Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä, jotka ette käy mammografiassa

Vierailija
14.09.2024 |

Seulonnan kautta tai yksityisesti gynen lähetteellä? Tutkitteko rintanne itse?

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainausten epäonnistuminen sotkee ketjuja. Vasta nyt huomasin, mihin tämä kommentti viittaa:

"noniin.. oletkin trolli... tuossa se paljastui, kun irrotit lauseen asiayhteydestään. Ole vain invalidi. Ole huomenna sitten vaikka keliaakikko."

Se viittaa minun kommenttiini, joka on tässä:

"Voi olla, että on naapureita. Ei välttämättä kuitenkaan sellaisia, joiden ovelle tuntematon invalidi voi mennä pyytämään ilmaista kyytiä kaupunkiin ja takaisin."

Voisiko trolliksi syyttelijä kertoa, mikä sanassa "invalidi" niin harmittaa. Olisin toki voinut kuvata tilannetta tarkemminkin, esimerkiksi "henkilö, joka loukkaantumisen aiheuttaman kivuliaan liikuntarajoitteensa vuoksi ei pysty kävelemään kovin monta metriä kerrallaan ja kiipeämään edes yhtä porrasväliä".

Ulkopuolisilla on usein omasta mielestään ratkaisu kaikkeen. Kun helpot ehdotukset lopp

"Ei viitannut tuohon kommenttiin ja tiedät sen oikein hyvin itsekin."

En tiedä. Tuo on ainoa kohta, jossa mainitaan invalidi. Ole hyvä ja selitä, mikä sinua niin harmittaa.

Vierailija
142/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn hyvin harvakseltaan eli en aina kutsuttaessa mene, ihan syystä että suvussa ei ole rintasyöpää enkä ole koskaan huomannut rinnoissa mitään kipuja, kyhmyjä tms. En tosin säännöllisesti tutki, mutta kuvittelen, että näissä A-kupin pienissä rinnoissa kyhmyt kyllä huomaisi vähemmälläkin tutkimisella. Saatan toki olla väärässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainausten epäonnistuminen sotkee ketjuja. Vasta nyt huomasin, mihin tämä kommentti viittaa:

"noniin.. oletkin trolli... tuossa se paljastui, kun irrotit lauseen asiayhteydestään. Ole vain invalidi. Ole huomenna sitten vaikka keliaakikko."

"Voi olla, että on naapureita. Ei välttämättä kuitenkaan sellaisia, joiden ovelle tuntematon invalidi voi mennä pyytämään ilmaista kyytiä kaupunkiin ja takaisin."

Voisiko trolliksi syyttelijä kertoa, mikä sanassa "invalidi" niin harmittaa. Olisin toki voinut kuvata tilannetta tarkemminkin, esimerkiksi "henkilö, joka loukkaantumisen aiheuttaman kivuliaan liikuntarajoitteensa vuoksi ei pysty kävelemään kovin monta metriä kerrallaan ja kiipeämään edes yhtä porrasväliä".

Ulkopuolisilla on usein omasta mieles

Se että sinä trollaat. Irroittelet lauseita asiayhteydestään ja vielä vääristelet niitä.  Laitat toisen suuhun sanoja, joita siellä ei ole ollut. Se on trollausta.

Vierailija
144/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt mammografiassa koskaan.

N65v

Vierailija
145/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko trolliksi syyttelijä kertoa, mikä sanassa "invalidi" niin harmittaa. Olisin toki voinut kuvata tilannetta tarkemminkin, esimerkiksi "henkilö, joka loukkaantumisen aiheuttaman kivuliaan liikuntarajoitteensa vuoksi ei pysty kävelemään kovin monta metriä kerrallaan ja kiipeämään edes yhtä porrasväli

"Se että sinä trollaat. Irroittelet lauseita asiayhteydestään ja vielä vääristelet niitä.  Laitat toisen suuhun sanoja, joita siellä ei ole ollut. Se on trollausta."

Mutta yhtään esimerkkiä et tällaisesta osaa antaa. Et edes näin lyhyessä ketjussa.

Vierailija
146/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoin kuvailla mikä on lopulta se oma aito suhtautuminen seulontoihin.  Tai oikeastaan osaan. Menen, jos se on kohdallani perusteltua ja kysyn sitä varten ammattilaisen arvion. Papa- ja mammografiaseulonnoissa olen kysynyt gynen arvion. Papa ja nyttemmin hpv-testissä käyn, koska kuitenkin on seksiä. Vaikka käytän kondomia aina. Mammografiassa käyn, koska olen joutunut joskus syömään lääkettä, joka nostaa hiukan rintasyöpäriskiä. Jouduin syömään sitä ennen yhtä leikkausta. Suvussani ei tiettävästi ole kenelläkään ollut rintasyöpää, joten riskini lienee siksikin pieni.

koska nykyisin seulonnat on tosi hyvin järjestetty ainakin meillä, niin ajoitan itse omat seulontani sellaiseen aikaan, että olen muutenkin käymässä keskustassa.

Vierailija
147/147 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä KOSKA OTETAAN ESIMERKIKSI KIVEKSET. NE LAITETAAN JÄÄKYLMÄLLE METALLILLE PALJAALTAAN. KOSKA KONE EI HYVIN OSU KOHDALLE VENYTETÄÄN KIVESTÄ ETEENPÄIN REILUSTI. SITTEN PAINETAAN KUVAUS KONETTA OIKEIN REILUSTI METALLIA SEKIN. SIINÄ NYT VÄHÄN MURSKAANTUU RINTARAUHASET / KIVEKSET MUTTA PÄÄASIA ETTÄ KUVA TULI. TERVEET KIVEKSET SIINÄ SITTEN PAMAHTI RIKKI MURSKAKSI. IHOKIN VÄHÄN VENYI.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi