Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥ TAMMIKUISET vko 7 ♥~

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi hyvää ystävänpäivää, kaikki virtuaaliystäväni =)

Ja toiseksi Nennille iso rutistus ja syvimmät osanotot :( Kurjaa, että jouduitte mummosta luopumaan nyt, kun uusi elämä on alkanut ja siitä pitäisi iloita. Kovasti voimia teidän perheelle!!

Täällä kaikki hyvällä mallilla. Tai no flunssaa pukkaa taas kakkoselle päälle ja me muut röhitään urakalla. Pojat ovat nyt tän viikon hiihtolomalla dagiksesta, kivasti ohjelmaa kaupungilla ja muualla kun lapset on vapaana. Huomenna ajateltiin lähteä sellaiseen pomppulinnahärdelliin, on seikkailurataa ja seinäkiipeilyä jne. jos vaan tuon kakkosen kunto sallii.

Hannes on edelleen suht helppo tapaus, mitä nyt välillä menettää hermonsa ilmavaivojen taikka nenän tukkoisuuden kanssa :( Eilen käytiin 3vko neuvolassa (ikää kylläkin 3vkoa 4pvää) ja mitat

4608g (syntymäpaino 3460g)

54,5cm (47cm joka nyt tunnustettiin mittavirheeksi, ei ole voinut kasvaa näin paljoa...)

pipo 37cm

Saatiin AD- tipat mukaan ja tänään aloitetaan ne. Täällä on kiva kun tipat saa ilmaiseksi neuvolasta ;)

Poika on täysimetyksellä ja taitaa maito riittää, kun näin hyvin siis kasvaa ;) Kahden viikon päästä uusi neuvola.

Hannes on nyt vihdoin viimein ottanut tuon tutin omakseen, helpottaa vähän akuutissa tilanteessa ;)

PainoG: Mulla ei oo aavistustakaan mitä painan :O Noin kymmenestä farkkuparista kahdet mahtuu jalkaan ja napit kii ;) Mutta ei se paljosta kiinni oo.. Kunhan tässä nyt pääsee taas treenaamisen makuun ja kunnon lenkeille (ostin uudet joggerit, muuten ;) niin varmaan paino laskee tai kroppa kiinteytyy ainakin.

Ristiäisistä ei olla vielä puhuttu ees.. Kai pidetään tällä kertaa kaste täällä jos saadaan suomalainen pappi se toimittamaan, muussa tapauksessa Suomessa kastetaan joskus alkukesästä mun kotikirkossa.

Ceciliah, täällä kans yksi rapakunnossa synnyttänyt, joka toipui kuitenkin synnytyksestä samantien! Edellisissä raskauksissa olen ollut paremmassa kunnossa ja silti toipuminen on ottanut kunnolla aikaa, nyt mie olin ihan normaaliolotilassa jo noin 6h synnytyksestä :/

Sunmom ja Fable ja muut " vaativampien vauvojen" äidit: Kovasti jaksuja teidän päiviinne. Mun kakkonen oli hyvin hyvin vaativa vauva ja ikävä kyllä on edelleenkin aikamoinen pakkaus :/ Meinasi monesti vauva-aikana mennä sormi suuhun sen kanssa, sellaista kitinää ja huutoa oli noin 2kk iästä eteenpäin (siihen saakka poika nukkui ja keräsi kai voimia ;) Neuvoa en osaa antaa muuta kuin että antakaa isien välillä ottaa vastuu vauvasta että pääsette ulos yksinään tekemään jotain mieluista, se kitinä käy hermoille pitkän päälle :( Ja toivon todella, että kohta helpottaa! Meillä helpotti vasta nyt syksyllä kun poika 2,5v ja oppi vähän ilmaisemaan itseään. Mutta syö edelleenkin hyviin, painoa 20kg :/

Myrtti: Aivan hyvin voit viedä vauvaa jo ulos ellei siellä pakknen huitele kovin korkeella. Tekee hyvää sinullekin päästä välillä ulkoilemaan! Ja mä olen sitä mieltä (huom eroaa kovin neuvolan suosituksesta!) että ellei pakkasta ole muutamaa astetta enempää niin on aivan idioottimaista aloittaa ulkoilu 15min kerralla! Aivan hyvin voi aloittaa 30min-45min jos vauva on kuomun suojissa vaunuissa ja ei tuule sisään. Näin meillä.

Sulina: Kiva, että masuvaivat helpottaa! Mulla muuten kans vaivana noi pukamat, sai ne raskauden viimeisinä päivinä.. Pitäis kans jotain salvaa kai hakea. Mutta tuosta syömisestä.. Meilläkin poika syö päivisin aivan miten sattuu, puolen tunnin - neljän tunnin välein. Ja samalla lailla on ollut jokaisen lapsen kanssa. Syömisrytmi on tasaantunut joskun 5kk iässä kun ovat alkaneet syömään myös kiinteitä. Ja huom MARIA; meilläkin poika viihtyy sairaan hyvin tissillä illat, en tiiä tuleeko ees loppupelissä maitoa mutta siinä pitää kuitenkin roikkua kiinni. Tähän asti ok, kun mies on kotona illat ja laittaa isommat nukkumaan mutta mitäs jos sille tuliskin meno??

Mirabella: 25 henkilöä tulossa ristiäsiin.. Oisko lähipiirissä teinityttöjä joita voisit pyytää avittamaan kahvinkeitossa, tiskaamisessa ja kattamisessa? Ei tartteis teidän stressata ja saisitte nauttia juhlasta rauhassa! Kiitos juustokakun ohjeesta!!

Sinda: Mä kävin viime viikolla ekan kerran 30min spinnigissä (vaikken siitä ees pidä, mutta en uskaltanut vielä steppiin tai bicciin) ja kuules kun tuli kiva olo! Aika rauhallisesti otin mutta enpä ois kovin paljon rajummin mennäkään ;) Mutta mitä sanoo ohjeistukset vatsalihasten tekemisestä? Saako tehdä heti kaikkia lihaksia, tiedätkö?

Mutta nyt menen ottamaan kupposen kahvia, kun poika nukahti ja hetken rauha. Isommat pojat leikkivät formulakuskeja ;)

Palataan taas

/A + Hannes 25vrk

Vierailija
42/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lähteä kohta neuvolaan, on pikkuherran 1kk lääkäri vaikka onkin jo 1,5 kk...

Ardisia - en nyt älyttömästi stressaa :-) Ei mitään hurjia tarjoiluja ole, mutta joskus ois kiva tehdä vähän uutta. Eiköhän noi mun siskot ja anoppi auttele.

Vatsalihaksista - ei saa treenata ennen kuin on mennyt se rakonen umpeen, ainakin muutama kuukausi pitäis kai odotella. Voi muuten venähtää pysyvästi ne kudokset / lihakset tms. En nyt muista tarkemmin, mutta täytyy vaikka palata myöhemmin

Pupina - oletpa ollut ahkera! Eikö voileipäkakut menetä makuaan pakkasessa? Mä olen aina ollut huono pakastamaan mitään valmista...

t. Mirabella ja Albert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei vaan kaikille tasapuolisesti. Jonkun kerran ehdin pinoutua odotuspuolelle juuri ennen pikkukaverin syntymää ja ajattelin että tälläpuolella olen sitte ahkerampi pinoutuja, mutta kuinkas sitten kävikään.. pikkuherra on jo 2,5vkoa ja ensimmäsitä kertaa näpyttelen kuulumisia. Esikoinen on pitänyt äidit tiukasti pois koneelta ne ajat kun kuopus nukkuu, ja kuopus on kannettavaa mallistoa eli itsekseen ei viihdy hetkeäkään ja päiväuniakin torkkuu n.2h/päivä. Onneksi yöt sujuu hienosti niin äitikin on vielä tolpillaan!

Ulkoilua aloitellaan täälläkin, jospa se auttaisi pikkumiehen uniin. Ja vyöhyketerapiaa on tarkoitus kokeilla myöskin. Mahavaivat taitaa olla syy, jotka pientä valvottavat. En ole edes d-vitamiinejä vielä aloittanut, koska yritän ensin löytää syytä tai helpotusta tämän hetken ongelmiin.. josko sitten myöhemmin otamme d-tipatkin ohjelmaan ja uudet vatsanpurut ohjelmaan?! =)

Moni suunnittelee ristiäisiä/nimiäisiä. Onko teillä hyviä ideoita tarjoiluiksi? Laitoin juuri kysymystä tuonne ruokapuolellekin aiheesta.. eli hakusassa olis jotakin tähän vuoden aikaan sopivaa tarjottavaa esim päärynästä tms? siis koristeeksi jotenkin päärynää, kun muutenkin ajattelin ostaa vaaleanvihreät servetit ja kukatkin esim. valkoista ruusua ja ihanan tuoretta kevään vihreää siihen lisäksi. Kertokaapa ideoita, josko niitä sais sitten apinoida?! :) marsipaanista tai värjätystä kermavaahdostahan voisi saada vihreää mutta ne ei jotenkin oo mun juttu.. ennemmin jotain luonnollista vihreää.

nyt kuuluu kutsu esikon huoneesta, tämän päivän päiväunihetki on sitten lusittu koneella ja äidin unet jäi väliin - oma ´valinta.. tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

heipähei ja ystävänpäiväterveiset myös täältä!

Vierailija
44/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käväistiin neuvolassa ja onhan tuo poika ihan mahottomasti kasvanut :o

Paino: 5570g (syntymäpaino 4065g)

Pituus: 57cm (51cm)

Py: 38,8 (36)

Terkka kirjoitti seuraavaa: Topakka,jäntevä poika. Kasvaa kovaa vauhtia. Heijasteet + Iho,silmät,suu siistit. Aktiivinen.

Siispä Masin jatkuva syöminen johtuu tuosta kasvusta. Puheltiin josko pojalla olis kasvukipuja kun on niin rauhaton, kitisee ja toisinaan vallan raivoaa. No,vatsavaivoja on varmasti myös ja niihin aloitetaan disflatylit (?) rela-tippojen lisäksi. 2 viikon päästä lääkäri ja jos ei vaivat ole helpottaneet niin varmaan mietitään mulle diettiä. Jos nyt poika silloin enää rintaa syö. Nyt jo huomaa Nan:n vaikutuksen maidontuotantoon vaikken ole kuin pari kertaa/päivä pulloa antanut.

Meillä ristiäistarjoilut hoitaa pääasiassa anoppi (ihanaa!), heillä kun ristiäiset vietetään. Tarjolla on ainakin edellisissä ollut kala- ja kinkkuvoileipäkakut, täytekakkua, muistaakseni joku kuivakakku sekä pikkuleipiä. Vieraita yleensä ollut parikymmentä.

Tyäasiaa... Milloin olette ajatelleet palata töihin? Itse olen kahden edellisen muksun kohdalla joutunut palaamaan töihin heti vanhempainrahakauden päätteeksi. Nyt haluaisin olla Masin kanssa kotona ainakin syksyyn -08, mutta en ole vielä keksinyt miten se on taloudellisesti mahdollista. Miten olette pärjänneet pelkällä kotihoidontuella? Tarkoitus oli hakea neiti 4v:lle osapäivätarhapaikkaa syksystä joka sekin kyllä syö varoja. Mielessä on ollut myös hakea esim ilta tai viikonlopputöitä, että vois arkisin olla kotona pienen kanssa. Kokemuksia?

Nyt ukko kutsuu..

Hyvää ystävänpäivää!

Sunmom ja Masi Pallopää 5 vko 2 pvä

Vierailija
45/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaks, en tiiä onko sapa täällä jo käynyt. mutta tosiaan viime viikolla syntyi poika ja taisipa lähteä tuleen ilman käynnistystä, mikäli oikein käsitin.

meillä tyttö kasvaa hyvää vauhtia. ylihuomenna on lääkärineuvola. huomenna on neidillä ikää puolitoista kuukautta. yöt meillä menee ok. on nyt kahtena viikonloppuna nukkunut toisena yönä kahdeksan tuntia putkeen (tietty kun sillon on isin syöttövuoro niin hän nukkuu:)) mutta kyllä munkin öissä on kerran mennyt seitsemän tunnin torkut. noin niinkuin yleensä hän menee nukkuun yhdeksältä, yks herätys yöllä ja aamuherääminen seitsemän ja yhdeksän välillä. ja tuo isin syöttäminen onnistuu tosiaan siks kun neiti saa iltapalansa ja yöruokansa pullosta, omaa maitoo on kyllä mutta pumpattuna. päivisin nukkuun yleensä yhdet pidemmät päikkärit (nyt on nukkunut kolme tuntia ja 45 minuuttia ulkona) ja pikkutorkkuja päälle, sisällä ei onnistu pitkien päikkärien nukkuminen.

mutta sitten ARDISIAkos se kyseli vatsalihasliikkeistä jne? nyt mä en muista milloin sä olitkaan synnyttänyt. mulle ohjaaja salilla sano että katsotaan ohjelmaa sitten kun on jälkitarkastus takana. (mulla on se ens viikolla) siihen asti ei suuremmin suositellut vatsojen tekemistä, ja aika rauhallisesti jalkojakin esim ei kyykkyjä. ja kyllä mä huomaankin että jos teen jotain liikkeitä mitkä vattaan ottaan, niin kipeenä on lihakset seuraavana päivänä (ei siis silleen rasituskipeenä...) mä palasin salille tän kuun alusta (olikin kokonaista kahden kuukauden tauko, kuukausi ennen ja jälkeen synnytyksen) lähinnä tota yläselkää ja käsiä oon siellä tehnyt.

töihin palaaminen. alustava suunnitelma olis että 2008 kesän jälkeen palaisin. kuitenkin kun varmaan haluttais lisää lapsia saada, mut välissä kävisin mielelläni työpaikalla pyörähtämässä. eihän sitä tiiä kauanko kestää uudestaan raskautua sitten kun sitä toivoo, mutta aika näyttää, hirveen isoo ikäeroo ei haluttais.

jeps. mies palailee pian töistä. kivakivakiva.

ai niin; HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

tigru ja simppis 1kk 14 vrk

Vierailija
46/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Nennille iso hali ja osanottoni...joka unohtui eilisestä pinoutumisestani.

Meillekin tuo ristiäispäivä nyt sitten varmistui eli 24.3. Harmi kun pappi, jonka olisin toivonut kastavan, onkin siirtynyt toiseen seurakuntaan, Espooseen. Mutta samapa tuo loppupeleissä...Ei aateltu kauheen isoja kekkereitä pitää, mutta porukkaa kerääntyy ihan tarpeeks tästä lähisuvustakin, joten aattelin hyödyntää paikallista pitopalvelua.

Oltiin tänään sitten ekaa päivää vaunuilemassa vajaa puolituntia ja se oli näin sisätiloissa homehtuneelle äiteelle oikein piristävä kokemus. Neitikin zippas heti kotipihalta lähdettyämme ja jatkoi unia vielä sisällä ja veti sitten sellaset 3h päikkärit :)

ULKONA NUKUTTAMISESTA: Oliko näille talvivauvoille joku maks.aika ulkona nukkumiselle?

Jollain muullakin oli työkamut tuoneet rotinoita. Samoin meillä kävi maanantaina kaksi työkamu omien lastensa kanssa. Oli ihan piristävää juoruta ja naureskella vanhoille työkuvioille ja keskustella ihan aikuisten oikeesti kaikkea " sivistävää" . Ja samalla tietty nauttia hyvistä leivonnaisista! NAM...naama kohta vaan kukkii kaikesta tästä suklaan syömisestä...

Josta päästään osuvasti PAINOKESKUSTELUUN

Mulla siis tällä hetkellä +5kg tuohon alkuraskauden painoon, mutta 10 pitäis karistaa, niin mahtuis taas kaikkiin kuteisiin. (ennen raskautta lihoin hieman nääs). En ole vielä alkanut rajoittaa syömisiäni. Aattelin tuossa keväämmällä tsekata lenkkareitten kunnon ja sitten ravataan vaunujen kanssa näitä mettäteitä ja kirotaan kaikki viinerit ja herkut alimpaan hel****tiin, että miks pitikään syödä kaikkea sontaa...

No joo! Nyt vielä hommiin ennen kuin neiti herää!

Äitee ja " Alina" 2vko 5pv

Vierailija
47/80 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin neuvola takana. Hyvin on tyttö kasvanut pelkällä rintamaidolla, onneksi jaksoin taistella ne alkuviikot kun ei meinannut tyttö osata tissistä syödä. Sen kerran jälkeen kun tyttö tajusi miten sitä oikein kuuluu imeä, ei olla pulloon koskettu, paitsi ku äiti on ollut jossain huinimassa (silloinkin pumpattua).

Paino 4285 g (3200 g lähtöpaino, alimmillaan 2800 g)

pituus 55,2 cm (51 cm)

pipo 37.4 cm (34 cm)

" Rintamaidolla hyvin kasvaa. Tyytyväinen ja hymyilevä tyttö. Iho hyvä. Heijasteet kunnossa. D-vit saa. Cuplaton käytössä. Hieman vatsavaivaa."

Perjantaina tytölle iski silmätulehdus ja kävimme lääkärissä näytillä ja saimme silmätippoja. Näytimme samalla tätä sammaskieltä ja saimme uuden lääkekuurin. Vielä ei pahemmin eroa huomaa joten, jatketaan varmaan pitkään. Aika kivasti tyttö antaa laittaa ainetta topsypuikolla kielelle. Ja nuha päällä, joka vaivaa varsinkin öisin. Nenä-friidalla ja keittosuolatipoilla olen yrittänyt oloa helpottaa ja kaksi yötä olen nukuttanut sitterissä, että on pystymmässä.

Meillä on näitä tippoja ollut siis reippaasti käytössä. Silmätipat, nuhatipat, d-vit tipat, cuplaton-tipat ja kielitipat. Eilen illalla loppui silmätippakuuri ja iloisena laitoin tytölle tippoja silmään, että nyt on yhdet tipat vähemmän käytössä ja kun vein pullon takaisin jääkaappiin, tajusin, että olin laittanut silmätipoojen sijaan Devitolia pikkuisen silmiin! Kamala paniikki iski, onneksi mun äiti oli paikalla. Hän pesi tytön silmiä, samalla kun mä soittelin tyksiin ja myrkytyskeskukseen. Sieltä lohduteltiin, että ei niistä mitään haittaa ole. Kun tilanne oli ohi, niin mä purskahdin niin isoon itkuun ku tuli kauhea syyllisyydentunne ja pelko, että kuinka huono äiti oikein olen, olisin voinut vahingoittaa vauvaa pahastikin. Vieläkin tulee tippa silmään, ku on niin kamala olo.

Nyt on tehty vähän ristiäissuunnitelmia ja vieraat kutsuttu. Me halusimme pienet ja intiimit ristiäiset, niin se tarkoittaa näiden uusiosukujen kanssa 24 aikuista ja 10 lasta!!! Tosi rauhallinen päivä siis tulossa :/ Voileipäkakut ja täytekakun tekee mun äidin sisko ja äiti, anoppi ja mun isän vaimo tekevät loput tarjoiltavat. Mun hommaksi jää siis saada tämä talo siihen kuntoon, että kehtaa vieraita kutsua. Sais edes joitain verhoja hankittua siihen mennessä.

Katsku ja neiti vajaa 6 vkoa

Vierailija
48/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein iso osanotto mummasi poismenon johdosta!

Voimia arkeen ja järjestelyihin!

*halaa voimakkaasti*

Vierailija
49/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Aluksi hehkutusta, että Kossi on OK :) Se oliki jo eilen se lastenlääkärillä käynti, vaikka horisin torstaista. Onneks tajusin tiistai-iltana mitä kalenterissa selevästi luki ;)

Nukkuu nyt täs sylissä, ku sitteriin ei halunnu asettua. Torkahteli vaan. Kummasti tuo tankilla käynti auttaa :) Akka kattelee Kaunotarta ja Kulkuria. Tuli taas hyvä kysymys -> nukkuuko ne kalat aina yöllä? Elämän polttavia kysymyksiä osa 45 :D

Kaupassa pitäs ehkä käyä, mut ku asteita -27 niin ei taieta lähtee. Jospa päivemmällä asteet laskis, koska muuten jää kaalilaatikko tekemättä. Tosin vois kysellä miten ukon systeri on kotona, jos se viihtis kulkeissaan käyä meiän kauppa-asialla.

Mä en suosi perhepeti-elämää, mut taitaa nää pätkissä nukutut yöt alkaa vaikuttaan. Päivät oon kyllä virkeenä, mut yölläpä nukahin aina ku Kossi alko syömään :O No- kuhan ei tuu tavaksi.

Meillä oli ehkäsystä eilen ukon kans puhetta ja se ei kovin innostuneelta vaikuta piuhojensa katkasusta :/ Ja ku mun mielestä se ois just meille sopivin vaihtoehto. Ukosta tuntuu niin lopulliselta ja ei kuulemma halua olla tuhkamunakaan. .Annan hautoo sen nyt sitä ajatusta vielä, ku en kovin vähässä kummassa periksi anna. Kumien kanssa en varmasti ala leikkimään ja kunnei ne satavarmoja oo. Järkyttysin varmasti, jos " heti" oisin pieniin päin. Koska mun tuurilla sillon ku ei oo tarkotus niin se tapahtus " naps" vaan.

[b]Tau [/b]voimia arjen pyöritykseen ja muuttoruljanssiin.

[b]Evelyn[/b] onnea omasta pirssistä :)

[b]Rotavirusrokotteesta [/b]niin oon ottanu selvää siittä ja harkinnan alla on. Pitää neuvolantätin kans vielä pyöritellä asiaa, ett saan asiantuntevaa kannanottoo. Summa on mun mielestä iso, mut mietin kans syntyjä syviä, ett jossei sitä ota ja sattuu jotain niin kuinka sitä sit syyttää itteensä ku ei tuota pikkusummaa laittanu likoon.

Mut katotaan.

[b]PainoG: [/b]osallistun toistamiseen, ku yks ilta kävin puntarilla. Sellaset 9 kiloo vähemmän näytti puntari mitä oli ennen sektioo. Että lähtöpainoon ois viel matkaa 6 kiloo. Ei paha :) Varsinkaa kunnen oo voinu vielä kunnon kävelyitä harrastaa. Jos arvioi niin imetyksellä ois lähteny jotai nelisen kiloo. .

[b]Sinda [/b]oli onneks meilläki mukava sossutäti. Jos ois vielä edellinen ollu niin oisin varmasti ottanu sen kans yhteen, ku sen perusluonne oli kettuileva joka asiassa.

Heh :) " meiän" sossutäti tuumas, ett taispa olla tosi rakkautta heti, ku kuuli meiän seuruste-yhteenmuutto ajat (5/97 ja 7/97).

[b]Ceciliah[/b] riippuu vauvan koosta tuo herättely, mitä mä oon tietonen. Jos iso vauva kyseessä niin saa nukkua/syödä niinku haluaa. Pienempiä pitää herätellä syömään. Ettei ainakaan nelikilosia tarvi herätellä, mut missä on sen pienen raja - en osaa sanoo.

[b]Monttu [/b]sulla varmaan on jo maksa/sappiarvot normaaleissa??

Mun pitää jälkitarkastusta ennen käyä verikokeissa asian tiimoilta.

[b]Vaunuilusta [/b]niin me otettiin varaslähtö parilla päivällä ja asteita oli vähä vajaa -15 sillon tai mennessä naapuriin vähemmän ja kotio lähtiessä ainaki -15 ellei vähä enemmän. .

Tulipas tarkkaan, mut eni vei niin yks päivä ku asteita oli muistaakseni -12. Laiton mielenkiinnosta mittarin pehmeen kantokopan taa. Alle puol kilsaa oli taaperreltu verkkaseen niin asteita näytti +2. Ku reissua oli tehty yli puol tuntia niin asteita -2. Kuinkahan lämmin kopan sisällä oli :O Mut hyvin Kossi tuhisi eikä ollu hikinen.

Maksimiajasta niin onkohan sellasta olemassa. En muista koskaan kuulleeni.

[b]Sapa [/b]ONNITTELUT jakaantumisesta :) :) ja terho-ukosta :)

[b]Katskula [/b]no tuolla tippapullo määrällä on ihan inhimillistä puteleitten sekottaminen. Hyvä, että selvisit säikähyksellä. Ja usko pois noita sattuu " paremmissaki piireissä" . Akan aikaan meillä oli Cuplaton, keittosuola ja Jekovitit tippoina. Ukko laitto tai oli laittaa, en jaksa muistaa, Cuplatonia nenään :D

[b]Kakkapyllyn pyyhkimisestä G -> [/b]siis isompien lasten jo " omistavat" äipät niin minkä ikäsiä ovat olleet, ku alkaneet harjotteleen ja osanneet? Yksilöllistä tiiän, mut kävi ilmi akan kans, ett hoijossa pyyhkii ja kotona " pompottaa" . Mun mielestä vielä niin pieni etten oo tajunnu, ett kykenis jo hommaan ite.

Mut miten toimia, ku antaa pyyhkiä ite, pitääkö aina kumminki mennä tarkistaan. .mä huolehin liikaa varmaan, ku aattelen ettei kummiskaa tuu puhasta jälkee. Pyyhin varmaan vielä viienki vuojen päästä :D :D

Tässä ei nyt tän kummempia. Pitää mennä kattoon itekki peiliin, ku nyt vois olla aikaa siihenki ;)

Z ja Kossi 17vrk

Vierailija
50/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sairasteltu oikein urakalla jo neljättä viikkoa. Ensin oli tyttö kunnon kuumeessa ja räkätaudissa yli viikon ja minä melkein kaksi viikkoa 38-40 asteen kuumetaudissa samaan aikaan (jee, jee...). Viime viikonloppuna kun rupesi oma olo helpottamaan, niin eiköhän esikoinen tullut uudelleen sairaaksi; 41+ kuumetta, tärisi ja oli täysin apaattinen. Mentiin sairaalaan ja oli sit tiputuksessa eiliseen iltaan saakka. Nyt vielä hevoskuuri antibiootteja viikon ajaksi, vaikkei mitään diagnoosia saatukaan. Pöh, outo tauti. Sovittiin tytön kanssa, että se oli Barbapöpö... Onneksi sentään pikkumies on toistaiseksi säästynyt taudeilta!

Aika rajua se arki oli kahden muksun kanssa kun oma olotila oli ku tiskirätillä, mutta siitäkin sit selvisi. Näköjään. Äitinikin oli keuhkokuumeessa samaan aikaan, joten siitä ei apua ollut ja mieskin teki 7-päiväistä työviikkoa koko ajan eli pyörähti vaan illankähmissä. Poika on luojan kiitos rauhallinen tapaus, koliikkilapsi tuosta rumbasta olis vaan puuttunutkin! Toivottavasti tämän talven taudit on nyt sairastettu!

Sammakkoprinssi on kasvanut hurjasti ja painoakin on jo melkein 6kg! 62cm vaatteet on käytössä ja jämptit. Aivan umpirakastunut olen tuohon ihanaan pikkumieheen! Oma vointi on hyvä ja palautuminenkin ollut nopeampaa tämän kakkosen jälkeen, kuin esikoisen aikaan. Painoa tuli kaikkiaan 19kg, joista on jäljellä vielä 3kg. Tippua kyllä saisi vielä 10kg, jos itse saisin päättää, mutta jos herkut maistuvat kuten mulle nyt, niin ei toiveita moisesta taida olla... ;-) Sokerihumala on päivittäinen kaverini.

Nyt kuuluu vaativa huuto. Got to go!

Jaksamisia, kanssasisaret!

¨c¨ ja Sammakkoprinssi 6 viikkoa + 1 päivä

Vierailija
51/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Meillä nämä aamut venyy tuolla sängyn pohjalla tissitellessä....Sinne se neiti jäi koisimaan ja minä livistin puuron ja kaffen keittoon ja tietysti pikaisesti pinoutumaan ;)

Zatu:

KAKKAPYLLYN pyyhkimisessä mä oon ollut aika ehdoton, että äiti tai joku muu aikuinen pyyhkii, vaikka meillä esikoisella tuota ikää ja kokoa olisi jo varmaan tarpeeks treenata sitä itsekseen...mutta kun mua inhottaa se ajatus, että sitä ihtiään on sitten joka paikassa ja käsissä. Ja vaikka kuinka kädet pesee reissun jälkeen niin silti. Esikoinen on siis 5-vee ja mun tietääkseni myös dagiksessa tädit pyyhkii kakan jälkeen. Pissareissulla pyyhkii ihan hienosti ite, eli kyllä meidän pitäs yhes alkaa treenaamaan ja ite vahtii vierestä, miten onnistuu.

VAUNUILUSTA vielä: Joo en mäkään usko, että olisi mitään maks.rajaa ulkona nukkumiseen, mutta en varmaan vielä näin aluksi voi jättää kolmeks tunniks ulos koisii, kun vasta eilen aloitettiin sillä vajaa puolen tunnin ulkoilulla...jospa lisäis siihen 15 joka päivä, niin äkkiäkös sitä vois jo jättää ulos koisimaan. (Tietty jos tarpeeks vähän pakkasta)

MARIA-79:

Koitin laittaa sulle pari fotoa blogia varten, mutta heitti herjana mulle takaisin. Olikohan posti liian iso...?

Herjasi seuraavaa: " The mail system

<mariaelina-79@luukku.com>: host mx1.luukku.com[193.209.83.72] said: 552 5.2.2

<mariaelina-79@luukku.com>: Recipient address rejected: Over quota (inreply to RCPT TO command)

Äitee ja " Alina" 2 vko 6 pv

Vierailija
52/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana ensimmäinen vauva-ajan erittäin huonosti nukuttu yö. Hannes nukkui tissi suussa lähes tulkoon KOKO yön ja kakkospojalla kuume huiteli neljässäkympissä. lääke laskee kuumeen aina pariksi tunniksi. Kova yskä vaivaa, liekö a-virusta? Eli kotona sitten istutaan tämä päivä. Toivottavasti viikonlopuksi parannutaan, on ystäviä tulossa kylään lapsien kanssa..

Chicca: kovasti teille sinne parannussätteitä, toivottavasti pikkulikka pian on ihan kunnossa!!! Meilläkin nämä kolme viikkoa on sairasteltu mutta ei ihan noissa mittasuhteissa kuitenkaan.

Zatu: Mahtavaa, että kossilla ei sydämessä mitään häikkää. Taakka varmasti putosi sydämeltä. Meillä kuules ukko kanssa alkoi perumaan putket poikki- lupaustaan. Oli jutellu (taas) jonkun kaverinsa kanssa joka oli kehunut kuinka kipee vehje oli operaation jälkeen ollut. Hmm. Mä olen kuullut ihan päinvastaista.. Ja pyyhkimisestä: poika pian 6v on noin vuoden pyyhkinyt ite eikä enää ees kaipaa yleisöä veskiin. Alussa vahdin kuin haukka ja tarkastelin, mutta niin siististi pyyhki että annoin jatkaa itse. Kyllähän sen kalsareista huomaa, jos ei oikein onnistu. Dagiksessa pyyhkii ite kans.

Ceciliah: Mä kysyin sekä synnärillä että terkkarilta tuosta herättämisestä, ja vastaus oli että normaalikokoista ja ajallaan syntynyttä vauvaa EI tarvitse herätellä. Mä sinuna antaisin tytön nukkua.. Uskon että hän herää kun on nälkä. Ja voithan käydä punnitsemassa neuvolassa ekstraa, jos epäilet ettei paino nouse.

Mutta nyt vaatetta kahteleen päälle. Se on varma, että jos hillun vaan löysät päällä koko päivän niin tulee odottamattomia vieraita ;)

/a ja Hannes huomenna 4vkoa

Vierailija
53/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Juu ukon kommentti oli myös, ett kyllä kai sitä on vehe kipeenä :/ Tuumasin etteipä sesynnytyskään kivutonta oo. Sen jälkeen en enää jaksanu keskustelua jatkaa.

Alko oma rakentava kommentointi rakoilla ja tuumasin, ett ollaan si ilman. .ja lähin nukkumaan.

Vierailija
54/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles uudestaan, mulla oli menny posti tukkoon,kun oli tullut pari isompaa postia :)

Vierailija
55/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan meillä on se homman nimi ,että kuvaa vastaan saa osoitteen blogiin ja sinne salasanan.. eli laita mulle postia:

MariaElina-79@luukku.com

Vierailija
56/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Esikoinen simahti äsken sohvalle! Taisi jäädä päikkärit tarhassa väliin... Pikkuherra uinuu ulkona joten täällä on todella rauhallista :-)

Eilen oli 6 vkon neuvola (ei siis meillä 1kk neuvolaa olekaan) ja herra on tosiaan ollut ruoka-aikaan kotona. Paino 5800g (sp. 3705g) ja pituus 59,52(s. 50cm). Kuukaudessa tullut 1,5kg ja 5 cm. Neuvolatäti sanoi että sullahan hyvin maitoa riittää :-) Kaikki muutenkin ihan ok ja nopea käynti olikin. Rotareseptin vaan unohdin pyytää, täytyy soittaa huomenna.

Chicca - toivottavasti sairastelut on ohi!

Zatu - hieno juttu ettei mitään häikkää!

KYSYMYS: Milloin te jotka nukutatte siinä äitiyspakkauksen laatikossa, siirrätte vauvan pinnikseen? Yhtään en muista milloin esikoinen siirrettiin... No tämä pikkuinen on tietty ihan eri kokoluokkaakin joten voi varmaan aiemmin siirtää, mutta kannattaakohan ihan vielä.

t. Mirabella ja Albert 1pv vajaa 7vko

Vierailija
57/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen että pitäiskö jo pinoja tehdä vähän useammin kuin kerran viikossa. Tulee niin hirveän pitkiä... Oisko vaikka 3 krt viikossa parempi?

t. Mirabella

Vierailija
58/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää eilistä ystävänpäivää ;)

Maria: meillä kans typykkä harrastaa tuota iltatankkausta, että klo 19 jälkeen ollaan tissillä jopa alle tunin välein. Yöllä nukkuu sit 22-03 ja sit aamuyöstä syö parin tunnin välein.

Nenn: halauksia ja osannotto suruusi

Vauvakuumeilijoitakin täällä jo oli ;) itselläkin kumma kyllä on pikkuisen sellainen olo että olis taas ihan olla raskaana ( kumma miten sitä unohtaa kaikki nuo vaivat niiiin nopeaan, kuten sen että oksensin aamusta iltaan aina viikolle 18 asti.. ) Mutta jos kuiteskin odottelis hyvän aikaan ennen kolmatta. Ja eihän sitä tiedä kauanko tällä kertaa joutuu yrittämään.

HIrveästi en noita galluppeja muista

EhkäisyG: meillä nyt kondomi käytössä ja se todennäkööisesti käyttöön myös jää, pillereitä kun en tykkää popsia ja kierukkaa en halua.

EhkäisyG tuli mieleen MYRTTI kysyi tuosta kapselista. Minun parilla ystävällä se on ja nehän on moneksi vuodeksi kerrallaan, olikoha 3/5vuotta. Ja molemmille on tullut aivan älytön finni ongelma tuosta kapselista. Toinen itse asiassa poistatti kapselin juuri niiden finnien takia.

PainoG: PAinoa tuli 16kg ja nyt olis jäljellä vielä 4kg elikkä aikas hyvin tippunut.

HerkkuG: Tottakai niitä herkkuja on PAKKO syödä kahvipöydässä.... eikö? Kumma makean himo muuten iskenyt synnytyksen jälkeen.. :) Minä ainaskin mussutan joka päivä jotain..

Masuvaivaa meidänkin pikkuisella on aikas reippaasti ei kuitenkaan koliikkia sentään(ainakaan vielä ;) ) Cuplaton käytössä ja itse koitan välttää sellaisia ruokia jotka masua ärsyttää. Muuten menee todella mukavasti. Isosiskokin on jo asiaan sopeutunut.

mutta mutta tissiä taas huudellaan joten täytyypi mennä..

Äityli ja rinsessa 3vk3pv

Vierailija
59/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siirrettiin esikko äitiyspakkauslaatikosta pinnikseen reilu 2 kk iässä, nyt katsotaan varmaan miten tuo jäpikkä mahtuu ja viihtyy.

Sitten kymysys muille SIILIHAALARIN omistajille, ootteko olleet tyytyväisiä?? MUsta se on ihan kamala haalari, käyttämättä on jäänyt. Vetoketjut tulee niin ylös, ettei haalaria saa kiinni ja muutenkin se on hankalan mallinen, mä en ainakaan Paavon käsiä sinne meinaa saada tungettua, vaikka haalari on reilua kokoa (62 cm). Joten ollaan suosiolla siirrytty äp-pakkauksen haalariin, vaikka esikoisen kohdalla niin vannoin että seuraavalle ostan sopivan_kokoisen_haalarin :) Mut eipä niitä pieniä kokoja enää mistään löydy ja johan tässä kohta tulee kevät... Aattelin vaan kysyä, et oonko mä ainoa tyytymätön vai onko Paavo jotenkin omituisen mallinen, kaulaton olento :D

ariella ja paavo 4 vkoa 3 pv

Vierailija
60/80 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä ole siilihaalaria, vaan Hempan samanmallinen ja yhdyn täysin tuohon Ariellan valitukseen. Ostin kans 62 cm tossa tammikuun lopussa ja vielä kokeilinkin mutta käytössä huomasin kuinka huono on. Kukakohan noita vauvojen vaatteita suunnittelee...

t. Mirabella