Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääruoka tulista, onks ok?

Vierailija
15.09.2024 |

Eli suunnittelen häämenua ja itse haluaisin ruoaksi riisiä, tulista kanacurrya, kasviscurrya ja naan-leipää sekä salaattia. En voi sietääkään mitään makaronilaatikkoa, punaista lihaa tai keitettyjä perunoita. Mies nyt syö kaikkea eli hänelle on ihan sama mitä tarjoillaan. Mutta onko tuo ok ruoka häihin? Pitääkö erikseen mainita tuosta ruoasta jotakin hääkutsussa?

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni vieras ei ikinä edes syö mitään, niin siinä taas laitettu rahat kaivoon eli ei mitään järkeä." Ootko tullu ajatelleeksi että tällä olisi jotain tekemistä tarjoamiesi ruokien kanssa? Kysyit hääetiketistä ja mielipiteitä, tässä niitä viitisen sivua, jos nyt lopetetaan se lässytys ja laitat jotain mistä vieraatkin pitävät. Laitat sitten niitä soijasuikaleita torstaina kotona.

Vierailija
102/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijasuikaleita? Nehän maistuu aivan paskalta. Prosessoitua kuraa. Keittoa ja leipää pitkän päivän ja mahdollisesti pitkän matkan päälle? Rahaa tietysti täytyy morsiamelle tuoda lapiokaupalla. Kiitokseksi saa leipää.

Mikään ei maistu miltään, ellei sitä ruokaa mausta. Soijasuikaleihin lisään monesti kuivattua tattijauhetta, suolaa, sokeria, chiliä, inkivääriä, mustapippuria ja oysterikastiketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja lapsellani on mausteallergioita, esim pippurit ei käy, lapselle ei myöskään kurkuma. Mitä sä ajattelit tarjota niille, joille mausteinen ei käy? Entä lapset, jos kutsutuissa on lapsia niin miksi tulista ruokaa?

Vierailija
104/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curryissä, riiseissä ja naan leivissä ei sinänsä mitään väärää, tykkään itsekkin, mutta hääruuaksi aika p*ska menyy. Ei kovin juhlavaa jos ajatuksesi on että tehdään jotain mitä kotona normaalisti syötäisiin arkiruokana ja saadaan jee siitä sitten saadaan kätevästi pakastimeen jämiä pariksi viikoksi.

Ap: ei ole myöskään järkeä maksaa jotain 15€? Per vieras jostain pitopalvelun ruoasta, mitä tuskin edes syövät ja lopputulos lentää roskiin. Mieluummin valmistan itse ruoan etukäteen, jolloin pystyn vielä vaikuttamaan makuun ja tiedän, että kaikki ruoka tulee syödyksi. Moni vieras ei ikinä edes syö mitään, niin siinä taas laitettu rahat kaivoon eli ei mitään järkeä. Jotkut syö pelkkää salaattia tai 1 leivän koko illan aikana. Meidän suvussa tai kaveripiirissä ei ainakaan ole pullukoita tai ahmatteja - päinvastoin. Tunnen vieraat eikä kukaan ole perus p

Monetko häät olet jo pitänyt itsellesi ? Kun päättelee että menee roskiin. Viimeksi kun olin häissä ei kaikille riittänyt toiseen annokseen kun loppui. No sinä et olisi varmaan syönytkään siellä mutta me vieraat syötiin, vaikkei kukaan ollut erikoisen pullukkoita eikä ahmatteja. Kuitenkin häissä menee useampi tunti, niin nälkä tulee. 

Vierailija
105/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok ja omissa häissä saa tarjota mitä ikinä haluaa. 

Jotenkin nurinkurista että tulisesta ruoasta saa täälläkin vollottaa mutta sitten karjanlanpaistista ja makaroonilaatikosta olisi jotenkin pakko kaikkien suomalaisten tykätä tai muuten on suomalaisuuden vihaaja. Minä ainakin rakastan Suomea kuin myös curryä. Jos jollain vieraalla sattuu maha menemään sekaisin niin ei voi mitään, minulla tekee saman maito. Hyvä vaan vieraille antaa jotain muuta kuin jotain tuttua turvallista. Intiassakin olisi häissä curryä niin miksei Suomessa?

Vierailija
106/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijasuikaleita? Nehän maistuu aivan paskalta. Prosessoitua kuraa. Keittoa ja leipää pitkän päivän ja mahdollisesti pitkän matkan päälle? Rahaa tietysti täytyy morsiamelle tuoda lapiokaupalla. Kiitokseksi saa leipää.

Mikään ei maistu miltään, ellei sitä ruokaa mausta. Soijasuikaleihin lisään monesti kuivattua tattijauhetta, suolaa, sokeria, chiliä, inkivääriä, mustapippuria ja oysterikastiketta.

Tässä puhutaan nyt hääruoasta...

Vierailija
107/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten olla jäätelöä jälkkäriksi.

Vierailija
108/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinen ruoka on ok jos on tarjolla on myös ei tulista ruokaa. Voi sen verran ajatella vieraita. Kivat juhlat jos siellä vieraat kärsivät närästyksestä/mahakivusta... mitenkäs lapset, onko ok tarjota heille tulista ruokaa jos on lapsi vieraita? 

Juu, olisi kohteliasta ilmoittaa menu tässä tapauksessa. 

Vierailija
109/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curryissä, riiseissä ja naan leivissä ei sinänsä mitään väärää, tykkään itsekkin, mutta hääruuaksi aika p*ska menyy. Ei kovin juhlavaa jos ajatuksesi on että tehdään jotain mitä kotona normaalisti syötäisiin arkiruokana ja saadaan jee siitä sitten saadaan kätevästi pakastimeen jämiä pariksi viikoksi.

Ap: ei ole myöskään järkeä maksaa jotain 15€? Per vieras jostain pitopalvelun ruoasta, mitä tuskin edes syövät ja lopputulos lentää roskiin. Mieluummin valmistan itse ruoan etukäteen, jolloin pystyn vielä vaikuttamaan makuun ja tiedän, että kaikki ruoka tulee syödyksi. Moni vieras ei ikinä edes syö mitään, niin siinä taas laitettu rahat kaivoon eli ei mitään järkeä. Jotkut syö pelkkää salaattia tai 1 leivän koko illan aikana. Meidän suvussa tai kaveripiirissä ei ainakaan ole pullukoita tai ahmatteja - p

Kuulostaa siltä että menet häihin ruuan takia.

Vierailija
110/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies käy salaa syömässä kunnon punaista lihaa. Siksi ei välitä vaikka akka tarjoilisi soijasuikaleita tofun kera.

Vierailija
111/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja lapsellani on mausteallergioita, esim pippurit ei käy, lapselle ei myöskään kurkuma. Mitä sä ajattelit tarjota niille, joille mausteinen ei käy? Entä lapset, jos kutsutuissa on lapsia niin miksi tulista ruokaa?

Ap: olen jo sanonut miljoona kertaa, että tarjolla on myös riisiä, salaattia, naan-leipää ja saaristolaisleipää sekä voita. Voin varata sille lapselle myös sen ketsuppipullo kerta ilman sitä ei voi elää! Vai paljonko ne lapset antaa lahjarahaa että kokevat ettei ole tarpeeksi vastikkeista ja tarpeeksi ruokaa? Oletan että ihmiset tulevat juhlistamaan meidän hääpäivää, ei mussuttamaan ruokaa. Ja joo, on vielä jälkkärikakku ja keksit ja karkit myös.

Vierailija
112/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomi on täynnä tälläisiä ulisijoita? Jos ei tuo ruoka sinulle ja lapselle käy niin jättäkää syömättä. Niin helppoa!

Vierailija
113/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: olen jo sanonut miljoona kertaa, että tarjolla on myös riisiä, salaattia, naan-leipää ja saaristolaisleipää sekä voita. Voin varata sille lapselle myös sen ketsuppipullo kerta ilman sitä ei voi elää! Vai paljonko ne lapset antaa lahjarahaa että kokevat ettei ole tarpeeksi vastikkeista ja tarpeeksi ruokaa? Oletan että ihmiset tulevat juhlistamaan meidän hääpäivää, ei mussuttamaan ruokaa. Ja joo, on vielä jälkkärikakku ja keksit ja karkit myös.

Ei ole kyse siitä, että tultaisiin vain  syömään sinne. Mutta pakko riisille jotain lisuketta on olla !  Muuten tuntuu aika loukkaukselta.

Vierailija
114/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: tosiaan häiden vanhin vieras on iältään 73 vuotta ja lisäksi pari teiniä, muutama ulkomaillakoko elämänsä  asunut päiväkoti-ikäinen ja yksi vauva. Päiväkoti-ikäiset ovat syöneet koko elämänsä tulista ruokaa ja outouksia. Vauvan äiti varmaan ottaa omat tissinsä mukaan ja jos teinit ei voi syödä riisiä, salaattia, leipää, kanaa tai kasviksia sekä jälkiruokia niin sitten kuolevat nälkään.

Vierailija
115/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kotiin syömään. Ja kyllä, pidän läskisoosista ja perunasta, muun muassa.

Vierailija
116/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisille kastiketta, oikeutta riisille

Vierailija
117/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulinen ruoka on ok jos on tarjolla on myös ei tulista ruokaa. Voi sen verran ajatella vieraita. Kivat juhlat jos siellä vieraat kärsivät närästyksestä/mahakivusta... mitenkäs lapset, onko ok tarjota heille tulista ruokaa jos on lapsi vieraita? 

Juu, olisi kohteliasta ilmoittaa menu tässä tapauksessa. 

Onkos jokin tiukka sääntö olemassa että jos ei tarjolla ole lihaa, perunaa ja salaattia niin sitten täytyy etukäteen vieraille ilmoittaa että nyt on täysin uusi, elämää mullistava ruokailukokemus tiedossa? Varautukaa tähän tajunnanräjäyttävään kokemukseen koukkaamalla Mäkin kautta jollette halua elämän syöksyvän raiteiltaan tai nälkäkuoleman korjaavan?

Vierailija
118/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: ei ole myöskään järkeä maksaa jotain 15€? Per vieras jostain pitopalvelun ruoasta, mitä tuskin edes syövät ja lopputulos lentää roskiin. Mieluummin valmistan itse ruoan etukäteen, jolloin pystyn vielä vaikuttamaan makuun ja tiedän, että kaikki ruoka tulee syödyksi. Moni vieras ei ikinä edes syö mitään, niin siinä taas laitettu rahat kaivoon eli ei mitään järkeä. Jotkut syö pelkkää salaattia tai 1 leivän koko illan aikana. Meidän suvussa tai kaveripiirissä ei ainakaan ole pullukoita tai ahmatteja - p

Ap: meidän suvussa ei ahnehdita ruokaa. Pitopalvelu laskee normaalit annokset kun laskuttaa ruoista. Aina on meillä jäänyt kamalasti ruokaa yli perhejuhlissa. Moni ei tosiaan syö kun 1 leivän tai vähän salaattia. Ei todellakaan ole hamstraamassa lohta jos kun ilmaiseksi saa. Pitää olla vielä tilaa jälkkäreille ja jaksaa tanssia yms. Ei kukaan halua, että vatsakaan pullottaa tiukassa juhlamekossa/smokissa kun valokuvia myös otetaan.

Vierailija
119/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaisia minä itse, muista viis ystäviä.

Vierailija
120/211 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan sä ap tehdä jonkun kanakorman vauva suolle. On mietoa ja siinä on sitä tuttua ja turvallista kanaa. Jos sekään ei kelpaa niin sitten on syynä se, että yäk en syö ulkomaalaista ruokaa, eikä mikään vatsaherkkyys.

Sähän se muiden terveysasiat tiedät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi