Onko teitä, jotka ette käy mammografiassa
Seulonnan kautta tai yksityisesti gynen lähetteellä? Tutkitteko rintanne itse?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisitte mihinkään testailuihin varsinkaan ilman mitään oireita, ei käy järkeen ollenkaan. Eivät terveet tarvitse lääkäriä vaan korkeintaan sairaat. Kun siihen vuosittaiseen kontrollitouhuun lähtee niin lopulta aina jää nalkkiin. Tuottavalla löytyi nelikymppisenä jotain pientä rinnoista, leikattiin ja säteilytettiin, vietiin imusolmukkeet mikä on järjetöntä puoskarointia, oli ns.remissioissa sen vakio 5v ja muistaakseni kun ylitti sen, julistettiin terveiden kirjoihin. Tuli sitten melkein heti sen jälkeen takaisin ja oli mitä lie hoitoa ja jopa kokeellista terapiaa, kun olikin nyt sitten levinnyt keuhkoihinkin yms. Hirveää se ihmisen kituminen siinä lopussa, kun nestettä pumpataan keuhkoista etc. Puoskarointia, kidutusta, Ei ole arvokas loppu.
koska syövät harvemmin ovat oireisia ja mitä varhaisemmassa vaiheessa ne löydetään, niin sitä varemmin potilas paranee ja voi elää normaalipituisen elämän ja jopa kuolla johonkin muuhun kuin syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisitte mihinkään testailuihin varsinkaan ilman mitään oireita, ei käy järkeen ollenkaan. Eivät terveet tarvitse lääkäriä vaan korkeintaan sairaat. Kun siihen vuosittaiseen kontrollitouhuun lähtee niin lopulta aina jää nalkkiin. Tuottavalla löytyi nelikymppisenä jotain pientä rinnoista, leikattiin ja säteilytettiin, vietiin imusolmukkeet mikä on järjetöntä puoskarointia, oli ns.remissioissa sen vakio 5v ja muistaakseni kun ylitti sen, julistettiin terveiden kirjoihin. Tuli sitten melkein heti sen jälkeen takaisin ja oli mitä lie hoitoa ja jopa kokeellista terapiaa, kun olikin nyt sitten levinnyt keuhkoihinkin yms. Hirveää se ihmisen kituminen siinä lopussa, kun nestettä pumpataan keuhkoista etc. Puoskarointia, kidutusta, Ei ole arvokas loppu.
Sellanen korjaus että itse löysi jonkun kyhmyn, eli ei näiden älyvapaiden rinnanlikistelyiden kautta. Mutta mitä auttoi että löysi varhain, koska tuli hysteria pienistä möykystä ja lopputulos kuitenkin juuri se mitä halusi välttää? Ilman puoskarointia olis ehkä vielä jopa elossa eikä joutunut kidutettavaksi loppuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt ikinä, ikää 59 jo
Miksi et käy? Käytkö gynelläkään koskaan?
Mä oon 53v ja sama tilanne. Gynellä kävin viimeeksi 7-8v sitten. Ei ole tarvetta esim ehkäisylle ollut enää 15 vuoteen (oon steriloitu), niin miksi kävisin? Yhtäkään syöpää, varsinkaan kohtu-, munasarja- tai rintasyöpää ei ole suvussa ollut. Kummallakaan puolella.
Ei ole minunkaan suvuissani, mutta minullapa on. Selvisin hengissä, kun sattumalta löytyi ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä oireilee vasta sitten, kun se on jo levinnyt, eikä välttämättä kannata hoitaa enää yhtään mitenkään.
Käyn seulontatutkimuksissa, koska tunnen pari naista, joilta löytyi alkuvaiheen rintasyöpä mammografiassa. Mut epämiellyttävä tutkimus on, siitä ei mihinkään pääse. PAPA-koekin yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina kun kutsu tulee. Äidilläni 63v huomattiin pahanlaatuinen rintasyöpä, leikattiin heti, parani täysin. Nyt on 90v.
Voiko syöpä olla hyvänlaatuinenkin?
Pahanlaatuinen kasvain = syöpä. Hyvänlaatuinen kasvain ei ole syöpää. Eli syöpä ei ole koskaan hyvänlaatuinen, joskin syövät voivat olla aggressiivista tai ns. kilttejä ja helppohoitoisia mutta aina kuitenkin pahanlaatuisia kasvaimia tai solumuutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina kun kutsu tulee. Äidilläni 63v huomattiin pahanlaatuinen rintasyöpä, leikattiin heti, parani täysin. Nyt on 90v.
Voiko syöpä olla hyvänlaatuinenkin?
Sinä se varmasti kompastut jokaiseen pikkukiveenkin.
Kerran kävin, rinnat ihan muusina levyllä, kiljuin hiljaa mielessäni. Piti mennä uudestaan kun jokin epäily. Kysta oli. Kauhupelko oli liikaa, en ole sen jälkeen käynyt enkä käy. N60
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tutkin itse. Ei ole varaa käydä.
M49
Miten ei ole varaa? Eihän se edes maksa mitään. 2 vuoden välein seulontatutkimus
En oo vielä saanut kutsua mut kyllä menen heti kun kutsutaan. Äidillä löytyi sattumalta agressiivinen syöpä kun kävi seulonnassa. Nyt onneksi kaikki hyvin <3
N32
Se syöpä voi kehittyä siinä kohtaa kun lähdet pois mammografiasta. Elämä on muutenkin niin ankeaa, kuinka ankeaksi sen pitäisi mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt enkä tule käymään, oon 51. Mammografia aiheuttaa syöpää, siksipä halutaan useita tutkimuksia aja säteilytyksiä kunnes alkaa jotain löytymään. Son näiden plääni joka valitettavasti toimii.
Rakkaat, ymmärtäkää että maailma on paha ja tämä on totuus. Kerran se vaan kirpaisee, vähän kun repis laastaria irti, kun ymmärrätte että näin se menee, niin se busines pyörii. Te luulitte että lääketieteessä on edelleen jotain altruismia tai lähimmäisenrakkautta, mutta ei se ole kun ehkä ruohonjuuritason yksilöillä, muuten syöpä on busines ja kuoleman kartelli. Nykyinen lääketiede on julmaa, ihmisvihamielistä puoskarointia jossa monet toimijat on täys-sadisteja. Tänäänkin naapuri sai leukemiadiagnoosin ja nyt jossain lasareetissa yksin näiden armoilla, nuori mies. Varoitin k-piikeistä mutta oli mennyt jo ottamaan. Eikö se outo touhu viimeis
No huh huh.. oletko tosissasi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska syövät harvemmin ovat oireisia ja mitä varhaisemmassa vaiheessa
Se on totta, että monet syöpähoidot ovat rankkoja. Mutta ei aina. Itseltäni syöpä löydettiin niin ajoissa, että hoidoksi riitti pelkkä leikkaus, josta toivuin nopeasti. Ilman leikkausta syöpä olisi levinnyt oireettomana ja olisin lopulta kuollut kivuliaasti ja kituen.
Vierailija kirjoitti:
En oo vielä saanut kutsua mut kyllä menen heti kun kutsutaan. Äidillä löytyi sattumalta agressiivinen syöpä kun kävi seulonnassa. Nyt onneksi kaikki hyvin <3
N32
Kai sinulta on tutkittu, ettei ole perimää? Jos on, rinnat voi poistattaa jo ennen kuin syöpä tulee. Yksityisellä voi tutkituttaa myös ultralla.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran mammografiassa kun ensimmäinen kutsu tuli enkä aio enää koskaan mennä. Se sattu niin tajuttoman paljon, harvat toimenpiteet ovat yhtä kivuliaita. Jos miehille tehtäisiin pallien kuvaus rutiininomaisesti niin se joko tehtäisiin täysnukutuksessa tai olisi keksitty tapa tehdä se jollain muulla tavalla kuin rutistamalla ko. ruumiinosa lyttyyn kahden levyn väliin. Jossain vaiheessa saatan maksaa itse rintojen ultrauksen ja itse välillä tutkin rinnat käsikopelolla.
Olen käynyt kaksi kertaa mammografiassa. Tällä toisella kertaa oli erilainen laite (nekin kehittyvät) eikä sattunut ollenkaan.
Eniten inhoan papakoetta, mutta silti käyn siinäkin. Pidän terveydestäni huolta ja ilmaisiin testeihin on fiksua mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Kai sinulta on tutkittu, ettei ole perimää? Jos on, rinnat voi poistattaa jo ennen kuin syöpä tulee. Yksityisellä voi tutkituttaa myös ultralla.
Ei ole tullut mitään kehotusta tutkituttaa. Ei kai kaikkien sairastuneiden tyttärien rintoja automaattisesti käsketä tutkituttamaan?
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt enkä tule käymään, oon 51. Mammografia aiheuttaa syöpää, siksipä halutaan useita tutkimuksia aja säteilytyksiä kunnes alkaa jotain löytymään. Son näiden plääni joka valitettavasti toimii.
Rakkaat, ymmärtäkää että maailma on paha ja tämä on totuus. Kerran se vaan kirpaisee, vähän kun repis laastaria irti, kun ymmärrätte että näin se menee, niin se busines pyörii. Te luulitte että lääketieteessä on edelleen jotain altruismia tai lähimmäisenrakkautta, mutta ei se ole kun ehkä ruohonjuuritason yksilöillä, muuten syöpä on busines ja kuoleman kartelli. Nykyinen lääketiede on julmaa, ihmisvihamielistä puoskarointia jossa monet toimijat on täys-sadisteja. Tänäänkin naapuri sai leukemiadiagnoosin ja nyt jossain lasareetissa yksin näiden armoilla, nuori mies. Varoitin k-piikeistä mutta
Täysin. Huomaan että olet vielä lapsi ja haluat maitoa, mutta valitettavasti on tarjolla vain aikuisten ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Ei ole tullut mitään kehotusta tutkituttaa. Ei kai kaikkien sairastuneiden tyttärien rintoja automaattisesti käsketä tutkituttamaan?
N32
Tod näk, ja mitä useammin sitä parempi sanoo puoskari.
Täytin äskettäin 60 vuotta ja olen saanut postilaatikon täydeltä kutsuja erilaisiin kuvauksiin ja kokeisiin. Selkävamman vuoksi en kuitenkaan pysty matkustamaan, ja jos taksimatkan jälkeen pystyisinkin vielä liikkumaan, en pystyisi seisoskelemaan ja makailemaan tutkittavana.
Olen käynyt gynekologilla joskus vuosituhannen vaihteessa ja sen ainoan kerran mammografiassa sitä aiemmin. Papa-koe oli kivulias, muut gynen touhut inhottavia ja mammografia oli erittäin kivulias.
Rintojeni koon ja koostumuksen vuoksi niiden litistäminen vaatii voimaa. Ja yksi kokemus sitä kipua ja hoitsun tiuskimista riitti.
Enkä muuten tutki itse. Jos jokin vakava tauti iskee, poistun maailmasta jo ennen hoitojonoa.
meillä mammografiatutkimus tehtiin yksityisellä lääkäriasemalla, aikaa oli varattu runsaasti eikä hoitajakaan ollut kiireisen oloinen. jos tuntuu että haluaa välttää kiireen, niin kannattaisiko valita päivän ensimmäinen aika (meillä sai itse valita tutkimusajankin)?