Nainen, ottaisitko mieluummin kumppaniksi metsästävän miehen vai joogaavan miehen?
Kommentit (209)
Joogaavan. Metsästäjää en ottaisi missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani meni naimisiin metsästävän miehen kanssa. Seuraus, perheessä piti erikseen sopia kuukausi vuodesta, jolloin ei syödä hirvenlihaa. Joka viikonloppu miehen oli pakko osallistua metsästykseen, vaimo teki eväät, ja sai sunnuntaina kotiin väsyneen miehen, jonka vaatteet hän pesi. Omiin häihinsä mies sai lupaa metsästyksestä, eikä tämä ole vitsi.
Joogaavista miehistä minulla ei ole kokemusta, varmaan voivat olla hörhöjä tai sitten eivät.
Mitä eläinlajia saa metsästää ympäri vuoden? Syksyisin alkaa monen lajin metsästyskausi. Joten en usko, että joka viikonloppu on metsällä. Ainakaan laillisesti.
Ehkä se kusettaa vaimoaan ja ovatkin poikain kanssa joka vkl rai-rai mökkireissulla. Vaimo vielä laittelee maistuvat eväsvoikkulit matkaan.
Metsästysseuroilla on paljon "talkoita".
Vierailija kirjoitti:
Metsästys ei ole mitään tappamista vaan metsästystä. Mitä luulette käyvän hirvi- ja peurakannalle jos niitä ei harvenneta?
Jaa jaa, mutta kerropas sitten, miksi nuo samat sankarit oikein talviruokkii noita peuroja...? ...jos kyse olisi oikeasti jostain kannan harventamisen tarpeesta.
Ruokkivat, jotta niitä on sitten paljon ammuttaviksi. Ja kyllä, metsästyksessä se tappaminen on aika olennainen osa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse metsästetty liha on ekologisinta lihansyöntiä.
Mietihän sitä seuraavan kerran kun laitat suuhusi possua, nautaa tai kanaa.
Itseasiassa luomuviljelty ja niityillä laiduntanut karja on jopa hiilinegatiivista, eli hiiltä sitovaa, jolloin sen voi katsoa metsästystäkin ekologisemmaksi. Siellä sidotaan hiiltä maaperään, kun lehmät (monesti ylämaankarja) laiduntaa ja polkee laiduntamatta jääneet heinät maahan ja paskoo vielä lannoitteet päälle
Vaikka maaperän hiilensidontaa voidaan parantaa, karjankasvatus tuottaa myös metaania, joka on voimakas kasvihuonekaasu. Tämä metaani voi kompensoida maaperän hiilensidontaa ja jopa ylittää sen kokonaisvaikutuksessa. Vaikka karjan lannoitteet voivat parantaa maaperän ravinteita, ne voivat myös aiheuttaa ympäristöongelmia, kuten typen valumista vesistöihin ja siitä johtuvaa rehevöitymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova kristitty. Jooga kuuluu hinduismiin.
Ja kristinuskoon kuuluu kaiken elämän kunnioittaminen. Se tarkoittaa sitä, ettei eläimiä tapeta esim huvin vuoksi.
Onhan se hupia, kun ei lihaa ole mikään pakko syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova kristitty. Jooga kuuluu hinduismiin.
Ja kristinuskoon kuuluu kaiken elämän kunnioittaminen. Se tarkoittaa sitä, ettei eläimiä tapeta esim huvin vuoksi.
Onhan se hupia, kun ei lihaa ole mikään pakko syödä.
Ooppa suolistoherkkä, joka ei siedä vaikkapa palkokasveja, viljaa ja soijaa, niin siinä alkaa käymään tasapainoisen vegaaniruokavalion proteiininlähteet vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästys ei ole mitään tappamista vaan metsästystä. Mitä luulette käyvän hirvi- ja peurakannalle jos niitä ei harvenneta?
Jaa jaa, mutta kerropas sitten, miksi nuo samat sankarit oikein talviruokkii noita peuroja...? ...jos kyse olisi oikeasti jostain kannan harventamisen tarpeesta.
Ruokkivat, jotta niitä on sitten paljon ammuttaviksi. Ja kyllä, metsästyksessä se tappaminen on aika olennainen osa asiaa.
Tämä. Lisäksi olisi kivat tietää millaista on se metsästys missä eläintä ei tapeta. Itse olen sen verran moneen jahtiin osallistunut, että voin sanoa, että homman pääidea on tappaa eläin/eläimiä.
Ei enää ajankohtainen valinta kun ehdin jo ottaa metsästävän. Ei hän hullumpi valinta ole.
Minulla ei sinänsä ole mitään kumpaakaan vastaan, ja tunnen muutamia jotka harrastavat kumpaakin. Ajattelen että liikkuvuuden, terveyden ja ikääntymisen kannalta jooga olisi parempi.