Mikä tai mitkä on sinun "syyt" sille miksi et halua lapsia tai et tee lisää lapsia?
Minun syyt ovat:
-ei ole kumppania
-palkka ei ole riittävän hyvä
-en tiedä haluanko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan
-vauvan hoito ja lapsiarki ei houkuttele
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytynyt sopivaa kumppania vielä. Nykyinen meininki kannustaa/ohjaa ihmisiä mihin tahansa muuhun paitsi perheen perustamiseen. Olen silti vielä optimisti, mutta mietin olisiko parempi paikka lisääntymiseen muualla kuin Suomessa.
Yhteiskunta on kyllä kehittynyt erikoiseen suuntaan. Puhuin juuri äitini kanssa asiasta. Mulla on pikkuveli, joka on mua huomattavasti nuorempi, syntynyt 90-luvun alussa. Hänellä ei ole koskaan ollut seurustelukumppania. No, on kyllä luonteeltaan hieman ujompi ja hiljaisempi, mutta mukava tyyppi kuitenkin. Tuli mieleen myös hänen lapsuutensa parhaat leikkikaverit naapurista. Tyttö (nyk. nainen) on saman ikäinen, poika (nyk. mies) pari vuotta nuorempi. Ensiksi mainitulla on ollut seurustelukumppaneita jokunen, mutta ei ole löytynyt kumppania, jonka kanssa perustaa perhe. Jälkimmäinen ei ole koskaan seurustellut. En nyt heitä niin tunne, mutta ovat molemmat h
Nykyään ei haluta lapsia, on muuta tekemistä
Lue toi ketju elareista niin ymmärrät.
N30
Jos ei lasten tekeminen kiinnosta, niin ehkä työnteko kasikymppiseksi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ainutlaatuisessa ja kertaisessa matkassa, jota elämäksi kutsutaan, on muutakin kun paskavaippojen ja räkänenien pyyhintä, joka sen tavoitteekseen kokee, lisääntykööt.
JUURI NÄIN
Voi hyvä tavaton. Mun lapsi sanoi 2-vuotiaana muutamia sanoja. Äitini oli kauhean huolissaan ja höpötti että kyllä täytyy varmaan puheterapiaan ohjata. Pyörittelin silmiäni hänen puheilleen, tiesin että lapsi alkaa puhua kun aika on ja sanottavaa tulee! Muuten tosi etevä poitsu, motorisesti taitava jne.
2,5-vuotiaana alkoi puhua yhtäkkiä kokonaisia lauseita ja sanavarasto tuntui lisääntyvän räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lasten tekeminen kiinnosta, niin ehkä työnteko kasikymppiseksi kiinnostaa.
Tuhatmiljoonaa kertaa enemmän, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton. Mun lapsi sanoi 2-vuotiaana muutamia sanoja. Äitini oli kauhean huolissaan ja höpötti että kyllä täytyy varmaan puheterapiaan ohjata. Pyörittelin silmiäni hänen puheilleen, tiesin että lapsi alkaa puhua kun aika on ja sanottavaa tulee! Muuten tosi etevä poitsu, motorisesti taitava jne.
2,5-vuotiaana alkoi puhua yhtäkkiä kokonaisia lauseita ja sanavarasto tuntui lisääntyvän räjähdysmäisesti.
sori, väärä ketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ainutlaatuisessa ja kertaisessa matkassa, jota elämäksi kutsutaan, on muutakin kun paskavaippojen ja räkänenien pyyhintä, joka sen tavoitteekseen kokee, lisääntykööt.
Paskavaipat ja räkänenät ne on sinulla vielä edessä, halusit tai et. Silloin kannattaa toivoa, että jollain ne olisi ollut tavoitteena. Vai haluatko oletko kirjoittanut hoitotahtoon, että heti, kun vanhana sairastut, sinut saa kärrätä pahvilaatikossa katuojaan?
Jännä miten jengi olettaa automaattisesti että omat lapset huolehtivat sitten kun itse on vanha.
Niinpä. Mun vanhempani kärräsivät omat vanhempansa laitokseen heti kun pystyivät ja sinne unohtuivat ilman että pitivät mitään yhteyttä.
16-vuotiaana päätin, että lasten teko ei kiinnosta. Tuli paljon näitä "kyllä muutat vielä mielesi". Eipä koskaan muuttunut. Ei vaan ollut mitään intressiä lisääntyä.
N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskavaipat ja räkänenät ne on sinulla vielä edessä, halusit tai et. Silloin kannattaa toivoa, että jollain ne olisi ollut tavoitteena. Vai haluatko oletko kirjoittanut hoitotahtoon, että heti, kun vanhana sairastut, sinut saa kärrätä pahvilaatikossa katuojaan?
Jännä miten jengi olettaa automaattisesti että omat lapset huolehtivat sitten kun itse on vanha.
Niinpä. Mun vanhempani kärräsivät omat vanhempansa laitokseen heti kun pystyivät ja sinne unohtuivat ilman että pitivät mitään yhteyttä.
Juu hyvin moni unhotaa tuon faktan, esitellän jotain liikuttavia mielikuvia jostain Amerikkalaisesta nyyhkyelokuvasta missä perhe on kaikki kaikessa!
Huutonaurua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,5-vuotiaana alkoi puhua yhtäkkiä kokonaisia lauseita ja sanavarasto tuntui lisääntyvän räjähdysmäisesti.sori, väärä ketju!
No mä ajattelinkin, että nyt on tosi spesifi syy jättää lapset yhteen :D
En vain halua lapsia, ei siihen mitään muuta syytä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, pidän työstäni.
Vauvat on niin ihania, mutta varsinkaan naisena en vanhemmaksi ala!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, pidän työstäni.
Niin, kun ei ole sitä lasta hidasteena ei elä sitten kun olen eläkkeellä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.
Jo on taas typerää tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.
Jo on taas typerää tekstiä.
Jo on taas typerää vastata tähän.
Vierailija kirjoitti:
Syy sille, miksi en tee lisää lapsia, on tällä hetkellä ensisijaisesti ikä, mutta kyllä mulla on tunne, että olisin vielä kolmannen halunnut. Taloudelliset syyt tulivat vastaan.
Ehkäpä tulee vielä lapsenlapsia, niin saat hoidella vauveleita :)
Saattaisin menettää työpaikkani jos jään nyt pois töistä
En halua pilata kroppaani. Haluan ehtiä urheilemaan. Tykkään nukkua pitkään.