Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääruoka tulista, onks ok?

Vierailija
15.09.2024 |

Eli suunnittelen häämenua ja itse haluaisin ruoaksi riisiä, tulista kanacurrya, kasviscurrya ja naan-leipää sekä salaattia. En voi sietääkään mitään makaronilaatikkoa, punaista lihaa tai keitettyjä perunoita. Mies nyt syö kaikkea eli hänelle on ihan sama mitä tarjoillaan. Mutta onko tuo ok ruoka häihin? Pitääkö erikseen mainita tuosta ruoasta jotakin hääkutsussa?

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: suunnitelmiin muutos, teenkin nyt helpomman ruoan koska tää nepalilainen nyt kauhistuttaa puolia. Eli päätin et teen kanakeiton (kans, peruna, porkkana, kananliemikuutio) ja kasvissosekeitto eli (pakastekasvispusseja + kermaa + kasvisliemikuutio). Ei tartte mennä hankalaks ja kaikki suomalaisetkin voi noita syödä eikä tule ripulia. Laitan myös kutsuun että tarjolla on maukas keitto ja leipäpäivällinen sekä makea kakkutarjoilu kahveineen ja yllätysohjelmineen. Myös alkoholia tarjolla. Ihan saa vieras itse päättää paljonko antaa lahjarahaa.

leipäpäivällinen kuulostaa ankealta.

Vierailija
202/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: suunnitelmiin muutos, teenkin nyt helpomman ruoan koska tää nepalilainen nyt kauhistuttaa puolia. Eli päätin et teen kanakeiton (kans, peruna, porkkana, kananliemikuutio) ja kasvissosekeitto eli (pakastekasvispusseja + kermaa + kasvisliemikuutio). Ei tartte mennä hankalaks ja kaikki suomalaisetkin voi noita syödä eikä tule ripulia. Laitan myös kutsuun että tarjolla on maukas keitto ja leipäpäivällinen sekä makea kakkutarjoilu kahveineen ja yllätysohjelmineen. Myös alkoholia tarjolla. Ihan saa vieras itse päättää paljonko antaa lahjarahaa.

Eikä pakastekasviksista ja liemikuutiosta tehtyä keittoa voi vitsilläkään kutsua maukkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toi lahjarahan toivominenkin on aika mautonta.

Vierailija
204/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi ruokavammaiset on ihan karseita, niin kauheasti ylimääräistä työtä, gluteenittomat leivonnaiset on vaikea saada herkulliseksi. Nykyään näitä ton ton ton -ihmisiä riittää, munaton, lihaton, maidoton, gluteeniton, vegaani, mauton...... Huoohh..... 

Niin riittää. Mutta keliakia on asia,joka pitäisi huomioida. Ja laktoosi. Myös diabetes.  Mutta muut ton ton rajoitteet ,suurin osa taitaa olla omia valintoja. Ja niihin pätee sama johon mihin tahansa ns."tästä en tykkää" ruuasta.

Miten juhlien järjestäjän pitäisi huomioida diabetes? Mun tuntemat diabeetikot mittailee kyllä ihan itse miten paljon insuliinia tarvitsee ja mitä voivat syödä.

Eikä kaikki diabeetikot mittaile insuliinia vaan on myös tablettihoitoja. Juhlissa ainakin kakkostyypin diabeetikko voi syödä ihan mitä tahansa, toki kannattaa itse katsoa, mikä on viisasta.

Vierailija
205/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvan vanhemman vatsa kestää tulisia ruokia. Te nuoret seuraatte perässä, maha ärsyyntyy vähemmästäkin ajan kuluessa. Pelkkä kahvi pilaa monen ruoansulatus elimistön. Kysymys ei ole tykätäänkö vaan ei voi syödä maustettua ruokaa. 

Vierailija
206/211 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulista kiitos! Haluamme että ruuassa on makua.

Vierailija
207/211 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekasvissosekeitto! Ei helvetti, hyvä provoilija olet!

Vierailija
208/211 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä juttu ole totta, eihän? En edes usko, että curry olisi ollut tulista, tulisuus ei synny ripauttamalla vähän curryjauhetta ruokaan. Eikä sellainen ruoka ole intialaista nähnytkään. Sellaistahan tämän tekijän curry olisi ollut, jos kasviskeittokin syntyy pakastekasviksista ja liemikuutiosta. Jos ei osaa laittaa eikä halua ostaa osaavilta juhlaruokaa, niin kahvitarjoilu riittää. Huonoilla kokkaustaidoilla varustettu saa helposti tarjottavat leipomosta.

Vierailija
209/211 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Itse en halua, että omissa häissä tarjoillaan mitään lihaa tai alkoholia, joten en myöskään halua vierestä katsoa jos vieraani nolaavat itsensä humalassa tai häideni takia on eläimiä tapettu. En itsekään syö perunaa tai pastaa niin miksi jotain keitettyjä perunoita pitäisi tarjoilla? Riisi ja kastike ja salaatti on oikein hyvä. Tai sitten vaikka itsetehtyä pitsaa!

Vierailija
210/211 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä currysta tehdä vähemmän tulisen ja jättää tarjolle lisäksi esim. chilihiutaleita tai chilitahnaa niille, jotka haluavat tulisempaa.

Vierailija
211/211 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin 2 eri salaattia, leipiä ja voita. Lämpiminä ranskanperunoita, keitettyjä perunoita ja kasvispyöryköitä sekä valmis nakkeja/jauhelihapyöryköitä/kalapyöryköitä. 2 eri kastiketta myös eli mieto ja tulinen. Myös salaattikastiketta ja ketsuppia ja sinappia. Helppo valmistaa kaikki jo aika hyvin etukäteen. Sitten vain lämmittelee vähän uunissa ja kattilassa lämpimät. Kaikki voi syödä sit jotakin eikä tuu kalliiks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän