Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo-o, taas olis aihetta kommentoida miten meitä vegaaneja kohdellaan juhlapöydissä!

Vierailija
15.09.2024 |

Kun noutopöytä notkuu herkkuja, niin meitä vegaaneja oli muistettu tasan viidellä ruokalajilla:

-sekasalaatti, jossa maistui lähinnä raaka sipuli

- rosolli, onko mitään mielikuvituksettomampaa juhlaruokaa? Punajuurella värjätty kasvisjugurtti ei korjannut tilannetta.

- epämääräiset uunivihannekset, selvästi ajateltu sekasyöjille lisukkeeksi.

- risotto, josta en saanut selville oliko käytetty vegaanista valkoviiniä, eli ei voi edes laskea vegaaniseksi ruokalajiksi.

- jälkkäripöydän herkuista en halua edes puhua. Mulle oli varattu omenapiirakka ja samaa jugurttia kuin rosollin kanssa. Onneksi edes ilman punajuurimehua.

Eihän tää ole todelllista 2024, eihän?!?! Sanokaa et mä näin painajaista!

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta hyvin. Itse vegaanina toivoisin pöytään, vegaanisen perunasalaatin, vege kinkun, vegejoululaatikot (po, la ja pe) maidottomina, jotain laadukkaampaa vegejuustoa,. Lopun menun saa täyttää noilla itsekeksityillä surkeilla.

Vierailija
22/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitopalvelu, etenkin maaseudulla, ei osaa tehdä vegaanista ruokaa. Se ei ole heidän ominta alaa. 

Itse en olen taipuvainen ajattelemaan että kuollettavat allergiat voidaan huomioida, mutta kaikki valinnais ruokavaliot voi syödä mitä pöydästä löytyy tai ottaa omat eväät.

Kaikki juhlat ja ruokailut ovat pelkkää dieettiruoka pelleilyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa jo jotain saa syödäkseen. En sanoisi painajaiseksi edes vuonna 2027. Joskus olen syönyt häissä pelkkää perunaa.

Vierailija
24/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Eikö se kaukalo koiranruokien vieressä riittänyt lehmille?

Vierailija
25/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ajatella vegaaneja, jos ei kelpaa mitä on tarjolla on ilman, samalla ajatuksella itsekkin juhliin menen. Yleensä toki pitää kysyä onko jossain mahdollisesti pähkinää, jos on jätän ottamatta, sama on kalan kanssa. Eikö ole helppoa kun osaa. 

Vierailija
26/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomioin vegaaneja yhtä paljon kuin muusuja. Ehkä joudun sietämään heidän olemassaoloaan tällä planeetalla, mutta en ruoki heidän harhojaan enkä ole kiinnostunut mistään heidän mielipiteistään. Sinun puolisosi minä kutsuin juhliin, koska on kaverini; kaverin uusi ja sen harhat eivät kiinnosta. Kai sinä tämän ymmärsit?

Vierailija
27/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen viini ei sisällä kalaliimaa, (ruodot ja silmät ) kananmunaa, liivatetta (vasikan luut ja jänteet ja muu teurasjäte) 

En koskaan osta muuta kuin vegaanista luomuviiniä. 

Vierailija
28/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kuitenkin jotain syötävää. Aika turha odottaa vegaanista herkkupöytää ellet ole itse järjestämässä juhlia.

Nimenomaan, jos juhlien järjestäjät ovat itse sekasyöjiä, et varmaan voi olettaa, että he järjestäisivät pelkästään vegaaniset tarjoilut.  Vegaaniaen herkkupöydän järjestäminen erikseen normitarjoilun lisäksi taas tuottaa isosti ylimääräistä vaivaa ja saattaapi olla kustannuskysymyskin. 

Ja muistathan, että vegaanina olet itse ruokavaliosi valinnut.

Vierailija
29/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtä ainutta ruokalajia joka sisältää pelkkiä rehuja!

Salaatissakin on aina juustoa ja leivän päällä voita. Juomavedessä sitruunaa ja hunajaa.

Vierailija
30/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien ruuat ovat inhottavia. Etenkin ns. korvikkeet. Vaikka kuinka väitetään, että jokin maistuu ihan samalta kuin eläinperäinen tuote, niin ei maistu. Kermavaahdonkorvikkeet sun muut saavat oksennusrefleksin aikaan.

Vierailija
31/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut tarpeekseni vegaanien valituksista. Tulevissa häissämme ei tarjoilla vegaanista ruokaa ollenkaan. Jokainen joka valittaa, saa poistua. 

Vegaanit voivat sitten puolestaan pitää vegaanikestejään aivan vapaasti. 

Vierailija
32/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen viini ei sisällä kalaliimaa, (ruodot ja silmät ) kananmunaa, liivatetta (vasikan luut ja jänteet ja muu teurasjäte) 

Eli siis nyt nyo osat jäävät hyödyntämättä. Viisasta ja järkevää.

Vierailija
33/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä, vauva-palstalla tosiaan voi oppia jotain. En ole edes ajatellut moista. Ihmeekseni, kun vilkasin Alkon valikoimaa, niin on tullut vegaanista viiniä kyllä ostettua tietämättäni.

Vierailija
34/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Elämä on liian lyhyt kitkutettavaksi pahoja vegaanipöperöitä mussuttaen.

Vierailija
35/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. 

Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä. 

Yrittäkään ymmärtää vegaanit, että olette vähemmistö jonka pitäisi sopeutua ihan itse omiin tarpeisiinne. 

Vierailija
36/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pointti on siis että miksi kutsua vegaaneja juhlimaan mitä nyt sitten juhlitaankin ellei ole pienintäkään aikomusta tarjota heille yhtäpaljon ruokia ja juomia kuin sekasyöjillekin?

Ymmärrättekö yhtään miltä vegaanista tuntuu, kun ensin joutuu katsomaan miten sekaanit mässäilee tepetuilla lehmän ja kanan lapsilla, juustoilla ja kermavaahdoilla jotka on tehty pakkosiemennettyjen lehmien vasikoille tarkoitetusta maidosta ja vastaavilla julmuuksilla ja hirveyksillä. Ja sitten kun on jo ihan sydän raakana surusta itselle tarjotaan jotain puolivillaista vähän sinnepäin syötävää?

Olen ottanut tavakseni laittaa vastauksen rsvp:hin että kiitos tulen mielelläni, kunhan huomioitte eettiset periaatteeni ja teette kaikkeni, jotta oloni in hyvä ja turvallinen juhlissanne. Ja mitä saan vastaukseksi? Etikkaisen salaatinlehden ja risottoa jota en edes voinut syödä kun en ollut varma sen vegaanisuudesta!

Miksi sekaanit on niin törppöjä?!?!?

ap 

Vierailija
37/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti on siis että miksi kutsua vegaaneja juhlimaan mitä nyt sitten juhlitaankin ellei ole pienintäkään aikomusta tarjota heille yhtäpaljon ruokia ja juomia kuin sekasyöjillekin?

Ymmärrättekö yhtään miltä vegaanista tuntuu, kun ensin joutuu katsomaan miten sekaanit mässäilee tepetuilla lehmän ja kanan lapsilla, juustoilla ja kermavaahdoilla jotka on tehty pakkosiemennettyjen lehmien vasikoille tarkoitetusta maidosta ja vastaavilla julmuuksilla ja hirveyksillä. Ja sitten kun on jo ihan sydän raakana surusta itselle tarjotaan jotain puolivillaista vähän sinnepäin syötävää?

Olen ottanut tavakseni laittaa vastauksen rsvp:hin että kiitos tulen mielelläni, kunhan huomioitte eettiset periaatteeni ja teette kaikkeni, jotta oloni in hyvä ja turvallinen juhlissanne. Ja mitä saan vastaukseksi? Etikkaisen salaatinlehden ja risottoa jota en edes voinut syödä kun en ollut varma sen vegaanisuudesta!

Miksi sekaanit on niin törppöj

Sinä olet törppö. Miksi vegaanit yleensäkin typistävät koko persoonansa siihen mitä syövät, se on törppöä. Tiedän että ystäväni tykkää syödä paljon kepabbia, mutta en minä sitäkään juhlissa tarjoile. Voisitko nyt sopeutua tähän elämään ja lakata valittamasta.

Vierailija
38/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle oli tarjolla ihan yhtä montaa ruokaa kuin kaikille muillekin. Sinä vaan valitsit olla syömättä isoa osaa niistä.

Vierailija
39/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun pitää sitten varmaan tulevaisuudessa vaan kieltäytyä kutsuista eettisistä syistä ettei sulle tule paha mieli.

Vierailija
40/74 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanivieraat voi viedä naapurin laitumelle lampaiden seuraksi syömään ruohoa.