Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset on ynseitä epäsosiaalisia kilpikonnia

Vierailija
15.09.2024 |

Mä en ymmärrä tätä maata, ja teitä.

Kukaan ei puhu toisille, muuta kun pakosta. On vaan ne omat pari kaveria tai kolleegaa ja niiden kanssa jutustellaan. Muille ollaan kylmiä ja veemäisiä. Oven takana kuunnellaan ettei rappukäytävässä joudu moikkaamaan naapurille. Kaupoissa varotaan ettei vaan osu katseet toisiinsa. Jalkakäytävällä tuijotellaan maahan tai puhelimeen. Vanhemmille ei soitella. Ei käydä kylässä. Lapsille laitetaan joku facebook synttärionnittelu kerran vuodessa. Serkku? no sille sanoi moi jonkun hautajaisissa 15 vuotta sitten.

Mikä teitä oikein vaivaa? Miten suomalaiset voi olla näin sulkeutuneita?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua ap vaivaa kun olet idiootti?

Vierailija
2/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele. Täällä jokainen on mielestään ainoana oikeassa ja ihan kaikesta tuomitaan. Miksi kukaan haluaisi esim suhun tutustua kun oletat muiden olevan automaattisesti huonompia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatpa rasittavalta.

Vierailija
4/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinä olet sellainen? Vai etkö ole suomalainen?

Vierailija
5/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oikeessa, ap. 

Vierailija
6/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on geeneissä opittu elämä kylmässä ja pimeässä pienissä ryhmissä, selviämine äärioloissa, erillään muista.

Vierailija
7/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika osuva kuvaus itsestäni. Kyllä suomesta tosin löytyy niitä sosiaalisempia tapauksia kun etsii, erityisesti helsingin kantakaupungista.

Vierailija
8/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma seura, paras seura! Vihaan muita ihmisiä, haluan olla yksin ja rauhassa. 

Vierailija
9/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja se on ihanaa! 🖤 Varsinkin näin introvertille, kun ei ole minkäänlaista ns. smalltalk-kulttuuria. En tarkoituksellisesti yritä olla "kylmä tai veemäinen" ketään kohtaan, viihdyn vain hyvin omissa oloissani ja olen täysin tyytyväinen olemaan seurassakin hiljaa. Vastaan kyllä jos kysytään, mutta minulla ei ole tarvetta rupatella jokaisen vastaantulijan kanssa.

Syksy ja talvi on myöskin ihanaa aikaa, kun ihmiset alkavat suosiolla linnoittautumaan koteihinsa säältä turvaan. Saa ympäristöltä ns. luvankin kotoilla rauhassa omissa oloissaan, mutta myöskin ulkona on aina vain vähemmän ihmisiä, kun kovinkaan moni muu ei nauti sateesta ja viimasta. :P Ihana Suomi!

Vierailija
10/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Minä ainakin rupattelen tuntemattomille, hymyilenkin... meillä maalla tämä on ihan jokapäiväistä, kaupan kassat moikataan, baarissa, terassilla mennään samaan pöytään, mökkiläiset tervehditään siinä kuin paikallisetkin. Ja ohikulkijat.

En tunnista kuvaamaasi Suomea

Vierailija
11/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minä ainakin rupattelen tuntemattomille, hymyilenkin... meillä maalla tämä on ihan jokapäiväistä, kaupan kassat moikataan, baarissa, terassilla mennään samaan pöytään, mökkiläiset tervehditään siinä kuin paikallisetkin. Ja ohikulkijat.

Et ehkä tunnista henkilökohtaisesti mutta aloituksessakin on totuuksia. Ilkeitä naisia on Suomi pullollaan.

Vierailija
12/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttuun suomi ja suomalaiset. Oikeutta ulkomaalaisille.

Vierailija
13/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatpa rasittavalta.

Syy on sinussa oletettavasti. Näin sanovat ne jotka tuntevat piston sydämessään totuuksista joita puhutaan.

Vierailija
14/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tämmöistä on?

Ei ole elämä tämän näköistä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
15/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on juuri niinkuin aloittaja kirjoitti.

Vierailija
16/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Suomi on perinteisesti ollut kylmä, pimeä ja harvaanasuttu, ehkä sekin vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin. Onhan näissä myös alueellisia eroja.

Varmaan ihmiset osittain haluaa varmistaa ettei häiritse muita julkisella paikalla, usein ihmiset enemmän valittaa siitä että joku tuntematon tulee juttelemaan kuin siitä että kukaan ei bussipysäkillä jutellut kanssani. Liikkeellä on kaiken maailman hörhöjä niin etenkin kaupungissa se ei yleensä ole positiivista jos joku alkaa juttelemaan.

Sukulaisten ja tuttavien osalta voi kyllä johtua itsekkyydestäkin ettei jaksa pitää yhteyttä aktiivisesti, mutta toisaalta miksi pitäisi tekohengittää kaverisuhdetta serkun kanssa jos välit eivät ole läheiset.

Mutta älypuhelimet on kyllä selvästi rokottaneet sosiaalisia taitoja. Huomaan itsestänikin että on vaikeampi ottaa kontaktia ihmisiin kasvokkain ja small talkata puolituttujen kanssa ilman että kukaan räplää puhelinta keskustelun aikana.

Vierailija
17/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun maalla, muutin tänne siksi, että haluan olla rauhassa. En edes tiedä, kuka asuu naapurissa. Ei täällä kyllä ole tapana jutella yhtään kenellekään, onneksi! Asun Varsinais-Suomessa.

Vierailija
18/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä tunnista henkilökohtaisesti mutta aloituksessakin on totuuksia. Ilkeitä naisia on Suomi pullollaan.

Miten sait tästäkin sukupuolikysymyksen?

eri

Vierailija
19/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisillä olisi normaalit käytöstavat niin voisin sosialisoida mutta miten sitä toisten yrmyjen kanssa edes aloittaa.

Vierailija
20/101 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hirveä tabu asia josta ap puhuu

Kammottavaa! Milloin sanoit moi viimeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme