Miksi teinit vinkuu päästä Heseen/Mäkkiin, mutta sitten eivät syö sitä ruokaa?
Siis mä olen ihmetellyt tätä ihan sukulaistyttöjen ja kummityttöjen kohdalla, sekä olen jopa nähnyt sukulaistyttöjen kavereidenkin toimivan samoin. Ikähaarukka heillä siinä n. 12-17v.
Täytyy päästä Heseen/Mäkkiin, halutaan Heseen, jee mennään Heseen pliis jooko.
Sit kun se ateria on edessä, hampurilaisesta haukataan 1 tai 2 pientä palaa. Ranskalaisia syödään ehkä 5kpl, loput roskiin. Tottakai majoneesia täytynyt ostaa extrana, sitä dipataan kaksi pientä kertaa ja loput roskiin.
Tähän yhteen puraisuun ja muutaman ranun syömiseen menee vähintään 30min. Sit sanovat että ei oo nälkä, ei jaksa enempää.
Ei tarvi pakkosyödä, mutta jos vingutaan että täytyy päästä Heseen, on se tyhmää jos 9€ ateriasta jää suurin osa syömättä.
Itse jos olisin lapsena vinkunut vanhemmilta hampurilaisateriaa ja jättänyt suurimman osan syömättä, niin eivät olisi enää ostaneet yhden ainuttakaan ateriaa koskaan.
Kommentit (109)
Aikuiset tekee tätä Ruotsinlaivan buffetissa joka päivä. Lautanen täyteen ruokaa ja jätetään 90% syömättä.
No minä ostin hampurilaiset lintsillä omille lapsilleni ja myös mukana olleille lasteni serkuille.
Nämä serkut tiputteli hampurilaisen välistä maahan tomaattisiivut ja salaatit. Omat lapseni söivät burgerin kokonaan.
Ilmeisestikin näille serkuille vihannekset ovat täysin outo asia. Kalvakka ja harmaa iho muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
No minä ostin hampurilaiset lintsillä omille lapsilleni ja myös mukana olleille lasteni serkuille.
Nämä serkut tiputteli hampurilaisen välistä maahan tomaattisiivut ja salaatit. Omat lapseni söivät burgerin kokonaan.
Ilmeisestikin näille serkuille vihannekset ovat täysin outo asia. Kalvakka ja harmaa iho muutenkin.
Miksi eivät tilaa sitä hampurilaista ilman tomaattia, salaattia, suolakurkkuja ynnämuita jos ei kelpaa? Tyhmää se on kaivaa niitä sieltä välistä pois
Ihan kuin lapsuudenkaveri, tämä tosin 90 luvulla, hän söi ehkä lusikallisen keittoa, sit ilmoitti että ei ole nälkä. Ihan sama vaikka olisi ollut hänen suosikkikeittoa, niin ei syö lusikallista enempää. Itse söin aina ilolla lautasen tyhjäksi ja otin vielä lisääkin.
Olenkin joskus pikaruokaloissa käydessä ihmetellyt kuka jättää lähes täysiä ruokatarjottimia pitkin pöytiä, vähän jotain näykitty ja sit lähdetty menemään
Ihmiset ei välitä eikä kunnioita ruokaa
Semmoinen työnantaja on kuin vinkuu takaisin töihin, mutta sitten ei kuitenkaan halua antaa työvuoroja ollenkaan.
Olen ihmetellyt ihan samaa, teini haluaa pikaruokaa ja sitten lähes kärsivin ilmein syö muutaman puraisun.
Sitten ei mennä sinne tai ota autokaistalta mukaan. Onko se joku muotijuttu tai tiktokin aivopesu? Kaikki leikkivät ilmeisesti syömishäiriöistä, eivät kehtaa syödä kaverin nähden, onko anoreksian alkua? Laihdutusta? Kotona osan saisi jääkaappiin rasiaan, ellei ole kauan hautunut lämpimässä huoneilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Sipulitkin??
Kun ostaa omalla viikkorahalla, maistuu paremmin.
En oo huomannut. Käyn omien + kaverit pikaruokaloissa, kuten joukkuenikin (korisjengin jojona). Kyllä nämä teinit syö ruokansa.
13-16 vuotiaat tytöt. Helsinki.
Jos tekis tuommosta loppuskäynti. Ruokaa ei haaskata.
Jos kyseessä on todella isokokoiset purilaiset tuon voisi ymmärtää, että on monta kerrosta ja loput mukaan kääreessä. Mutta Hesessä lienee happari aika pieni, jos on vaikka juustohampurilainen. Suolakurkun saa pois välistä jos se haittaa. Kysy mikä on. Vai juovatko ensin limpparin ja ei mahdu muuta.
Jos tuollainen pelleily on jatkuvaa, niin parempi on olla menemättä.
Itse teen hampparit ja tulee hyvää. Joskus käyn mäkissä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset tekee tätä Ruotsinlaivan buffetissa joka päivä. Lautanen täyteen ruokaa ja jätetään 90% syömättä.
Otetaan sen verran että jaksaa syödä. Ei kaikkea kerralla lautAselle.
Minulle alleviivattiin lapsena että nuo on ylikallista paskaa ruokaa ja sellasissa ei käydä ellei ihan pakko. No nyt aikuisena oon vähän höllentänyt tän kaa, käyn ehkä 2 kertaa vuodessa syömässä Hesburgerissa.
Mulla oli tällainen kaveri kun itse olin teini. Oli erittäin outoa kun toinen syö tunnin verran kahta ranskanperunaa ja jättää loput.