Kuka syö supertulista ruokaa
Kommentit (46)
Siitä on terveydellistä hyötyä. Tulisuuteen tottuu kun syö säännöllisesti. Kyllä se edelleen polttaa, mutta toleranssi kasvaa.
Kuka jaksaa välittää siitä mitä muut syö?
Miksi kaupassa kaikki on nyt tulista tai nitriittinakki. Eikö mitään saa normaalina ja tuoreena, vaikka olisi valmista.
Mun mies. Hän ei varmaankaan ole vailla sun hyväksyntääsi.
Eihän se ruoka maistu muulta kuin mausteelta. Kannattaa varmaan hyvät pihvitkin maustaa pilalle. Sama kuin söis tabascoa purkista.
Minä. Tuoreita jalopenoja leivän päälle shirachan kera, chiliä ja runsaasti valkosipulia melkein joka ruokaan. Tabascoa sinne tänne. Inkivääritahnaa ja wasabia.
En ole juuri koskaan sairas.
En minä, mutta ex valitti tulisuudesta minulle miedoista ruuista.
Toleranssi...
On tulisuutta ja on tulisuutta. Esimerkiksi todella tulisessa thairuuassa käytettävä bird's eye chili antaa todella miellyttävän hitaan poltteen, joka myös katoaa melko nopeasti. Sitten taas on jotain carolina reaperia, josta ei maista mitään mutta tuntuu että suu palaa.
No se nyt vaan on niin hyvää. Tänäänkin laitoin tacoihin itsetehtyä tulista kastiketta, jossa oli mm. kokonainen habanero.
Et näe mitään järkeä tulisen ruoan syömisessä? Minä taas en juo kaljaa kun en näe siinä mitään järkeä. Ollaan erilaisia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
No se nyt vaan on niin hyvää. Tänäänkin laitoin tacoihin itsetehtyä tulista kastiketta, jossa oli mm. kokonainen habanero.
JA tacot maistu pelkältä kastikkeelta
Itse syön tulista, muta vaimo ja 12v tytär syö ehkä lähelle sitä superia. Toi super on vähän ehkä harhaanjohtava käsite, koska scovillet ei yksin ratkaise. Maku siinäkin ratkaisee, habaneroista ei juuri tehdä ruokaa vaan kilpaillaan että kuka kestää eniten.
Vierailija kirjoitti:
Et näe mitään järkeä tulisen ruoan syömisessä? Minä taas en juo kaljaa kun en näe siinä mitään järkeä. Ollaan erilaisia kaikki.
Lähinnä siinä että perushyvät maut jää jonkun paskan tulisen soosin alle.
Sama kai syödä homeisia pihvejä, kun laittaa tulista paskaa päälle, kun ei ne pihvit sieltä kuitenkaan maistu.
Chiliin syntyy toleranssi, ja chileissä on erilaisia makuja, ei se ole mitään pelkkää polttoa. Itse laitan paljon tekemääni ruokaan chilejä. Perusjalapenot on sama kuin monille suola. Sellainen perusmauste.
Pikkuhiljaa opeteltu ja nyt päästy Korelaiseen tulikanaan, potkii huolella mutta maku on aivan helkkarin hyvä.
Ohjeessa 3/4dl chilijauhetta, meillä ei ole tota mutta intialaista vastaavaa. Laitettiin 1/4dl ja riittää varmasti valtaosalle, extreme porukka on erikseen. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
https://sivumaku.fi/aasia/korealainen/korealainen-tulikana-buldak-juust…
Poppamiehen on tulisia kun ostaa niitä 10/10 vahvuusasteikolla. Poppamiehen kastikkeet on maultaan aika tylsiä. Poppamies habanero ketsuppi on parasta ketsuppia, senkin myynnin lopetti monet kaupat. Kun on valmis maksamaan tuotteen + postikulut niin voi kokeilla erilaisia tulisia kastikkeita ulkomailta. Vaikka se maailman tulisimman Plutonium 9 (jota en edes uskalla kokeilla).
Kun on tottunut siihen tuliseen, ei se tulisuus peitä muita makuja alleen.
Mulla on huono makuaisti, en maista niitä "perusmakuja" juuri ollenkaan ja näin on ollut lapsesta asti. Lotrasin jo silloin kaikkiin ruokiin jotain grillimaustesekoitusta joka oli mausteisinta mitä 1980-luvun keittiöstä löytyi... Suurin osa ruoiosta on mulle meh ja mauttomia. Chilillä saa sentään jotain makua ruokiin.
Jaa. Makuasioita. Minä pidän hyvinkin tulisesta, mutta en esim. vieraille koskaan tarjoaisi samalla tavalla maustettua kuin mistä itse pidän.