Mikä tai mitkä on sinun "syyt" sille miksi et halua lapsia tai et tee lisää lapsia?
Minun syyt ovat:
-ei ole kumppania
-palkka ei ole riittävän hyvä
-en tiedä haluanko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan
-vauvan hoito ja lapsiarki ei houkuttele
Kommentit (165)
- Olen tottunut vapauteen ja itsenäisyyteen
- Olen jo eno ja setä sisarusten lapsille, se riittää minulle
- En ole koskaan seurustellut ja lasten tekeminen vaatisi parisuhteen, joten mahdoton yhtälö
- Tämä maailma on menossa niin huonolle mallille etten haluaisikaan lapsia
- En yksinkertaisesti halua lapsia
Mies meni vasektomiaan. Siinä se syy. Itse olisin halunnut lapsia enemmän kuin kaksi, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai lapsen hiilijalanjälki menee vanhemman piikkiin, sillä hänen olemassaolonsa on vanhemman päätöksen tulos. Koko saastuttajaa ei olisi olemassa ellei mamma ja pappa olisi yhteen ääneen huutaneet että mutku mä haluuuuuuun!"
Kätevää! Sut varmasti sitten lasketaan edelleen sun iskän ja äidin hiilijalanjälkeen ja siksi se on nolla? Saat tehdä ihan mitä vain eikä se saastuta - mahtavaa.
Ei suinkaan, päätöksenihän vaikuttaa vanhempien hiilijalanjäljen suuruuteen. Elän tosi ekologisesti ja jätän lapset tekemättä myös.
Vai vaikuttavatkohan ne sun päätöksesi kuitenkin ennemmin isovanhempiesi tai kenties isoisovanhempiesi hiilijalanjälkiin? Vai meneekö kenties vielä kauemmas, jos tuota logiikkaasi halutaan soveltaa.
Ei kai niitä jalanjälkiä kuolleilta enää lasketa, menee aika monimutkaiseksi.
Tässä ainutlaatuisessa ja kertaisessa matkassa, jota elämäksi kutsutaan, on muutakin kun paskavaippojen ja räkänenien pyyhintä, joka sen tavoitteekseen kokee, lisääntykööt.
Te Ukrainan fanit olette ihan sekaisin. Näettekö joka puolella venäläisiä nykyään? Haukutte suomalaisia mitä iljettävin keinoin, jos eivät ole samaa mieltä kanssanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.
Joo, tosi epäitsekästä tehdä lapsia oikein vartavasten tulevaisuuden sotia varten. :D
Haluatko säilyttää Suomen suomena? Haluatko jatkossa, että Suomessa puhutaan suomea? Muuten saat sanoa hyvästi hyvinvointiyhteiskunnalle nimeltään SUOMI, koska siteen täällä on vieraan vallan joukot aika pian!
Kuule, jos luulet jonkun maan jättävän hyökkäämättä tänne sen takia, että meitä on väkiluvulta niin paljon, olet pahasti väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tän ry*sä ketjun poistaa?
Koitappas pikkuisen rauhoittua. Menet vaikka johonkin muuhun ketjuun ruikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tän ry*sä ketjun poistaa?
Ei täällä muutenkaan suomalaiset edes kirjoita näin typeriä "en halua lapsia" kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytynyt sopivaa kumppania vielä. Nykyinen meininki kannustaa/ohjaa ihmisiä mihin tahansa muuhun paitsi perheen perustamiseen. Olen silti vielä optimisti, mutta mietin olisiko parempi paikka lisääntymiseen muualla kuin Suomessa.
Yhteiskunta on kyllä kehittynyt erikoiseen suuntaan. Puhuin juuri äitini kanssa asiasta. Mulla on pikkuveli, joka on mua huomattavasti nuorempi, syntynyt 90-luvun alussa. Hänellä ei ole koskaan ollut seurustelukumppania. No, on kyllä luonteeltaan hieman ujompi ja hiljaisempi, mutta mukava tyyppi kuitenkin. Tuli mieleen myös hänen lapsuutensa parhaat leikkikaverit naapurista. Tyttö (nyk. nainen) on saman ikäinen, poika (nyk. mies) pari vuotta nuorempi. Ensiksi mainitulla on ollut seurustelukumppaneita jokunen, mutta ei ole löytynyt kumppania, jonka kanssa perustaa perhe. Jälkimmäinen ei ole koskaan seurustel
Erittäin hyvin sanottu. Täysin sama havainto itselläni: Tuttavapiirissäni on kaikin puolin fiksuja ja viehättävän näköisiä ihmisiä, mutta silti elämä ei vaan jotenkin solju kohti perheellistymistä. Ainakin joillain työelämän epävarmuus ja kuormittavuus vie energiaa niin paljon, ettei edes seurustelun aloittamiseen ole riittävästi paukkuja.
Onko pakko haluta parisuhde? Onko pakko haluta lemmikki? Onko pakko haluta velkainen perheasunto? Onko pakko haluta naimisiin? Onko pakko haluta lapsi? Onko pakko haluta perheauto?
- 90-luvulla syntynyt
En ole löytänyt sopivaa kumppania ja minulle riittää yksi lapsi.
Eka kumppani jonka kanssa olin teki jo alusta asti selväksi että hän ei lapsia halua, itse olin vaiheilla että haluanko vai en. Oltiin pari vuotta yhdessä kun päätin että kyllä, haluan lapsia. Pistettiin lusikat jakoon ja lähdettiin eri suuntiin koska hän piti päänsä sen suhteen että ei halua lapsia.
Toinen kumppani osoittautui väkivaltaiseksi narsistiksi jonka kanssa todellakaan en lapsia olisi halunnut ja onneksi en ehtinyt tehdä ennen kuin hänen todellinen luonteensa selvisi.
Kolmannen kumppanin kanssa tehtiin lapsi mutta hän ei kestänyt sitä arkea ja lähti menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytynyt sopivaa kumppania vielä. Nykyinen meininki kannustaa/ohjaa ihmisiä mihin tahansa muuhun paitsi perheen perustamiseen. Olen silti vielä optimisti, mutta mietin olisiko parempi paikka lisääntymiseen muualla kuin Suomessa.
Yhteiskunta on kyllä kehittynyt erikoiseen suuntaan. Puhuin juuri äitini kanssa asiasta. Mulla on pikkuveli, joka on mua huomattavasti nuorempi, syntynyt 90-luvun alussa. Hänellä ei ole koskaan ollut seurustelukumppania. No, on kyllä luonteeltaan hieman ujompi ja hiljaisempi, mutta mukava tyyppi kuitenkin. Tuli mieleen myös hänen lapsuutensa parhaat leikkikaverit naapurista. Tyttö (nyk. nainen) on saman ikäinen, poika (nyk. mies) pari vuotta nuorempi. Ensiksi mainitulla on ollut seurustelukumppaneita jokunen, mutta ei ole löytynyt kumppania, jonka kanssa per
Tämä. Se ettei elämä solju kohti perheen perustamista johtuu todennäköisesti ihan siitä, ettei sitä enää haluta. Ennen oli tavallaan aika pakko, nykyään saa jo elää miten itse parhaaksi näkee. Ne perustavat perheitä joita sellainen kiinnostaa ja muut puuhailevat sitten muita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ainutlaatuisessa ja kertaisessa matkassa, jota elämäksi kutsutaan, on muutakin kun paskavaippojen ja räkänenien pyyhintä, joka sen tavoitteekseen kokee, lisääntykööt.
Paskavaipat ja räkänenät ne on sinulla vielä edessä, halusit tai et. Silloin kannattaa toivoa, että jollain ne olisi ollut tavoitteena. Vai haluatko oletko kirjoittanut hoitotahtoon, että heti, kun vanhana sairastut, sinut saa kärrätä pahvilaatikossa katuojaan?
Vierailija kirjoitti:
Joutuvatko vanhempasi edelleen pyyhkimään paskavaippojasi ja nenääsi?
Olen sairas jo kolmanteen sukupolveen. Minä katkaisen tämän ketjun ja kärsimyksen.
Pistin piuhat poikki 20-vuotiaana, nyt 40 v.
Elämäni hyvä työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on kyllä kehittynyt erikoiseen suuntaan. Puhuin juuri äitini kanssa asiasta. Mulla on pikkuveli, joka on mua huomattavasti nuorempi, syntynyt 90-luvun alussa. Hänellä ei ole koskaan ollut seurustelukumppania. No, on kyllä luonteeltaan hieman ujompi ja hiljaisempi, mutta mukava tyyppi kuitenkin. Tuli mieleen myös hänen lapsuutensa parhaat leikkikaverit naapurista. Tyttö (nyk. nainen) on saman ikäinen, poika (nyk. mies) pari vuotta nuorempi. Ensiksi mainitulla on ollut seurustelukumppaneita jokunen, mutta ei ole löytynyt kumppania, jonka kanssa per
Onko pakko haluta parisuhde? Onko pakko haluta lemmikki? Onko pakko haluta velkainen perheasunto? Onko pakko haluta naimisiin? Onko pakko haluta lapsi? Onko pakko haluta perheauto?
- 90-luvulla syntynyt
Koston himoinen vanhempi saapumiserä haluaa kostaa oman paskan aikuisuutensa painostamalla perhekeskeisyyteen. Siinä kiimassa unohtuu, että he ihan itse kasvatti meidän itsekään sukupolven.
Sori, me ollaan se vastuullinen sukupolvi, joka ei yritä hyvittää omaa paskaa lapsuutta omilla lapsille. Kun ei ole lasta, ei ole uhriakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskavaipat ja räkänenät ne on sinulla vielä edessä, halusit tai et. Silloin kannattaa toivoa, että jollain ne olisi ollut tavoitteena. Vai haluatko oletko kirjoittanut hoitotahtoon, että heti, kun vanhana sairastut, sinut saa kärrätä pahvilaatikossa katuojaan?
Jännä miten jengi olettaa automaattisesti että omat lapset huolehtivat sitten kun itse on vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, mä otan mieluummin sen riskin, että elämäni viimeiset vuodet ovat ankeita kuin varman valinnan siitä, että elämästäni 50 vuotta menevät roolissa mitä en itselleni halua.
Jo pelkkä ajatus ythteiselämästä naisen kanssa samankaton alla saa kylmät vilunväreet, siihen huutavat kakarat ja koira....KIITOS EI
Ai niin ja naiset ei kiinosta minua pennin vertaa jaksan hädintuskin heitä edes ystävinä
Vai vaikuttavatkohan ne sun päätöksesi kuitenkin ennemmin isovanhempiesi tai kenties isoisovanhempiesi hiilijalanjälkiin? Vai meneekö kenties vielä kauemmas, jos tuota logiikkaasi halutaan soveltaa.