Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos ei tunne saavansa parisuhteeltaan yhtään mitään?

Vierailija
15.09.2024 |

Avioliitossa ollaan, 10 yhteistä vuotta takana. Ja nyt jonkin aikaa jo tuntunut, että en saa tältä parisuhteelta yhtään mitään. En tunne saavani (enää) kumppanuutta, en rakkautta, en kivaa yhteistä tekemistä ja ajanviettoa, en tukea vaikeissa asioissa, en sitä että joku kuuntelisi kuulumisiani ja ajatuksiani. Tunnen olevani (enää) vain kotitalouskone (vaikka en teekään yksin kaikkia kotitöitä) ja lastenhoitaja. Tunnen olevani enää vain joku, joka toimittaa puolison virkaa, kun täytyyhän puoliso ihmisillä olla, mutta jolla ihmisenä ja persoonana ei ole niin väliä. Tunnen koko ajan antavani kodille ja parisuhteelle enemmän kuin itse saan tästä liitosta. Voiko laivaa enää kääntää, kun puolisoni ei suostu ymmärtämään mitä edes tarkoitan kun nämä asiat hänelle sanon?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa valitettavan tutulta. Mies jopa vitsailee sillä, ettei parisuhteeseen tarvitse enää millään tavalla panostaa, kun meillä on jo lapsia. Minä olen eri mieltä. En tiedä mitä tekisin, enkä osaa tarjota mitään neuvoja. Sympatiat ovat ap:n puolella.

No onpa hauska vitsi miehelläsi. Not. Eikö hån ole huomannut, että sinua ei erityisemmin naurata?

Vierailija
22/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on kuvauksensa mukaan lapanen,sitä saa mitä tilaa. Mutta,ongelmaan on olemassa ratkaisu; ryhdy sinäkin jännä- naiseksi! Heitä lapset hoitajalle ja ilmoita miehellesi lähteväsi lavatansseihin,tankotanssikurssille,tandrajoogaan tai voimaannuttavalle lesboseksi kurssille! Jos mikään näistä ei auta,voit aloittaa harrastuksen kovien kamppailulajien parissa. Ota itsellesi rakastaja,mieluiten tatuoitu ja linnassa istunut,,joka saa sinut jälleen tuntemaan itsesi RAKKAUDEN arvoiseksi,kauniiksi naiseksi. Yksinkertaistettuna siis:jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä annat liittoon kaikki? Miksi ihmeessä??

Vierailija
24/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä annat liittoon kaikki? Miksi ihmeessä??

En anna enää kaikkea, koska en tunne enää saavani oikein mitään. Tunnen silti antavani enemmän kuin saan. Mutta en todellakaan anna kaikkeani. Miksi antaisinkaan. Ap

Vierailija
25/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan ensimmäiseksi asia jonka pitäisi olla selvää. Sinun tunteesi eivät ole automaattisesti totta. Eli ensinnäkin sinun tulisi selvittää mistä tämä tunne johtui ja perustuuko se faktoihin vai sinun subjektiivisiin oletuksiisi. Kaikista tuntuu siltä että joskus antaa yhteiseen pottiin enemmän kuin toinen ja joskus se on totta ja joskus ei. Annatko sinä yhteiseen pottiin, vai onko sinulla ihan oma potti ja kumppanilla oma potti joita sitten vertailet? 

Kannattaisi selvittää nyt ensin oma pää ja mistä nämä tunteet johtuvat. On perin yleistä että omista mielen kiemuroista syytetään parisuhdetta, kumppani, työtä, yhteiskuntaa unohtamatta. Jos haluat muuttaa parisuhdettanne, voit ainoastaan muuttaa omia toimintatapojasi. Rakentavan kommunikaation tärkeyttä ei voi koskaan alleviivata liikaa. 

Parisuhdetaidot ovat opeteltavissa olevia taitoja. 

Vierailija
26/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan ensimmäiseksi asia jonka pitäisi olla selvää. Sinun tunteesi eivät ole automaattisesti totta. Eli ensinnäkin sinun tulisi selvittää mistä tämä tunne johtui ja perustuuko se faktoihin vai sinun subjektiivisiin oletuksiisi. Kaikista tuntuu siltä että joskus antaa yhteiseen pottiin enemmän kuin toinen ja joskus se on totta ja joskus ei. Annatko sinä yhteiseen pottiin, vai onko sinulla ihan oma potti ja kumppanilla oma potti joita sitten vertailet? 

Kannattaisi selvittää nyt ensin oma pää ja mistä nämä tunteet johtuvat. On perin yleistä että omista mielen kiemuroista syytetään parisuhdetta, kumppani, työtä, yhteiskuntaa unohtamatta. Jos haluat muuttaa parisuhdettanne, voit ainoastaan muuttaa omia toimintatapojasi. Rakentavan kommunikaation tärkeyttä ei voi koskaan alleviivata liikaa. 

Minä olen yrittänyt rakentavaa ja rauhallista kommunikaatiota, olen yrittänyt puhua siitä mitä tunnen. Mutta kun puoliso esittää, ettei hän muka ymmärrä yhtään mistä puhun tai mitä tarkoitan, vaikka miten yrittäisin rautalangasta vääntää, niin en tiedä miten voisin itse muuttaa rakentavammaksi sitä keskustelua. Ap

Vierailija
27/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitatko itse miehellesi kumppanuutta? Ehdotatko yhteistä tekemistä ja ajanviettoa? Kysytkö ja kuunteletko miehen kuulumisia? Tuetko vaikeissa asioissa?

Esimerkin voima voisi auttaa.

Vierailija
28/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitatko itse miehellesi kumppanuutta? Ehdotatko yhteistä tekemistä ja ajanviettoa? Kysytkö ja kuunteletko miehen kuulumisia? Tuetko vaikeissa asioissa?

Esimerkin voima voisi auttaa.

Teen kaikkia näitä. Ap

Vierailija
29/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei resonoi samalla taajuudella. Miksi olla yhdessä. Vai tulkki pariterapeutista. Aikamoinen kivireki tulee jos jatkaa vai miten. Ellet sitten sano jotain epäselvästi, tuskin. Ehkä toinen ajattelee ja kommunikoi erilailla.

Vierailija
30/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis sellaista epärealistista? Monet asiat on ihan mahdollisia kunhan niitä valmistellaan. 

Katsotkohan itse mahdollisuuksia liian kapeasti?

Kerron esimerkin. Saattaa ehdottaa yhteistä lounasta sellaiselle päivälle, kun hyvin tietää minun olevan jossain kokouksessa kiinni koko päivän, kun asiasta on ollut monta kertaa aiemmin puhetta. Ja mikään muu päivä ei yhteiselle lounaalle muka hånelle sitten käy kuin vain se yksi, josta tietää ettei minulle käy. Tai ehdottaa että menemme kaksin leffaan sellaisena lauantai-iltana, josta tietää että kaikki mahdolliset lapsenvahtimme on matkoilla. Ei ole kiinnostunut siirtämään leffakäyntiä sellaiseen viikonloppuun kun lapsenvahti olisi mahdollista saada. Ap

kiusaa tahallaan sinua, ota ero

Vierailija
31/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta se vain monesti on eikä muuksi muutu. Parempi siispä sinkkuna.

Vierailija
32/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on kuvauksensa mukaan lapanen,sitä saa mitä tilaa. Mutta,ongelmaan on olemassa ratkaisu; ryhdy sinäkin jännä- naiseksi! Heitä lapset hoitajalle ja ilmoita miehellesi lähteväsi lavatansseihin,tankotanssikurssille,tandrajoogaan tai voimaannuttavalle lesboseksi kurssille! Jos mikään näistä ei auta,voit aloittaa harrastuksen kovien kamppailulajien parissa. Ota itsellesi rakastaja,mieluiten tatuoitu ja linnassa istunut,,joka saa sinut jälleen tuntemaan itsesi RAKKAUDEN arvoiseksi,kauniiksi naiseksi. Yksinkertaistettuna siis:jätä se sika!

olipas tyhmä juttu, taidat olla vähän yksikertainen

Vierailija
33/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ymmärtää paremmin suoraa kommunikointia kuin höpinää siitä että muta tuntuu tältä ja tuolta. Parempi tapa on kertoa suoraan mitä odottaa. Haluan että huomioit minua enemmän. Meidän pitää keksiä jotakin yhteistä tekemistä. Nyt maalataan tuo seinä, mä olen ajatellut että siniseksi, mitä mieltä....

Vierailija
34/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista naisille kyllästyä pitkässä suhteessa. Eroa.

Vierailija
35/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan traagista, kun ei saa edes perusanaalia

Vierailija
36/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä vaikeroit ap?

Tee itse jotain tilanteesi parantamiseksi.  Niin me muutkin teemme.

Selvähän se, että pitkä suhde väljähtää vuosien varrella.  Ei se suhde itsestään pysy pystyssä. Sitä pitää hoitaa.

Keskustella yhdessä, että miten toimitaan.  Vai pistetäänkö kantapäät vastakkain ja lähdetään molemmat eri suuntiin.

Vierailija
37/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mi

Yksinkertainen kysymys, mutta onko teillä miehen mielestä riittävästi seksiä? Moni mies heittää hiljaa hanskat tiskiin jos seksiä ei ole tarpeeksi ja sieltä ei enää palata sormia naksauttamalla, ei välttämättä enää koskaan. 

Vierailija
38/41 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis sellaista epärealistista? Monet asiat on ihan mahdollisia kunhan niitä valmistellaan. 

Katsotkohan itse mahdollisuuksia liian kapeasti?

Kerron esimerkin. Saattaa ehdottaa yhteistä lounasta sellaiselle päivälle, kun hyvin tietää minun olevan jossain kokouksessa kiinni koko päivän, kun asiasta on ollut monta kertaa aiemmin puhetta. Ja mikään muu päivä ei yhteiselle lounaalle muka hånelle sitten käy kuin vain se yksi, josta tietää ettei minulle käy. Tai ehdottaa että menemme kaksin leffaan sellaisena lauantai-iltana, josta tietää että kaikki mahdolliset lapsenvahtimme on matkoilla. Ei ole kiinnostunut siirtämään leffakäyntiä sellaiseen viikonloppuun kun lapsenvahti olisi mahdollista saada. Ap

Kertaakaan ei ex-mies pyytänyt lounaalle, illalliselle, elokuviin, teatteriin, näyttelyyn, museoihin. Ei mitään!

Ei mihinkään!

Vierailija
39/41 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä aika tavallista tuollainen. Parisuhde on miehelle hyvä diili, mutta naiselle yleensä huono.

Vierailija
40/41 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti puoliso saa liitosta kaiken mitä tarvitsee. Miehillä se tarve (useimmiten) rajoittuu seksiin ja kotitalouspalveluihin.

Yhteistä tekemistä on hankala keksiä jos toinen sitten korkeintaan alentuu mukaan vaikka ei oikeasti itse halua. Onko se sitten kummallekaan kivaa, niin tuskin. Ilmeisesti alat nyt nähdä suhteenne sellaisena kuin se oikeasti on, sen sijaan että elät omassa kuvitelmassasi minkälainen suhteen pitäisi olla.