Miten kertoa opettaja vanhempainillassa, että on kristitty?
Moikka!
Olen varhaiskasvatuksenopettaja ja minulla on tulossa vanhempainilta. Mikä olisi paras tapa kertoa vanhemmille, että olen kristitty? Olen mukana organisaatiossa joka tekee lähetystyötä, olen aktiivinen seurakunnassa ja teen myös vapaehtoistyötä seurakunnalle. En haluaisi hyppiä kenenkään varpaille ja tiedän että tämä on herkkä aihe monille.
Jumalan siunausta kaikille!
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
On eri asia jos on töissä kristillisessä koulussa. Siellä kuuluukin saada tietää että opettaja on uskossa. Mutta nämä muut koulut ovat ateistisia. Itseasiassa kouluissa pitäisi kertoa että opetus perustuu ateistiseen maailmankuvaan, ja että on olemassa myös kristillinen maailmankuva. Minua hämmensi lapsena moni asia koska kotona olin oppinut eri tavalla maailman synnystä, historiasta ja biologiasta. Koulussa pitäisi kertoa mitä ateismi on ja miksi sitä maailmankuvaa opetetaan. Ja että on ok jos itse uskoo toisin.
Ei kuulu saada tietää. Kristilliset koulut saavat valtion tukia ja toimivat saman opsin mukaan kuin muutkin koulut.
Vierailija kirjoitti:
Perustuuhan. Etkö tuota muka tiedä? Myös tiede perustuu ateistiseen maailmankuvaan. Jos tiede edes ottaisi vaihtoehdon lukuun että saattaa olla olemassa, mutta ei ota, koska ateismi.
Tiede ottaa huomioon asiat, joita pystyy havaitsemaan / tutkimaan. Miten mielestäsi se luojan mahdollisuus pitäisi huomioida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia jos on töissä kristillisessä koulussa. Siellä kuuluukin saada tietää että opettaja on uskossa. Mutta nämä muut koulut ovat ateistisia. Itseasiassa kouluissa pitäisi kertoa että opetus perustuu ateistiseen maailmankuvaan, ja että on olemassa myös kristillinen maailmankuva. Minua hämmensi lapsena moni asia koska kotona olin oppinut eri tavalla maailman synnystä, historiasta ja biologiasta. Koulussa pitäisi kertoa mitä ateismi on ja miksi sitä maailmankuvaa opetetaan. Ja että on ok jos itse uskoo toisin.
Miten sun mielestä Suomalainen peruskoulun, jonka opetussuunnitelmaan kuuluu uskonnontunnit, on ateistinen?
Koulun opetus perustuu tieteeseen, ei ateistiseen maailmankuvaan. Jos sun mielestä tieteelliset faktat tukee ateismia, eikä ole yhteensopivia sun uskon kanssa, niin kannattanee pohtia mistä se kertoo. Suurin
No ei se kyllä ole mikään tieteellinen fakta että ihminen on eläin tai että kaikki syntyi itsestään. Ne on uskomuksia joita väitetään todeksi vaikka tiede ei ole koskaan niitä voinut varmaksi todeta. Tieteelliset "faktat" muuttuvat mutta lapsille vaan toitotetaan että varma juttu on. Nythän on "varmaa" että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Kyllä ne on uskomuksia ja uskomuksina ne pitäisi opettaa ja kertoa miksi uskomuksia opetetaan.
Siis mitä ihmettä? Kyllä se, että ihminen on eläin, on aivan varma tieteellinen fakta. Ainoat toiset vaihtoehdot on kasvi- tai sienikuntaan kuuluminen, eikä ihminen tosiaan ole kasvi tai sieni.
Ei missään myöskään opeteta, että kaikki on syntynyt "itsestään", vaan opetetaan sitä, mitä me tiedetään niistä mekanismeista, millä kaikki on syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun mielestä Suomalainen peruskoulun, jonka opetussuunnitelmaan kuuluu uskonnontunnit, on ateistinen?
Koulun opetus perustuu tieteeseen, ei ateistiseen maailmankuvaan. Jos sun mielestä tieteelliset faktat tukee ateismia, eikä ole yhteensopivia sun uskon kanss
No ei ole fakta. Ateismikin on oppi, ei fakta. Ne joilla on valtaa, päättävät mitä opetetaan. Ja huom. meidänkin päättäjät, heillä on usko joka vaikuttaa heidän toimiin. Siellä on kuule monta jotka vannovat babhometille, miksi tämä ei ateistia häiritse??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia jos on töissä kristillisessä koulussa. Siellä kuuluukin saada tietää että opettaja on uskossa. Mutta nämä muut koulut ovat ateistisia. Itseasiassa kouluissa pitäisi kertoa että opetus perustuu ateistiseen maailmankuvaan, ja että on olemassa myös kristillinen maailmankuva.
Ei koulujen opetus perustu ateistiseen maailmankuvaan. Se perustuu parhaaseen saatavilla olevaan tutkittuun tietoon. Vai olisiko sinulla tarjota joku parempi pohja opetukselle?
Perustuuhan. Etkö tuota muka tiedä? Myös tiede perustuu ateistiseen maailmankuvaan. Jos tiede edes ottaisi vaihtoehdon lukuun että saattaa olla olemassa, mutta ei ota, koska ateismi.
Ei sun harhaluulot ole mikään totuus, mikä muidenkin pitäisi tietää. Ei tiede perustu ateistiseen maailmankuvaan. Tiede ottaa Jumalan olemassaolon lukuun vaihtoehtona heti, kun siitä on todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Sinä nyt sekoitat ateismin ja uskonnollisesti neutraalin. Ne ovat eri asioita.
Miksi mielestäsi vain kristillinen maailmankuva pitäisi mainita? Eikö pitäisi kaikkien uskontojen maailmankuva mainita?
Kotona sinua oli aivopesty, onneksi koulu korjasi asiaa ja tiedät nyt paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun opetus perustuu tieteeseen, ei ateistiseen maailmankuvaan. Jos sun mielestä tieteelliset faktat tuk
No ei ole fakta. Ateismikin on oppi, ei fakta. Ne joilla on valtaa, päättävät mitä opetetaan. Ja huom. meidänkin päättäjät, heillä on usko joka vaikuttaa heidän toimiin. Siellä on kuule monta jotka vannovat babhometille, miksi tämä ei ateistia häiritse??
Eli onko ihminen sieni vai kasvi sitten, jos kerran ei kuulu eläinkuntaan? Kuitenkin rakennutaan eläinsoluista, niin ei oikein oo mahdollisia nuo toiset vaihtoehdot.
Ei puhuttu nyt ateismista tässä, vaan tieteellisistä tosiasioista.
Mitkään harhaiset salaliittoteoriat baphomethia palvovista päättäjistä ei liity todellisuuteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielestäsi vain kristillinen maailmankuva pitäisi mainita? Eikö pitäisi kaikkien uskontojen maailmankuva mainita?
Enhän ole sanonut että vain kristillinen maailmankuva pitäisi sanoa. Kyllä pitää kertoa millaisia maailmankuvia tai uskontoja on olemassa, mihin nämä perustuu ja miksi meillä opetetaan niinkuin opetetaan. Itseasiassa pitäisi kertoa esimerkein, sillä suurin osa päättäjistä palvoo juuri babhometia. Kyllä se asioihin vaikuttaa. Neutraalia opetusta ei ole, ellei kerrota mitkä asiat perustuu uskomuksiin ja mistä nämä uskomukset on peräisin ja miksi niitä opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän ole sanonut että vain kristillinen maailmankuva pitäisi sanoa. Kyllä pitää kertoa millaisia maailmankuvia tai uskontoja on olemassa, mihin nämä perustuu ja miksi meillä opetetaan niinkuin opetetaan. Itseasiassa pitäisi kertoa esimerkein, sillä suurin osa päättäjistä palvoo juuri babhometia. Kyllä se asioihin vaikuttaa. Neutraalia opetusta ei ole, ellei kerrota mitkä asiat perustuu uskomuksiin ja mistä nämä uskomukset on peräisin ja miksi niitä opetetaan.
Heitit just itse täysin perustelettoman ja lähteettömän väitteen babhometia palvovista päättäjistä, mutta kouluilta kaipaisit tieteellisesti tutkittuja faktoja perusteellisempia perusteita opetukselle?
Suurin osa päättäjistä ei edes tiedä, mikä on baphomet🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona sinua oli aivopesty, onneksi koulu korjasi asia
No jos et itse tiedä asioista niin ota selvää. Vai oletko sinäkin sitä sukupolvea jolle aivopesu on jo mennyt läpi etkä itse osaa etsiä tietoa vaan uskot mitä koulussa kerrotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. En tiedä mikä nykyisen pressamme luoja on. Johonkin hän kuitenkin uskoo, ei hän ole ateisti mutta ei myöskään usko Jeesukseen. Sale taas on ruusuristiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. En tiedä mikä nykyisen pressamme luoja on. Johonkin hän kuitenkin uskoo, ei hän ole ateisti mutta ei myöskään usko Jeesukseen. Sale taas on ruusuristiläinen.
Joku lähde sille, että Sale ois ruusuristiläinen? Ei salettiin ole.
Kristitty ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä nyt taas??? Eihän se sinun hihhulointisi mitenkään kuulu työpaikallesi?
Eli, parempi jättää kertomatta?
Kyllä sen minusta voi kertoa.
Ensimmäinen asia jonka lapseni oppi uskonnontunnilla oli, ketkä lapset ovat islaminuskoisia. Heidät kun haettiin näkyvästi ja kuuluvasti omaan ryhmäänsä.
En halua lasten luulevan että Islam on Suomessa ainoa tunnustuksellinen uskonto.
Tämähän räjähtää käsistä, jo heitetään palopommeja kristittyjä vastaan. Miten kaunista on toivottaa siunattua päivää henkilöll. Se helpottaa sydämestä saakka.
Kuinka tavattoman pahoja tänne kirjoittajat ovat. Olisipa ollut kyse tästä uudesta uskonnosta niin olisi heiluvia liinoja puolustettu. Meitä kristittyjä sorretaan ja painostetaan.
Jeesus Kristus meidät uskommekautta pelastaa. Jos miissään ei asiaa saa otta puheeksi kuten Kirkko ja Kaupunki lehdessä esitetään muita ns. uskontoja aj kehotetaan tutustumaan niihin.
Siunattua päivää kaikille, siis kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän räjähtää käsistä, jo heitetään palopommeja kristittyjä vastaan. Miten kaunista on toivottaa siunattua päivää henkilöll. Se helpottaa sydämestä saakka.
Kuinka tavattoman pahoja tänne kirjoittajat ovat. Olisipa ollut kyse tästä uudesta uskonnosta niin olisi heiluvia liinoja puolustettu. Meitä kristittyjä sorretaan ja painostetaan.
Jeesus Kristus meidät uskommekautta pelastaa. Jos miissään ei asiaa saa otta puheeksi kuten Kirkko ja Kaupunki lehdessä esitetään muita ns. uskontoja aj kehotetaan tutustumaan niihin.
Siunattua päivää kaikille, siis kaikille.
Just leimasit meidät pahoiksi. Tavattoman pahoiksi jopa. Aikamoista tuomitsemista.
Kristitty on mukana auttamassa kadun laitapuolisia konkreettisesti. Tätä ei mikään muu ns. uskontokunta tee. Ainoastaan valtaavat omillensa tilaa ja saavat avustuksia.
Kristityn kautta Jumalan siunausta kaikille.
Se, että ihminen on eläin ei ole yhtään millään tavalla kiistanalainen asia.
Ja tieteessä ei ole lopullisia totuuksia, vaan paras tieto, mitä on onnistuttu hankkimaan. Mitähän muuta koulussa mielestäsi pitäisi opettaa?