Hääruoka tulista, onks ok?
Eli suunnittelen häämenua ja itse haluaisin ruoaksi riisiä, tulista kanacurrya, kasviscurrya ja naan-leipää sekä salaattia. En voi sietääkään mitään makaronilaatikkoa, punaista lihaa tai keitettyjä perunoita. Mies nyt syö kaikkea eli hänelle on ihan sama mitä tarjoillaan. Mutta onko tuo ok ruoka häihin? Pitääkö erikseen mainita tuosta ruoasta jotakin hääkutsussa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja lapsellani on mausteallergioita, esim pippurit ei käy, lapselle ei myöskään kurkuma. Mitä sä ajattelit tarjota niille, joille mausteinen ei käy? Entä lapset, jos kutsutuissa on lapsia niin miksi tulista ruokaa?
Ap: olen jo sanonut miljoona kertaa, että tarjolla on myös riisiä, salaattia, naan-leipää ja saaristolaisleipää sekä voita. Voin varata sille lapselle myös sen ketsuppipullo kerta ilman sitä ei voi elää! Vai paljonko ne lapset antaa lahjarahaa että kokevat ettei ole tarpeeksi vastikkeista ja tarpeeksi ruokaa? Oletan että ihmiset tulevat juhlistamaan meidän hääpäivää, ei mussuttamaan ruokaa. Ja joo, on vielä jälkkärikakku ja keksit ja karkit myös.
Toivottavasti kukaan ei tule häihinne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja lapsellani on mausteallergioita, esim pippurit ei käy, lapselle ei myöskään kurkuma. Mitä sä ajattelit tarjota niille, joille mausteinen ei käy? Entä lapset, jos kutsutuissa on lapsia niin miksi tulista ruokaa?
Ap: tehdäänkö koulussa lapsellesi aina erikseen pippuriton ruoka? Reppana ei ole ikinä päässyt edes Mäkissä syömään kun esivalmistetuissa pihveissäkin on pippuria. Surullinen kohtalo vaan minkäs teet. Onneksi salaattia voi syödä, mutta salaatinkastiketta sentään ei koska niissä on aina pippuria.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tuollaisia minä itse, muista viis ystäviä.
Ai että kaikki muut ihmiset rakastavat perinneruokaa mutta itsekäs ap yksinään tykkää tulisemmasta?
Pakko olla provo, ei kukaan ole noin ilkeä omille häävierailleen.
Provohan tämä, mutta ruokavalinta ei ole paras JOS kutsussa pitää erikseen siitä varoittaa...
Ihan näin yleisesti ottaen on pakko sanoo, että aina miettiessäni juhlatarjoiluja mietin mistä itse pidän, en halua tarjota asioita joista en itse välitä (jämäthän jää mulle, niin tietenkin niiden pitää olla sellaisia, että ne syön itse). Muiden juhlissa en arvota tajoiluja sen mukaan onko ne minun makuuni, mielummin tutustun uusiin juttuihin kuin syön sitä "tuttua ja turvallista" makaronilaatikkoa (jossa ei sinällään ole mitään vikaa) ihan vaan "koska näin on aina ollut".
Olin just vegeparin häissä ja siä oli vaan vegeruokaa. Koska suhtaudun huonoista kokemuksista johtuen varauksellisesti vegeruokiin söin hyvin ennen juhlia. Maistoin kaikkea (ja sain syödäkseni ihan riittävästi, ei tarvinnu nälän takia kesken lähteä) ja sain taas todeta, että miksi vegejutuista ei voida tehdä yhtä maistuvia mitä on vastaavat sekaanituotteet (tai ehkä kohdalleni on vaan osunut keskinkertaisia vegekokkaajia).
Arvoisat juhlien pitäjät: tarjotkaa rohkeasti suosikkejanne juhlissa, toki sopeuttaen asioita "isommalle joukolle" (kuten tässä tapauksessa: miedompi curry, mutta tarjolle tulisia lisukkeita) ja allergiat (sekä sairausperäiset asiat) huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ilkeetä tuossa on? Kerro sama Intiassa. Tai tarjoile niille makaroonilaatikkoa niin pitävät sinua ilkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies käy salaa syömässä kunnon punaista lihaa. Siksi ei välitä vaikka akka tarjoilisi soijasuikaleita tofun kera.
Ap: ihan saa luvalla syödä ja ostaa mitä haluaa. Hän syö kuitenkin kaikkea mitä valmistan ja kehuu ruokia aina paremmaksi kuin ravintoloissa. Olen asunut vuosikausia ulkomailla ja osaan eri maiden ruokakulttuuria ja käyttää myös mausteita. Meillä ei todellakaan syödä eines lihapullia ja keitettyjä perunoita tai makaronilaatikkoa tai pakastepitsaa. Jos mies niitä haluaa niin osaa tehdä itse tai mennä ravintolaan niitä syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: tehdäänkö koulussa lapsellesi aina erikseen pippuriton ruoka? Reppana ei ole ikinä päässyt edes Mäkissä syömään kun esivalmistetuissa pihveissäkin on pippuria. Surullinen kohtalo vaan minkäs teet. Onneksi salaattia voi syödä, mutta salaatinkastiketta sentään ei koska niissä on aina pippuria.
Kaikissa salaatinkastikkeissa ei todellakaan ole pippuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: olen jo sanonut miljoona kertaa, että tarjolla on myös riisiä, salaattia, naan-leipää ja saaristolaisleipää sekä voita. Voin varata sille lapselle myös sen ketsuppipullo kerta ilman sitä ei voi elää! Vai paljonko ne lapset antaa lahjarahaa että kokevat ettei ole tarpeeksi vastikkeista ja tarpeeksi ruokaa? Oletan että ihmiset tulevat juhlistamaan meidän hääpäivää, ei mussuttamaan ruokaa. Ja joo, on vielä jälkkärikakku ja keksit ja karkit myös.
Ai siitä on kysymys, ettei lapset anna sulle rahaa? Olet selvästi pihi ja päästäsi jotenkin vialla. Me ei voida sitä sun tulista currya korvata naanilla keliakian takia. En ymmärrä mitä ketsuppi liittyy sairauksiin, varsinkin kun ketsupissa on mausteita, jotka ei käy. Ei sillä voi korvata mitään.
Random, mut aloin miettii mitä ite haluaisin tarjota omissa häissäni... :D Mulle kelpais kunnolla tehty karjalan paisti, hyvät salaatit ja hääkakkuna joku tuplasuklaamustaherukkaunelma. Sulhanen vaan puuttuu 😅
N30+
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta ruokavalinta ei ole paras JOS kutsussa pitää erikseen siitä varoittaa...
No miksi siitä pitäisi etukäteen varoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tuollaisia minä itse, muista viis ystäviä.
Ai että kaikki muut ihmiset rakastavat perinneruokaa mutta itsekäs ap yksinään tykkää tulisemmasta?
Sanoinko jotain perinneruoista? En.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, että tultaisiin vain syömään sinne. Mutta pakko riisille jotain lisuketta on olla ! Muuten tuntuu aika
Ap: riisille lisuketta on salaatti, kanakastike, kasviskastike, salaatinkastikkeita, chilikastikkeet ja leivät. Ja se hiton ketsuppipullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tehdään, kiitos kysymästä. Ei koulussa tarvitse syödä ruokaa, josta saa kauheat kivut. Sä oot ihan pimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ilkeetä tuossa on? Kerro sama Intiassa. Tai tarjoile niille makaroonilaatikkoa niin pitävät sinua ilkeänä.
Emme ole Intiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies käy salaa syömässä kunnon punaista lihaa. Siksi ei välitä vaikka akka tarjoilisi soijasuikaleita tofun kera.
Ap: ihan saa luvalla syödä ja ostaa mitä haluaa. Hän syö kuitenkin kaikkea mitä valmistan ja kehuu ruokia aina paremmaksi kuin ravintoloissa. Olen asunut vuosikausia ulkomailla ja osaan eri maiden ruokakulttuuria ja käyttää myös mausteita. Meillä ei todellakaan syödä eines lihapullia ja keitettyjä perunoita tai makaronilaatikkoa tai pakastepitsaa. Jos mies niitä haluaa niin osaa tehdä itse tai mennä ravintolaan niitä syömään.
Mitä vikaa makaronilaatikossa on?
Vierailija kirjoitti:
Ap: niin en ole käynyt häissä pitkään aikaan, niin en tiedä, että onko nykyisin tapana ilmoittaa ruoka kutsussa tai menu? Tai sanoa vain että ruokatarjoilu tai kahvitarjoilu. Vieraana kyllä syövät ruokaa aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole Intiassa.
Niin. Olemme Suomessa ja Suomessa voi syödä ja tarjoilla vaan suomalaista ruokaa. Muuten on ilkeä ihminen.
Voi voi varmaan parempi kaikille niin.