Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄKKIÄ! Kerro minulle jokin unesi, selitän mitä se tarkoittaa.

Vierailija
16.09.2024 |

Selitän, missä teidän unissanne on kyse, ja mitä mielenne yrittää selittää teille.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein unessani koulussa, jossa asemani on todella kyseenalainen: en ollenkaan tajua mistään mitään, minulla ei ole oppikirjoja, en muista pukukopini sijaintia, ja yleensä myös tiedän että opiskelen turhaan, koska en tule saamaan mitään todistusta koska koulu on mennyt niin vituralleen. Sitten (edelleen unessa) tajuan että miksipä en lähtisi nostelemaan, kun kerta olen mokomassa laitoksessa täysin turhaan.

Etsit elämässä vielä oikeaa paikkaasi, mutta tässä tilanteessa opit koko ajan uutta itsestäsi. Nyt voi olla itsetutkiskelun paikka positiivisessa mielessä; missä olen hyvä, mitä olen saavuttanut?

Ap

Entä jos mulle paras paikka onkin se epämääräinen? Usutat hakemaan jotain mitälie.

Vierailija
122/131 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustaa: Ystävä / ensimmäinen vanha rakkaus teki itsemurhan n 13 vuotta sitten. Alkuun sen jälkeen näin paljon painajaisia. Vuoroin etsin häntä epätoivoisena ja vuoroin olin siinä talossa, ja tiesin että hän on toisessa huoneessa kuolleena.

Jossain vaiheessa vuosien aikana sain hänet unessa keittiön pöydän ääreen, jossa aina juteltiin. Kyselin kuinka hän voi, hän hymyili ja sanoi että hänellä on rauha nyt, hän voi hyvin. Tuon unen päätteeksi kysyin "tule käymään aina välillä jooko?", lupasi tulla. Hän on käynyt aina joskus, joskus itsestään ja joskus kun olen pyytänyt, usein tullut rauhoittamaan ja ohjaamaan kun on ollut rankkaa. Unista on aiemmin aina jäänyt hyvä ja rauhallinen olo.

Nyt näin unta missä olin hänen luonaan taas. Meidän oli tarkoitus mennä kai mun kotipaikkakunnalle. Bussiasemalla kadotin hänet ja kaikesta hortoilusta huolimatta en ehtinyt bussiin. Koitin soittaa, ei vastannut, hän soitti takaisin (ei numeroa!) ja oli vihainen. Koitin selittää, että en tahallani missannut bussia ja että suuttumus oon kohtuutonta mutta en enää nähnyt häntä. Heräsin todella ahdistuneena ja vaikka tuosta on jo päiviä, niin se tuntuu inhottavalta ja surulliselta, miten se pystyi olemaan niin vihainen. Sanoja en muista, mutta tunsin itseni todella pieneksi ja huonoksi.

Miksi se nyt noin teki yhtäkkiä?

Elämänsä aikana hän oli aina mua kohtaan vaan hellä ja lämmin. Kuulostaa hyvin pieneltä ja mitättömältä varmasti, mutta itse olen hyvin hämmentynyt ja surullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lähdössä johonkin. Talon päädyssä oli kolme mustaa karhua. Palasin peloissani kotiin.

Näkyikö vaaleatukkaista tyttöä ja kolmea puurokulhollista?

Vierailija
124/131 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, jossa olin unessa omassa sängyssäni ja heräsin ja huomasin katonrajassa roikkuvan kammottavan ja ison tumman hirviön, jolloin heräsin.

Vierailija
125/131 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, jossa kävelin kotitietä.. Sitten tuli ulkomaalainen tyttö, joka yritti tarkastaa minua jotenkin ja puhui vieraalla kielellä. Juoksin pakoon, ja hän jäi jahtaamaan minua kävellen.

Vierailija
126/131 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu unet tarkoittaa halua saada lapsi tai sitä että lapsi on jo tuloillaan. T.kokemusasiantuntija

Vierailija
127/131 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita mulle Okei.lait yhteyt jos oot poris. Tääl on kyl yö paikkaMul on ikävä sua ikuisesti 

Vierailija
128/131 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, mutta unessa olen sosiaalisissa tilanteissa toisinaan nainen: keskustelen naisena miesten kanssa, pukeudun kuin nainen ja olen kiinnostuksen kohteena kuin nainen. Silti reaalimaailmassa olen umpihetero: pidän naisista enkä voi kuviitellakaan seksuaalista kanssakäymistä toisen miehen kanssa. Mitä Po*noon tulee, hom*por*o ei voisi vähempää kiinnostaa.

Mistä tämä kertoo?

Eikä ole provo - oikeasti ihmettelen tällaista. "Naisrooli" tulee unissa ehkä 1/10 öinä, kun ylipäänsä muistan unia nähneeni.

Vierailija
129/131 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että minulla oli keittiön astialaatikko täynnä vettä ja kultakaloja. Yksi niistä hyppäsi kuumana olleelle keittolevylle ja paistui karrelle.

Vierailija
130/131 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selitäppä. Unessani olin perinyt grillikioskin, semmoisen laudasta rakennetun vanhna pikkuisen kopin. Jonkin pakottavan syyn takia, minun piti pitää sitä auki, vaikkei minulla ollut muuta myytävää kuin tikkukaramelleja.

Vierailija
131/131 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, mutta unessa olen sosiaalisissa tilanteissa toisinaan nainen: keskustelen naisena miesten kanssa, pukeudun kuin nainen ja olen kiinnostuksen kohteena kuin nainen. Silti reaalimaailmassa olen umpihetero: pidän naisista enkä voi kuviitellakaan seksuaalista kanssakäymistä toisen miehen kanssa. Mitä Po*noon tulee, hom*por*o ei voisi vähempää kiinnostaa.

Mistä tämä kertoo?

Eikä ole provo - oikeasti ihmettelen tällaista. "Naisrooli" tulee unissa ehkä 1/10 öinä, kun ylipäänsä muistan unia nähneeni.

En ole ap, mutta ehkä se vain kertoo siitä, että osaat ottaa näkökulmaa. Unet eivät merkitse suoraan sitä, mitä niissä tapahtuu. Minäkin olen pari kertaa elämässäni nähnyt unta, jossa olin mies, ja se tuntui kummalliselta, koska olen nainen enkä millään mittapuulla miehinen. Toisaalta olen myös nähnyt unta, jossa poltin tupakkaa kuin olisin tehnyt sitä aina, vaikka en ole oikeasti kertaakaan edes maistellut tupakkaa. Unet ovat unia.