Kuka syö supertulista ruokaa
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ruoka maistu muulta kuin mausteelta. Kannattaa varmaan hyvät pihvitkin maustaa pilalle. Sama kuin söis tabascoa purkista.
Tosi idioottimainen vertaus. Jos syön hyvää esim lihaa niin maustan sitä mahdollisimman vähän suola+pippuri. Mutta jos syön vihanneksia+kanaa ym tykkään tehdä siitä tulista kunnei ei se muutenkaan maistu kovin kummoiselta.
Eikai sitä joka ruokaa tarvitse samalla tapaa maustaa?
Siihen jää jännästi koukkuun ja toleranssi kasvaa.
Sain kaverilta purkillisen chiliä. Ensimmäisenä päivänä laitoin ruokaan 2 ja ihan liian tulista. Seuraavana päivänä 2 oli hyvä ja kolmantena liian mietoa joten laitoin pari lisää. En pystynyt lopettamaan ja joka päivä piti syödä niitä kunnes purkki oli tyhjä.
Söin tänään sushia ja wasabin yhteydessä ajattelin, etten ole immuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Meksikossa ja siellä tietysti syödään tulista ruokaa. Mutta meksikolaisessa ruuassa tulisuus tulee erilaisista kastikkeista ja lisäkechilistä, jota voi itse lisätä ruokaan maun mukaan, itse ruoka ei välttämättä ole kovin tulista, ellei itse halua. Meksikossa mäkkärissä on tyypillisesti kulho jalapenoja, joita voi itse halutessaan laittaa hampparin väliin (jalapeno ei nyt ole sieltä tulisimmasta päästä).
Kun itse säätelee ruuan tulisuutta, niin siihen tottuu ja siitä voi jopa ruveta tykkäämään. Jos tavalliselle suomalaiselle laitetaan tulista ruokaa eteen kylmiltään, niin tuskinpa suurin osa tykkää ainakaan saman tien.
Vai ei muka jalopeno ole tulisemmasta päästä? Kerran tuttavani tarjosi minulle pientä palaa, vakuutellen ettei se ole kovin vahvaa. Kyllä se vain oli, koko ilta meni pilalle kun suuta vain poltti koko ajan. Aamulla oli kielessä valtavat vesi
"KAMMO ZHILIT"?
Kerran oon saanut olot chilistä. En tiedä, onko niitä Death rain -sipsejä enää olemassa, mutta ainakin ennen kuin reseptiä jossain vaiheessa muutettiin, ne olivat kyllä oikeasti tulisia. Mä en oo mitään chilin suurystävä, mutta mieheni on. Hän osti ennen muinoin noita sipsejä ja minäkin niitä joskus söin. Kerran, kun söin useamman, tuli sellainen päihtynyt olo. Ihan hauska kokemus.
Mulla muuten vaikuttaa kuukautiskierron vaihe siihen, miten siedän tulisuutta. Kun olin toista kertaa raskaana, en sietänyt yhtään mitään tulista. Valkosipulikin tuntui tuliselta ja tippa tavallista punaista Tabascoa poltti kunnolla, mutta epämiellyttävästi.
Mun kokemuksen mukaan tavallinen suomalainen kyllä tykkää tulisesta ruoasta. Ainakin mun tutuista valtaosa tykkää tulisesta ruoasta. Itse tykkään semitulisesta, ne Poppamiehen 10/10 kastikkeet on mulle epämiellyttävän tulisia, mutta 6/10 vielä hyviä.