Hääruoka tulista, onks ok?
Eli suunnittelen häämenua ja itse haluaisin ruoaksi riisiä, tulista kanacurrya, kasviscurrya ja naan-leipää sekä salaattia. En voi sietääkään mitään makaronilaatikkoa, punaista lihaa tai keitettyjä perunoita. Mies nyt syö kaikkea eli hänelle on ihan sama mitä tarjoillaan. Mutta onko tuo ok ruoka häihin? Pitääkö erikseen mainita tuosta ruoasta jotakin hääkutsussa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin yleisesti ottaen on pakko sanoo, että aina miettiessäni juhlatarjoiluja mietin mistä itse pidän, en halua tarjota asioita joista en itse välitä (jämäthän jää mulle, niin tietenkin niiden pitää olla sellaisia, että ne syön itse). Muiden juhlissa en arvota tajoiluja sen mukaan onko ne minun makuuni, mielummin tutustun uusiin juttuihin kuin syön sitä "tuttua ja turvallista" makaronilaatikkoa (jossa ei sinällään ole mitään vikaa) ihan vaan "koska näin on aina ollut".
Olin just vegeparin häissä ja siä oli vaan vegeruokaa. Koska suhtaudun huonoista kokemuksista johtuen varauksellisesti vegeruokiin söin hyvin ennen juhlia. Maistoin kaikkea (ja sain syödäkseni ihan riittävästi, ei tarvinnu nälän takia kesken lähteä) ja sain taas todeta, että miksi vegejutuista ei voida tehdä yhtä maistuvia mitä on vastaavat sekaanituotteet (tai ehkä kohdalleni on vaan osunut keskinkertaisia vegekokkaajia).
Arvoisat juhlien pitäjät: tar
Vegeruoka nyt vaan on paskemman makuista. Olemme lihaa syöviä, raakoja eläimiä, tämä fakta pitää tunnustaa, samalla kun tuotantoeläinten olosuhteita parannetaan.
Ruoka kuulostaa hyvältä, kunhan allergiat huomioidaan. Lisukkeita kannattaa varata enemmän.
En ikinä menisi noin päällepäsmäröivän ja hyökkäävän ihmisen häihin vaikka siellä tarjottaisiin kultamunia. Onneksi tuttavapiiriini ei tuollaisia kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Random, mut aloin miettii mitä ite haluaisin tarjota omissa häissäni... :D Mulle kelpais kunnolla tehty karjalan paisti, hyvät salaatit ja hääkakkuna joku tuplasuklaamustaherukkaunelma. Sulhanen vaan puuttuu 😅
N30+
Mene muslimin kanssa naimisiin niin puolet teidän vieraista ei mitään karjalanpaistia syö. Tuskinpa mitään luovaa salattiakaan tai liivatekakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo, ei kukaan ole noin ilkeä omille häävierailleen.
Mitäs ilkeetä tuossa on? Kerro sama Intiassa. Tai tarjoile niille makaroonilaatikkoa niin pitävät sinua ilkeänä.
Emme ole Intiassa.
Niin. Olemme Suomessa ja Suomessa voi syödä ja tarjoilla vaan suomalaista ruokaa. Muuten on ilkeä ihminen.
Sanoinko että pitää olla suomalaista ruokaa? En sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Random, mut aloin miettii mitä ite haluaisin tarjota omissa häissäni... :D Mulle kelpais kunnolla tehty karjalan paisti, hyvät salaatit ja hääkakkuna joku tuplasuklaamustaherukkaunelma. Sulhanen vaan puuttuu 😅
N30+
Mene muslimin kanssa naimisiin niin puolet teidän vieraista ei mitään karjalanpaistia syö. Tuskinpa mitään luovaa salattiakaan tai liivatekakkua.
Mistä sä tuon muslimin tähän vetäisit, tollo?-eri
Tarjoa nuo ruuat mutta ei tulisina. Halukkaille lisäksi tulinen kastike lisukkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menisi noin päällepäsmäröivän ja hyökkäävän ihmisen häihin vaikka siellä tarjottaisiin kultamunia. Onneksi tuttavapiiriini ei tuollaisia kuulu.
Häähornonot ehkä puskee tai se et tuleva aviomies sanoo et Hoida sä vaan kaikki, et hänelle ihan sama. Jos morsian on valmis kokkaamaan kymmenille ihmisille niin kyllä hänellä joku sydän on paikallaan. Vanhoja ihmisiä tai lapsia ei ollut montakaan suvussa. Ja voihan jälkiruoat olla perisuomalaista, niin jotain vähän jännittävää juhlissa vaikka se lämmin ruoka? Joissain häissä ei ole lämmintä ruokaa ollenkaan tai just vaan joku kasviskeitto tai kasvispiirakka, mikä sopii sit kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa nuo ruuat mutta ei tulisina. Halukkaille lisäksi tulinen kastike lisukkeeksi.
Ap: näin olen jo päättänyt. Erikseen tuliset maustekastikkeet ja tuoretta chiliä ja vaikka korianteria vähän. Ja toki riisi, salaatti eikö naan-leipä ole maustettu. Salaatinkastike erikseen myös ja valkosipuliöljy ja muut. Ai niin ja se neutraali kaali-porkkana-raastesalaatti. Vai kutsuisi joku sitä coleslaviksi jopa?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies käy salaa syömässä kunnon punaista lihaa. Siksi ei välitä vaikka akka tarjoilisi soijasuikaleita tofun kera.
Häissä on pihalla jossakin auton takana on piilossa grilli missä grillataan pihvejä ja makkaroita joita sulhanenkin käy syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin yleisesti ottaen on pakko sanoo, että aina miettiessäni juhlatarjoiluja mietin mistä itse pidän, en halua tarjota asioita joista en itse välitä (jämäthän jää mulle, niin tietenkin niiden pitää olla sellaisia, että ne syön itse). Muiden juhlissa en arvota tajoiluja sen mukaan onko ne minun makuuni, mielummin tutustun uusiin juttuihin kuin syön sitä "tuttua ja turvallista" makaronilaatikkoa (jossa ei sinällään ole mitään vikaa) ihan vaan "koska näin on aina ollut".
Olin just vegeparin häissä ja siä oli vaan vegeruokaa. Koska suhtaudun huonoista kokemuksista johtuen varauksellisesti vegeruokiin söin hyvin ennen juhlia. Maistoin kaikkea (ja sain syödäkseni ihan riittävästi, ei tarvinnu nälän takia kesken lähteä) ja sain taas todeta, että miksi vegejutuista ei voida tehdä yhtä maistuvia mitä on vastaavat sekaanituotteet (tai ehkä kohdalleni on vaan osunut keskinkertaisia vegek
Ap: et selkeästi ole syönyt kasvisruokaa jos sanot, että se maistuu paskalta. Kaikki lapsetkin rakastavat kasviksia.
Näissä häissä on pilalla joku muu kuin ruoka. Eli ap:n parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies käy salaa syömässä kunnon punaista lihaa. Siksi ei välitä vaikka akka tarjoilisi soijasuikaleita tofun kera.
Häissä on pihalla jossakin auton takana on piilossa grilli missä grillataan pihvejä ja makkaroita joita sulhanenkin käy syömässä.
Ei häät tarkoita mitään grillibileitä. Niitä voi järkätäs joka viikonloppu kotona ja syödä sitä makkaraa vaikka joka päivä. Miksi sitä makkaraa pitäisi viedä mukanaan muutaman tunnin ajaksi jonnekin häihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei häät tarkoita mitään grillibileitä. Niitä voi järkätäs joka viikonloppu kotona ja syödä sitä makkaraa vaikka joka päivä. Miksi sitä makkaraa pitäisi viedä mukanaan muutaman tunnin ajaksi jonnekin häihin?
Tosikko.
Eikö makaronilaatikon ja kanacurryn välillä ole mitään syömäkelpoista?
Monet alkavat hikoilla tulisesta ruoasta, ja sehän on tyylikästä häissä kun juhlavaatteet kastuvat, meikki valuu ja kampaukset lysähtävät. Minulla rupeaa vuotamaan nenä.
Miksi ap haluaa kiduttaa häävieraitaan? Intialainen ruoka on ok intialaisissa häissä. Siellä kaikki ovat tottuneet siihen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö makaronilaatikon ja kanacurryn välillä ole mitään syömäkelpoista?
Monet alkavat hikoilla tulisesta ruoasta, ja sehän on tyylikästä häissä kun juhlavaatteet kastuvat, meikki valuu ja kampaukset lysähtävät. Minulla rupeaa vuotamaan nenä.
Miksi ap haluaa kiduttaa häävieraitaan? Intialainen ruoka on ok intialaisissa häissä. Siellä kaikki ovat tottuneet siihen.
Ap: ja suomalaisissa häissä pitäisi tarjota pelkkää hernekeittoa, koska kaikki suomalaiset on tottunut pieremään jo koulussa ja armeijassa jos eivät kotona ole ruokaa saaneet? Aivan älytön mielipide.
Ap: jos kaikki nyt vihaa tuota nepalilaistwwmaosta currykastike-ideaa niin toki säästän rahaa, ja teen noiden sijaan vaan kanakeittoa ja kasviskeiton. Eikä salaatteja tartte. Sopii sekin ja ainakin on suomalaista ja mausteet saa lisätä itse kirkaspohjaiseen liemeen.
Helkkarin huono idea. Keliaakikko / laktoositon ja en voi syödä mitään tulista. Varsinkin chili ja pippurit aiheuttavat pika ripulin.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kotiin syömään. Ja kyllä, pidän läskisoosista ja perunasta, muun muassa.
Minäkin pidän läskisoosista, mutta lautaselleni häissä osuisi curry. AP:n menu on oikein hyvä ja sopiva ainakin tällaisen lukemattomissa häissä juhlineen vanhuksen mielestä.
On se kummaa, kun kaikissa Vauvan ruokaketjuissa makaronilaatikkoa, karjalanpaistia ja läskisoosia pilkataan muinaisjäännöksinä ja mainostetaan poke bowleja, pad thaita, briamia, ym. ulkomaisia ruokalajeja, mutta yht'äkkiä makaronilaatikko onkin parasta mahdollista häätarjottavaa. Vielä törkeämmäksi tarjoilun arvostelu muuttuu, kun ruokaa pidetään häälahjan vastineena.
Miettisin häätarjottavat sellaisiksi "neutraaleiksi", että mahdollisimman moni voi ruokaa syödä. Ruokahan on nimenomaan vieraita varten.
Olen matkustellut ympäriinsä, joten olen tottunut syömään eri maanosissa tarjottavia ruokia, mutta intialainen tulinen sapuska ei taatusti ole suolistoystävällisintä junttisuomalaisien mahaan. Ja jos suoraan puhutaan niin valkosipulilla maustettu naanleipä oli ainoa, jota jäin kaipaamaan Intiasta, kun kierrettiin Intian kultainen kolmio (Delhi, Agra, Jaipur). Oli pakko välillä päästä Pizza Hutiin, kun ne maustekastikkeet tuli jo korvista ulos.