Mitä naiset tarkoittavat vonkaamisella?
Iltalehdessä oli jonkin aikaa sitten juttua, jossa toimittaja oli mennyt Hesan yöelämään ja se oli otsikoitu jotenkin, että se oli jatkuvaa hiplailua ja painostavaa vonkaamista. Tarkoittavatko naiset vonkaamisella näissi sitä, että seurasta tai seksistä selvän kieltäytymisenkin jälkeen jatketaan yrittämistä vai myös jo ihan yrittämistä pidetään vonkaamisena seksistisesti miehiä kohtaan. Tarkoitan tässä siis sitä käyttävätkö jotkut naiset tuota termiä seksistisellä tavalla miehiä kohtaan väärin siten, että pitävät vonkaamisena jo seksin tai seuran yrittämistä? Koska tietenkinhän miehetkin saavat yrittää löytää seuraa ja miesten rooli nyt vaan sattuu naisten yleisen passiivisuuden takia olemaan se, että pitää itse tehdä aloitteita. Silloin ei soisi kutsuttavan yrittämistä noin negatiivisesti latautuneella termillä. Selvän kieltäytymisen jälkeen tuo termi voikin olla ihan sopiva. Tässä siis kysyn sitä, että käyttävätkö jotkut vonkaamis termiä väärin, jo ensimmäisestä yrityksestä, mitä voidaan siis pitää seksitisenä miehiä kohtaa.
Ja tietenkin jotkut naiset ovat itse aktiivisia aloitteiden tekemisessä, mutta ei se yhteiskunnallinen normi ole naisten etuoikeuksien takia.
Terveisin feministi
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kuka tahansa voi pyytää seuraa tai treffeille tai jopa seksiä. Se on OK. Vonkaaminen on tuota, että kun on vastannut ehdotukseen ei, niin sitä ei oteta todesta ja jatketaan vaan sitä seuran tai seksin kinuamista.
Mutta työpaikalla ei saa pyytää työkaverilta seksiä. Laissa kielletty.
Missä laissa näin sanotaan? Onko mun kollegat rikollisia kun useampi on halunnu panna mun kanssa? Ilmotanko nämä naiset jollekin seksipoliisille?
Työsuojelulaissa. Se on häirintää.
Ei se mua oo koskaa häirinny. Kiva se on toimistollaki panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija ksrjoitti:
Itse olen monesti tarjonnut naiselle oluen ja kaivannut vain juttuseuraa. Nainen on käsittänyt asian vonkaamiseksi. Jossain vaiheessa on sitten pitänyt lähteä hommiin. Oikeasti olisin vain halunnut juoda olutta baarissa ja keskustella.
T. M39
Sanoitko heti uskottavasti ja rehellisesti ääneen: "Haluan vain platonisesti jutella ja tarjota oluen?" Käänteistaktiikkakin voi toimia, varsinkin koska epätoivoraivovonkaus on niin rasittavaa.
En. Olen sanonut, voinko liittyä seuraan ja maistuuko olut?
T. M39
Olet siis epämääräinen ja/tai epärehellinen hyvesignaloija, varsinkin jos taka-ajatuksena taustalla kuitenkin tuo: "Pitipä (onneksi) taas lähteä hommiin".
No nyt on keskivertoa kehnompaa feministilarppausta. Parempaa hienosäätöonnea ensiulinaasi. Ps. vonkaus = etovaa.
Kalle Päätalon kirja Elämäni vonkamies kertoo.
Kun ilmassa ei ole edes pientä flirttiä tai mitään, mistä voisi päätellä, että toinen on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen monesti tarjonnut naiselle oluen ja kaivannut vain juttuseuraa. Nainen on käsittänyt asian vonkaamiseksi. Jossain vaiheessa on sitten pitänyt lähteä hommiin. Oikeasti olisin vain halunnut juoda olutta baarissa ja keskustella.
T. M39
Väärin teit. Ei ikinä pidä ostaa naiselle juotavaa, maksakoot ite oman känninsä.
Mies maksoi koska halusi nopeasti naisen humalaan ja kotiinsa?
Yleensä se vonkaaja on joku (ylipainoinen) setämies, joka yrittää saada itseään nuoremmalta (ja tietenkin hoikalta) naiselta eikä ymmärrä, kun vastaus on ei, ei ja ei. Sillä naisella on parempiakin vaihtoehtoja, jos edes mitään miestä haluaa.
Vonkausta on, kun tyyppi ei miellytä. Eli riippuu naisen mielentilasta kohdetta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun ilmassa ei ole edes pientä flirttiä tai mitään, mistä voisi päätellä, että toinen on kiinnostunut.
Voiv! Ei mitään flirttiä tai mitään = ei kiinnostusta. Niin kauan kun nainen ei käy kiinni sinne ja/tai suullisesti kiistatta osoita kiinnostusta niin EI MITÄÄN = EI MITÄÄN = EI KIINNOSTUSTA.
Vierailija kirjoitti:
Kalle Päätalon kirja Elämäni vonkamies kertoo.
Hyvä vonkaamisen oppikirja!
Ilman alushousuja oleva nainen tahtoo etusormellaan osoittaa miehen ja määrätä, mennään panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vonkausta on, kun tyyppi ei miellytä. Eli riippuu naisen mielentilasta kohdetta kohtaan.
Ei tarvitse miesselittää naisten ajatuksia. Vonkaus on vonkausta, nuohous on nuohousta, perceily on perceilyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vonkaaminen on sitä, ettei tajua lopettaa, vaikka toinen olisi selvästi ilmaissut haluttomuutensa. Siihen liittyy myös vivahde säälin hakemisesta, anna ny ees säälistä. Pelkkä lähestyminen tai heti suoraan kysyminen ei ole vonkaamista. Vonkaajilla harvoin on itseluottamusta ja -kunnioitusta.
Jos minä rumahkona, ainakaan en komeana, miehenä lähestyn oikeastaan ketä tahansa naista, niin useimpien naisten mielestä se on vonkaamista, vaikka olisin kuinka kohtelias ja ymmärtäisin heti, ettei naista kiinnosta.
Tämähän se. Kyllä naista voi lähestyä seksuaalisessa mielessä, ja joskus se on naisen mielestä jopa toivottavaa. Tämä edellyttää kuitenkin sitä että nainen on jo huomannut miehen ja todennut tämän
Tämä. Mieheni voi joskus pitkää suhdetta piristävänä roolileikkinä vongata, mutta vain koska onnistuneesti aikanaan lähestyi minua arvostavasti ja vonkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan ihan sitä ensimmäistäkin kysymystä saisko p:llua jne. eri muodoissaan. Koen sen loukkaavana ja törkeänä.
No se on törkeää ja saa loukkaantua. Mutta ei ole vonkaamista. Vonkaaja on inttäjä, joka ei luovuta ekasta ei:stä.
Oppiipahan naiset antamaan sitten torttua.
Ei saanut Mikko Lesolempilampikaan soviteltua sopimattomia kähmimisiään vaikka omasta ja joidenkin mielestä "höt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan ihan sitä ensimmäistäkin kysymystä saisko p:llua jne. eri muodoissaan. Koen sen loukkaavana ja törkeänä.
No se on törkeää ja saa loukkaantua. Mutta ei ole vonkaamista. Vonkaaja on inttäjä, joka ei luovuta ekasta ei:stä.
Oppiipahan naiset antamaan sitten torttua.
Opettele suosiolla ostamaan ja kostuttamaan itse torttusi ääsmärketistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut Mikko Lesolempilampikaan soviteltua sopimattomia kähmimisiään vaikka omasta ja joidenkin mielestä "höt".
Mutta sopivat kähmimiset on menny hymyillen.
Persu Vornanen vonkasi Ihkussa teinitytöiltä ja kun ei saanut alkoi painimaan ja ammuskelemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sopivat kähmimiset on menny hymyillen.
Sivuraidesössönsöö. Ei silti auta, muuta tai poista sitä, että on myös sikaillut sopimattomasti ja onneksi uhrit tekivät siitä julkijutun. Ei r a i s k a u s t a k a a n 'saa anteeksi' sillä että myös toisen osapuolen suostumuskin joskus jonkun muun kanssa ollut.
Työsuojelulaissa. Se on häirintää.