Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka syö supertulista ruokaa

Vierailija
15.09.2024 |

En nää siinä mitään järkeä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse jos ruuassa on vähän tulisuutta. Mutta habanerot menee jo ihan yli ja Carolina Reaperit ihan naurettavuuksiin. Siinä ei voi olla kyse mistään mausta.

Vierailija
22/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toisellekkin on supertulista. Kaikkeen tottuu. Vissiin endorfiiniä nostattavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään itse jos ruuassa on vähän tulisuutta. Mutta habanerot menee jo ihan yli ja Carolina Reaperit ihan naurettavuuksiin. Siinä ei voi olla kyse mistään mausta.

Fat Lizardin California Reaper pizza on mieto.

Vierailija
24/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fat Lizardin California Reaper pizza on mieto.

Nduja ja Mozzarella sinänsä ihan ok, mutta ei ole tulista nähnytkään.

Vierailija
25/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tuoreita jalopenoja leivän päälle shirachan kera, chiliä ja runsaasti valkosipulia melkein joka ruokaan. Tabascoa sinne tänne. Inkivääritahnaa ja wasabia.

En ole juuri koskaan sairas. 

Noilla syömisillä saat taatusti vatsasyövän. Ei ole terveellistä polttaa limakalvonsa puhki. 

Vierailija
26/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Meksikossa ja siellä tietysti syödään tulista ruokaa. Mutta meksikolaisessa ruuassa tulisuus tulee erilaisista kastikkeista ja lisäkechilistä, jota voi itse lisätä ruokaan maun mukaan, itse ruoka ei välttämättä ole kovin tulista, ellei itse halua. Meksikossa mäkkärissä on tyypillisesti kulho jalapenoja, joita voi itse halutessaan laittaa hampparin väliin (jalapeno ei nyt ole sieltä tulisimmasta päästä).

Kun itse säätelee ruuan tulisuutta, niin siihen tottuu ja siitä voi jopa ruveta tykkäämään. Jos tavalliselle suomalaiselle laitetaan tulista ruokaa eteen kylmiltään, niin tuskinpa suurin osa tykkää ainakaan saman tien.

Vierailija
27/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaalainen tulinen papaijasalaatti, voi luoja miten hyvää! En nyt joka ruokaan lotraa chiliä mutta tykkään tulisesta ruoasta.

Vierailija
28/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habanerossa menee oma raja,

Vierailija
29/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä suomalaiseen ruokaan laiteta. Mä teen ulkomaalaista tulista ruokaa. Syön sitä koska se on hyvää.

Vierailija
30/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ongelma kun vauva 11kk ei piittaa lastenruuiasta. Vaikea saada syömään kunnolla. Eilen sitten kyllästyin taisteluun ja annoin omalta lautaseltani tekemääni chilistä texmexiä. Tyttö söi kun ei koskaan aiemmin 😅

Vierailija
31/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut ongelma kun vauva 11kk ei piittaa lastenruuiasta. Vaikea saada syömään kunnolla. Eilen sitten kyllästyin taisteluun ja annoin omalta lautaseltani tekemääni chilistä texmexiä. Tyttö söi kun ei koskaan aiemmin 😅

Minä synnyin isoilla aivoilla ja halusin chiliä pienenä mutta vanhempani oli kateellinen minulle koska synnyin niin terveillä aivoilla ja en saanut sen kateuden takia chiliä. Vanhempana olen syönyt mutta pidän chilien syönnin kilpailemisen jotenkin vastenmielisenä

Vierailija
32/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tuoreita jalopenoja leivän päälle shirachan kera, chiliä ja runsaasti valkosipulia melkein joka ruokaan. Tabascoa sinne tänne. Inkivääritahnaa ja wasabia.

Eli et syö mitään oikeasti tulista. 

Vierailija
33/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin enemmänkin mutta vatsa ei kestä. Yleensä ei edes maistu niin tuliselta mutta vatsassa tökkää. Kuivattu Bhut Jolokia antaa hyvää potkua :)

Vierailija
34/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä suomalaiseen ruokaan laiteta. Mä teen ulkomaalaista tulista ruokaa. Syön sitä koska se on hyvää.

Karjalanpaistiin kuivattu Bhut Jolokiaa niin ai jai. Mukava yllätys syömään tulleille sukulaisille myös.

Vierailija
35/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näe mitään järkeä tulisen ruoan syömisessä? Minä taas en juo kaljaa kun en näe siinä mitään järkeä. Ollaan erilaisia kaikki.

Lähinnä siinä että perushyvät maut jää jonkun paskan tulisen soosin alle. 

Sama kai syödä homeisia pihvejä, kun laittaa tulista paskaa päälle, kun ei ne pihvit sieltä kuitenkaan maistu.

Et oikein tiedä asioista. Tulisuus ei peitä makuja vaan on oma ulottuvuutensa. Tulisessa kastikkeessa toki voi olla paljon muitakin makuja. En tunne mainittua paskan makuista kastiketta mutta ilmeisesti sellaisellekin sitten on markkina. Itseä ei kiinnosta tutustua, koska hyvänmakuisiakin löytyy. Jos sun makuaisti on niin heikko että maustaminen hävittää ainesten perusmaut, tietenkin kantsii välttää mausteita. Tulisuudessa taas on toleranssi. Tottumattomalle häiritsevän väkevä on tottuneelle ehkä lähes havaitsemattoman pieni määrä tulisuutta ja normaali annostus kymmen- tai satakertainen jolla alkaa saada jotain poltetta.

Vierailija
36/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla syömisillä saat taatusti vatsasyövän. Ei ole terveellistä polttaa limakalvonsa puhki. 

Chili ei tee limakalvoille mitään.

Vierailija
37/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Meksikossa ja siellä tietysti syödään tulista ruokaa. Mutta meksikolaisessa ruuassa tulisuus tulee erilaisista kastikkeista ja lisäkechilistä, jota voi itse lisätä ruokaan maun mukaan, itse ruoka ei välttämättä ole kovin tulista, ellei itse halua. Meksikossa mäkkärissä on tyypillisesti kulho jalapenoja, joita voi itse halutessaan laittaa hampparin väliin (jalapeno ei nyt ole sieltä tulisimmasta päästä).

Kun itse säätelee ruuan tulisuutta, niin siihen tottuu ja siitä voi jopa ruveta tykkäämään. Jos tavalliselle suomalaiselle laitetaan tulista ruokaa eteen kylmiltään, niin tuskinpa suurin osa tykkää ainakaan saman tien.

Vai ei muka jalopeno ole tulisemmasta päästä? Kerran tuttavani tarjosi minulle pientä palaa, vakuutellen ettei se ole kovin vahvaa. Kyllä se vain oli, koko ilta meni pilalle kun suuta vain poltti koko ajan. Aamulla oli kielessä valtavat vesikellot ja paraneminen kesti kauan. Moiset kammo zhilit pitäisi kieltää kokonaan ennen kuin sattuu pahoja vahinkoja. 

Vierailija
38/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilasit sitten lapsesi makuaistin loppuiäksi. 

Vierailija
39/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaalainen tulinen papaijasalaatti, voi luoja miten hyvää! 

Kyllä. Mennyt kokeilumielessä 16:lla chilillä, mutta normaalisti otan 3-4:llä.

Vierailija
40/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei muka jalopeno ole tulisemmasta päästä? Kerran tuttavani tarjosi minulle pientä palaa, vakuutellen ettei se ole kovin vahvaa. Kyllä se vain oli, koko ilta meni pilalle kun suuta vain poltti koko ajan. Aamulla oli kielessä valtavat vesi

Miedoimmasta päästä on. Jos et sitä kestä, niin kannattaa jättää kaikki chilit välistä ja tyytyä tulisimmillaan paprikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi