Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Teslasta on tällä hetkellä puolet enemmän velkaa kuin mitä se auto on arvoltaan"

Vierailija
17.09.2024 |

Kommentit (316)

Vierailija
1/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden hupia.

Vierailija
2/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden hupia.

Rikkaat ostaa käteisellä näitä osamaksulla ostettuja autoja. Oli sitten Tesla tai mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden hupia.

Lukaisepa juttu, niin selviää, että tässä ei ollut kyllä rikkaista kyse.

Vierailija
4/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sanota kaksi kertaa enemmän velkaa? Puolet enemmän velkaa on vain 50 prosenttia enemmän velkaa...

Vierailija
5/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet enemmän. Eli jos joku on euron, on puolet enemmän oleva summa 1,50 euroa.

Vierailija
6/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten ulkonäöstä jo näkee, että sitä älyä ja taloushallintaa ei todellakaan löydy??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sanota kaksi kertaa enemmän velkaa? Puolet enemmän velkaa on vain 50 prosenttia enemmän velkaa...

Puolet enemmän on 100% ja puolet vähemmän on 50%.

Vierailija
8/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä kun itse en ole auto ihmisiä tulee ostettua auto aina järjellä niin ei tule tuommoisia ongelmia,siksi toyota on paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauton latauksessa jopa kolmasosa energiasta menee hukkaan

 

https://www.is.fi/autot/art-2000010699662.html

 

Tuoreet mittaukset julki merkittävä osa sähköautoon ladatusta sähköstä häviääkin taivaan tuuliin.

Lataushäviöerot ovat ADAC:n mukaan niin merkittäviä, että niillä on vaikutusta myös eri automallien kokonaiskulutuseroihin.

Vierailija
10/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vielä hetki sitten itkettiin miten sähköautoon ei ole kellään tavallisella ihmisellä varaa. No se että uuten ostetun sähköauton hinta romahtaa nopeasti tarkoittaa suomeksi sanottuna myös sitä että vähän käytettyjä sähköautoja on nyt edullisesti tarjolla. Onko se huono asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutun... en todellakaan aio katsoa itse ohjelmaa. Mutta eka mieleen noussut ajatus oli että v..u mitä daijuja.

Vierailija
12/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus 15 vuotta sitten bensa-auton ja myyjällä oli autosta vielä maksamatta enemmän, mitä se siitä minulta sai.

Eli kun auto tuli minulle, niin hän joutui vielä jatkamaan lyhennyksiä autosta, jota hänellä ei enää ollut.

Tämä sääntö pätee lähes kaikkiin alla 10 vuoden ikäisiin autoihin.

ps sijoittaisitko "nolla perään ajatuksella" 300 tuhatta asuntoon, jonka arvon tietäisit olevan 10 vuoden kuluttua 30 tuhatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo laskelma tuosta juuri muuttuisi jos olisi ostanut minkä tahansa samanhintaisen uuden auton. Ylipäätään uusi auto on paska sijoitus.

Vierailija
14/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauton lataamisen yhteydessä tapahtuvat energiahäviöt ovat suureena yhä paljon tuntemattomampia kuin esimerkiksi eri sähköautojen toimintasäteet tai -matkat ja kulutukset joissa tunnetusti on isojakin keskinäisiä eroavaisuuksia.

Saksan autoliitto ADAC:n julkaisemista tuoreista mittaustuloksista selviää, että 22 kW:n teholla reilussa parissakymmenessä plusasteessa ladattaessa tyypillisesti noin 15 prosenttia lataussähköstä häviää niin sanotusti taivaan tuuliin.

Häviöiden pääasiallinen syy on, että sähköverkosta tuleva vaihtovirta pitää sähköautoa hidasladattaessa muuttaa tasavirraksi.

Lataushäviöissä on myös merkittäviä mallikohtaisia eroja, jotka pitäisi ADAC:n mukaan ottaa huomioon, kun tarkastellaan sähköautojen todellisia kulutuslukemia.

Toistaiseksi näin ei kuitenkaan tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uivat velassa"  mitä se velan määrään vaikuttaa onko se Teslan hinta mennyt nollaan vai tuplaantunut?  Otettu velka ei siitä muutu.

Vierailija
16/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautohypetys käy kalliiksi.

Vierailija
17/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan talousasiantuntijoiden mukaan Teslan kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa, sillä vekseliautolla pitäisi rikastua verrattuna siihen, että ostaisi auton säästöillään.

Vierailija
18/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akun lataamisessa energiaa menee hukkaan ja akkua tyhjentäessä energiaa menee hukkaan ja sähkömoottorissa sähköä menee hukkaan. Jos energiaa menee pelkässä latauksessa jopa kolmasosa hukkaan, niin paljonkohan sitä menee koko "prosessissa" kun autoa käytetään.

Vierailija
19/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tykännyt aina autoista, ja jostain syystä on pitänyt ostaa liian kalliita sellaisia. Niistä on osasta jäänyt vähän jäännösvelkaa, kun on vaihdettu johonkin toiseen. "

Ihan oma vika kun haluaa tuollaista harrastaa. Ei sovi köyhälle tuollainen elämäntapa.

Vierailija
20/316 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sähköauton latauksessa jopa kolmasosa energiasta menee hukkaan"

Niin, yhdessä automallissa. Parhaissa taas prosentti tai pari. Mutta siitä ei tietysti saa mitään vetävää otsikkoa.