tai ei. Ei vaikuta siihen millään tavalla 😊 Ap

Vierailija
15/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yleensä laiskanlinnassani telkkari auki. Jos tarvin kahta näyttöä niin siirryn työhuoneeseen. En vaan normaalisti pysty istumaan 8h konttorituolilla. Tai pystyn mutta turpoan enkä pääse kulkemaan moneen päivään kunnolla.

Oletko kokeillut seisomapöytää? Minä totuin siihen todella nopeasti.

Vierailija
16/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti laiturilla. Kaljat järvessä, kala savustumassa. Suosittelen. 

Vierailija
17/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on makkarissa pieni työpöytä, välillä teen töitä siellä ja välillä keittiössä. Aiemmin kannoin ainoaa Bonanza-tuoliani edestakaisin näiden välillä, nyt ostin muutaman lisää niin on molemmissa omansa. On mulla oikea työtuolikin, mutta selkä ei kestä istua siinä kauaa. Selkäsairaana täytyy oppia tunnistamaan mikä on hyväksi ja mikä ei. Teen 100% etää.

Vierailija
18/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso työpöytä makuuhuoneessa, kunnon tuoli ja iso näyttö. Koko omakotitalo käytössä, kun vaimo ei voi työn luonteen takia tehdä etätöitä. Paljon paremmat olosuhteet kuin työpaikalla ja helpompi tehdä keskittymistä vaativia tehtäviä. Kahvikin on parempaa.

Vierailija
19/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuski

Honey, ruokapöydästä ei saa ergonomista työpöytää muuten kuin sirkkelillä.

Vierailija
20/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut seisomapöytää? Minä totuin siihen todella nopeasti.

Kyllä on. Sekä kotona että töissä. Selkä ei kestä pitkään seisomista.