Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joo-o, taas olis aihetta kommentoida miten meitä vegaaneja kohdellaan juhlapöydissä!

Vierailija
15.09.2024 |

Kun noutopöytä notkuu herkkuja, niin meitä vegaaneja oli muistettu tasan viidellä ruokalajilla:

-sekasalaatti, jossa maistui lähinnä raaka sipuli

- rosolli, onko mitään mielikuvituksettomampaa juhlaruokaa? Punajuurella värjätty kasvisjugurtti ei korjannut tilannetta.

- epämääräiset uunivihannekset, selvästi ajateltu sekasyöjille lisukkeeksi.

- risotto, josta en saanut selville oliko käytetty vegaanista valkoviiniä, eli ei voi edes laskea vegaaniseksi ruokalajiksi.

- jälkkäripöydän herkuista en halua edes puhua. Mulle oli varattu omenapiirakka ja samaa jugurttia kuin rosollin kanssa. Onneksi edes ilman punajuurimehua.

Eihän tää ole todelllista 2024, eihän?!?! Sanokaa et mä näin painajaista!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, joku yrittää taas provoilulla pilata vegaanien maineen. Mikäs nyt noin kovasti harmittaa?

Kyllä vegaanit hoitavat tuon maineensa pilaamisen kuule ihan itse.

On sentään olemassa ihan fiksujakin vegaaneja. He ovat sellaisia, jotka noudattavat itse valitsemassa ruokavaliota tekemättä siitä suurta numeroa, eivätkä valita jatkuvasti, miten heitä ei huomioda. He eivät myöskään yritä käännyttää muita ja paasata ideologiastaan, vaan antavat meidän sekasyöjienkin syödä rauhassa. 

Vierailija
62/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota olemaan vegaani. Koittaisitte elää niin kuin muut. 

Joo, olen ns tekovegaani, jätän syömättä JOS näen eläinperäistä, mutta en mä juhlissa metakkaa nosta! Jos en löydä itselle sopivaa, olen ilman!Ei mulla ole vegaani sisustaa,

voin vallan mainiosti ottaa palan jotakin, vaikka ois jotain ...vaikka kananmunaa...Syön niin paljon kasvisjuttuja ja hedelmäjuttuja, mutten karjalanpaistia tai grillimakkaraa

Ihme nirsoilua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. 

Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä. 

Yrittäkään ymmärtää vegaanit, että olette vähemmistö jonka pitäisi sopeutua ihan itse omiin tarpeisiinne.  

Vegaani ja kasvissyöjä ovat KAKSI ERI ASIAA!

Vierailija
64/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranduudeli, ole nyt tyytyväinen, noinkin monta ruokalajia oli tarjolla, et ole juhlien keskipiste

Vierailija
65/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vegaanit voi puputtaa heinää kotona eikä mennä juhliin?

Vierailija
66/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap hyvä laittamaan ruokaa? Järjestätkö ruokaisia  ja herkullisia vegaanitarjoiluja, joista sekasyöjät saisivat ideoita? Oletko koskaan ajatellut vielä tuliaisiksi jonkun ihanan vegaanikakun/muuta vegaanihyvää, sillä usein ihmiset innostuvat reseptistä maistettuaan ensin. 

Käsitys vegaaniruuasta on pääosin ruokakauppojen vegaanieineksistä,joita varmasti minun lisäkseni moni muukin haluaa kokeilla. Ne ovat karmean makuista teollisuusmössöä. Jos tutkii raaka-aineita valmistaakseen itse valikoima on aika suppea sekin. Siksi sinä saat juuri sitä, mitä vegaanius monelle on. Tylsää, ankeaa mönjää, jollaisena se näyttäytyy usein myös ravintoloissa.

En tiedä missä ne gourmet-vegaanit ovat, jotka antaisivat ideoita juhliin ja arkeen. Suuressa maailmassa ideoita riittää, mutta kuinka moni jaksaa etsiä ja kehittää tarjoilua siltä pohjalta?

Sinulla on vielä pitkä tie kuljettavana, ap, mutta yritä sen marmattamisen sijaan ratkoa ongelmaa. Kyllä ihmiset tulevat vastaan, jos näet vähän vaivaa ja julistamisen sijaan jaa vinkkejä, ideoita ja ota puheeksi sopivassa tilanteessa. 

Vierailija
67/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heps ap. Ihan vinkiksi. Laitatko läjän ruokia joita vegaanina odottaisit juhlapöytään.

Vegaanin juhlissa käyneenä. Sanoisin, että loistavasti huomioitu poronkäristys ainoana ruokana sekasyöjille. Kaikki muu oli vege. Muruakaan ei herkuista jäänyt.

Vierailija
68/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi minusta ei ikinä voisi tulla vegaania. Vältän kaikkea, mikä tekee elämän vaikeammaksi kuin se jo on.

Vierailija
69/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain keinolla pitää tulla huomatuksi... syömisten ronklaamisella, jos ei muuten. Syö mitä "pystyt" ja ole hiljaa muiden syömisistä. 

Vierailija
70/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet aatevalintasi tehnyt, muiden ei tarvitse niitä noudattaa.

Ole onnellinen, että joku oli hyvää hyvyyttään tuonkin verran syötävää sinulle hankkinut.

Maailma ei pyöri ympärilläsi, vaikka niin kuvittelet...

Vierailija
71/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti on siis että miksi kutsua vegaaneja juhlimaan mitä nyt sitten juhlitaankin ellei ole pienintäkään aikomusta tarjota heille yhtäpaljon ruokia ja juomia kuin sekasyöjillekin?

Ymmärrättekö yhtään miltä vegaanista tuntuu, kun ensin joutuu katsomaan miten sekaanit mässäilee tepetuilla lehmän ja kanan lapsilla, juustoilla ja kermavaahdoilla jotka on tehty pakkosiemennettyjen lehmien vasikoille tarkoitetusta maidosta ja vastaavilla julmuuksilla ja hirveyksillä. Ja sitten kun on jo ihan sydän raakana surusta itselle tarjotaan jotain puolivillaista vähän sinnepäin syötävää?

Olen ottanut tavakseni laittaa vastauksen rsvp:hin että kiitos tulen mielelläni, kunhan huomioitte eettiset periaatteeni ja teette kaikkeni, jotta oloni in hyvä ja turvallinen juhlissanne. Ja mitä saan vastaukseksi? Etikkaisen salaatinlehden ja risottoa jota en edes voinut syödä kun en ollut varma sen vegaani

"Sekaani" on kylläkin normaaliravintoinen, vaikka te aatesyöjät kuinka yritätte nimitellä...

Vierailija
72/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluut syödä vähemmän monipuolisesti voit tehdä sen kotonasi. Älä pakota muita omaan kulttiisi syömään yksipuolisesti.

Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä. Ota oppia heistä.

Vierailija
73/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot noutupöydästä joka notkuu herkuista. Onko ne lihat ym. sinulle herkkuja? En käsitä. 

Jos on herkkuja, olet oman kärsimyksesi aiheuttanut. Lopeta se ihan itse ja herkuttelee luonnollisesti. Kasvissyönti ei ole luonnollista. Se on pula-ajan ruokaa silloin kun ihmiset elivät nälkäkuoleman partaalla. 

Lihan syönti on elämänmuoto 3.0

Ensi oli kasveja, elämänmuoto 1.0, sitten syntyi kasvissyöjät, elämänmuoto 2.0. 

Sen jälkeen syntyi lihansyöjät elämänmuoto 3.0

Vierailija
74/74 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot noutupöydästä joka notkuu herkuista. Onko ne lihat ym. sinulle herkkuja? En käsitä. 

Jos on herkkuja, olet oman kärsimyksesi aiheuttanut. Lopeta se ihan itse ja herkuttelee luonnollisesti. Kasvissyönti ei ole luonnollista. Se on pula-ajan ruokaa silloin kun ihmiset elivät nälkäkuoleman partaalla. 

Lihan syönti on elämänmuoto 3.0

Ensi oli kasveja, elämänmuoto 1.0, sitten syntyi kasvissyöjät, elämänmuoto 2.0. 

Sen jälkeen syntyi lihansyöjät elämänmuoto 3.0

Sitten syntyi vegaanit, elämänmuoto 1.1, koska sitä ei voi kutsua elämänmuodoksi sen puutteellisen kyvyn kannattaa elämää.