Teini ei halua rippikouluun
Pitää uskontoa aivopesuna ilman faktatietoa. Ihmettelee, miksi koulussakin tätä opetetaan.
Kommentit (81)
Meidän firmassa ainakin pidetään outona jos ei käynyt rippikoulua, työpaikkaa ei tule
Protuleiri voisi olla hänelle hyvä vaihtoehto. Fiksu teini.
Me annettin nuorten päättää, menevätkö rippikouluun vai eivät. Molemmat vaihtoehdot tasan yhtä hyviä ja meille ookoo. Molemmat kävivät rippikoulun ja nyt yli 20-vuotiaina ovat eronneet kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa ainakin pidetään outona jos ei käynyt rippikoulua, työpaikkaa ei tule
Missä te sitä kysytte?
Meillä ei teini käynyt rippikoulua.
Vierailija kirjoitti:
Me annettin nuorten päättää, menevätkö rippikouluun vai eivät. Molemmat vaihtoehdot tasan yhtä hyviä ja meille ookoo. Molemmat kävivät rippikoulun ja nyt yli 20-vuotiaina ovat eronneet kirkosta.
Minä halusin erota kirkosta heti kun olin käynyt rippileirin, mutta sehän ei ole mahdollista ilman vanhempien lupaa ennen kuin vasta täysi-ikäisenä.
Mikä työpaikka on sellainen, jossa kysytään rippikoulusta? Miten se työntekoon vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku lestadiolaisalueen työpaikka. Talotehdas tai minkkitarha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä te sitä kysytte?
Kirkon julkisista tiedoista löytyy, ei tarvi kysyä hakijalta
Kukin tekee, mitä haluaa. Hänen oma asiansa.
Itse näen ev.lutissa paljon suomalaisuuteen kuuluvaa. Arvopohja, juhlat, perinteet. Mutta nykyään on muotia dissata kaikkea suomalaisuuteen kuuluvaa. Kaikki muu on hienompaa.
Sitten ei mene rippikouluun. Ja ei saa pakottaa. Uskoja on ilman rippejäkin ja kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Protuleiri voisi olla hänelle hyvä vaihtoehto. Fiksu teini.
Siis onko tuo joku lyhenne prostituoidulle? Eli protuleirille opetellaa prostituutiota?
Miksi työpaikassa halutaan tietää, onko rippikoulu käyty? Tä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä te sitä kysytte?
Kirkon julkisista tiedoista löytyy, ei tarvi kysyä hakijalta
No ei todellakaan löydy. Työhaastattelussa ei saa kysyä hakijan uskonnosta mitään.
Minä en ole koskaan ollut minkään sortin uskovainen. Vanhempani kuuluivat kirkkoon, joten minutkin on kastettu ja olen rippikouluni käynyt. Ennemminkin siksi, että vanhemmat halusivat ja kaveritkin menivät.
Erosin sitten aikuisena kirkosta, enkä ymmärrä, miten kukaan voidaan liittää johonkin uskonnolliseen yhteisöön jo syntyessään. Semminkin kun tämä valtion kanssa naimisissa oleva uskomusjärjestö ei edes suostunut vihkimään minua, koska vaimoni ei kuulunut kirkkoon. Rahani sille kyllä kelpasi.
Vierailija kirjoitti:
Ne nyt vaan yleisesti on kunnollisempaa väkeä ja sopii suomalaiseen ilmapiiriin paremmin jos kuuluu kirkkoon ja käynyt riparin
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän on seurakunnalla töissä.
Ei rippikoulua ole pakko käydä.
Koulussa on pakko osallistua uskonnon opetukseen, jos kuuluu kirkkoon. Jos ei kuulu, voi halutessaan osallistua elämänkatsomustiedon opetukseen (tai uskonnon).