Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo-o, taas olis aihetta kommentoida miten meitä vegaaneja kohdellaan juhlapöydissä!

Vierailija
15.09.2024 |

Kun noutopöytä notkuu herkkuja, niin meitä vegaaneja oli muistettu tasan viidellä ruokalajilla:

-sekasalaatti, jossa maistui lähinnä raaka sipuli

- rosolli, onko mitään mielikuvituksettomampaa juhlaruokaa? Punajuurella värjätty kasvisjugurtti ei korjannut tilannetta.

- epämääräiset uunivihannekset, selvästi ajateltu sekasyöjille lisukkeeksi.

- risotto, josta en saanut selville oliko käytetty vegaanista valkoviiniä, eli ei voi edes laskea vegaaniseksi ruokalajiksi.

- jälkkäripöydän herkuista en halua edes puhua. Mulle oli varattu omenapiirakka ja samaa jugurttia kuin rosollin kanssa. Onneksi edes ilman punajuurimehua.

Eihän tää ole todelllista 2024, eihän?!?! Sanokaa et mä näin painajaista!

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ainuttakaan vegaania. 

Vierailija
42/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, älä marise! Jos itse olet valinnut tuon tien niin itse sitä myös kuljet. Jos ei tarjoilut olleet mieleisiä niin voi voi. Ei aina ole meille lihansyöjillekkään. Vegaanit vaan marisevat aiheesta aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.Miten sä voit edes mennä sisään ei vegaaniseen rakennukseen? 

Vierailija
44/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.Miten sä voit edes mennä sisään ei vegaaniseen rakennukseen? 

Niin ja tarkistitko että pöytä itsessään oli täysin vegaaniseen? Entä astiat?

Vierailija
45/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kuin sanoisi ettei voi kestää valkoista väriä juhlapaikan sisustuksessa. Eikö minua uniikkia voi ottaa huomioon. 

Kuvittele että kysyt ystäväsi luona laturia puhelimeesi ja kertoo ottaneensa juuri halvimman sähkösopimuksen. Sinä suutut ystävällesi siitä ettei hän ottanutkaan ilmastomix-sopimusta, mutta kuitenkin lataat kännykkäsi, ja kirjoitat vauvan aihe vapaalle kuinka vastuuton törppö ystäväsi on. 

Vierailija
46/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joku yrittää taas provoilulla pilata vegaanien maineen. Mikäs nyt noin kovasti harmittaa?

Vierailija
47/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet painajaista. Vähän tuntuu nyt siltä, että keksit koko jutun.

Vierailija
48/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä per#€@&%le murheet

Vierailija
49/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti on siis että miksi kutsua vegaaneja juhlimaan mitä nyt sitten juhlitaankin ellei ole pienintäkään aikomusta tarjota heille yhtäpaljon ruokia ja juomia kuin sekasyöjillekin?

Ymmärrättekö yhtään miltä vegaanista tuntuu, kun ensin joutuu katsomaan miten sekaanit mässäilee tepetuilla lehmän ja kanan lapsilla, juustoilla ja kermavaahdoilla jotka on tehty pakkosiemennettyjen lehmien vasikoille tarkoitetusta maidosta ja vastaavilla julmuuksilla ja hirveyksillä. Ja sitten kun on jo ihan sydän raakana surusta itselle tarjotaan jotain puolivillaista vähän sinnepäin syötävää?

Olen ottanut tavakseni laittaa vastauksen rsvp:hin että kiitos tulen mielelläni, kunhan huomioitte eettiset periaatteeni ja teette kaikkeni, jotta oloni in hyvä ja turvallinen juhlissanne. Ja mitä saan vastaukseksi? Etikkaisen salaatinlehden ja risottoa jota en edes voinut syödä kun en ollut varma sen vegaanisuudesta!

Miksi sekaanit on niin törppöjä

En voi uskoa, että joku aikuinen ihminen kirjoittaa jotain näin typerää. Tämän on pakko olla provo.

Vierailija
50/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime parsaa ja ole hiljaa. 

Vierailija
51/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, joku yrittää taas provoilulla pilata vegaanien maineen. Mikäs nyt noin kovasti harmittaa?

Ei tarvitse. Vegaanit tekee sen ihan ilman provoilujakin. 

Vierailija
52/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meillä ole osaamista laittaa. Tuo olisi maksimi mihin kykenen.

Vierailija
53/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä kunnossa mielenterveytesi on? Kysyn aivan vilpittömästi ja vakavissani. 

Vierailija
54/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vegaanit hoitavat tuon maineensa pilaamisen kuule ihan itse.

Vierailija
55/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta miten viini voi olla ei-vegaanista? Ihan uusi juttu minulle.

Sama! Mitä eläintä on viinissä?😆

Tämmöinen juntteus ärsyttää täysillä. Kun ei tiedetä asia ok, sitten kysytään. Mutta että vielä nauretaan omalle tyhmyydelle ja korostetaan sitä`? Arvosta itseäsi enemmän.

Vierailija
56/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta miten viini voi olla ei-vegaanista? Ihan uusi juttu minulle.

Viinin kirkastamiseen käytetään liivatetta, kuten myös mehujen. Esim. Amerikassa sokeria valkaistaan luujauholla. 

Kyllä Suomessakin vielä 2010 luvulla valkaistiin. Nyttemmin se on Suomessa lopetettu. En tiedä kumppanimaista, joista monet sokerit tilataan. esim onko pirkka sokeri suomalaista?

Vierailija
57/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut tarpeekseni vegaanien valituksista. Tulevissa häissämme ei tarjoilla vegaanista ruokaa ollenkaan. Jokainen joka valittaa, saa poistua. 

Vegaanit voivat sitten puolestaan pitää vegaanikestejään aivan vapaasti. 

Oikein! Muista pyöräyttää keitetyt perunatkin voissa. 

Vierailija
58/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti on siis että miksi kutsua vegaaneja juhlimaan mitä nyt sitten juhlitaankin ellei ole pienintäkään aikomusta tarjota heille yhtäpaljon ruokia ja juomia kuin sekasyöjillekin?

Ymmärrättekö yhtään miltä vegaanista tuntuu, kun ensin joutuu katsomaan miten sekaanit mässäilee tepetuilla lehmän ja kanan lapsilla, juustoilla ja kermavaahdoilla jotka on tehty pakkosiemennettyjen lehmien vasikoille tarkoitetusta maidosta ja vastaavilla julmuuksilla ja hirveyksillä. Ja sitten kun on jo ihan sydän raakana surusta itselle tarjotaan jotain puolivillaista vähän sinnepäin syötävää?

Olen ottanut tavakseni laittaa vastauksen rsvp:hin että kiitos tulen mielelläni, kunhan huomioitte eettiset periaatteeni ja teette kaikkeni, jotta oloni in hyvä ja turvallinen juhlissanne. Ja mitä saan vastaukseksi? Etikkaisen salaatinlehden ja risottoa jota en edes voinut syödä kun en ollut varma sen vegaanisuudesta!

Miksi sekaanit on niin törppöj

Olisit hiljaa. Sä et nyt auta asiaas yhtään. Sehän taitaa olla tarkoitukses, kun oletkin sekaani porvoosta ja haluat pilata kaiken kivan.

Vierailija
59/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, missä kunnossa mielenterveytesi on? Kysyn aivan vilpittömästi ja vakavissani. 

Mitä nyt trolleilla yleensä on..

Vierailija
60/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vegen järjestämissä juhlissa ei huomioida sekasyöjiä? Heidän pitää vaan kestää ja syödä mitä tarjotaan.