Miksi huumeisiin suhtaudutaan niin kielteisesti, mutta alkoon ja tupakkaan ei?
Miksi huumeisiin suhtaudutaan niin kielteisesti, mutta alkoholiin ja tupakkaan ei?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet on vaarallisempia, vaikuttavat käytökseen, saavat enemmän aikaan aggressioita, joskus myös psykooseja.
Kovien huumeiden käyttäjät rahoittavat yleensä tapansa erilaisilla isommilla ja pienemmillä rötöksillä kuten pyörävarkauksilla, asuntomurroilla yms.
Tämä johtuu vain rikollisesta jakelukanavasta. Esim korvaushoitoa saavien ei tarvi tehdä tuollaista.
Plus, että suurin osa kovien huumeiden käyttäjistä rahoittaa aineensa ihan vaan palkkatuloillaan. Vai kuvittelevatko oikeasti ihmiset, että hiljalleen Suomen suosituimmaksi kovaksi huumeksi hilautunutta kokaiinia vetelee jotku rapanistit?
Ja kokaiinin käyttäjät tukevat erittäin väkivaltaista ammattirikollisuutta, prostituutiota ja ihmiskauppaa. Veripulveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enköhän töissä jo tiedä kuka on ottanut mitäkin viimeistään
Olen tehnyt vuosikaudet turvallisuusselvityksen vaativaa työtä ja käyttänyt lähes päivittäin amfetamiinia.
Itse olen tehnyt töitä jo useamman vuoden firmassa, joka edellyttää säännöllisiä huumetestejä. Siis tyyliin parin vuoden välein, mutta säännöllisesti terveystarkastuksen yhteydessä. Kysyin ihan suoraa pomolta, että haluaako se testituloksia vai edelleen sitä tulosta minkä pystyn tälle firmalle tarjoamaan. Tosiaankaan ala pitämään mitään pössyttely taukoa. Eipä ole testeissä tarvinnut käydä.
Vierailija kirjoitti:
Huume eli laiton päihde...
Vähän sama kun kysyisi miksi lapsen raiskaamiseen suhtaudutaan kielteisesti mutta seksiin vaimon kanssa ei.
Laiton ei ole = moraaliton. Laittomuus itsessään ei tee teosta väärää.
Vai yritätkö sanoa, että jos lapsen raiskaamisesta tehtäisiin laillista, niin siitä tulisi sitten hyväksyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vuosikaudet turvallisuusselvityksen vaativaa työtä ja käyttänyt lähes päivittäin amfetamiinia.
Itse olen tehnyt töitä jo useamman vuoden firmassa, joka edellyttää säännöllisiä huumetestejä. Siis tyyliin parin vuoden välein, mutta säännöllisesti terveystarkastuksen yhteydessä. Kysyin ihan suoraa pomolta, että haluaako se testituloksia vai edelleen sitä tulosta minkä pystyn tälle firmalle tarjoamaan. Tosiaankaan ala pitämään mitään pössyttely taukoa. Eipä ole testeissä tarvinnut käydä.
Itse olin töissä yli 20 vuotta sellaisessa firmassa, jonka omistaja oli itsekin käyttänyt kannabista ulkomailla asuessaan. Ei ollut huumetestejä, enkä ollut töissä päihtyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla ole riippuvuutta...
jep jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet on vaarallisempia, vaikuttavat käytökseen, saavat enemmän aikaan aggressioita, joskus myös psykooseja.
Kovien huumeiden käyttäjät rahoittavat yleensä tapansa erilaisilla isommilla ja pienemmillä rötöksillä kuten pyörävarkauksilla, asuntomurroilla yms.
Tämä johtuu vain rikollisesta jakelukanavasta. Esim korvaushoitoa saavien ei tarvi tehdä tuollaista.
Plus, että suurin osa kovien huumeiden käyttäjistä rahoittaa aineensa ihan vaan palkkatuloillaan. Vai kuvittelevatko oikeasti ihmiset, että hiljalleen Suomen suosituimmaksi kovaksi huumeksi hilautunutta kokaiinia vetelee jotku rapanistit?
Ja kokaiinin käyttäjät tukevat erittäin väkivaltaista ammattir
Kuten tukevat myös kaikki jotka ostavat suklaata, kahvia, tupakkaa, vaatteita, ostavat ja käyttävät puhelimia ja läppäreitä tai vaikka käyvät tyelin alaisessa työssä ja osallistuvat Suomalaisten eläkeyhtiöiden Lähi-idän aseistamiseen eläkesijoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kokaiinin käyttäjät tukevat erittäin väkivaltaista ammattir
Kyllä. Mutta tämä on päättäjien aikaansaannosta. Jos kokaiinibisnestä ei olisi kieltolailla sysätty järjestäytyneen rikollisuuden käsiin, ei ongelmaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Huume eli laiton päihde..
Vähän sama kun kysyisi miksi lapsen raiskaamiseen suhtaudutaan kielteisesti mutta seksiin vaimon kanssa ei.
No nyt on logiikat kohdallaan. Tulkitsen tämän kielteiseksi suhtautumiseksi huumeisiin. Samalla se kertoo täydellisestä kyvyttömyydestä järkevään ajatteluun. Keksitkö itse että huume=laiton päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla ole riippuvuutta...
jep jep
Missä mä mitään sellaista olen väittänyt? Joka viikonloppu poltan pilveä. Jos joskus loppuu kesken, ei ole ongelmaa olla ilman, mutta eipä kyllä mitään syytäkään.
Vierailija kirjoitti:Kuten tukevat myös kaikki jotka ostavat suklaata, kahvia, tupakkaa, vaatteita, ostavat ja käyttävät puhelimia ja läppäreitä tai vaikka käyvät tyelin alaisessa työssä ja osallistuvat Suomalaisten eläkeyhtiöiden Lähi-idän aseistamiseen eläkesijoituksilla.
Nyt meni sinulla melkoiseksi hourailuksi. Laitatko edes yhden linkin jossa todetaan vaikkapa mainitsemiesi vaatteiden kauppaan liittyvän samanlaista väkivaltaisuutta kuin kokaiinin tuotantoon ja kauppaan?
Huumeet tukevat kovan luokan rikollisbisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattamalla itse käyttämänsä kannabiksen ei tue millään tavalla rikollisbisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Näin on lainsäätäjä halunnut, kun on säätänyt huumeidenkäytön laittomaksi.
Tätä asiaa mä olen myös miettinyt ja minun omien havaintojen perusteella suomi on vielä tosi konservatiivinen maa kun kyseessä on kannabis. Mulla asuu sukulaisia saksassa ja siellä nuorten keskuudessa kannabis on yleistä eikä kannabista siellä paheksuta kuten suomessa.
Itse ajattelen niin että miedot alkoholit on sama asia kuin miedot huumeet kuten kannabis ja vahvat alkoholit on sama asia kuin vahvat huumeet.
Mutta kuten sanoin niin suomi on todella konservatiivinen maa kun kyseessä on kannabis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattamalla itse käyttämänsä kannabiksen ei tue millään tavalla rikollisbisnestä.
Omaan käyttöön tarkoitetun kannabiksen kasvatuksesta tosin saa Suomessa paljon suuremman rangaistuksen kuin minkä tahansa huumeen ostamisesta rikollisilta ja sen käyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ja salakuljetetun tupakan ja alkoholin ostajat tukevat myös kovan luokan rikollisbisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Kuten tukevat myös kaikki jotka ostavat suklaata, kahvia, tupakkaa, vaatteita, ostavat ja käyttävät puhelimia ja läppäreitä tai vaikka käyvät tyelin alaisessa työssä ja osallistuvat Suomalaisten eläkeyhtiöiden Lähi-idän aseistamiseen eläkesijoituksilla.
Nyt meni sinulla melkoiseksi hourailuksi. Laitatko edes yhden linkin jossa todetaan vaikkapa mainitsemiesi vaatteiden kauppaan liittyvän samanlaista väkivaltaisuutta kuin kokaiinin tuotantoon ja kauppaan?
Siis eikö joku ole niin perillä maailman menossa, että vaatetehtaissa työskentelee naisia ja lapsia käytännössä orjuuden alaisina ja heihin kohdistuu lisäksi paljon seksuaalista riistoa? Tai, että lukuisten tutkimusten mukaan suklaata ei pystytä edes reilun kaupan nimissä tuottamaan eettisesti millään tavalla? Onko sinulla mennyt ohi jopa kuvat ja videot Kongon kobolttikaivoksilta
https://fanfarelabel.com/blogs/the-true-fashion-journal/human-trafficki…
https://www.borgenmagazine.com/textile-industry/
https://www.talouselama.fi/uutiset/ihmiskaupan-ketjut-ulottuvat-suomeen…
https://www.hs.fi/hstv/uutiset/art-2000002934064.html
https://www.maailma.net/uutiset/akkuteollisuus-ei-parjaisi-ilman-kongon…
Ala sivistämään itseäsi, ole hyvä. Etelä-Amerikan huumeliigat sentään järjestävät alueilleen usein kouluja ja muuta vastaavaa, nämä eivät tee sitäkään.
Kai se noiden kaikkien kohdalla on hallitsematon addiktio ja sen lieveilmiöt, mihin suhtaudutaan nuivasti. Jos joku viihteellä ottaa pari annosta alkoa tai polttaa tupakan, tai vetää jotain mietoja mömmöjä, niin eipä siihen kukaan kiinnitä mitään huomiota. Jos taas joku haisee läpikotaisin tuhkakupille eikä pysty hetkeäkään olemaan polttamatta, taikka sitten käyttäytyy sekavasti/uhkaavasti/asiattomasti tms. alkon tai huumeiden takia, niin suhtautuisin aika nuivasti kaikkiin näihin.
Vierailija kirjoitti:Etelä-Amerikan huumeliigat sentään järjestävät alueilleen usein kouluja
Ja 10 vuodessa noin 450 000 ihmistä on murhattu kokaiinikartellien toimesta.
Huume eli laiton päihde...