Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka syö supertulista ruokaa

Vierailija
15.09.2024 |

En nää siinä mitään järkeä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Makuasioita. Minä pidän hyvinkin tulisesta, mutta en esim. vieraille koskaan tarjoaisi samalla tavalla maustettua kuin mistä itse pidän.

Vierailija
2/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on terveydellistä hyötyä. Tulisuuteen tottuu kun syö säännöllisesti. Kyllä se edelleen polttaa, mutta toleranssi kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa välittää siitä mitä muut syö?

Vierailija
4/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masokismia.

Vierailija
5/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupassa kaikki on nyt tulista tai nitriittinakki. Eikö mitään saa normaalina ja tuoreena, vaikka olisi valmista.

Vierailija
6/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. Hän ei varmaankaan ole vailla sun hyväksyntääsi.

Vierailija
7/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ruoka maistu muulta kuin mausteelta. Kannattaa varmaan hyvät pihvitkin maustaa pilalle. Sama kuin söis tabascoa purkista.

Vierailija
8/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tuoreita jalopenoja leivän päälle shirachan kera, chiliä ja runsaasti valkosipulia melkein joka ruokaan. Tabascoa sinne tänne. Inkivääritahnaa ja wasabia.

En ole juuri koskaan sairas. 

Vierailija
9/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä, mutta ex valitti tulisuudesta minulle miedoista ruuista.

Toleranssi...

Vierailija
10/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulisuutta ja on tulisuutta. Esimerkiksi todella tulisessa thairuuassa käytettävä bird's eye chili antaa todella miellyttävän hitaan poltteen, joka myös katoaa melko nopeasti. Sitten taas on jotain carolina reaperia, josta ei maista mitään mutta tuntuu että suu palaa.

Vierailija
11/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt vaan on niin hyvää. Tänäänkin laitoin tacoihin itsetehtyä tulista kastiketta, jossa oli mm. kokonainen habanero.

Vierailija
12/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näe mitään järkeä tulisen ruoan syömisessä? Minä taas en juo kaljaa kun en näe siinä mitään järkeä. Ollaan erilaisia kaikki.

Vierailija
13/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vaan on niin hyvää. Tänäänkin laitoin tacoihin itsetehtyä tulista kastiketta, jossa oli mm. kokonainen habanero.

JA tacot maistu pelkältä kastikkeelta

Vierailija
14/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön tulista, muta vaimo ja 12v tytär syö ehkä lähelle sitä superia. Toi super on vähän ehkä harhaanjohtava käsite, koska scovillet ei yksin ratkaise. Maku siinäkin ratkaisee, habaneroista ei juuri tehdä ruokaa vaan kilpaillaan että kuka kestää eniten. 

Vierailija
15/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näe mitään järkeä tulisen ruoan syömisessä? Minä taas en juo kaljaa kun en näe siinä mitään järkeä. Ollaan erilaisia kaikki.

Lähinnä siinä että perushyvät maut jää jonkun paskan tulisen soosin alle. 

Sama kai syödä homeisia pihvejä, kun laittaa tulista paskaa päälle, kun ei ne pihvit sieltä kuitenkaan maistu.

Vierailija
16/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiliin syntyy toleranssi, ja chileissä on erilaisia makuja, ei se ole mitään pelkkää polttoa. Itse laitan paljon tekemääni ruokaan chilejä. Perusjalapenot on sama kuin monille suola. Sellainen perusmauste.

Vierailija
17/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa opeteltu ja nyt päästy Korelaiseen tulikanaan, potkii huolella mutta maku on aivan helkkarin hyvä.

Ohjeessa 3/4dl chilijauhetta, meillä ei ole tota mutta intialaista vastaavaa. Laitettiin 1/4dl ja riittää varmasti valtaosalle, extreme porukka on erikseen. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

https://sivumaku.fi/aasia/korealainen/korealainen-tulikana-buldak-juust…

Vierailija
18/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppamiehen on tulisia kun ostaa niitä 10/10 vahvuusasteikolla. Poppamiehen kastikkeet on maultaan aika tylsiä. Poppamies habanero ketsuppi on parasta ketsuppia, senkin myynnin lopetti monet kaupat. Kun on valmis maksamaan tuotteen + postikulut niin voi kokeilla erilaisia tulisia kastikkeita ulkomailta. Vaikka se maailman tulisimman Plutonium 9 (jota en edes uskalla kokeilla).

Vierailija
19/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut siihen tuliseen, ei se tulisuus peitä muita makuja alleen. 

Vierailija
20/46 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  huono makuaisti, en maista niitä "perusmakuja" juuri ollenkaan ja näin on ollut lapsesta asti. Lotrasin jo silloin kaikkiin ruokiin jotain grillimaustesekoitusta joka oli mausteisinta mitä 1980-luvun keittiöstä löytyi... Suurin osa ruoiosta on mulle meh ja mauttomia. Chilillä saa sentään jotain makua ruokiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä