Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tai mitkä on sinun "syyt" sille miksi et halua lapsia tai et tee lisää lapsia?

Vierailija
17.09.2024 |

Minun syyt ovat:

-ei ole kumppania

-palkka ei ole riittävän hyvä

-en tiedä haluanko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan

-vauvan hoito ja lapsiarki ei houkuttele

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy sille, miksi en tee lisää lapsia, on tällä hetkellä ensisijaisesti ikä, mutta kyllä mulla on tunne, että olisin vielä kolmannen halunnut. Taloudelliset syyt tulivat vastaan.

Vierailija
2/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia sillä maailmassa on miljardeja ihmisiä liikaa, eikä ihmislajista ole maapallolle muuta kuin haittaa. Sanoudun omalta kohdaltani irti liikakansoituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen mukavuudenhaluinen ja laiska, en jaksaisi pikkulapsiarkea

- planeetalla on muutenkin liikaa ihmisiä, on ympäristöteko pidättäytyä tekemästä lapsia

- mulla on ollut masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä, ja veljeni on eläkkeellä masennuksen takia kolmekymppisestä, mun geenejä ei kannata periyttää kellekään

- olen itsekin aina toivonut, etten olisi edes syntynyt, ja minusta maanpäällinen elämä on olemukseltaan kärsimystä

Vierailija
4/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tännä lapsia oikein haluaa tehdä?

Vierailija
5/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää mahdollista, ei jaksa enää ja haluan nyt nauttia omasta elämästäni.

Eiköhän se aika ole nyt jo lusittu että on pyöritellyt lapsiperhearkea.

Vierailija
6/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään sen suurempaa syytä kuin, etten vaan halua.

Vierailija
7/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvat keskenmenot. 

Vierailija
8/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä: 

- Luotettavaa ja tasapainoista kumppania ei ole löytynyt. 

- Yhteiskunta on muuttunut huonompaan suuntaan. 

- Sairastuminen. 

Vierailija
9/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kysytty tälläkin palstalla vaikka kuinka monta kertaa ja vastauksia on laidasta laitaan, mutta olkoon.

Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta lasten hankkiminen. Lapset ovat yhdentekeviä itselleni, tietyissä tilanteissa lähinnä meluisia ja ärsyttäviä, hiljaisia ja hyvinkäyttäytyviä en huomaa. Minulla ei ole hoivaviettiä ihmislasten suhteen, enkä koe, että elämääni lapset sopisivat tai mahtuisivat, koska kiinnostuksen kohteet löytyy työelämän/tutkimuksen puolelta. 

Eli en vain halua lapsia tai ole vanhemmaksi sopiva.

Vierailija
10/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lisää lapsia, sillä minulla on tunne, että lapsiluku on juuri nyt täydellinen ja näin ollen "täynnä" omalta kohdaltani😍

Vierailija
11/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.

Vierailija
12/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi.

Kamaliin narkkari-, mt- tai juoppoperheisiin syntyy lapsia, tasapainoisiin parisuhteisiin ei välttämättä,

Vierailija
13/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.

Joo, tosi epäitsekästä tehdä lapsia oikein vartavasten tulevaisuuden sotia varten. :D

Vierailija
14/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kiinnosta minua, eikä ole koskaan kiinnostanut. Vähän niin kuin jalkapallo.

Vierailija
15/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla vanhempi kenellekään.

Vierailija
16/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla vanhempi kenellekään.

Vierailija
17/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytynyt sopivaa kumppania vielä. Nykyinen meininki kannustaa/ohjaa ihmisiä mihin tahansa muuhun paitsi perheen perustamiseen. Olen silti vielä optimisti, mutta mietin olisiko parempi paikka lisääntymiseen muualla kuin Suomessa.

Vierailija
18/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on ja enempää ei ole varaa hankkia. 35v tuntuu liian vanhalta, että ottaisin enää riskejä ja lisää kuormaa elämään. Enkä halua lastani jättipäiväkotiin. Iltatähdestä tulee helposti perheessä se perässä roikotettava reppana

Vierailija
19/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua iltatähteä, koska pelkäisin että joku lapsista jäisi paitsioon huomiossa. Todennäköisesti se olisi nykyinen kuopus, joka on aina ollut helppo ja kiltti lapsi, sellainen varhaiskypsä.

Lisäksi en halua enää lapsia tällaiseen yhteiskuntaan. Olen monesti miettinyt, että olin nuori, naiivi ja typerä tehdessäni nykyiset lapseni. Pelkään, että heidänkin nuoruusaikanaan tulee olemaan todella rankkoja aikoja, sotaa, talousvaikeuksia ym.

Lisäksi olen pyrkinyt siihen, että rahaa on niin, ettei tarvitse laskea pennejä. Kahden kanssa se onnistuu, kolmas olisi henkilökohtaiselle taloudelle liikaa.

Kaiholla kuitenkin muistelen vauva-aikaa ja olisin varmasti parempi äiti nyt kuin 10 vuotta sitten. Siitä huolimatta en haluaisi lisää lapsia.

Vierailija
20/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ry*sät on aivopesseen suomalaiset naiset ilmastomuutoksella, liiallisella lihan syönnillä, jne. Samaan aikaan naiset matkustelevat ympäri maailmaan, eivätkä näe siinä mitään pahaa. Vaikka hiilijalanjälki on melkoinen, mutta se ei näytä heitä paljon kiinnostavan...