Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikoilla 7-8 +++

11.02.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu

tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus).

Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty Väestöliitossa. Vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa

monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin

hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi

tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu

lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok

(epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin

korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut.

Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen

suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Bianco ja EE!!!! Tulikin useampi plussa kerralla.

Mites Naksu? Ja piinailiko joku muukin? bd bd..

Tervetuloa Sannuli ja Adette. Vaikka ite olenkin tällainen harvemmin kirjotteleva, mut voin silti sanoa et tänne jää koukkuun. Pakko käydä lukemassa jutut parin päivän välein.

Killa päivityksiä: kiitos kun jaksat toimia listaemona!!

Eli: Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.

ON: En ole jaksanu kirjotella, joku ihme hirvee laiskuus ja väsymys vaivaa. Enkä enää jaksa uskoa siihen luomuplussaan vaikka se kummitteleekin alitajunnassa. Koitan petrata kunhan hoidot alkaa!

Joku kyseli miten huomioi miestä ystävänpäivänä tai jotenkin noin se oli. Meillä ei varmaankaan huomioida mitenkään, koska ei nähdä ite aamuissa ja mies illassa. Eikä mies muutenkaa paljon noita harrasta.

Hyvää ystävänpäivää kaikille vähän etukäteen!!

-ninnuli-

Vierailija
22/102 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista, [b]Naksu[/b], rempan ja selkäkivun keskelle! Koita (vaikka lyhyesti) pitää meidät ajantasalla! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättisuuret onnittelut siis BIANCO!! :)) Aivan mahtava juttu ja etenkin pitkään yrittäneiden plussat on aina niin valtavan ihania! :)

Olen täällä aina käynyt joskus kuikuilemassa kuulumisia, mutta ihan vielä en siirry tänne puolelle vaan koitan rämpiä tuolla kuumeilupuolen enskoissa luomuplussatoiverikkaana jonkun aikaa.

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE! Etenkin vanhoille kuumeilupuolella olleille palstakamuille!

T. Juli

Vierailija
24/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä plussia alkaa plopsahdella, kun tarpeeksi huhuiltiin :) Jättisuuret onnittelut Biancolle ja EE:lle!

Sannuli, oletkin mulle jo tuttu ivf-pinosta, meillä oli jopa samat punktio- ja siirtopäivä. EE:n raskausviikoista voisi laskea, että miten pitkällä itse oltaisiin myös, jos olisikin käynyt tuuri meilläkin... No mutta ei epäonnistumisia voi jäädä haikailemaan, eteenpäin vaan! Kyllä se plussavuoro tulee jokaiselle enskalle vielä! Sulla on jo tosi piankin uudet mahikset, varmasti tosi jännää. Kysyit ystävänpäivälahjasta miehelle, mulla on ollut tapana ostaa joku pieni suklaasydän. Niin tein tänäkin vuonna ja aina se kulta jaksaa yllättyä!

Kille, mukavaa, että oli hyvä loma! Muakin pitkästyttää tämä välikierto... Varsinkin, kun ei yhtään tiedä, koska se tätsä suvaitsee seuraavan kerran tulla. No odotellaan. Kiitos lääkekattoinfosta, täytyy nyt keskittää asiointi johonkin tiettyyn apteekkiin. Kuitteja ei kyllä ehkä ole tallella, harmi kun en tiennyt niitä säilyttää.

Kiitos Jessikselle myös lääkekattotiedoista. Ja hyppäähän nyt mukaan plussanneiden joukkoon!

Naksu myös, nyt plussaa!

Tervetuloa, Adette! Varmasti rankkoja nuo keskenmenot. Toivottavasti seuraava plussa tulee pian ja pysyy :)

Tsemppiä inssiin Diinalle! Mullakin on ongelmia tuhruttelun kanssa, mutta lähinnä kyllä toisin päin, että sitä vaan kestää ja kestää kunnon vuodon jälkeen. Nytkin menkat kesti yhteensä 10 päivää, joista kunnon vuotoa päivät 2-5. Tuo vuodon pitkittyminen ei kai oo kovin hyvä juttu, kertonee siitä, että uusien munisten kasvaminen ei käynnisty normaalisti. Näin oon itse päätellyt, kun ivf:ssä menkat loppui kuin seinään.

Ihanaa ystävänpäivää kaikille enskoille! Olette parhaita nettiystäviäni :) Kiitos kaikesta ystävyydestä ja tuesta tähän asti!

Vannis

Vierailija
25/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nytkään ei ois aikaa mutta livahdinpas tänne kuitenkin! =)

Killa: Joo, oishan se mukava tietää miten se plussa on saatu, ja varmaan LA ois kanssa hyvä olla ¿ tietää sitten millon ensikot jakaantuu! ;) Hienoa että jaksat hoitaa tota pinoa! Hihiii, mun piinailut on tällä kertaa nyt tosi pienet, kerrankin oon onnistunut pitämään tän näin! Mutta kiitos kun jaksat kysellä! :D Oot ihana!!

Sannuli: Tervetuloa joukkoon!!!

Diina: Voi ei, mitä se täti nyt sinnekin änki?! Ja ois nyt sitten tullu ees kunnolla eikä noin, epäreilua!! Voimia!! Ja tietysti tsemppiä inssiin!!

Marge: Toivottavasti se kysta ei nyt haittaa menoa eikä reagoi noihin hormoneihin!! Pidän peukkuja teille että menee kaikki hyvin!!

Pigge: Oon siis sosiaalialalla, lasten ja nuorten kanssa pyöriskelen. Melko ympäripyöreä vastaus, mutta oon alkanu oleen vähän varovainen omien tietojen antamisessa täällä, tiedä kuka näitä käy vakoilemassa! ;) Tuntemuksia koitan olla tuntematta, jotta en taas kovin ylhäältä putoaisi.. Aika maassa oon tän kierron suhteen pystynytkin olemaan!!

Adette: Tervetuloa vaan, kiva kun saadaan uusia ¿naamoja¿ tänne!! =)

Ninnuli: Kiva kuulla pitkästä aikaa!!

Joo tosiaan, yritän olla ajattelematta ees mitään oireita... Kyllähän noita olis sellaisia, joita vois raskausoireiksi luulla, mutta niinhän niitä on ollu joka kierrossa. Joten nyt vaan pää kylmänä!! Kiitos kaikille kysyneille!!

naksu pp12

Vierailija
26/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla onnittelemaan, kun ponggasin plussanneita eli ONNEA BIANCO ja EE. Lähetän täältä ison kasan vauvaliimaa ja tarrasukkia teille molemmille.

En ehdi kommentoimaan nyt mitään, mutta kaikille iso kasa plussasäteitä ja jaksamista hoitojen kanssa.

Lyhyesti omaa napaa lopuksi. Viime viikolla maanantaina käytiin ekalla käynnillä lapsettomuuspolilla ja otettiin samalla kertaa ne verinäytteen eli ne HIV yms. testit. Menkat alkoi viime torstaina ja nyt on siis menossa kp7/28. Huomenna mulla on munatorvien aukiolotutkimus ja sen jälkeen päätetään, mikä on paras hoito aluksi meille. Toivottavasti on putket auki. Jännittää jo valmiiksi huominen, vaikka luulen että se tutkimus sujuu kuitenkin ihan ok:sti.

Yritän ehtiä huomenna kertomaan, mikä on tutkimuksen tuomio. =)

-Kathy-

Vierailija
27/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut sekä EE:lle että Biancolle ja tietysti tuleville isukeillekin! On se vaan niin ihanaa, kun elämä yllättää joskus positiivisestikin. Toivon teille molemmille kaikkea hyvää tuleville päiville, viikoille jne. Älkäähän kuitenkaan ihan kokonaan täältä kadotko. Olisi kiva lukea kuulumisianne jatkossakin.

Tervetuloa uusille enskattarille!

Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille enskakavereille! Ilman teitä ei tätä pitkää ja raskasta taivalta olisi kyllä jaksanut tarpoa. Täältä olen aina saanut tukea ja kannustusta, ymmärtämisestä puhumattakaan. Eiköhän jatketa samaan malliin, niin uudetkin tulokkaat kotiutuvat. Toki toivon, että jokainen saisi mahdollisimman pian sen ihanimman syyn poistua kuvioista. Niitä iloisia uutisia odotellessa, autetaan toisiamme jaksamaan. Eikös vaan?

ON sen verran, että kierroslaskuri pyörähti taas lukeman eteenpäin. Pakolliset kyyneleet on jo vuodatettu ja kuivattukin. Fiilis on aika p**kamainen, mutta minkäs teet. Eipä tässä toiveitakaan liiemmin kasvateltu, jotenkin vaan oli sellainen toivoton olo koko kierron ajan.

Kirjoittelen paremmalla ajalla enemmän. Ajattelin aiheuttaa miehelle todellisen yllätyksen ja leipoa. Ostin tosin valmista suklaacookies-taikinaa, mutta eiköhän sekin riitä.

dese kp1

Vierailija
28/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille Ensikoille! Aika uskomatonta, että tämän lapsettomuuden suhteen kyllä parhaimmat ystävät onkin virtuaalisia! Te olette niin mahtava joukko! Jos mä saisin valita, niin plussa pärähtäisi teille kaikille heti seuraavasta hoidosta (tai luomuihmeenä)! Kiitos, kun olette olemassa! :)

Deselle pahoittelut tädistä! :(

Kathyllä asiat etenee, hyvä! :)

Julille vilkutus! Ehdotanpa, että hyppäät tämän osaston yli suoraan o-puolelle! ;)

Naksu-kamulle se seuraava plussa! :) Koska testaat?

Tää täällä löysi kaapista vielä ovistestejä, joten aloitinpa piruuttani tikuttelemaan niillä! Täähän voi vaikka jäädä viimeiseksi mahdollisuudeksi käyttää niitä, jos hoidot ehditään aloittamaan seuraavassa kierrossa... :)

Killa

Vierailija
29/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille onnitteluista! Ja heti perään ONNEA myös EmmaEmilialle! En ollenkaan eilen ehtinyt lukea ketjuja, kun olin niin pökerryksissä omasta navastani. Aivan ihanaa että teilläkin tärppäsi!

Vilkutuksia vielä erikseen Aqualle ja Julille! Toivottavasti teidän ei tarvitse tälle puolelle lainkaan siirtyä, vaan hyppäätte suoraan o-enskoihin!

Nyt eilisen pökerryksen lomaan vähän hiipii jo pelkoakin - tämä on niin alussa ja mitä tahansa voi tapahtua. Niin paljon on tullut luettua ikäviä tarinoita täältäkin, että vaikka peruspositiivinen ihminen olenkin, niin realistisesti yritän suhtautua. Mutta helppoapa tuo ei tunnu olevan. Kauheasti haluaisin kuuluttaa tätä asiaa koko maailmalle, mutta joku tolkku pitää yrittää päässä pitää. Viikonloppuna ajattelin tehdä vielä varmistustestin, ihan oman mielenrauhan vuoksi!

Deselle pahoittelut pettymyksestä! Toivottavasti suklaaherkuista on apua myös suruun!

Kathylle tsemppiä huomista SSG:tä varten! Mulla se ei sattunut lainkaan, mutta ota kuitenkin varmuudeksi se burana ennen tutkimusta.

Naksulle hirveästi peukkuja - olisipa hienoa saada tähän ketjuun oikein plussa-aalto aikaiseksi!!!

Ja Killalle tsemppiä ovistikutteluihin! Ilmoittelen noita laskettuja aikoja ym. päivityksiä kunhan tässä vierähtää vielä viikko tai kaksi eteenpäin - sen verran olen taikauskoinen, että ihan vielä en uskalla!

JA lopuksi: lämmintä, rauhallista ja romanttista ystävänpäivää kaikille ihanille Enska-ystäville!!!

Bianco

Vierailija
30/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea miljoonasti Biancolle...tarrasukkia matkaan mukaan!

Ihanaa etta vihdoinkin joku vanhoista vk-ensikoista plussasi! Kylla lammittaa sydanta!

Naksulle myos bdbdbd...ja muillekin jotka piinailee.

Erityishalit kaikille tutuille ensikoille, ei ole tuo vk-puoli entisensa ilman teita. muutenkin on vahan mieli maassa kun tuntuu taa touhu meillakin viela kestavan.

Toivottavasti nahdaan o-puolella pian kaikki!

Happy Valentine' s Day taalta rapakon takaa!

Nuutti

Vierailija
31/102 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnentoivotukset Biancolle ja tulevalle isukille!

Ihanaa, että niitä plussia nyt napsahtelee, josko tämä enteilisi jotain =)

Palailen taasen, kun ehdin, nyt nautin miehuuden seurasta!

Myös muille teille IHANAISET vilkutuksia ja oikein hyvää ystävänpäivää <3

-marge-

Vierailija
32/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä mitä?! Heti, kun on vähänkin aikaa poissa, täällä ruvetaankin plussailemaan oikein urakalla! Jospa se plussajuna tosiaan lähtis tästä meille kaikille...

Suurensuuret onnittelut EE:lle ja Biancolle ja paljon tarrasukkia matkaan!

ON: ei taida meistä kuitenkaan olla vielä siihen plussajunaan lähtijöiksi, mutta josko tämän vuoden puolella kuitenkin? Meillä on enimmäinen ICSI:n suunnittelukäynti ensi kuun lopussa ja yritän nyt asennoitua niin, että senkin jälkeen vielä kestää ennen kuin tositoimiin päästään. Mutta mitäs nyt enää kuukausi sinne tai tänne on, kun on jo näin kauan odoteltu.

Uusia kuumeilijoitakin oli ilmaantunut, ainakin Sannuli ja Adette. Tervetuloa vaan minunkin puolesta, eiköhän meitä tänne mahdu!

Myöhästyneet ystävänpäiväntoivotukset myös kaikille!

Täällä jatkossakin taustaillen mutta hengessä mukana...

ED

Vierailija
33/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Bianco! Onnea miljardisti!! aivan upeita uutisia! Mikä kp/pp teit testin? Mitä oireita ennen ja jälkeen?? Yksityiskohtia, yksityiskohtia pleeeease : )

Täällä häthätää kirjoitan ennen kokousta.

Ja odottelen päivien kulumista... Nyt vasta pp8, huooooh. Kuuluisikohan nyt jo tuntua jotenkin erityiseltä, jos olis tärpännyt?

Ok, gotta go, palailen paremmalla ajalla!

Jessica

Vierailija
34/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 39.5 asteen kuumeessa ja kauhea flunssa..

Onnea Plussanneille!!! Tarrasukkia!! :)

Eli me sovittiin jatkosta lääkärin kans sillee et maaliskuussa ku seuraava kierto alkaa otan yhteyttä.. Sain zumenon?muistaakseni.. :) reseptit valmiiks.. Helpompi ku siirto päivän voi määritellä ennalta.. :)

Mutta nyt siis poden vuosisadan flunssaa.. lääkäri illalla.. Tuntuu ku olis keuhkoputken tulehdus..

Palailen taas..

Trixie

Vierailija
35/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta nythän meidän pinossa on vihdoinkin oikea meininki! TUHANNET ONNITTELUT BIANCO! ! !

Harmillisen täysinäinen juna tuntuu kyllä olevan se plussajuna, kun vain silloin tällöin joku meistä mahtuu kyytiin. Saisivat kyllä asentaa lisää vaunuja siihen...

Täällä odotellaan tätiä piakkoin, kp 32/33 menossa. Onpas kyllä mukavan rauhallinen olo, ensimmäinen kierto todella pitkään aikaan kun en edes haaveile plussasta vaan odotan vain tätiä rauhallisin mielin. Nyt vaan toivon, ettei se ala temppuilla ja myöhästellä, ettei nyt enää viivästyisi hoitojen aloitus.

Mies on kohta syönyt antibioottikuurinsa. Meillä jäi kysymättä, kuinka pian sen pitäisi vaikuttaa eli miten pian voi mennä uuteen simppatestiin. Pitää soitella sinne klinikalle ja kysellä. Toivottavasti ei niin kauan tarvitse odottaa, että taas menisi yksi kerto sen takia ohi.

Vilkutuksia kaikille ja peukkuja piinailijoille!

Vierailija
36/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea juttu, että olemme saaneet plussajunan vihdoinkin liikkeelle! Nyt vaan kaikki menoliput kouraan ja matkaan mukaan!

PIGGELIINA: Kyllä sulla on pitkät kierrot. Mullakin venyi jossain vaiheessa ja pahimillaan oli pisin kierto 52 päivää. Kyllä siinä ainakin mun pinnaa koeteltiin ja raskaustestejä tuhlattiin, kun ihmettelin mikä on vialla. Hienoa, että teillä hoidot lähestyvät ja alkaa tapahtua. Sen plussajunan lipunmyyntihän on jo alkanut, joten kannattaa tilata sellainen 9 kuukauden tiketti ;)

JESSICA: Mikä fiilis? Milloin ajattelit testailla? Peukut on pystyssä ja plussajuna pysäkillä, mukaan vaan!

SANNULI: Moi! Huomenna ultraan, tulehan kertomaan kuulumiset miten meni!

ADETTE: Tervetuloa joukkoon! Mukaan mahtuu mainioisti, toivottavasti meidän porukka pieneneen O-puolelle siirtymisen johdosta oikein paljon. Rankkaa tämä on, mutta täällä voi tilittää oikein luvan kanssa, ja aina löytyy ihmisiä jotka ymmästävät.

KILLE: Tervetuloa lomalta kotiin. Teki varmasti hyvää! Mullakin on matkakuume päällä, mutta miehen lomat ei oikein anna myöten. Ehkä keveemmällä sitten :)

KILLA: Moikka moi! Miten menee?

VANNIS: Joo, tää tuhruttelu on kyllä ihan vihoviimeistä hommaa. Joko tulis tai ei, mutta kun kuukaudesta menee 2 viikkoja menkkojen parissa, niin kyllähän se ärsyttää.

NAKSU: Miten piina etenee? Raskausoireita? bd bd bd !!!

KATHY: Miten aukiolotutkimus meni? Kaikki ok?

DESEJO: Voi sua, taasko laskuri pyörähti alkuun? Pahoittelut tädistä! Piristikö ystävänpäivän cookiet? ;)

ED: Moi sinullekin!

TRIXIE2: Koitahan parantua! Peitto korviin ja lepoa, sanoo tee-se-itse -lääkäri ;)

BROOKE: Kumpa pääsit pian tädistä eroon... tai vaikka jättäis hyvällä syyllä kokonaan tulematta. En osaa sanoa noista simppatutkimuksista mitään, toivotaan vaan että antibiootit olisivat auttaneet!

ON: Tänään viimeinen Clomi. Päätä särkee ja alavatsaa pakottaa, luulen johtuvan clomeista. Tosin on vähän stressivaihe töissäkin, joka ei ainakaan helpota tilannetta. Oudointa on, että vuoto jatkuu vieläkin! Tänään siis kp 7. Yleensä menkat kestää 3-4 päivää. Ne oli jo yhden päivän poissa ja nyt on taas hanat auki. Mistähän tämä voi johtua? Huolestuttaa, koska itsekin tietää että tämä homma mun kuukautisten kanssa ei voi olla normaalia. Onneksi maanantaina on lääkäri, jossa ultrataan, samalla voin kysellä menkoistakin.

Kaikille pinolaisille HIRMUISESTI tsemppia ja jaksamista!

-Diina-

Vierailija
37/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hyvää eilistä Ystävänpäivää, ihan unohtui eilen sanoa! Kyllä se on just noin kun Killa sanoi, ootte mahtava porukka ja suurin tuki tämän asian suhteen ¿ kuin myös monen muunkin asian! Kiitos siitä teille!!

Kathy: Miten ssg meni?

Dese: Voi kurjuus, taas se sitten löysi tiensä sinne! Lohtuhaleja täältä paaaljon!!!

Killa: Kiitos itelles, oot aivan mahtava kamu!!!! Mä en oo vielä ees hankkinu testiä, toisin ku muissa kierroissa joissa on testi odotellu kaapissa jo pitkään ennen hoohetkeä... Enpä tiedä, lääkäri sanoi että testipäivä olisi lauantai, mutta katotaan nyt!

Bianco: Vieläkin oon ihan täpinöissäni sun plussasta!!! Hieno juttu! Ja tuntuu hyvältä kuulla, että insseilläkin jotain saadaan aikaiseksi, että mahkuja siis on! ;) Äläkä suotta murehdi, nyt lopetat niiden kauhukertomusten lukemisen ja nautit! Tämä on käsky! ;) Ei vaan, ymmärrän kyllä että pelottaa, varmaan ihan luonnollista noin alkuvaiheessa... Halausrutistus sinne ja kiitos plussa-aalloista ¿ kunpa saisin ne kiinni!!!!! Ja Jessiksen tapaan, mäkin toivoisin kuulevani niistä oireista ja tuntemuksista!

Nuutti: Kiva kuulla susta! Ja kiitos tsempityksestä!

Diina: Just kirjoittelinkin sulle tuonne inssipinoon... Raskausoireista pidän vielä visusti suuni kiinni, en uskalla ajatellakaan sellaista (vaikka salaa vähän kyllä haaveilenkin :D )!

On: Eipä siis kummempia, pp13 ja menkkatuntemuksia on taas ilmassa... Kuin myös muutakin mutta niistä pidän siis suuni supussa, tällä kertaa päätin etten ala tänne mitään kuvitelmia listaamaan! ;) Tuo selkäkipu huolestuttaa, mulla menee hermot jos siellä taas on niitä kystia, sitten menee jo kohtuuttomaksi tää touhu!!! Tosin remppaamisella voi olla paljon myös osuutta siihen, kun käy paljon selän päälle... No, eipä kummempia, tulen taas kun ehdin!

Ai nii, piti jo etukäteen varottaa, että en teitä oo unohtanu jos tulee pieni tauko palstailulle - netti saattaa minä päivänä tahansa siirtyä uuteen osoitteeseen ja tämä luonnollisesti katkeaa silloin..

Vierailija
38/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nopeesti kertoileen kuulumiset tän päiväsestä aukiolotutkimuksesta.

Elikkä kaikki on ok, sillä molemmat puolet oli auki, JEE. Tutkimus sattui ihan pirusti (oon aikas kipuherkkä muutenkin) ja kuinka paljon se oliskaan sattunut, jos en olis muistanut ottaa särkylääkettä ja sitäkin otin kaks 400mg buranaa. Nyt sitten odotellaan tän kierron päättymistä (nyt on menossa kp8/28) ja sitten saan aloittaa clomit (kp3-7), eli on inssi suunnitteilla. Täytyy vaan sitten toivoa, että clomit kasvattas yhden (tai kaksi) kunnon kokosen muniksen, eikä kasvattais " miljoonaa" pientä , mikä on kuulemma vaarana, kun on PCO. Ja lisäksi on myöskin sekin mahdollisuus ettei sinne kasvais yhtäkään. Näin lääkäri mulle sano.

Nyt sitten mennään vaan kierto kerrallaan eteenpäin ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

-Kathy-

Vierailija
39/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

Vierailija
40/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetulotoivotus uusille: ADETTE: Muistan sut tuolta kuumeilupuolelta. Kurjia nuo keskenmenot, toivottavasti saat nyt avun asiaan.

Mä olen kyllä varma, että kun on näin huono tuuri tämän vauvanhankinnan kanssa, niin eiköhän se jatku sillä tavalla että joutuu vielä sen keskenmenonkin kokemaan jossain vaiheessa. En ainakaan ihmettelisi yhtään.

BUUMI73: Tervetuloa sullekin, olet hyvää ikäluokkaa! :)

NAKSU: ei sulta nyt voi se nettiyhteys katketa, ei ainakaan ennen kuin olet kertonut meille tuliko plussa!!