Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa opettaja vanhempainillassa, että on kristitty?

15.09.2024 |

Moikka!

Olen varhaiskasvatuksenopettaja ja minulla on tulossa vanhempainilta. Mikä olisi paras tapa kertoa vanhemmille, että olen kristitty? Olen mukana organisaatiossa joka tekee lähetystyötä, olen aktiivinen seurakunnassa ja teen myös vapaehtoistyötä seurakunnalle. En haluaisi hyppiä kenenkään varpaille ja tiedän että tämä on herkkä aihe monille. 

Jumalan siunausta kaikille!

Kommentit (378)

Vierailija
101/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

"Ei löydy. Eihän ap mitään neutraalia puhetta ole hakemassa"

Eli minä en voi sanoa esimerkiksi "Olen kristitty, aktiivinen seurakunnassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti"? Uskonnostako ei voi puhua neutraalisti?

Tuossa ei ole mitään neutraalia. Vittuako sun typeryytesi muille siellä kuuluu?

Vierailija
102/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempien joukossa on muslimeja niin sitten on ok kertoa. Muussa tapauksessa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on iloinen asia myös työpaikalla - sitä ei tarvitse hävetä:

https://uusitie.com/usko-on-iloinen-asia-myos-tyopaikalla-sita-ei-tarvi…

Vierailija
104/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Ja otsikonhan kuuluu olla: "Miten kertoa opettajana..." Otsikkoa ei pysty muokkaamaan, mutta kyllä, huomasin ja tiedostan typon.

Miten ajattelit että tuo mitenkään kuuluu työpaikallesi?

Bingo: osui ja uppos mutta AP; n tarkoitus onkin provosoida 

Vierailija
105/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensin opettele suomen kieli ja vasta sitten järjestä vanhempainilta. Laskin tekstistäsi ainakin viisi vakavahkoa kielioppivirhettä.

Vihervasemmistolainen "faktantarkastaja" iski jälleen: kristinusko on saatanasta...

Vierailija
106/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kysyt neuvoa kristillisiin asioihin palstalla, joka on täynnä ateisteja. Totta kai heidän vastauksensa on kielteinen kaikkeen, mikä vähänkään liittyy kristinuskoon. En minäkään mene kysymään lääkäriltä, että voisiko hän korjata autoni. Jos olet aidosti uskossa, niin Pyhä Henki antaa kyllä viisautta toimia oikein joka tilanteessa.

107/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempien joukossa on muslimeja niin sitten on ok kertoa. Muussa tapauksessa ei.

Hetko... Miten tämä toimii? Eli jos joku perhe kuuluu toiseen uskontoon, silloin on ok kertoa? Millä tavoin siitä tulee silloin ok? Entä jos ryhmässä on ateisteja juutalaisua, lestadiolaisia sekä Buddhalaisia? Onko silloin ok kertoa? 

108/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Eli minä en voi sanoa esimerkiksi "Olen kristitty, aktiivinen seurakunnassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti"? Uskonnostako ei voi puhua neutraalisti?

Mikä tuossa ei ole neutraalia? Uskonnonvapaus kuitenkin on olemassa, minulla on oikeus elää kristittynä ja esimerkiksi tuo että sanot "Vittuako sun typeryytesi" ei ole kovin ystävällistä. Väärässä tilanteessa kun noin sanot, se on syrjintää. Jos joku mietti miksi laitoin keskustelun pystyyn, tässä on yksi esimerkki vastaus.

Vierailija
109/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota edes tarvitse kertoa enkä usko että kannattaa, kristittyjä pidetään pahoina ihmisinä. Itse lähinnä ajattelisin että pidät itseäsi parempana ihmisenä.

Ei ihme, maailma on pahan vallassa ja paholainen syöttää tätä jotta kynnys kristityksi = ottaa evankeliumi vastaan ja seurata Jeesusta olisi mahdollisimman korkea eli suoraan sanottuna mahdollisimman moni menisi helvettiin

Vierailija
110/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
111/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Mikä tuossa ei ole neutraalia? Uskonnonvapaus kuitenkin on olemassa, minulla on oikeus elää kristittynä ja esimerkiksi tuo että sanot "Vittuako sun typeryytesi" ei ole kovin ystävällistä. Väärässä tilanteessa kun noin sanot, se on syrjintää. Jos joku mietti miksi laitoin keskustelun pystyyn, tässä on yksi esimerkki vastaus.

Ei sinun hihhulointisi kuulu työpaikalle mitenkään. Tai typeryytesi.

Hoida työsi. Siinä se. Jos et hoida, saat potkut.

112/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen on epäselvää että miksi asiasta pitäisi kertoa??

Koska on hyvä olla avoin asiasta, joka on monille herkkä aihe?

Mitä tarkoitat herkällä aiheella? On ihan varma, että sanomista tulee, jos päiväkodintäti alkaa julistaa uskontoaan työaikana.

Päiväkodintätejä meillä ei ole töissä. Halventavaa meidän ammattikuntaa kohti käyttää sitä nimitystä. 

Vierailija
113/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetko... Miten tämä toimii? Eli jos joku perhe kuuluu toiseen uskontoon, silloin on ok kertoa? Millä tavoin siitä tulee silloin ok? Entä jos ryhmässä on ateisteja juutalaisua, lestadiolaisia sekä Buddhalaisia? Onko silloin ok kertoa? 

Luepa kirjoituksiasi läpi, ap. Sinun kirjoitustaitosi ei riitä siihen, että olisit valmistunut korkeakoulusta/yliopistosta.

Älä viitsi provoilla.

Vierailija
114/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen on epäselvää että miksi asiasta pitäisi kertoa??

Koska on hyvä olla avoin asiasta, joka on monille herkkä aihe?

Mitä tarkoitat herkällä aiheella? On ihan varma, että sanomista tulee, jos päiväkodintäti alkaa julistaa uskontoaan työaikana.

Päiväkodintätejä meillä ei ole töissä. Halventavaa meidän ammattikuntaa kohti käyttää sitä nimitystä. 

Aa olet joku trolli?  t. oikea kristitty

Vierailija
115/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moi,

Mä oon nönnönnöö ja kristitty. Olen teidän räkänokkien ope".

Kyllä se siitä lähtee!

Vierailija
116/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskossa oleminen on ihan normaalia ja toivottavaakin. Ei tarvinne kertoa. Risti kaulassa voisi olla hyva vinkki. Ehka tarvitsisi kertoa jos olet jokin rikollinen joka on suorittanut rangaistuksensa tms. Ehka myos jos olet vaihtanut tai siis esiinnyt toisena sukupuolena kuin omasi. Tuli kirjoitettua hieman sarkastisesti mutta noin se vaan minusta on. 

Ole siunattu!

Miten voi esiintyä toisena sukupuolena? Sukupuolta voi kyllä vaihtaa ja se on ok.

t. uskis

Vierailija
117/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, miksi asiasta pitäisi kertoa?

Vierailija
118/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sille persettä ja totea, että uskovaisten tavara on yhteistä.

Sekoitat sosialismiin

Vierailija
119/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodin myslimi-vanhemmat kanteli kokoajan pomolle kristityistä vakasta (ilman syytä)vkoska halusivat myslimin tilalle. Lopulta pomot suostui....tähän se johtaa sitten kun myönnytään kaikkeen.

120/378 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa kirjoituksiasi läpi, ap. Sinun kirjoitustaitosi ei riitä siihen, että olisit valmistunut korkeakoulusta/yliopistosta.

Älä viitsi provoilla.

OMG! Siis! NiinQ, olix kieli oppi virheitä! Mie funtsin että oon 1337, mut oonx niinQ n00b? 

(Ok, ok, nyt provoilen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi