Nainen, ottaisitko mieluummin kumppaniksi metsästävän miehen vai joogaavan miehen?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Kuten vastausten enemmistöstä näkee, ap. ei saanut kysymyksen johdattavuudesta huolimatta sympatiaa metsästykselle. Syy lienee se, että tämä palsta on auki myös kaupunkilaisille, vaikka maalla vaivaakin tunkkainen ajatusmaailma ja tosiasiallinen mielipiteen terrori.
AP tässä. Mä ottaisin kyllä joogaavan miehen...
Otin metsästäjän, valitettavasti. Metsästävän miehen elämässä metsästys on ykkönen, aina. Perheellä ei ole mitään merkitystä metsästykseen verrattuna. On varsin kallis harrastus ja menee myöskin rahan käytössä kaiken edelle.
Mun mies viihtyy metsässä mutta ilman verisiä harrastuksia. On just paras noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tappaa eläimen ruuaksi, se on vielä eri juttu. Mutta eikö nää metsästäjät yleensä nauti ihan vaan siitä tappamisesta, hyi että.
Metsässä liikkuminen on monelle yksi nautinnon aiheista. Myös saaliin saamisesta tulee positiivinen fiilis, joten toki sen voi nähdä että nauttii tappamisesta, mutta se onnistumisen tunne taitaa tulla syvempää. Ihmiset on kuitenkin alkujaan ollut metsästäjä-keräilijöitä ja luonnollisesti palkintojärjestelmäkin palkitsee asianmukaisesti saaliin saamisesta. Nykyäänhän moni keräilee krääsää tms rahan avulla kaupoista ja saa siitä niitä alkukantaisia positiivisia fiiliksiä.
Ruuaksi tappaminen ok, huvimetsästys ei ok.
Mitä on huvimetsästys?
Vierailija kirjoitti:
Joogaava, koska vaikuttaa empaattisemmalta. Todennäköisemmin myös harrastaa meditointia kun toinen taas saa nautintonsa toisten tappamisesta.
Saako kaupasta tehotuotettua lihaa ostavat nautintonsa tappamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tappaa eläimen ruuaksi, se on vielä eri juttu. Mutta eikö nää metsästäjät yleensä nauti ihan vaan siitä tappamisesta, hyi että.
Metsässä liikkuminen on monelle yksi nautinnon aiheista. Myös saaliin saamisesta tulee positiivinen fiilis, joten toki sen voi nähdä että nauttii tappamisesta, mutta se onnistumisen tunne taitaa tulla syvempää. Ihmiset on kuitenkin alkujaan ollut metsästäjä-keräilijöitä ja luonnollisesti palkintojärjestelmäkin palkitsee asianmukaisesti saaliin saamisesta. Nykyäänhän moni keräilee krääsää tms rahan avulla kaupoista ja saa siitä niitä alkukantaisia positiivisia fiiliksiä.
Ruuaksi tappaminen ok, huvimetsästys ei ok.
Mitä on huvimetsästys?
Esimerkiksi brittiläinen kettujahti. Kaupunkilaiset tosin eivät tiedä ettei sellaista Suomessa harrasteta.
Jooga on vieraan uskonnon lähetystyötä, joten ei ainakaan sellaista.
Itsekin joogaan. Metsästys on murhaa.
Vierailija kirjoitti:
Jooga on vieraan uskonnon lähetystyötä, joten ei ainakaan sellaista.
Vai onko sittenkään? Hindulaisuudesta lähtöisin toki.
Joogaavassa vahva ituhippi "aura". Ei kiitos siis. Metsästävä kelpaisi kyllä. En panisi pahakseni riistaa pakastimen täytteeksi.
Kumpikaan ei ole toivelistalla. Riistan syöminen on parempi kuin muun lihan, mutta yleensä metsästäjät ampuu kaikkea muutakin mitä ei edes syödä, kuten kettuja, supeja ym. Lisäksi tuohon harrastukseen menee kaikki vapaa-aika.
Joogamies aivan varmasti toivoo, että naisensakin joogaa ja minua ei kiinnosta, joten saa sekin olla.
Ei se luolakoirien kanssa kettujen jahtaaminen Suomessakaan mitään kivaa ketulle ole.
Metsästäjän tietenkin. Kaikenlaiset survivalismi/eräjormailutaidot ovat aina plussaa niin miehissä kuin naisissakin. Juujuu, metsässä on marjoja ja sieniä myös. Mutta pitää olla kykenevä tarvittaessa hyödyntämään talvikaudella lihaa ravintona sekä puolustamaan itseään ja perhettään jos yhteiskuntarauha menisi pahasti sekaisin (ja kauppaan ei pääsisi tai ne olisivat mahdollisen yhteiskunnallisen sekasorron myötä rikottu ja lootattu jo pilalle).
Olin nuorena ja naiivina kasvissyöjä, mutta iän ja viisauden myötä olen tajunnut enemmän elämän realiteetteja ja tajunnut konservatiivisten arvojen merkityksen. Huom! Konservatiivisissa arvoissakaan ei tarvitse mennä ääripäästä ääripäähän. Käyn edelleen töissä kuten mieheni, mutta olen enemmän hoivaaja lapsille ja mieheni on sitten parempi fyysisiä kykyjä vaativiin asioihin sekä mekaniikan korjailuun. Tästäkin mielipiteestä joku vetää herneet nenään, mutta vetäkööt.
Huvimetsästys on sellaista, jonka tarkoitus on jokin muu kuin ruuan hankkiminen. Siis metsästetään kirjaimellisesti huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Metsästys ei ole mitään tappamista vaan metsästystä. Mitä luulette käyvän hirvi- ja peurakannalle jos niitä ei harvenneta?
Ei nämä ymmärrä. On aivan turhaa koittaa selittää. Minä en metsästä mutta jokaisen normaalijärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää kysymyksesi. Tämä foorumi on avannut silmiä ihmisten älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjän tietenkin. Kaikenlaiset survivalismi/eräjormailutaidot ovat aina plussaa niin miehissä kuin naisissakin. Juujuu, metsässä on marjoja ja sieniä myös. Mutta pitää olla kykenevä tarvittaessa hyödyntämään talvikaudella lihaa ravintona sekä puolustamaan itseään ja perhettään jos yhteiskuntarauha menisi pahasti sekaisin (ja kauppaan ei pääsisi tai ne olisivat mahdollisen yhteiskunnallisen sekasorron myötä rikottu ja lootattu jo pilalle).
Olin nuorena ja naiivina kasvissyöjä, mutta iän ja viisauden myötä olen tajunnut enemmän elämän realiteetteja ja tajunnut konservatiivisten arvojen merkityksen. Huom! Konservatiivisissa arvoissakaan ei tarvitse mennä ääripäästä ääripäähän. Käyn edelleen töissä kuten mieheni, mutta olen enemmän hoivaaja lapsille ja mieheni on sitten parempi fyysisiä kykyjä vaativiin asioihin sekä mekaniikan korjailuun. Tästäkin mielipiteestä joku vetää herneet nenään, mutta vetäkööt.
Jep jep, ja tämän kirjoitti mies.
En ottaisi persutrollia, joka ap on.
Jos nuo ovat ainoat tiedot miehestä, niin joogaavan miehen. Syynä se, että lapsena vietin paljon aikaa mummolassani, maalla, jossa näin näitä metsästystä harrastavia miehiä aidoimmillaan. Siellä oli sovinistista asennetta niin paljon, että sain jo lapsena tarpeekseni. Ja susivih aa ja kis sa vihaa. kaikenlaista vi haa.
Kumpi tahansa tai molemmat käy. Nuo kuulostaa molemmat sympaattisilta harrastuksilta.
Totta sekin. Eikä ihminen tarvitse paljoa lihaa nykypäivänä, muuta ruokaa on niin hyvin saatavilla.