Perheen isä on 182cm ja äiti 157cm. Paljonko on pojan odotepituus on nyt seiskalla ja...
Alta 150cm on vielä. Kasvupyräys ja murrosikä edessä vasta. Paljonko uskoisit loppupituuden? Ennuste on 175cm nyt.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Seiskalla ja alle 150cm :D? Ei tuo kasva, kun max 160cm.
Mun poika oli seiskalla 170cm, nyt 183cm
Mä olisin tolla logiikalla 153cm. Olin seiskalla 143cm pitkä. Nyt 185cm mies.
itse oli seiskalla 156cm nykyään 187cm pitkä
Mä olin kanssa seiskalla joku 140cm. Nyt 175cm mies.
Meillä äiti 169 cm ja isä 170 cm. Tytär 20 v 161 cm.
Vierailija kirjoitti:
Katos😂😂 Mun poika oli seiskalla alle 150, nyt lukion tokalla 185. Murrosikä on pojilla todella ei aikaan
Vierailija kirjoitti:
Mun poika oli 152cm ja nyt 186.
Noiden laskemiseen löytyy nettisivukin, tosin se ei ole kauhean hyvä ainakaan minusta :D
Vierailija kirjoitti:
Tytär perii isältä enemmän geenejä, poika äidiltään. Miehesi on lyhyt.
Vaikea sanoa. Oma esikoiseni näköjään peri isäni pituusgeenit joita minulla ei ole eikä isän suvussa ole. Ja minusta ennustettiin pitkää,mutta pätkäksi jäin.
Seiskallaolon aikana kasvaa ehkä 4 - 8 senttiä. Tässä tarkoitetaan kai pituutta silloin, kun seiskaluokka alkaa.
Mulla oli aikoinaan luokkakaveri, joka oli seiskan alussa tosi lyhyt, ja kasiluokan lopussa tosi pitkä. Venähti tosiaan tuossa ajassa melkein kolmekymmentä senttiä pituutta. Tuo nopea kasvupyrähdys aiheutti hänelle monenlaista ongelmaa, mutta antoi hänelle myös ajatuksen tulevasta ammatista. Hän toimii nykyään lääkintävoimistelijana ja hierojana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on 192 cm ja minä 175 cm. Tyttäremme on 168 cm pitkä. Se siitä teoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on 192 cm ja minä 175 cm. Tyttäremme on 168 cm pitkä. Se siitä teoriasta.
Miehesi ei ole lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan luokkakaveri, joka oli seiskan alussa tosi lyhyt, ja kasiluokan lopussa tosi pitkä. Venähti tosiaan tuossa ajassa melkein kolmekymmentä senttiä pituutta. Tuo nopea kasvupyrähdys aiheutti hänelle monenlaista ongelmaa, mutta antoi hänelle myös ajatuksen tulevasta ammatista. Hän toimii nykyään lääkintävoimistelijana ja hierojana.
Meidän pojat venähtivät niin nopeasti, että molemmilla on ihossa "raskausarpia" selässä. Kasvu voi olla aika hurjaa kasvupyrähdyksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Noiden laskemiseen löytyy nettisivukin, tosin se ei ole kauhean hyvä ainakaan minusta :D
Joo, muistan itsekin käyneeni siellä joskus. Minä olen 175 cm ja mies n. 182 cm. Meidän poikien pituusennusteet oli tuon sivuston mukaan n. 186 cm ja samaa luokkaa taisi joku terveydenhoitaja ennustaa toiselle pojalle. En tiedä miten pitkiä nyt ovat kasvun ilmeisesti loputtua, mutta alle 180 cm, minua ehkä vähän pidempiä. Nuoremmalla pojalla todettiin viidennen luokan terveystarkastuksessa, että murrosikä on alkanut ja oli normaalin rajoissa, mutta varsin aikainen pojalle. Vanhemmalla pojalla ajoittui ehkä samoin. Eli varmaan se teki sen, että pituus jäi noin kauas ennustetusta. Mutta minustakin piti tulla yli 180 cm, mutta murrosikä oli varhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole lapsen isä
Pöh. Kai minä nyt sentään itse tiedän kenen kanssa olen maannut. Ei minun elämäni muistuta mitän kreikkalaista jumaltarustoa, jossa Zeus tai muut tyypit hiippailisivat makkariini naamioituneena miehekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeneistä puolet tule isältä, puolet äidiltä. Tämä pätee sekä pojalle että tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pliis. Onko pakko laittaa tällaista hölynpölyä, kun ei ole tietoa eikä ymmärrystä asiasta.