Mikä tai mitkä on sinun "syyt" sille miksi et halua lapsia tai et tee lisää lapsia?
Minun syyt ovat:
-ei ole kumppania
-palkka ei ole riittävän hyvä
-en tiedä haluanko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan
-vauvan hoito ja lapsiarki ei houkuttele
Kommentit (165)
Suurin syy on se etten pidä lapsista
Lisäksi en halua lapsia tämänkaltaiseen maailmaan
En vain halua lapsia. Äitiys ei koskaan ole tuntunut omalta jutulta. Ajatuksenakin raskaus ja synnytys lähinnä iljettää. Äidit on usein väsyneitä ja hieman kulahtaneen ja nuhjuisen oloisia (ymmärrettävästi, jos eivät saa nukkua vuosiin kunnon unia ja heidän pitää pyörittää usean hengen taloutta ilman apua).
Mä voisin olla sellainen joka-toinen-viikonloppu -isä. Kunhan ruikkaisin tavarani toiseen ihmiseen ja sitten odottelisin valmista, muutaman satasen kuukausimaksulla. Synnyin siis vanhemmuuden kannalta väärään kehoon.
Vaikea tehdä jotain johon ei koe halua. Mikään osa-alue vanhemmuudessa ei kiinnosta.
Biologia. 34 ikävuoden jälkeen ei enää raskaudet edenneet rv7 pidemmälle. Kymmenennen keskenmenon jälkeen lopetin yrittämisen.
Synnytyskoneet täällä kitisevät. Kyllä nämä vielä töihin saadaan eli synnyttämään. Muistakaa tämä synnytyskoneet!
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy on se etten pidä lapsista
Lisäksi en halua lapsia tämänkaltaiseen maailmaan
Tämähän se monella suominaisella on ongelmana tämä negatiivisuus. Eipä moista masentuneisuutta moni jaksa katsellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskoneet täällä kitisevät. Kyllä nämä vielä töihin saadaan eli synnyttämään. Muistakaa tämä synnytyskoneet!
Onpas väsynyttä ja laiskaa provoa. Yrittäisit edes.
Ikä 75. Nainen. Onko riittävä perustelu?
Vierailija kirjoitti:
koska ei ole kumppania
Voisinkohan minä alkaa sinulle kumppaniksi?
Ei ole lapsia koska en kelpaa naisille, naiset ei kelpuuta tavallista miestä kumppaniksi. Ne alhaisen tason naiset etsii myös niitä hyvätuloisia komistuksia eli naiset yliarvioivat oman tasonsa.
Olen 65-vuotias. Minulla on jo kaksi lasta. Toinen heistä elää, toinen on kuollut.
Halusimme lapsen ja lapsen saimme. Ei koskaan tullut mieleen yrittää useampaa lasta. Palasin töihin ja nyt olen yli 50v, se riittänee syyksi.
Minulla on jo tarpeeksi lapsia ja olen liian vanha niitä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Te Ukrainan fanit olette ihan sekaisin. Näettekö joka puolella venäläisiä nykyään? Haukutte suomalaisia mitä iljettävin keinoin, jos eivät ole samaa mieltä kanssanne.
Ime munaa rys sä!
Tein yhden aikoinaan uteliaisuuttani. Ja yksi tosiaan riitti. Syitä: tulipahan koettua, yksi riittää, kaksi olisi liikaa, en jaksaisi montaa, synnytys oli hirveä kokemus, pikkulapsiaika raskasta, yhdessäkin lapsessa on kuluerää ja huolehtimista. Onneksi ollaan jo voiton puolella, esiteini on melko itsenäinen olio.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskoneita on täällä jo yllinkyllin tosin heillä on useimmiten pöytäliina päänsäympärillä mutta heistä jokainen yskii perseestään vähintään 10 mukulaa.
Suomi on toisenlainen maa 20v päästä mutta onneksi olen jo silloin kuolut.
Minä en saa pillua mihin voisin tarpeeni tehdä. 🥴 Vapaaehtoisia? Enivan? Antakkee antakkee!
Miksi piti huutomerkki laittaa?