Nainen, ottaisitko mieluummin kumppaniksi metsästävän miehen vai joogaavan miehen?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova kristitty. Jooga kuuluu hinduismiin.
Toisaalta nykyään länsimaissa monet harjoittavat joogaa puhtaasti ruumiillisena harjoituksena, eivätkä harjoita millään tavalla hindulaista uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kristinuskoon kuuluu kaiken elämän kunnioittaminen. Se tarkoittaa sitä, ettei eläimiä tapeta esim huvin vuoksi.
Ei huvin vuoksi, tottakai. Mutta ravinnoksi eläimen tappaminen on ok!
Vierailija kirjoitti:
Jooga on mulle huuhaata eikä sen intialainen arvomaailma sovi omaani. En ole mikään metsästyksen rakastajakaan, mutta ymmärrän, mihin metsästystä tarvitaan. Oma mieheni metsästää.
Mitä tarkoittaa "intialainen arvomaailma"? Intia on valtavan monimuotoinen ja moniarvoinen maa, jonka sivilisaatiolla on erittäin pitkä ja vaiheikas historia.
Oletan, että metsästyksen paheksujat ovat itse kasvissyöjiä tai vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooga on mulle huuhaata eikä sen intialainen arvomaailma sovi omaani. En ole mikään metsästyksen rakastajakaan, mutta ymmärrän, mihin metsästystä tarvitaan. Oma mieheni metsästää.
Mitä tarkoittaa "intialainen arvomaailma"? Intia on valtavan monimuotoinen ja moniarvoinen maa, jonka sivilisaatiolla on erittäin pitkä ja vaiheikas historia.
Pitkä, mutta ei kovin humaani tai ylevä historia.
Vierailija kirjoitti:
Oletat väärin. Olemme riikinkukkoja.
Joogaava mies haiskahtaa narsismilta. Sitä tehdään kulissien vuoksi.
Harvempi narsku jaksaa istuskella 10 viikonloppua reppujakkaralla metsässä hiljaa odottaen saamatta välttämättä mitään.
Meditaatio ja mindfullness on passimiehen harvoja hupeja.
Metsästäjät tappavat joka vuosi marjastajia, luonnossa liikkuvia ja toisiansa. Useat eivät edes metsästysaikaan uskalla metsään, koska pelkäävät pyssyn kanssa riehuvia humalaisia. Teurastamoissa en ole kuullut tapahtuneen ihmishenkiä vievistä onnettomuuksista, enkä eläinten kiduttamisista.
On johdattelevaa asettaa vastakkain humalassa torrakon kanssa heiluvia 'luontoihmisiä' ja joogaajia, koska kummatkaan eivät innosta.
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjät tappavat joka vuosi marjastajia, luonnossa liikkuvia ja toisiansa. Useat eivät edes metsästysaikaan uskalla metsään, koska pelkäävät pyssyn kanssa riehuvia humalaisia. Teurastamoissa en ole kuullut tapahtuneen ihmishenkiä vievistä onnettomuuksista, enkä eläinten kiduttamisista.
On johdattelevaa asettaa vastakkain humalassa torrakon kanssa heiluvia 'luontoihmisiä' ja joogaajia, koska kummatkaan eivät innosta.
Kokkelia vetävä joogaavat psykopaatit ne vasta vaarallisia onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, mutta ei kovin humaani tai ylevä historia.
Indus-kulttuuri oli maailman kolmanneksi vanhin kaupunkisivilisaatio. Intiassa asuttiin kaupungeissa ja kirjoitettiin kirjallisuutta jo silloin kun täällä vielä asuttiin luolissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Intian_historia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Indus-kulttuuri
Riippuu miehestä eikä harrastuksesta. Harrastakoon vaikka kumpaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kristinuskoon kuuluu kaiken elämän kunnioittaminen. Se tarkoittaa sitä, ettei eläimiä tapeta esim huvin vuoksi.
Lihan tehotuotanto ei ole ok, silti miljoonat kristityt puputtaa pekoniansa ja pihviänsä tyytyväisenä viikoittain. Ei pitäisi, ne eläimet nimittäin kärsii. Siinä mielessä itse metsästetty riista olisi parempi jos haluaa välttämättä lihaa syödä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/09/28/astu-kannolle-istu-rungolle-ku…
Metsästäjäthän voisivat tauolla vetää pari joogaharjoitusta.
Maalla on vaarallista sanoa vastustavansa metsästystä, koska silloin suljetaan pois sosiaalisesta yhteisöstä. Kaupunkioloissa voi pelkäämättä ja vieronnan kohteeksi joutumatta sanoa todellisen mielipiteensä.
Maalla ei ole juuri muuta harrastusta kuin kalastus, metsästys, viina ja teeveestä tuleva hömppäviihde ja penkkiurheilu. Köyhää, iljettävää sekä uhoavaa ja sadististakin.
Vierailija kirjoitti:
Väärin oletettu. Suurin osa metsästyksen paheksujista on KAUPUNKILAISIA, jotka sosiaalisen paineen puuttuessa voivat VAPAASTI ilmaista ajatuksensa. Heistä suurin osa syö teurastamoissa asiallisesti ja mahdollisimman kivuttomasti teurastettua lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin oletettu. Suurin osa metsästyksen paheksujista on KAUPUNKILAISIA, jotka sosiaalisen paineen puuttuessa voivat VAPAASTI ilmaista ajatuksensa. Heistä suurin osa syö teurastamoissa asiallisesti ja mahdollisimman kivuttomasti teurastettua lihaa.
Kai tämä oli vitsi?
Lihan tehotuotanto on erittäin epäeettistä tarjoaa eläimelle lievimmilläänkin kurjat ja lajille epätyypilliset elinolosuhteet, pahimmillaan suurta ja pitkäkestoista kärsimystä ja julman, kivuliaan kuoleman.
Maalaisilla humalaisilla on torrakkouhoamisineen valta tehdä metsässä kauheita, mutta jos sellaista harrastaisi keskellä kaupunkia, kiinni otettaisiin ja aselupa peruttaisiin.
Kuten vastausten enemmistöstä näkee, ap. ei saanut kysymyksen johdattavuudesta huolimatta sympatiaa metsästykselle. Syy lienee se, että tämä palsta on auki myös kaupunkilaisille, vaikka maalla vaivaakin tunkkainen ajatusmaailma ja tosiasiallinen mielipiteen terrori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan tehotuotanto ei ole ok, silti miljoonat kristityt puputtaa pekoniansa ja pihviänsä tyytyväisenä viikoittain. Ei pitäisi, ne eläimet nimittäin kärsii. Siinä mielessä itse metsästetty riista olisi parempi jos haluaa välttämättä lihaa syödä.
Silti mies, jonka mielestä metsästäminen on ajanvietettä, on vastenmielinen.
Onko siis hinduilla yksinoikeus venyttelyyn? Sitähän joogaaminen tosiasiassa on, jos siihen ei yhdistä uskonnollisia elementtejä.