Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset on ynseitä epäsosiaalisia kilpikonnia

Vierailija
15.09.2024 |

Mä en ymmärrä tätä maata, ja teitä.

Kukaan ei puhu toisille, muuta kun pakosta. On vaan ne omat pari kaveria tai kolleegaa ja niiden kanssa jutustellaan. Muille ollaan kylmiä ja veemäisiä. Oven takana kuunnellaan ettei rappukäytävässä joudu moikkaamaan naapurille. Kaupoissa varotaan ettei vaan osu katseet toisiinsa. Jalkakäytävällä tuijotellaan maahan tai puhelimeen. Vanhemmille ei soitella. Ei käydä kylässä. Lapsille laitetaan joku facebook synttärionnittelu kerran vuodessa. Serkku? no sille sanoi moi jonkun hautajaisissa 15 vuotta sitten.

Mikä teitä oikein vaivaa? Miten suomalaiset voi olla näin sulkeutuneita?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatpa rasittavalta.

Syy on sinussa oletettavasti. Näin sanovat ne jotka tuntevat piston sydämessään totuuksista joita puhutaan.

😂

Vierailija
22/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut niin paljon saissea niskaan että mä valikoin seurani. Ystävää ei ole ollut vuosiin, valitettavasti.

Viihdyn hyvin yksin kotona. Tai no, nykyään mulla on mies. Välillä kaipaan juttuseuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde ainakaan minuun. T. Nainen Helsingistä

Vierailija
24/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, ku ei voi sanoa edes että haista pska. Kyylätään vaan haistapaskailmeellä.

Vierailija
25/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset on kaikkein pahimpia. Kaikilla sitruuna suussa.

Vierailija
26/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin naapurille moi mutta kun puhuin sen lapsille, alkoi heti epäilee mua pdofiiliksi. 

Vierailija
27/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset on kaikkein pahimpia. Kaikilla sitruuna suussa.

Eikä ole :)

Vierailija
28/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoituksen puutetta, sanon minä. Itse opin suomalaisten näkökulmasta rajattomaksi persoonaksi ja rasittavaksi höpöttäjäksi tehtyäni sisäänheittäjän hommia ja asuttuani ulkomailla muutaman vuoden. Kun jatkuvasti oli pakko puhua vieraille ihmisille ja saada heidät vielä tekemään jotakin, niin minulta hävisi kokonaan suomalainen toisen ihmisen reviirin kunnioitus. Siitä on ollut paljon hyötyä ja iloa myöhemmin elämässä.

Vierailija
29/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minä ainakin rupattelen tuntemattomille, hymyilenkin... meillä maalla tämä on ihan jokapäiväistä, kaupan kassat moikataan, baarissa, terassilla mennään samaan pöytään, mökkiläiset tervehditään siinä kuin paikallisetkin. Ja ohikulkijat.

En tunnista kuvaamaasi Suomea

Missä tämmöistä on?

Ei ole elämä tämän näköistä pääkaupunkiseudulla.

Päijät-Hämeessä, Savossa, Lappeenrannassa, Soankylässä...

Vierailija
30/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja se on ihanaa! 🖤 Varsinkin näin introvertille, kun ei ole minkäänlaista ns. smalltalk-kulttuuria. En tarkoituksellisesti yritä olla "kylmä tai veemäinen" ketään kohtaan, viihdyn vain hyvin omissa oloissani ja olen täysin tyytyväinen olemaan seurassakin hiljaa. Vastaan kyllä jos kysytään, mutta minulla ei ole tarvetta rupatella jokaisen vastaantulijan kanssa.

Syksy ja talvi on myöskin ihanaa aikaa, kun ihmiset alkavat suosiolla linnoittautumaan koteihinsa säältä turvaan. Saa ympäristöltä ns. luvankin kotoilla rauhassa omissa oloissaan, mutta myöskin ulkona on aina vain vähemmän ihmisiä, kun kovinkaan moni muu ei nauti sateesta ja viimasta. :P Ihana Suomi!

Mä taas olen ns. sosiaalinen introvertti. Olen kiinnostunut ihmisistä mutta tarvitsen paljon palautumisaikaa itsekseni. Yhdessä vaiheessa tajusin että mulla ei ole niinkään sosiaalisten tilanteiden pelkoa vaan tämä luonnottoman mykkä ja sulkeutunut kulttuuri välillä ahdistaa. Epäluuloa, kateutta, kyräilyä, kuppikuntia, yhteistyökyvyttömyyttä. Uskomattoman monelta ei luonnistu edes normaali tervehtiminen.

Vierailija
31/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja se on ihanaa! 🖤 Varsinkin näin introvertille, kun ei ole minkäänlaista ns. smalltalk-kulttuuria. En tarkoituksellisesti yritä olla "kylmä tai veemäinen" ketään kohtaan, viihdyn vain hyvin omissa oloissani ja olen täysin tyytyväinen olemaan seurassakin hiljaa. Vastaan kyllä jos kysytään, mutta minulla ei ole tarvetta rupatella jokaisen vastaantulijan kanssa.

Syksy ja talvi on myöskin ihanaa aikaa, kun ihmiset alkavat suosiolla linnoittautumaan koteihinsa säältä turvaan. Saa ympäristöltä ns. luvankin kotoilla rauhassa omissa oloissaan, mutta myöskin ulkona on aina vain vähemmän ihmisiä, kun kovinkaan moni muu ei nauti sateesta ja viimasta. :P Ihana Suomi!

Mä taas olen ns. sosiaalinen introvertti. Olen kiinnostunut ihmisistä mutta tarvitsen paljon palautumisaikaa itsekseni. Yhdessä vaiheessa tajusin että mulla ei ole niinkään sosiaalisten tilanteiden pelkoa va

Asun kerrostalossa, sen takia olen epäilyttävä 

Vierailija
32/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon. Iigor mustamaalaa Suomea ja suomalaisia.

Vierailija
33/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuko niin pahasti että piti loukkaantua ja alkaa syyttelemään?

Vierailija
34/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuko niin pahasti että piti loukkaantua ja alkaa syyttelemään?

Tyypillistä Iigoria. Ensin haukkuu ja mustamaalaa suomalaisia aloituksessa ja kun asiasta mainitsee, niin uhriutuu.

Vierailija
35/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa rauhassa paras olla <3 pari hyväksi todettua ystävää riittää. Miksi pitäisi sen enempää olla ihmisten kanssa tekemisissä?

Vierailija
36/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustamme tänne oman turtle islandin.

Vierailija
37/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan niin ilkeitä, katkeria ja kateellisia kaikille muille etten ihmettele.

Vierailija
38/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yleistää oman perähikiäkokemuksensa kaikkiin suomalaisiin. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, eivät edes kaikki suomalaiset.

Vierailija
39/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perustettava sosiaalisuuskursseja.

Vierailija
40/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sinä puhut muille ikäisillesi, naisille, naapurustosi muille kaltaisillesi, oikeaan tyyliin pukeutuneille. Tässä on nyt kyse että puhut myös vaikka sille hirmuiselle keski-ikäiselle mies persulle!! Voitko kuvitella??!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi