Miksi huumeisiin suhtaudutaan niin kielteisesti, mutta alkoon ja tupakkaan ei?
Miksi huumeisiin suhtaudutaan niin kielteisesti, mutta alkoholiin ja tupakkaan ei?
Kommentit (371)
Kannabis irti huumeista niin huumepolitiikkaan saadaan jotain järkeä. Se on jo nähty kuinka haitallisesti kielto on toiminut. Suomi on kakkosena suonensisäisten huumeiden käytössä ja ykkönen huumekuolemissa. Lopetetaan se kannabiksen käyttäjien työntäminen ostamaan laittomilta markkinoilta. Kyllä sieltä tulee kovia huumeita samalla.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttäjiä kovasti kiukuttaa, kun heidän päihteestään kerrotaan faktoja. Alkoholi ei ole laillinen siksi, että se olisi jotenkin parempi tai turvallisempi päihde.
Minkä takia sä haluat että minä alan käyttämään kannabista kun en käytä alkoholiakaan enkä myöskään tupakoi. Ihme huumetyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttäjiä kovasti kiukuttaa, kun heidän päihteestään kerrotaan faktoja. Alkoholi ei ole laillinen siksi, että se olisi jotenkin parempi tai turvallisempi päihde.
Minkä takia sä haluat että minä alan käyttämään kannabista kun en käytä alkoholiakaan enkä myöskään tupakoi. Ihme huumetyrkky.
Missä lukee että sinun halutaan käyttävän kannabista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Te narkkarit olette aina niin tyhmiä.
Eli nuorille alkoholi on kielletty aine ja kielletty aine on ns. "huume". Kuten kerroit aiemmin. Alkoholi on myös kaikkein haitallisin aine nuorten kehittyville aivoille koska on aivoja tuhoavaa solumyrkkyä.
ALKOHOLI ON PÄIHDE, EI HUUME.
Ja päihteenäkin alkoholi on vaarallisempi kuin monet huumeet. Ja tuhoaa solumyrkkynä myös eniten aivoja.
LÄSSYN, LÄSSYN
Kylläpä on sinulla taas vakuuttavaa argumentaatiota.
Parempaa kuin sun huumejankutuksesi.
Vierailija kirjoitti:Parempaa kuin sun huumejankutuksesi.
LÄSSYN LÄSSYN
Sopisiko välillä keskustelu otsikon aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju on huumeiden ihannointia ja sen tyrkyttämistä alkoholin tilalle.-eri
Minä suhtaudun kaikkiin noihin yhtä kielteisesti. Erityisesti tupakka, samoin kuin polttamalla nautittu kannabis, kulkeutuvat hengitysilman mukana myös muiden ihmisten sisään, joten ne eivät ole vain käyttäjän oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Sopisiko välillä keskustelu otsikon aiheesta?
Asiasta on sanottu jo aikaa sitten olennaiset faktat.
"Miksi huumeisiin suhtaudutaan niin kielteisesti, mutta alkoon ja tupakkaan ei?"
"Koska ihmisiä on aivopesty vuosikymmeniä kuvittelemaan, että alkoholi ja tupakka olisivat jotenkin vähähaittaisia kun ovat laillisia."
Copypastaus pitäisi olla kiellettyä ja huumeiden sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että joku tupakan vuoksi päätyisi rikolliseksi, vankilaan tai asunnottomaksi. Alkoholin vuoksi päädytään asunnottomaksi, mutta huumeiden vuoksi rikolliseksi kaikkine lieveilmiöineen.
Ja tämä johtuu nimenomaan siitä, että laittomiksi määriteltyjä aineita jaetaan rikollisia kanavia pitkin, ja ne ovat siksi loppukäyttäjälle kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumeita tarkoitat? Niitä on useita erilaisia.
Olen yli vuosikausia hoitanut kipujani kannabiksella - reseptiä en ole saanut. Kalifornialaisen lääkärin suosituksena käytän ns. mikroannostelua, joka toimii suhteellisen hyvin. Määrä n. 0.1 g - 0.3 g/vrk. Ei, en polta sitä. Nautin muussa muodossa. En siis saanut lääkekannabisreseptiä, mutta sen sijaan määrättiin Oxycontin (sitä ennen kokeiluna kaikki muut opioidit, jotka eivät auttaneet lainkaan) 20 mg x 3. Temgesic 1 mg x 5 tarv. auttoi myös jkv, mutta aiheutti sydämentykytystä. Tuolloin käytin myös alkoa ja tupakoin. Siirryttyäni kannabiksen säännölliseen mikroannostuslääkekäyttöön, lopetin alkon kokonaan. Ei ole tarvetta eikä maistu. Silloin tällöin vedän sähkötupakasta henkosen (mietoa sekin) ja juon hyvät kahvit.
Tuolla opioidimäärällä ja alkolla hengityslama olisi ollut melko todennäköistä jossain vaiheessa. Nykylääkityksellä ei. Saan nukuttua, syötyä ja jopa liikuttua päivittäin - mikä on itselleni iso voitto.
Vihaajat vihatkoon!
- eteenpäin vaikkapa Saksan viitoittamaa tietä -
PS: Ennen syyttelyä: elätän itseni, en saa mitään tukia, luottokelpoisuuteni on kunnossa, olen parisuhteessa, minulla on aikuinen lapsi, minulla ei ole rikosrekisteriä, olen mukana vapaaehtoistoiminnassa
Lakipykäläpilkunviilaaja vois palata kommentoimaan että onko lääkkeet huumeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Nyt suosittelen sisälukutaidon harjoittelua.
Se, että jostain asiasta halutaan laillista, ei tarkoita, että ihmisiä kannustetaan tekemään sitä. Kyse on vapaudesta.
Kylläpä se ottaa joillakin tosi koville kun kannabis on maailman monipuolisin lääkekasvi. Jotenkin päihdekäytön vastustamisen ymmärtää kun ihmisiä on aivopesty vuosikymmeniä kannabisvastaisiksi, mutta lääkekäytön vastustamista ei. Lääkekäytössähän kannabis ei edes päihdytä, joten kannabiksen lääkekäytön vastustamisen syyt on jossain muualla.
Sinulle on vastattu tähän kymmenissä aiemmissa aloituksissa. Etkö koskaan opi? Yhtäkään uutta päihdettä ei tarvita lisää ja se, että alko on valittu lailliseksi johtuu kulttuurihistorista, ei päihteen ominaisuuksista. Kaikki päihteen ominaisuuksiin liittyvät kirjoitukset ovat tuuleen huutamista. Tavoitteena ei myöskään ole, eikä koskaan ole ollut joku omituinen päihteiden tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on vastattu tähän kymmenissä aiemmissa aloituksissa. Etkö koskaan opi? Yhtäkään uutta päihdettä ei tarvita lisää ja se, että alko on valittu lailliseksi johtuu kulttuurihistorista, ei päihteen ominaisuuksista. Kaikki päihteen ominaisuuksiin liittyvät kirjoitukset ovat tuuleen huutamista. Tavoitteena ei myöskään ole, eikä koskaan ole ollut joku omituinen päihteiden tasa-arvo.
Kyllä alkoholin tilalle kannattaa tarjota myös vähähaittaisiakin päihteitä. Alkoholi kuitenkin on ns. kova ja tappava huume, jolla Suomessakin tehdään kansanmurhaa, ja joka lopulta tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Kannabis taas on vähähaittaisin ja myös maamme perinteisin päihde- ja lääkekasvi, jota sai apteekista ilman reseptiä silloin kun alkoholi oli laitonta.
Kylläpä on sinulla taas vakuuttavaa argumentaatiota.