Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 6v yrittää provosoida minua kokoajan

Vierailija
15.09.2024 |

Esim. oltiin äsken uimahallissa niin tahallaan hinkkasi käsiä lattiaan ja kun kielsin niin ei lopettanut ja tunki sormet suuhun vaikka tietää että se on epähygieenistä. Ja sitten kun mentiin junalla kotiin niin tahallaan juoksi siinä asemalaiturin valkoisella alueella missä ei saa olla kun se on liian lähellä reunaa. Vaikka siitäkin ollaan puhuttu ehkä noin sata kertaa. Jos kiellän niin tyttö katsoo vaan eikä välitä.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvä perinteinen eskariuhma. Ratkeaa antamalla paljon positiivista huomiota ja sillä ettei provosoidu eikä ärsyynny kun lapsi yrittää provosoida ja ärsyttää. Tietenkin samalla rauhallisesti ja selkeästi asettaa rajat huonolle käytökselle eikä lipsu niistä rajoista. Tsemppiä!

Miten teet sen että et lipsu vaikka lapsi ei tottele?

Joskus täytyy joustaa, tämä vahvalla kokemuksella. Kaikki eivät ymmärrä hyvin hyvin vahvatahtoisia kovapäisiä lapsia. Aina tilanteen mukaan, se ei ole lepsuilua. Olen itsekin saanut arvostelua joustamisen takia mutta pakko koska kyseessä on myös kaikkien turvallisuus ja hyvinvointi.

Turvallisuudesta ei jousteta, eikä siitä edes neuvotella. Jos vaarantaa henkensä tai terveytensä, niin kuin aloittajan lapsi niin silloin ei jousteta. Pyytää vaikka vartijan selittämään sille pennulle että radalle tippuessa kuolee, vaikkei tippuisi kun on liian lähellä voi joku tönäistä vaikka vahingossa, kun juna tulee se pentu on sitten siellä alla, kuka sitten lällättää ? Äiti sille pöljälle lapselleen ? Sen jälkeen voi toki joustella ihan itsekseen vaikka hautajais järjestelyissä 

Vierailija
82/95 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeärangaistukset saa lapsen vihaamaan sinua nimenomaan pitkäaikaisesti ja jopa pysyvästi. 

Minua ei oikeastaan kiinnosta vihaako lapseni minua vai ei.

Minun tehtäväni on kasvattaa lapseni mahdollisimman hyvin.

Hienoa, jos hän rakastaa minua. Ikävää, jos hän vihaa minua, Pääasia, että olen tehnyt kaikkeni hänen eteensä, koska rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali lapsi ymmärtää kyllä, jos sanoo, ettei tänään syödä enää jäätelöä. Piste.

Ei tarvitse selitellä ummet ja lammet.

Ei tietenkään välttämättä tarvitse selittää lapselle. Eikä tarvitse olla ystävällinen. Voi vain tokaista, että ei. Piste. Aivan kuin niin voi tokaista aikuisellekin. Omasta mielestäni tuollainen on huonoa tai kylmäkiskoista tylyä käytöstä, enkä tokaise asioita selittämättä tai pehmentämättä ilmaisua aikuisille tai lapsillekaan. Aikuinen näyttää käyttäytymisellään esimerkkiä.

Juuri näin. Tuolla tavalla kasvattaa lapsestaan samanlaisen mulkeron mitä itse on. Lapselle tulee perustella asioita, siitä lapsi oppii. Joillekin lapsi on pelkkä vallankäytö

Jos et olisi niin täynnä itseäsi niin tietäisit mikä ero on kuusi vuotiaalla ja aikuisella 

Vierailija
84/95 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvä perinteinen eskariuhma. Ratkeaa antamalla paljon positiivista huomiota ja sillä ettei provosoidu eikä ärsyynny kun lapsi yrittää provosoida ja ärsyttää. Tietenkin samalla rauhallisesti ja selkeästi asettaa rajat huonolle käytökselle eikä lipsu niistä rajoista. Tsemppiä!

Joskus täytyy joustaa, tämä vahvalla kokemuksella. Kaikki eivät ymmärrä hyvin hyvin vahvatahtoisia kovapäisiä lapsia. Aina tilanteen mukaan, se ei ole lepsuilua. Olen itsekin saanut arvostelua joustamisen takia mutta pakko koska kyseessä on myös kaikkien turvallisuus ja hyvinvointi.

Turvallisuudesta ei jousteta, eikä siitä edes neuvotella. Jos vaarantaa henkensä tai terveytensä, niin kuin aloittaj

Hyviä huomioita vaikka luit hieman väärin.

Vierailija
85/95 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois tilanteesta, et huomioi ollenkaan. Ei pitäisi olla vaikeaa, ne rajat pitäis jo olla ja selvää sekin jos temppuilee eikä tottele ens kerralla jää kotiin. Neljä poikaa olen tuolla keinoin aikuisiksi saanut, tietävät vieläkin vaikka ovat 26-32 vuotiaita, että kun sanon olen tosissani 

Siis et huomioi jos lapsi vaikka tekee vaarallista tai kiusaa toisia?

Oletko tyhmä ? Jos ei sanasta usko lähdin toiseen suuntaan, en jäänyt maanittelemaan eli yllättämään, sitä se lapsille on. 

Vierailija
86/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois tilanteesta, et huomioi ollenkaan. Ei pitäisi olla vaikeaa, ne rajat pitäis jo olla ja selvää sekin jos temppuilee eikä tottele ens kerralla jää kotiin. Neljä poikaa olen tuolla keinoin aikuisiksi saanut, tietävät vieläkin vaikka ovat 26-32 vuotiaita, että kun sanon olen tosissani 

Siis et huomioi jos lapsi vaikka tekee vaarallista tai kiusaa toisia?

Oletko tyhmä ? Jos ei sanasta usko lähdin toiseen suuntaan, en jäänyt maanittelemaan eli yllättämään, sitä se lapsille on. 

Siis oikeasti "hylkäät" lapsen ja et piittaa mitä se tekee?

Vierailija
87/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti löytyy uimahallistakin jäähypenkki mihin voi viedä. Taatusti ei halua istua siellä ja vaan katsella, kun muut uivat. Karkailuun puolestaan auttaa lastenvaljaat, eli jos temppuilu alkaa niin kävelee sitten loppumatkan hihnassa.

Jos lasta kuljettaa hihnassa niin aikuisen täytyy olla todella osaava käsittelijä, en suosittele herkästi tätä. Valjaat eivät myöskään korvaa sitä että lasta seurataan, ohjataan ja opastetaan. Lisäksi valjaat ja hihna rajoittavat lapsen liikkumisvapautta joka voi taas olla heikentävä tekijä. Mitähän laki sanoisi tästä? En tykkää ajatuksesta.

Niitä valjaita myydään kaupassa joten aika erikoista olisi jos niitä olisi laitonta käyttää. Hihna on yleensä sellainen lyhyt lenkki eikä sitä ole vaikea käsitellä. Ja se liikkumisvapauden rajoitus on nimenomaan niiden tarkoitus eikä mikään heikentävä tekijä. Heikentävä tekijä on se jos karkailu sallitaan.

Vierailija
88/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali lapsi ymmärtää kyllä, jos sanoo, ettei tänään syödä enää jäätelöä. Piste.

Ei tietenkään välttämättä tarvitse selittää lapselle. Eikä tarvitse olla ystävällinen. Voi vain tokaista, että ei. Piste. Aivan kuin niin voi tokaista aikuisellekin. Omasta mielestäni tuollainen on huonoa tai kylmäkiskoista tylyä käytöstä, enkä tokaise asioita selittämättä tai pehmentämättä ilmaisua aikuisille tai lapsillekaan. Aikuinen näyttää käyttäytymisellään esimerkkiä.

Juuri näin. Tuolla tavalla kasvattaa lapsestaan samanlaisen mulkeron mitä itse on. Lapselle tulee perustella asioita, siitä lapsi oppii. Joillekin lapsi on pelkkä vallankäytön kohde, jolle ei tarvitse perustella mitään ja it

Nämä jatkuvaan perusteluun tottuneet lapset ovat raskaita koulussa.

Ylipäätään sellaiset lapset jotka on kasvatettu jonkin aatteen mukaan ovat raskaita, kun aate menee käytännön näkökohtien edelle.

Vierailija
89/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja sentään. Ei mikään ihme, että tämä maa on täynnä mt-ongelmaisia, kun vanhempien kasvatustaidot ovat tätä luokkaa.

Kyllä varmaan jokainen keksii keinoja millä lapsen saisi aisoihin, mutta ongelma on siinä, että ihmiset on marinoitu siinä ajatuksessa, että lapselle tulee traumat jos sitä pakottaa tai rankaisee. Itse opiskeluaikana yhdessä vaiheessa kiersin päiväkodeissa esittämässä näytelmiä ja siellä sai tottua esimerkiksi siihen, että lapsi tulee lyömään minua (ventovierasta ihmistä) eivätkä vieressä seisovat hoitajat tee tai sano siihen mitään.

Vierailija
90/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät miten ihmisistä on tullut älykkäitä. Tyhmien jälkeläiset kuolee tuossa kohtaa. Sun pitää olla se aikuinen.

Vierailija
91/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tuolla tavalla kasvattaa lapsestaan samanlaisen mulkeron mitä itse on. Lapselle tulee perustella asioita, siitä l

Jos et olisi niin täynnä itseäsi niin tietäisit mikä ero on kuusi vuotiaalla ja aikuisella 

Moni ei sitä eroa kunnolla tajua ja siksi kasvatus menee pieleen. Yritetään väen väkisin kohdella kuusivuotiasta kuin aikuista kun luullaan, että se kuusivuotias kokee asiat samoin kuin aikuinen.

Vierailija
92/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kädestä kiinni liikenteessä. Uimahallin lattia ei ole vaarallinen, samat pöpöt on allasvedessä!

Vierailija
93/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa antamasta sillä enää mitään kivoja asioita kuten karkkipäivät, uudet lelut, kännykän saa semmoisen käytetyn peruspuhelimen, ja samaa reppua sekä vaatteita käytetään kunnes hajoaa. Oppiipahan että sitä saa mitä tilaa. Ite päädyin tähän kun on manipuloiva ja valehteleva lapsi. Säästyy rahat itselle johonki mieluisaan tai oman itsensä hemmotteluun, ei mee hermo enää nii paljoa enkä anna periksi vaikka ois kuinka hankala. Oma lapsi oppi tiktokista että puhelimia ja tabletteja voi särkeä ihan niin monta ku lystää kun uuden saa aina tilalle. Paukuttelee ovia, sotkee taloa. Ala-asteikäiselllä on nyt peruspuhelin eikä tarvi ostaa enää mitään uutta ennen ku käytös on muuttunu.

Vierailija
94/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hullu. Sinun pitää estää tuollaiset.

Vierailija
95/95 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä kädestä kiinni liikenteessä. Uimahallin lattia ei ole vaarallinen, samat pöpöt on allasvedessä!

Allasvesi on kloorattu. Lattiota ei ole. Ei ole turhaan jalkadesinfiointi uimahalleissa tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi