Miksi siellä kerrostalokämpässä pitää ravata koko ajan ees taas?
Tiedän aina, milloin yläkertalainen on kotona, koska elämääni säestää tasaisen kodikas jump jump jump jump. Ihan jatkuvasti. Jump jump jump jump. Se mennä jyskää koko ajan asunnon päästä päähän kuin joku stressaantunut häkkieläin. Itse kuitenkin kotona ollessa olen sohvalla, sängyllä, pöydän ääressä, lattialla jne. ihan paikallanikin pitkiä aikoja. Mutta tämä vissiin jahtaa jotain 50 000 askeleen askelhaastetta vuodesta toiseen. Ja tulee muuten täyteen.
Kommentit (204)
Voi hyvät hyssykät, eikö kotanaan saa edes kävellä? Viddu te ootte pimeitä!
Jos puhuu esim puhelimessa paljon niin silloin tulee kyllä paljon käveltyä. Itse en esim osaa puhua puhelimeen paikallaan istuen. Vaan tulee käveltyä huoneesta toiseen tai samassa huoneessa ympäriinsä jne. Jotenkin se paikallaan istuminen ja puhuminen puhelimeen ahdistaa.
Keskustelu naamatusten toisen henkilön kanssa ei aiheuta tälläistä. Eikä muut viestintämuodot, ei edes ääniviesti tai teams palaverit tms. Mutta normaalipuhelut kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät, eikö kotanaan saa edes kävellä? Viddu te ootte pimeitä!
Saa kävellä normaalisti, eri juttu jos niitä jalkoja pamauttaa täysillä lattiaan jatkuvasti.
Miksi asut kerrostalossa jos elämän äänet häiritsee? Oma syy, oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Ai sä vaan makaat kotona?
Jotkut tykkää liikkua.
Eikö olisi mukavampi lähteä ulos lenkille kuin kävellä 5km edestakaisin asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää liikkua.
Olisi parempi liikkua ulkona, saisi raitista ilmaa samalla.
Ihmiset puuhailee kaikenlaista: Siivoavat, järjestelevät, kaikki eivät ole sohvaperunoita!
Ihmettelin myös edellisessä asunnossa samaa. Yläkerran naapuri käveli tuntikausia päivän aikana asunnossa enkä voi käsittää miksi. Nykyisessä asunnossa on huonompi äänieristys ja kuuluu jokainen askel, mutta eivät nuo yläkerran asukkaat ravaa edestakaisin koko päivää. Kuulisin kyllä jos tamppaisivat.
Mä liikun ulkona paljon, käyn arkisin töissä, nukun yöt ja muun ajan jonka olen kotona teen kotityöt, katson telkkaria tai luen kirjoja. Ei kauheasti naapurien ääniä tule kuunneltua, tosin ei kyllä mitään kuulu ikinä.
Päivisin saa kuulua monenlaisia ääniä,kuuluu normaaliin elämään. Näistä on oikeudesta päätöksiäkin. Ette narisijat voi niille muuta, kuin muuttaa jonnekin kauas naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää liikkua.
Eikö olisi mukavampi lähteä ulos lenkille kuin kävellä 5km edestakaisin asunnossa?
Mulla ainakin on vaan asfalttia ympärillä pitkälle. Joskus on kivempi ja helpompi urheilla kotona.
Liikun kyllä kotonani tarpeen mukaan, mutta SEN LISÄKSI olen paljon myös aloillani. Ymmärrän elämän äänet, mutta on oikeasti stressaavaa, kun kattolamppua lähes heiluttava jumputus säestää kaikkea olemistani. Illalla sentään tiedän jumputusta seuraavasta jäätävästä lorinasta, että jes, nyt se on iltakusella ja jumputtaa enää sänkyynsä nukkumaan. Kunnes aamukahvilla ollessani se herää, ja lähdetään uuteen päivään. Ap
Me jotkut ollaan liikkuvaisia ja keksitään paljon muuta tekemistä kuin sohvalla makaaminen.
Ja vielä, edellisen yläkertalaisen kävely ei jostain syystä kuulunut ollenkaan. Ap
Osalla ihmisistä on kumma tapa liikkua kantapäät tömistellen. Ihan lapsista aikuisiin löytyy ihmisiä jotka eivät osaa kävellä ns "sukkasillaan" vaan saavat aikaiseksi valtavan melun tum tum tum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää liikkua.
Olisi parempi liikkua ulkona, saisi raitista ilmaa samalla.
Joo ja jos haluaa olla hiljaisuudessa niin voi mennä metsän keskelle tai hautausmaalle.
Meillä on sit sama yläkerran naapuri:)