Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tai mitkä on sinun "syyt" sille miksi et halua lapsia tai et tee lisää lapsia?

Vierailija
17.09.2024 |

Minun syyt ovat:

-ei ole kumppania

-palkka ei ole riittävän hyvä

-en tiedä haluanko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan

-vauvan hoito ja lapsiarki ei houkuttele

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton mies, sopivaa kumppania ei ole löytynyt enkä ole koskaan seurustellut. Odottelen myös että taloudellinen tilanne helpottaa, 5v päästä olen asuntolainani maksanut pois ja palkkakehitys ehkä paranee. Ei toki haittaa jos lapsia ei tule minulle eli minulla ei ole mitään pakkoa lisääntyä.

M34

Vierailija
22/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole löytynyt sopivaa kumppania vielä. Nykyinen meininki kannustaa/ohjaa ihmisiä mihin tahansa muuhun paitsi perheen perustamiseen. Olen silti vielä optimisti, mutta mietin olisiko parempi paikka lisääntymiseen muualla kuin Suomessa.

Yhteiskunta on kyllä kehittynyt erikoiseen suuntaan. Puhuin juuri äitini kanssa asiasta. Mulla on pikkuveli, joka on mua huomattavasti nuorempi, syntynyt 90-luvun alussa. Hänellä ei ole koskaan ollut seurustelukumppania. No, on kyllä luonteeltaan hieman ujompi ja hiljaisempi, mutta mukava tyyppi kuitenkin. Tuli mieleen myös hänen lapsuutensa parhaat leikkikaverit naapurista. Tyttö (nyk. nainen) on saman ikäinen, poika (nyk. mies) pari vuotta nuorempi. Ensiksi mainitulla on ollut seurustelukumppaneita jokunen, mutta ei ole löytynyt kumppania, jonka kanssa perustaa perhe. Jälkimmäinen ei ole koskaan seurustellut. En nyt heitä niin tunne, mutta ovat molemmat hyvännäköisiä ihmisiä. Ennen muinoin kaikille kummallisille tursakkeille ja hiippareille löytyi puoliso, nykyään ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lasta. 

Vierailija
24/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin puuttuminen on ainoa este.

M38

Vierailija
25/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.

Hyvin ry*sät on aivopesseen suomalaiset naiset ilmastomuutoksella, liiallisella lihan syönnillä, jne. Samaan aikaan naiset matkustelevat ympäri maailmaan, eivätkä näe siinä mitään pahaa. Vaikka hiilijalanjälki on melkoinen, mutta se ei näytä heitä paljon kiinnostavan...

Matkustelevan naisen hiilijalanjälki on häviävän pieni lisääntyvään naiseen verrattuna.

Vierailija
26/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 55 ja lapsetkin jo tehty :D

Vierailija
27/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tiettyä syytä, en vain halua. Tykkään kyllä lapsista mutta äitinä oleminen ei kiinnosta ja elämäni on jo tällaisenaankin täyttävää, kiinnostavaa ja onnellista.

Vierailija
28/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanha että lastentekoajat on jääneet jo taa.

Mutta mulla on kolme omaa lasta ja puolen tusinaa lapsenlapsiakin jo. Lapset on ihan parasta mitä on!

29/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain yksinkertaisesti pidä pienistä lapsista eikä lapsiperhearki kiinnosta. Olen huono nukkumaan. Ei ole varaa, kun haluan itse elää kivaa elämää, jossa ei tarvii laskea euroja.

Vierailija
30/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde, eikä vanhemmuus ei houkuta. 

Vierailija
31/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin älkää tehkö lapsia... pelaatte suoraan Putinin sekä rys sien pussiin. Kuka Suomea sitten puolustaa, jos uusia ihmisiä ei synny? Häh? Olette todella itsekkäitä, jos ilman mitään hyvää terveydellistä syytä tee lapsia. Se että ei huvita olla vanhempi, ei ole mikään syy lapsettomuudelle.

Joo, tosi epäitsekästä tehdä lapsia oikein vartavasten tulevaisuuden sotia varten. :D

Haluatko säilyttää Suomen suomena? Haluatko jatkossa, että Suomessa puhutaan suomea? Muuten saat sanoa hyvästi hyvinvointiyhteiskunnalle nimeltään SUOMI, koska siteen täällä on vieraan vallan joukot aika pian!

Vierailija
32/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee toista lasta, koska ensimmäisen kohdalla mut revittiin rikki muiden ihmisten toimilla. Varmaan karjakin saa arvostavampaa "hoitoa" raskaudessa/synnytksessä kuin mitä minä sain.

Ja kohta alkaa tulla ikä vastaan, (pian olen 33-vuotias) eikä traumat helpota. Joten taitaa olla meidän perheen kohtalo yksi lapsi.

Vierailija
33/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua.

Vierailija
34/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nyt tekisin lapsen, tuo kaveri on menehtynyt vanhuuteen ennen kuin naperoni olisi 18. Joten eipä lapsestani iloa olisi.

Vierailija
35/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta painostettiin laittamasn synnytyksen jälkeen kierukka. Kierukka laitettiin ja muita lapsia ei tullut, eka lapsi vaikea. Kierukan pois ottamiseen pitäis varata aika ja sitten saa varmaan saarnan ettei sinun vanhan ja lihavan kannata tehdä enempää lapsia.

Vierailija
36/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eikä kiinnosta.

Vierailija
37/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi epäitsekästä tehdä lapsia oikein vartavasten tulevaisuuden sotia varten. :D

Haluatko säilyttää Suomen suomena? Haluatko jatkossa, että Suomessa puhutaan suomea? Muuten saat sanoa hyvästi hyvinvointiyhteiskunnalle nimeltään SUOMI, koska siteen täällä on vieraan vallan joukot aika pian!

Minulle on aivan sama mitä tälle valtiolle tapahtuu kun kasvan heinää jossain muistolehdossa.

Vierailija
38/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ry*sät on aivopesseen suomalaiset naiset ilmastomuutoksella, liiallisella lihan syönnillä, jne. Samaan aikaan naiset matkustelevat ympäri maailmaan, eivätkä näe siinä mitään pahaa. Vaikka hiilijalanjälki on melkoinen, mutta se ei näytä heitä paljon kiinnostavan...

Matkustelevan naisen hiilijalanjälki on häviävän pieni lisääntyvään naiseen verrattuna.

Eli siis tämä menee jotenkin niin, että lapset lasketaan vanhempien hiilijalanjälkeen, heillä ei ole omaansa? Missä iässä heidän katsotaan kerryttävän omaa hiilijalanjälkeään? 

Vierailija
39/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolasta painostettiin laittamasn synnytyksen jälkeen kierukka. Kierukka laitettiin ja muita lapsia ei tullut, eka lapsi vaikea. Kierukan pois ottamiseen pitäis varata aika ja sitten saa varmaan saarnan ettei sinun vanhan ja lihavan kannata tehdä enempää lapsia.

Millä tavalla painostettiin?

Vierailija
40/165 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon luulet, että kiinnosta mitä Suomi on kun mä lähden täältä? Minun ei tarvitse takertua johonkin suomalaisuuteen kun mulla ei ole sitä lasta.