Joo-o, taas olis aihetta kommentoida miten meitä vegaaneja kohdellaan juhlapöydissä!
Kun noutopöytä notkuu herkkuja, niin meitä vegaaneja oli muistettu tasan viidellä ruokalajilla:
-sekasalaatti, jossa maistui lähinnä raaka sipuli
- rosolli, onko mitään mielikuvituksettomampaa juhlaruokaa? Punajuurella värjätty kasvisjugurtti ei korjannut tilannetta.
- epämääräiset uunivihannekset, selvästi ajateltu sekasyöjille lisukkeeksi.
- risotto, josta en saanut selville oliko käytetty vegaanista valkoviiniä, eli ei voi edes laskea vegaaniseksi ruokalajiksi.
- jälkkäripöydän herkuista en halua edes puhua. Mulle oli varattu omenapiirakka ja samaa jugurttia kuin rosollin kanssa. Onneksi edes ilman punajuurimehua.
Eihän tää ole todelllista 2024, eihän?!?! Sanokaa et mä näin painajaista!
Kommentit (74)
Ei mulla ollut synttäreillä mitään vegaanista tarjottavaa. Hyvin maistui silti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta miten viini voi olla ei-vegaanista? Ihan uusi juttu minulle.
Viinin kirkastamiseen käytetään usein eläinperäisiä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Mitä eläintä on viinissä?😆
Voi, voi itse olen monesti ollut hyvin iloinen kun olen saanut kutsun kun tiedän liiankin hyvin, että oma sairauksistani johtuvar rajoitteeni asettavat haasteita sille, mitä voin syödä terveyteni uhalla ja siten myös sille, mitä kukaan voi minulle halutessaan vastaavasti tarjota.
Mutta en minä juhliin tai vastaaviin tilaisuuksiin ole tavannut mennä kertomaan omista sairauksistani tai ruokarajoitteistani, vaan juhlimaan ja iloitsemaan mistä nyt milloinkin.
Juhlissahan se on ihan sama toisinpäin, vegaanit pistävät sekasyöjät kärsimään kehnoista tarjoiluista.
Oli kuitenkin jotain syötävää. Aika turha odottaa vegaanista herkkupöytää ellet ole itse järjestämässä juhlia.
Ajattelin paahtaa ensi jouluna pöytään yhden "pitkän sian". Mitäs sanot siihen vegaani??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös HUNAJA ON VARKAUS!!!
Ada22v vegab
Yksinkertaista. Älä syö jos ei kelpaa. Ei sekasyöjätkään syö sellaista mistä eivät pidä. Ei juhlissa tehdä jokaiselle uniikille lumihiutaleelle ruokaa erikseen vaan siellä on yleistarjoilu joka kelpaa suurimmalle osalle ihmisistä. Myös vegaaneille.
Mistä tietää, että joku on vegaani?
Vastaus: Hän kertoo sinulle siitä ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka miinustaa faktaa ja asiallista vastausta? Mikä teitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Viinin kirkastamiseen käytetään liivatetta, kuten myös mehujen. Esim. Amerikassa sokeria valkaistaan luujauholla.
Vegaanius on suuri aivopesuhuijaus ja epaterveellista. Katso katukuvaa.
Luovu siita ja syo ravitsevasti. Luomua!
Oli sentään jotakin syötävää. Jokainen päättää itse omien juhlien tarjottavat.
Vierailija kirjoitti:
Juhlissahan se on ihan sama toisinpäin, vegaanit pistävät sekasyöjät kärsimään kehnoista tarjoiluista.
Juu. Vatsani oli todella kipea papulasagnesta.