Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥ TAMMIKUISET vko 7 ♥~

Kommentit (80)

Vierailija
2/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#A52A2A]Ääääh, kyllä piti taas ottaa ja räjähtää aamulla :(

Vähän unta takana ja kaks venyvää ja vanuvaa koululaista,joista toinen vielä valittaa joka asiasta, niin soppa oli valmis :(

Nyt sitten kaduttaa kun tuli huudettua.. olis voinu asiallisemminkin asian hoitaa..huoh..

toivotaan että teillä muilla on alkanut viikko premmin.

[color=#006400][b]Paino G[/b] vähä teillä on jäljellä,mulla on vielä 10 kg jäljellä reilusta 20 kilosta!

No, lenkille en oo vielä päässyt kertaakaan ja vieraiden kanssa on ollut _pakko_ syödä pullaa,eikös??

[color=#A52A2A][b]Ehkäisy G[/b] Mulle ei pillerit yms sovi, joten kai on pakko laittaa taas kuparikierukka,joka

tekee kyllä kipua ja kauheet menkat :/

[color=#006400]Onko kellään kokemusta onko tämmöiselle pienelle ja alle 2 v. taaperolle [b]peräkkäin istuttavat kaksostenrattaat[/b] hyvät?

[color=#A52A2A]aarrgghh.. nyt pistelee rintoja kun maito nousee ja alkaa valua..huuuh..

[color=104E8B]Meillä on tänään neuvola Ähriksen kanssa, olis tullu lastenneuvola täti kyllä kotiin,mutta kun oon sielläpäin just siihen aikaan hakees herra8veetä koulusta,niin meen oikein neuvolaan käymään sitten.

Parempi niin,mua niin ärsyttää noi koti käynnit!

palailen myöhemmin neuvola kuulumisien kanssa.

[b]Maria ja herra Ähris 2vkoa 4pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vaihtunut, kyllä tää aika menee siivillä!

Heti ensimmäisenä on pakko hehkuttaa!!! Meillähän on ollut viimeiset 3 viikkoa iltaisin hirveät vatsavaivat ja huutoa klo 19-24 välillä 2-3 tuntia ja oltiin jo aika murheellisia kun mikään ei auttanut; kannettiin eri asennoissa, keinuttiin, täristiin, laulettiin, kapaloitiin, käveltiin ym. Päätin koittaa maidotonta linjaa itselleni ja ostin Rasmukselle relatippoja ja auttoi!!! Nyt ollaan perjantaista asti selvitty noin tunnin kitinällä iltaisin, ei suoraa huutoa ja yöllä Rasmus on nukkunut yli neljän tunnin unipätkiä! Kyllä on niin helpottunut olo! En tiedä oliko se nuo rela-tipat vai mun maidoton-linja vai ne yhteensä mikä auttoi. Nyt olen itse alkanut lisäämään maitotuotteita ruokavalioon mm. leivälle juustoa, mutta maitoa en juo kuin kahvin joukossa.

Viime viikolla oli neuvola ja painoa ja pituutta oli tullut komeasti. Nyt pituus on 57,5cm ja painoa 5370g. Ens kerralla onkin sitten lääkärineuvola.

Huh, en ole varma alkoiko perjantaina kuukautiset vai onko tää nyt sitä jälkivuodon jälkivuotoa, mut hermot menee! Kyllä raskaana oli ihanaa kun ei tälläisestä tarvinnut kärsiä =). Mulla on aina ollut ilman pillereitä tosi runsasta vuotoa, toivon että minipillerit auttais siihen että vuoto ei olis näin runsasta. Tuliko muilla tälläistä vuotoa sen jälkeen kun synnytysjälkivuoto loppui?

CECILIAH; Joo hevosen selkään oon jo kavunnut useampaan otteeseen. Yleensä pääsen viikonloppuisin kun mies on päivällä kotona. Mä olen vallan käynyt nauttimassa rauhallisista maastolenkeistä ja saanut ihailla ihanaa lumista metsämaisemaa. Tekee muuten mielellekin tosi hyvää kun pääsee tyhjentämään pään yksin kauniissa maisemassa rakkaan harrastuksen parissa.

RINTOJENSUOJAUS;Mä en ole oikeestaan sen enempää suojannut, yleensä mulla on aluspaita, fleece ja toppatakki päällä kun puuhailen tallissakin. Mutta en ole paleltunut eikä rinnatkaan ole erikseen paleltunut. Ostin viime vuonna uuden ulkotakin mkä on täysin tuulenpitävä eikä kyllä päästä tuulta yhtään läpi.

KILOISTA; Heh, mullehan tuli komeat 25kg painoa raskausaikana =/... Niistä 11kg jäi laitokselle ja kotona on pudonnut vielä 4 kg eli 10kg olisi jäljellä. Mä aloitin laihdutuskuurin viime vuoden alussa ja sainkin 10kg pois, sitten huomasin olevani raskaana ja lopetin. Se 10kg paukahti heti takaisin + tuo 15kg... eli nyt olen siinä pisteesä missä tasan vuosi sitten. En pidä itseäni mitenkään lihavana, mutta hoikempikin voisi olla =D.

Onneksi nuo pakkaset laskivat, päästiin jo eilen ulos ja Rasmus nukkui 3 tunnin päikkärit pihalla. Tänään tehdään sama homma. Nyt hän nukkuu sitterissä tyytyväisen näköisenä.

Mulle on tullut hirveä ompeluvimma. Ompelin itselleni imetyspaidan mitä voin käyttää öisin ja siitä tuli jopa ihan siisti ja kehtaa pitää päällä. Nyt työn alla on Rasmukselle fleecehaalari.

Jaaha, nyt poju heräs, kuulemisiin!

-Outi ja Rasmus 7 vko

Vierailija
4/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, meillä nukuttiin viime yönä oikein hyvin!

Meinasin jo laittaa apuva-viestiä että mitä teen kun jätkä heräili viikonloppuna 2 yönä peräkkäin tunnin välein, klo: 24-08! Ja tissiä piti saada joka kerta, muuten ei rauhoittunut uneen.... Arvaatkaas oliko arat tissit aamusta....:(

Mutta, arvelen että pikkuinen vaan " tilasi" lisää maitoa niillä tiheillä imutteluilla ja tänä aamuna olikin vielä imetyksen jälkeen rinnat ihan täynnä ja sain jopa 40 ml pumpattua pakkaseen! (mikä on siis suurin määrä kerralla minkä olen saanut!)

Eli eiköhän me päästä taas unesta kiinni, en tiedä vaikuttiko toi päikkäreiden nukkuminen pitkästä aikaa ulkosalla asiaan tai kylpeminen illalla, mutta ollaan levänneitä & ihan pirteitä koko poppoo, miestä myöten.

PAINO G : olen täällä " kateellisena" lueskellut teidän muiden painonpudotuksesta, itelläni on kyllä puolet jo lähtenyt, mutta kun sitä painoa sitten kertyi se 25 kg (!!) niin 13 kg siitä vielä on jäljellä....

Eli taitaa jäädä haaveeks saada jotain vanhaa vaatetta päällensä ristiäisiin 3 vkon kuluttua....

Mutten stressaa, ajattelin hissukseen aloitella vaunukävelyt kuhan tää sektiohaava antaa luvan (nyt oon kahtena päivänä lykkinyt vaunuja ja täytyy myöntää että hieman on arka tuo vatsan seutu....tyhmää rokotetaan....) enkä varsinaisesti laihduta niin kauan kun imetän. Kesällä ehtii sitten miettiä niitä juttuja, nyt keskityn siihen että vauvalla riittää maitoa ja äiti saa päivittäisen kahvipullansa nyt kun kahvi on taas alkanut maistumaan 9 kk tauon jälkeen!

Huomenna ajateltiin lähteä jätkän kanssa Selloon shoppailemaan ristiäisjuttuja ja isompia vaatteita kun alkaa jotkut yöpuvut jo olemaan liian pieniä meidän pikkuiselle! Ja jos saatais mun ystävätär mukaan kahville, en oo missään oikeen käynyt enkä ketään tavannut (muuta kun omaa ja miehen perhettä) ja koska asutaan suht " landella" (45km Helsingistä) niin tänne ei kaikki ihan helposti eksy....!

Toivottavasti jätkä nukkuu koko reissun niinkun teki viimeksikin, pääsis mamma helpolla eikä tarvis ruveta imettämään tai vaipanvaihtoon siellä! Viimeks oltiin 3,5 h reissussa ja vasta muutamaa kilsaa ennen kotia pikkumies havahtui!

Nyt meen nautiskelemaan muutamasta tunnista miehen seurassa ennenkun lähtee iltavuoroon!

Voikaahan hyvin!

Pupina & " Pikku-K" 4 vkoa

Vierailija
5/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva sylissä kirjoittelen pikaisesti. mulla on mennyt maailman kirjat sekaisin kun mun kaikkein rakkain mummani kuoli sunnuntaita vastaisena yönä. paappa on tosi huonossa kunnossa ja ollaan vaan odotettu että hänelle tulee lähtö ja sitten se meni näin. mumma sai astmakohtauksen ja vietiin ambulanssilla seinäjoen keskussairaalaan missä hän kuoli tuntia myöhemmin. ikää oli 82 vuotta, pitkän ja hyvän elämän sai, mutta ei me vielä oltaisi hänestä luovuttu. kävin siskoni kanssa eilen seinäjoella häntä katsomassa, se oli surullinen ja raskas hetki. paljon osaanottajia kävi eilen mummolassa missä oltiin kaikkien omaisten kanssa, moni kuvaili mummaa " kaikkien äitinä" . yksi hyvätahtoinen lämmin sydän on sammunut, aikakausi joista emme osaa edes unelmoida on loppunut hänen kanssaan. oma äitini on alkoholisti ja mumma on ollut se joka minusta huolehtii. nyt olen tyhjä ja ikävä on aivan hirveä.

Nyt olen vapaa ja mukana tuulen saan kulkea rajoilla ajattomuuden.

Olen kimallus tähden, olen pilven lento,

olen kasteisen aamun pisara hento.

En ole poissa vaan luoksenne saavun mukana jokaisen nousevan aamun.

Ja jokaisen tummuvan illan myötä toivotan teille hyvää yötä.

::Eino Leino::

Vierailija
6/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaanotot sinulle ja koko perheelle. Onneksi mummasi ehti näkemään teidän Rasmuksen, eikö niin?

Ja sinulle on jäänyt kaikki kauniit muistot mitä saat kertoa Rasmukselle sinulle tärkeästä ihmisestä.

*Jokaisessa poisnukkuneessa

rakkaassa me kadotamme osan

itsestämme, usein juuri sen parhaan osan.

Emme sano hyvästi vaan " me tapaamme vielä!" *

-Outi ja Rasmus

Vierailija
7/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

outi, ei mumma kerinnyt näkemään Rasmusta, soitti vielä maanantaina ja niin pyysi käymään, tällä viikolla lupasin mennä...liian myöhään. asialle ei tietenkään voi mitään, mutta kyllä se jää harmittamaan! Kiitos osaanotostasi, se lämmittää!

Vierailija
8/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: Osanotot meiltäkin sinulle ja läheisillesi.

Yritän piiiittkäästä aikaa ehtiä kirjoittelemaan kuulumisia. Itse asiassa Fablen kirjoitus viime viikolta kirvoitti sormen kannat näppikselle =)

Täytyy tähän alkuun purkaa mieltä:

Meillä on samanlaista " ongelmaa" Masi Pallopään kanssa. Kuka kumma onkaan sanonut että mitä useampi lapsi sen helpompaa?? Poika ei viihdy sängyssä, lattialla tahi sitterissä :-( niin, eikä oikein edes isin sylissä. Heti kun lasken hänet jonnekin alkaa hirvittävä huuto. Ihan sama onko hereillä vai nukkuuko. Kantoliinassakaan ei viihdy kun ei näe sieltä.

Toisekseen Masi syö kokoajan, n tunnin-parin välein. Päivällä ja yöllä on yhdet pidemmät pätkät syömisessä (3-4h). Olen nyt antanut Nan:ia lisäksi, mut ei ainakaan vielä ole auttanut. Tätä on jatkunut jo muutaman viikon eli maitomäärän lisäämisestä tuskin on kyse.

Tuntuu vain, ettei oma pää kestä tätä sylittelyä ja syömistä. Onhan tässä kolme muutakin lasta hoidettavana. Pelottaa vaan, että sairastun esim jonkin asteiseen synnytyksen jälk masennukseen jossei pian rupea helpottamaan. Pisteenä ii:n päälle, ukko on reissussa tämän viikon. Ajateltiin kyllä kyläillä mummoilla ja siskolla, että saa mun kädet vähän lepoa ;-) mut täytyis jossain välissä kotihommatkin saada tehtyä.

Siis kaikki vinkit tervetulleita ettei meikäläiseltä lähde loputkin järjen rippeet.

Ehkäisystä: hormonikierukkaa olen ajatellut. Mies on kyllä valmis ns pistämään piuhat poikki, mutta minä en halua niin lopullista päätöstä.

Ristiäiset: yllätys, yllätys, meidänkin ristiäiset on 4.3. Mummin ja Vaarin luona, kuten edellistenkin kanssa. Olisi meillä seurakuntatalokin vieressä, mutta mummin toive on näin. Nimi on vielä vähän hakusessa, mutta eiköhän se selviä ennen h-hetkeä.

Painog: ennen raskautta laihdutin 10kg joka tuli heti takaisin kun sain kesken menon vuosi sitten. Lisäksi tuli uuden raskauden myötä n 15kg. Jäljellä " enää" se 10 laihdutuskiloa eikä juuri nyt riitä voimat edes yrittää herkkujen vähentämistä. Katsotaan sitten kun kevätaurinko taas piristää =D

Keskiviikkona meillä on neuvola ja ihmettelen kovasti jossei vaaka näytä reippaita lukemia pojalle tuolla syömisellä.

Nyt täytyy itse syödä jotain, vielä kun ehtii..

Ihana ilma muuten =)

Sunmom ja Masi Pallopää 5 vkoa

Vierailija
9/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon just saannut isommat päikkärille ja flickan ainakin vielä nukkuu, vaikka kamala ähinä käy rattaissa, kait se sieltä herää kohta.

Pupina: mulla olis kanssa suunnitteilla reissu Selloon huomenna, mä tosin joudun ottamaan keskimmäisen mukaan joten kauheen helppoa se ei tule olemaan. Mutta vaatte ostoksille mäkin olen menossa. Täytyis flickanille ostaa jotakin passelimpaa päälle pantavaa. Meillä kun kaikki 56cm vaatteet on liian isoja. Ehkä törmätään.

Sunmom: meillä sama homma syöttöjen suhteen, päivällä nukkuu ja hieman seurustelee ja yöllä haluis olla kokoajan rinnalla. Mä oon antanut periksi ja annan olla rinnalla, olen jo opinut nukkumaan tyttö rinnalla, välillä havahdun siihen kun flickan taas hamuu rintaa, silloin mä vaan törkkäsen rinnan suuhun.

Meillä on kanssa paljon masu vaivoja, johtunee D-tipoista ja niistä keskostipoista joita joudun antamaan flickalle. Ei oo meillä mitkän rela-tipat tai kuplattomat tai disflatylit auttaneet juurikaan. Vielä torstaina pitäis alkaa rauta tipoilla. Vatsa menee varmaan vielä karmeemmin sekasin pikkuisella :(

Pitäis itse varmaan aloittaa maidottoman linjan jos siitä olis apua.

Kaiken muun ilmaa aiheuttavaa olen jättänyt pois. Jos vaivat ei kohta hellitä tilaan ajan vyöhyketerapeutille.

Nenn: otan osaa menetykseen.

Kutsu kävi kärryistä, täytyy mennä.

-MM- ja flickan kohta 4vko

Vierailija
10/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00688B][b]Osanottoni minultakin.. *halaa*[/b]

Tuo on niin kaunis,tuo Eino Leinon runo, se oli minunkin mummoni kuolinilmoituksessa..

Vierailija
11/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#006400]Paino oli nyt 4450g (synt. 4130g)

Pituus 55cm (synt. 53,5cm)

Py 38 (synt 36cm)

korttiin tuli seuraavaa:

" paino on noussut hyvin. äidinmaito riittää. päivällä syö 2-3 h välein, yöllä 2-3 kertaa.

Iho on hyvä, vähän kuivahko.

Navassa pieni sieni--> laapistus.

Tyytyväinen,jäntevä vauva.

Katsekontaktin saa, kuulee"

eli kaikki ok :)

Vierailija
12/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoominMamma: juu, aamuöisin on poika vieressä ja syö, syö ja syö. Alkuyön nukkuu aina omassa sängyssä. Mut nää päivät on ihan mahdottomia, tuohon yösyömiseen vois lisätä kertoimen 100. Poika söi tuossa 12.30 korviketta n 130 ml ja on siitä lähtien nukkunut rauhassa, tosin kun sen nyt " sanoin" niin alkoi ähinä kuulumaan =) josko tuo vielä hetken jatkais unia.

Meillä esikoinen siirtyi korvikkeelle aikoinaan kun oli kokoajan nälkäinen, hän kyllä oli silloin joitakin viikkoja isompi kuin Masi nyt. Täytyy jutella neuvolassa asiasta keskiviikkona.

Sunmom ja kuorsaava Masi

Vierailija
13/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nennile osanotot myös täältä!

Maanantait on kivoja kun neidillä vaihtuu uusi viikko aina sillon. Eli kokonaista 4 viikkoa täynnä. Tällä viikolla on tarkoitus lopettaa toinen yösyöttö kokonaan,jatkan samaa linjaa kun noitten aikasempien lasten kanssa,jaksaa sitten itsekin paremmin kun saa nukkua sen seitsemisen tuntia yhteen pötköön.

Neiti syö ja kasvaa,on aivan ihana pikku paketti.Ihanaa kun pääsee ulos taas lenkkeilemään,alotin herkuttomuus kuurin,kun paino jämähti paikoilleen ekan kahden viikon jälkeen.11kg lähtenyt,ollaan suurinpiirtein samassa kun ekalla neuvola käynnillä rv8,vielä olis 7 kiloo pudotettavaa,täällä jäi kevät laihis kans kesken kun raskaaksi tulin.Mut miten voi tehä näin paljon mieli makeeta KOKO ajan. En uskalla enää leipoakkaan mitään kun syön itse kaikki herkut :)

Papille pitäis soittaa ja keskustella ristiäisistä.Kun jaksais,ajattelin venyttää niitten pitämistä tonne huhtikuulle ainakin,ei mitään innostusta siihen suuntaan tällä hetkellä.

Josko menis katselemaan noita isompia lapsia välillä kun pienin nukkuu.

Tän viikon keskiviikkona vasta neuvola,olin jo pari viikkoa sit menossa sinne,kai sitä tottu raskausaikana siihen että joka viikko saa käydä..samaten keskiviikkona 5-vuotiaan puheterapeutilla käyminen,katsoo mitä hän tuumailee,itse kun ei oikein osaa objektiivisesti arvioida oman lapsensa ääntämystä,itse en olis moiseen häntä passittanu,mutta on kyllä moni sanonut neidin epäselvästä puheesta..

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

¨

T:Isa ja Iida

Vierailija
14/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: Osanottoni rakkaan mummasi poismenon johdosta!

Upea, jo vähän keväinen auringonpaiste tänään! Olin tyttöjen kanssa aamupäivällä tuossa äiti-lapsikerhossa ja sitten puistossa ennen Neiti 4,5v kerhoa. On tullut tänään ulkoiltua ja liikuttua. Kyllä kelpas pistellä laskiaispullaa poskeen kun ystäväni tuli kaffelle! ;)

Painog: mulla 9kg jäljellä. Painoahan tuli reilut 23kg. Uskon että osa lähtee ihan hiljaa itekseen mutta varmaan pitää keväämmällä pitää jotai herkuttomuus -päiviä/viikkoja! Hyvin vois tippua vaikka ylimääräinen 5kg lisäksi... No, vielä ei jaksa murehtia kiloja.

Nukkumisg: viime yö oli ihmeellinen. Eka pätkä ruhtinaalliset 4t!!!! Ja heräsi vain kaksi kertaa yhteensä koko yönä. Aamulla oli itsellä tosi energinen olo! Toissa yönä heräili nelisen kertaa reilun tunnin välein, kuten sitä edellisenäkin. Toisaalta eihän tuolla ikääkään vielä kuin se 2pv vajaa 4vkoa että aika rytmitöntä tää elo vielä... Päivisin nukkuu mukavia kolmen tunnin pätkiä ja jaksaa jo seurustella hetken siinä välissä.

Mahavaivat: riippuen olenko juonut paljon kahvia tai syönyt rasvaista tai mausteista niin sen mukaan kitisee iltaisin. Kestää tunnin, max puoltoista. Ja unikiukkua havaittavissa myös. Syliin haluis vaan nukahtaa!

Nyt pitäis vihdoin aloittaa ne D-vitamiinitipatkin..

Ihania, suloisia vauvoja kaikilla meillä Terhoilla, mitä noita kuvia blogissa katsellut!

Mukavaa alkavaa viikkoa!

t. H ja Sohvi 3vko 5pv

Vierailija
15/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta ja omien kokemusten kertomisesta elin@, birgit 2 ja moominmamma... :)

Kai sitä on vaan niin paineessa ton ekan lapsen kanssa..:) Mutta eiköhän se tästä lähde käyntiin :)

kuhan toi paino vaan nousis... :)

painonnoususta: Mulla tuli kanssa liki 30kg lisää, ja nyt on lähtenyt 12kg.. Vielä olis tekemistä... Saa nähdä kauan menee, että lähtee pois. Mutta eiköhän se siitä, kun taas pääsee liikkumaan ulkona ja muutenkin... :)

Ehkäsyg: Meillä mennään varmaan aluks kortsuilla. En oikein vielä tiedä, koska ei olla mitään vielä tehty.. Tekis mieli kokeilla sitä kapselia käteen, mut se on niin kallis, jos sen laittaa turhaan... Että jos se ei jostain syystä sovikaan mulle. Menee 200e hukkaan,... :(

Ja minipillereitä mulla oli käytössä viimeks, mutta niistä meni koko kierto niin sekaisin, etten ehkä siks haluais niitä enään... Ettei sitten olis niin hankalaa kun alkaa yrittään toista vauvaa... Sitten joskus. Mutta saas nähdä mihin päädytään...

Minkäs ikäisinä ootte vieny vauvoja ulos? Mun niin tekis mieli mennä ulos jo, 10 vrk on ikää tänään... Ja kun ei ole kovia pakkasiakaan ollut... :)

Uskaltaisko sitä jo mennä, hetkeks vaunuileen :)?

sitten vielä sellasta kyselisin, että onkos muilla ollut/tullut peräpukamia synnytyksen jälkeen? Mulla on nyt jotai tonne perään tullut. Sellanen kipee juttu. Tuntuu sellasena pattina siellä ihon alla... Ja särkee istuessa ja oikeestaan seistessäkin..? Voisko olla pukama?

nyt taidan mennä taas :)

myrtti- ja frankliina 10pvä

Vierailija
16/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nenn: Osanottoni... Voimia sinulle ja perheellesi. Läheisen ja rakkaan ihmisen menetys on aina yhtä kurjaa :(

VOIMIA!!!

myrtti-

Vierailija
17/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tässä raskaudessa kiloja noin 12kg mutta kaikki jäi periaatteessa sairaalaan..mulla on aina käynyt sillälailla..huomenna ois pitäny alkaa janetten muskari mut ei me sitte päästäkkää alottaa sitä,koska se on aina tiistaisin ja mun miehellä alkaa yhdyskunta palvelu jota on aina maanantaisin ja tiistaisin ja mä en mitenkään pysty kaikkia tyttöjä mukaan ottamaan,se ois tosi hankalaa..mullakin pukkaa taas vauvakuumetta,mut ei kyllä ihan perään välttämättä tarvis tulla..Jasmin on kyllä kova kannattelemaan päätään,kopassaanki hän välillä nostaa päätään tosi ylös ja pitää aika kauankin niin..

minkäs nimisiä vauvoja meillä tammikuisilla sitte on?listattaisko ne johki ylös kanssa?

mansemamma ja jasmin 1kk5pv

Vierailija
18/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NENN: Osanottoni mummasi poismenon johdosta sinulle ja läheisillesi sekä voimia!

[color=009ACD]Meillä on miehet tuolla sängyssä torkuilla, niin on äidillä aikaa pinoutua ;) Aika erilaisia vauvoja meillä kaikilla on, kun näitä pinoja lukee. Kenellä on masuvaivojen takia itkuisuutta, kenellä taas vauva ei itke juuri ollenkaan. No niinhän se pitääkin olla ;)

[color=8B4789]Tämän päivän pinosta jäi mieleeni Isabelluskan kirjoitus, että tällä viikolla olisi tarkoitus lopettaa toinen yösyöttö kokonaan. Kuinka Isa sen teet? Uteliaisuuttani kyselen :) Muutenkin minusta on ihana lukea teidän useamman lapsen äitejen kirjoituksia. Teidän kirjoituksistanne saa niin hyviä vinkkejä näin ensikertalaisena.

[color=009ACD]Meillä on poitsu alkanut jokeltelemaan tosi paljon. Suosituimpia juttukavereita on mobilessa roikkuvat nallet ja neuvolasta saatu keltainen hymynaama -juliste. Sen julisteen kun hän näkee, tulee hymy kasvoille ja alkaa isoääninen jokellus. Hassu vauva!

[color=8B4789]Minun mielestäni meillä on vauvalla masuvaivat helpottaneet hieman. Niitä ei tartte juurikaan kitistä, vaan hän tyynen rauhallisesti piereskelee ilmat pihalle. Annan nyt Cuplatonia 4x/pv. Olen nostanut annokset pikkuhiljaa tuohon määrään. Eli edelleenkään en anna sitä joka syötöllä, sillä tää syö niin usein. Koskahan tää alkaa pidentään syömisvälejä päivisin. Tuntuu, että kun jokaiseen kitinään antaan tissiä, että on tissillä tosi usein.

[color=009ACD]MYRTTI: Ainakin minulle on tullut peräpukamia synnytyksen jälkeen. Ovat kipeitä ja vuotavat ulostamisen jälkeen myös verta. Olen odottanut, että koska ne helpottavat, mutta eivät ainakaan vielä. Pitääköhän lähteä ostamaan apteekista niihin jotain helpotusta?

[color=8B4789]Mut nyt pitää mennä hieman kodinhoitopuuhiin tuonne keittiöön...

Sulina + Lukas 6vk ja 3pv

Vierailija
19/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansemammalla jo vauvakuume =) Oot kyllä huisin jaksavainen,teillähän tais olla kaikilla váan noin vuos ikäeroa.. Tosin miehelle tos sanoin et nyt olis ollu hyvä mahollisus kokeilla saada kaks vauvaa samalle vuodelle :)

Nukuttamisesta,mä sain ekan lapseni raskausaikana lahjaksi paljon parjatun mutta myös kehutun Anna Wahlgrenin Lapsikirjan,nuorena uskoin ja noudatin naiivisti kaikkia ohjeistuksia,nyt vanhempana vähän kriittisemmin suhtaudun kaikkiin ohjeisiin,mutta lapsikirjan nukuttamisopit päivisin ja öin on kahdella ekallakin toiminut niin ajattelin että toimii sitten kolmannellakin :) Eli käytännössä ohjeistus meneen niin että kuukauden ikäsenä luovutaan toisesta yösyötöstä nini että lapsi laitetaan vaunuihin illalla nukkumaan ja kun herää yöllä,ei puhuta mitään eikä laiteta valoja vaan vedetään vaunuja edes takas niin kauan kunnes nukahtaa taas,ekana yönä yleensä heräilee muutamia kertoja ja sitten harvenee,kolme yötä tätä jatketaan,7 tunnin yhtenäinen uni pyrkimyksenä.Meillä siis on toiminut ihan kirjan mukaan lapset..toinen vastaava rupeama on 3-4kk:n iässä millon lopetetaan yösyöttö kokonaan,pyritään n.10-12 tunnin yöuneen. Koska minä myös uskon että aikuisen lisäksi myös lapsi tarvitsee yhtenäisen yöunen jaksaakseen. Nonnis tulipas taas paasattua,mutta näin meillä.

Ootteko napsinu paljon kuvia vauvoista?

Mä oon älyttömän huono siinä,yritän saada näin aluks kerran viikossa ees kuvattua Iidaa. Ekasta lapsesta tuli otettua eniten kuvia,jotenkin on jääny seuraavien kanssa..

Nyt laittamaan iltapalaa isommille..

T:Isa kera siskotrion,mies tylsissä iltavuoroissa :(

Vierailija
20/80 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon teillä vauvat on alkanu jokellella ja hymyillä.. sulinan kirjoituksesta vaan tuli mieleen..

Tänään Iida on kahdesti hymyillyt,kerran siskon kanssa jutellessa kuulemma ja toisen kerran äitin sylissä,mutta liekö vielä tahattomia hymyjä,pitää seurailla.. mutta ääntely on pikkuhiljaa kehittynyt,melkein voisi kutsua jo keskusteluksi :) Kuuluu muutakin kun itkua ja ähinää..

Nyt puuhiin!