Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikoilla 7-8 +++

11.02.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu

tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus).

Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty Väestöliitossa. Vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa

monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin

hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi

tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu

lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok

(epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin

korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut.

Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen

suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kertaa sivuilla, tosi mielenkiintoista ja kivaa lukea muiden kokemuksia - itse olen vielä ihan untuvikko näissä lapsentekojutuissa ;-) tuntuu että teillä kaikilla muilla on ihan hirmuisesti tietoa asioista ja itse olen täys uuno...Täytyy vissiin aktiivisesti vierailla täällä niin oppii enemmän, toivottavasti mukaan mahtuu jutustelemaan!

Me ollaan tosiaankin vasta nyt aloittelemassa hoitoja, just meneillään ensimmäinen Puregon-kierros, enkä oikein vielä tiedä mitä ajatella koko asiasta...maanantaina on ultra, jolloin saan tietää jatkosta. Kaikki termit ja muut on vielä ihan hakusessa kun kaikki on niin uutta, tuntuu että hyvä kun pistää osasin.

Taustoistani voisin vielä kertoa sen verran, että ollaan nyt vuoden päivät enemmän tai vähemmän aktiivisesti yritetty pienokaista mutta eipä vaan ole kuulunut. Suuri syy tähän on minä itse, mulla on nimittäin ollut syömishäiriö, joka nyt sit näkyy hormooniarvoissa. Nyt olen kutakuinkin saanut syömiseni kuntoon, joten gynen mukaan arvotkin ovat hieman nousseet, eli toivoa on. Tuntuu vaan pahalta ajatella, että sitä on itse aiheuttanut tällaisen asian :( Onko kellään mitään kokemuksia siitä miten vauvansaanti on onnistunut tällaisissa tapauksissa?

No, kaiken kaikkiaan olen kuitenkin ihan hyvällä mielellä - tuntuu kivalta kun vihdoinkin hommat etenee hoitojen muodossa, eikä tarvitse vain miettiä asioita toimeettomana kotona!

Ja suuret onnen toivotukset myös minulta uutena kirjoittajana EE:lle ja Biancolle - olen tosi iloinen puolestanne!

-Buumi73-

Vierailija
42/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kun oon ollu lähes koko päivän kotona, on aikaa täällä notkua... Tai ei ois mutta... ;)

Brooke: Ei tää varmaan ihan vielä katkea, joten älä hätäile! =) Kyllä mä ehdin teille ne uutiset tulla kertomaan, tavalla tai toisella! Pahoinpa pelkään että tiedän vastauksen jo... :(

Buumi: Tervetuloa joukkoon!!! Äläkä huoli, kyllä sä pian oot täysin perillä termeistä kunhan jaksat täällä pyöriä ja tutustua! :) Ja kysyä saa aina! Olihan se piikittely joo aluksi aika toivotonta, mutta muutaman kerran jälkeen se alkaa sujua ku vettä vaan!

Täällä pakki vähän sekaisin... Toivottavasti ei nyt iske mitään vatsatautia, ei tosiaan ois aikaa sairastaa. Vaikka onhan tän flunssan kanssakin jo eletty parisen viikkoa, joten kyllähän tähän nyt yks löysä maha mahtuu! ;) Nyt taas pakkaamaan, kylläpä pöly lentää kun kaivelee tuolta kaapin perukoilta tavaraa - yäk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pamahti eilen kans 39 asteen kuume joka jatkuun edelleen ja oon tieto pois maannu peiton alla vessassakäyntejä lukuunottamatta. Tulin nyt ihan äsken kurkkaamaan kuulumisia ja voi että kun olikin IHANIA UUTISIA!!!!

Onneks olkoon Bianco ja EE plussasta!!!!!!!!!!! Kiva kun kuulee, et inssissäkin voi tärpätä. Voihan nenä kun jännää teillä molemmilla.

Tervetuloo myös uusille Enskoille. Parhaaseen pinoon löysitte!

Mä en täällä kertaa jaksa olla enempää pystyasennossa ja kommentoida kaikille. Kunhan toi kuume laskee, niin sitten taas. Makuuasento kutsuu, alkaa päässä jomottaan.

Heikkoja vilkutuksia kaikille kipeeltä ja kuumeiselta Piggeliinalta

Vierailija
44/102 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAKSU: mua jännittää ihan kamalasti! Sit jos käy niin, ettei teillä kotona netti pelaa niin sit saat kyllä luvan hankkiutua johonkin kaverille tai kirjastoon netin ääreen, jotta pääset kertomaan plussasta mulle HETI!!! :) Eikös muuten mahan sekaisin menokin oo raskausoire...?!

BUUMI: tervetuloa joukkoon mukavaan! Tai tietty pitäisi pahoitella, että jouduit tänne tulemaan! No vertaistukea täältä saa kyllä niin mahtavaa ettei ole tosikaan! :) Mä lisään sitten sun esittelytiedot listalle seuraavaan pinoon! Valitettavasti en tuosta syömishäiriön merkityksestä tarkemmin osaa sanoa, mutta luulisin että aika helposti hormoniasiat saisi lääkityksellä korjattua.

KATHY: onnittelut aukinaisista rööreistä! :)

DIINA: kiitos kysymästä, eipä ihmeempiä, kuin maaliskuuta odotellessa... Nyt kylä alkanut jännittää, että miten tää kierto menee, saadaanko hoidot alkamaan seuraavasta kierrosta jo! Toivotaan, että lääkäri osaa selittää tuon sun oudon vuotamisen! Ja että munikset on kasvaneet niin kuin pitää!

PIGGELIINAlle ja TRIXIElle paranemista! Oiskohan tuo nyt sitä influenssaa, joka kuulemma jo varuskunnissa on jyllännyt!

ON: sain tänään omat labravastukset, eikä oo hiviä, hepatiitteja tai kuppaa. Mies ei oo vielä suostunut kokeisiin menemään, joten vähän huolestuttaa miten sen hoitojen aloituksen käy. Ne kun pitäisi olla kai selvät, kun menee oman osansa hoitamaan... Tosi ärsyttävää, jos se hoitojen aloitus nyt siitä jää kiinni! :S Vaan minkäs teet, kun on valinnut tuollaisen jääräpään ukokseen! Ei auta puhua hyvällä eikä uhkailla pahalla.

Killa

Vierailija
45/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoron jäljiltä äärimmäisen väsyneenä, koira ei antanut mun nukkua... :(

Killa: Heh, mä etin netin vaikka jostain kuppilasta ja tuun infoomaan! ;) Ei vaan, kyllä mulla nyt on sellanen fiilis että ei mitään ilouutisia oo tulossa, menkkaoireet voittaa kyllä raskausoireet tällä hetkellä... Kamalaa, en millään ois valmis uuteen pettymykseen taas!

Kyllä se muuten niin taitaa olla, että miehellä ne tulokset pitäis olla selvinä ennen ku hoitoja aloitetaan, tai näin ainakin oli meillä. Mutta kuten niin monessa muussakin asiassa, niillä on niiiiin erilaisia käytäntöjä että voi hyvinkin olla että aloittavat silti! Tsemppiä vaan, toivottavasti se sun mörrikkä nyt siitä avautuis ja lähtis hoitoihin " vapaaehtoisesti" - muuten mun taitaa täytyä tehdä matka Treelta Hkiin ja raahata se lekuriin! :D

EE:lle ja Biancolle ois kysymys... Ettekös te kummatkin testanneet Clearbluella? Mikä oli pp kun testasitte? Eli kuinka herkkä testi se on?Tulkaahan jompi kumpi ees vastaamaan pika pikaa, tässä on meinaan jo pikkuhiljaa pakko alkaa varautumaan testailuun...

...Nythän on menossa jo pp14! Tosin ei ollut aivan varmaa, oliko ovis vielä sillon pe, joten testaamista voin vielä vähän pitkittää... :)

Hauskaa viikonloppua kaikille enskoille!!!!!

Vierailija
46/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumi: Kyllähän näissä lapsettomuus ongelmissa kaikki syyttelee enempi tai vähempi itteensä....mutta oikeestaan turha murehtia sitävaan enempikin sitä mitä tulevaisuduessa, eiks je...? =)

Itelläkin on munanjohtimet tukkeessa..on kaksi asiaa mitkä sen on voinut periaatteessa aiheuttaa...

Joko lapsena sattunut onnettomuus jossa munasarjoihin kohdistui erittäin suuri isku jonka takia olin jopa koulusta sairaslomalla, tai sitten aikanaan sairastettu hoitamaton klamydia=/

Klamydiasta mulla ei itellä ole mitään tietoa, siksipä se tietysti hoitamatta on jäänytkin, jos siis sellainen on ollut....

Kyllä alkuun syytin itseäni mutta ei se auttanut joten lopetin sen=)

Killa: kyllä nuo miehet on joo vähän vähemmän innokkaita noidentutkiusten suhteen...ei sillä etteikö haluaisi lasta yhtä paljon mutta pitävät vähemmän normaalina asiana tätä lapsrttomuutta ja sitä että sitäkin pitää hoitaa....

Kille: Muistan sut todellakin! Ai täälläkin sä pyörit, kiva(tai ei kiva, miten sen ny ottaa...) että ollaan vieläki samassa pinossa=)

juu mulla oli tänään ultra ja johtava folliikkeli oli 17mm ja ainakin kun testailtii joulukuussa niin folliikkeli irtosi kun oli 21,5 mm ja sen laskukaavan mukaan ovulaatio olisi about ma tai ti ja siinä tapauksessa päästäisiin siirtoon, voi että menee muutes jännäksi......

Jos ovis menee ke, niin siirto noup ja ensi kierrossa lääkkellinen.

Mutta kyllä nyt peukku pystyyn vaan että ensi viikolla saisi taas jonkun veijarin lyytiin=)

Tänään olin sitte lääkärin jälkeen ostoksilla kun kerta " suureen kaupunkiin" piti mennä.....oli rentouttavaa mutta raskasta, nyt on kiva hetki elvätä kotosal ennenjuoksulenkkiä.

Nyt pitääki taas noita rankkoja urheilulajeja harrastaa koska toivottavasti ne olisi taas ensi viikolla hetken kiellossa;)

Vierailija
47/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte ahkeroinut oikein kovasti, olipas lukemista! Sivusilmällä olen pinoa lueskellut, mutta kun on ollut aikas paljon muuta ajateltavaa tällä viikolla, niin mitään ei ole päähän jäänyt. Muutenkin yritän päästä vielä kärryille siitä missä kukin menee¿Vielä, kun muistaisi mitä itselle tapahtuu, niin hyvä! Mutta sen haluan kertoa, että oloni olen tuntenut kotoisaksi täällä ja kyllä kieltämättä tuo kuumeilupuoli ei enää niin houkuta. Kiitos, että olette niin ihania! :) Niin ja myöhästynyttä ystävänpäivää!

Killa, kiitos kun jakselet olla tuo meidän emo! Ja musta olisi mukavaa, että plussaajien jälkeen näkyisi, missä vika ja mitä hoitoja on tehty¿Toivotaan, että siellä myös miehuus suostuisi oman osuuden hoitamaan!

Piggeliina, mulla ei ole kyllä haisuakaan mistä niitä kystia oikein tupsahtelee eikä tosiaan lääkäriä haitannut tuo ollenkaan. Toivottavasti kuume on helpottanut ja flunssa pian taltutettu.

Sannuli, kiva todellakin saada uutta verta tänne. Tosin harmi, että olette apukeinoihin joutuneet turvautumaan. Palstailun suhteen ei kannata huolta kantaa, minä täällä taas noissa hoidoissa hyvinkin alussa eli esittelen sitten kysymyksiä siltä saralta. Ja vastauksia täältä saakin!

Adette, tervetuloa joukkoon! Teillä ollutkin kaikenlaista kestettävää, toivotaan mahdollisimman pikaista pyrähdystä täällä.

Kiitos Naksu peukuista. Niinhän se kysta siellä vielä oli menossa mukana, mutta ei ollut riehaantunut, hyvä niin! ON tilanteesta tarkemmin tuossa alla. Paljon peukkuja pidän täällä sulle, bdbd

Deselle pahoittelut turjakkeen vierailusta, lähettelen jaksuhaleja oikein roppakaupalla :)

Kathy, hyvä kuulla että kaikki ok tutkimuksissa, vaikka sattuikin! Ja teillä selviä säveliä jo seuraavaan kiertoon. Toivotaan clomeilta parasta mahdollista vaikutusta =)

Buumi, täällä myös mennään ekaa puregon- kiertoa. Onko teillä muuta suunnitelmaa tähän kiertoon?

Tänne omaannapaan kuuluu ihan tasaisen hyvää, nyt ainakin. Alkuviikosta koimme suuren pysähdyksen ja pikku murheet menetti merkityksen! Mies oli rajussa kolarissa ja selvisi muutamalla naarmulla sekä jalan kipeytymisellä, mutta ei tullut edes yhtään murtumaa! Suojelusenkeleitä oli paljon matkassa¿Nyt tämä viikko on mennytkin toista ihmetellessä ja onnellinen hymy kasvoilla. Alkujärkytys oli kyllä suuri ja olo itkuinen, mutta nyt kun tietää varmasti, että kaikki hyvin, niin tohtii jo henkäistä. Ehkä tämä oli meille sellainen jarrutus, että nyt hiukan hidastetaan tahtia. Uskon, että kaikki aikanaan. Tänään olinkin sitten lääkärissä ja kysta ei ollut riehaantunut. Nyt pistokset jatkuu tiistaille asti, jolloin uusi ultra. Mutta tämä kierto mennään luonnollisin menetelmin ja sitten seuraavaan kiertoon inssi. Olimme yksimielisiä lääkärin kanssa siitä, että nyt yritetään saada vain hienoja rakkuloita kasvamaan¿=)

Paljon vilkutuksia jokaiselle ja ihanaa viikonloppua!

-marge-

Vierailija
48/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia taas kaikille onnitelleille! Mun oli pakko eilen illalla tehdä toinen testi, kun en uskonut. Nyt tein ihan Prisman testin, ja siinäkin oli selkeä plussa :) Soitin tänään klinikalle, olivat kovasti iloisia ja sain alkuraskauden ultraan ajan kolmen viikon päähän. Silloin sitten nähdään, onko siellä oikeasti mitään vai eikö. Siihen asti olen kyllä epäuskoinen.

Naksulla on jännääjännää! Mä testasin ekan plussan sillä Clearbluella pp14, illalla. Yritin aamullakin, mutta sähläsin ja siihen testiin ei tullut edes kontrolliviivaa... Mut illalla siis ihan selvä plussa, ei tarvinnut tulkita tai mitään. Eli voit ainakin tämän viitekehyksen perusteella oikein hyvin testata clearbluella vaikka heti! Eli hophop älä pidä meitä jännityksessä!

Marge: hui! Tuollainen aivan varmasti pysäyttää. Onneksi kaikki on ok! Elämällä on erikoinen tapa heittää eteen mitä hurjempia asioita silloin kun niitä vähiten odottaa.

Hyvä Killa että labratestit olivat kunnossa! Ja onnea taas ukkosen houkutteluun. Mä voin tulla potkimaan persuuksille jos Naksu vetää kravatista niin saadaan äijä klinikalle! :D

Buumille tervetuloa mukavaan poppooseen! Itse en malta enkä uskalla lähteä täältä vielä hetkeen, joten riivaan teitä muita vielä jonkin aikaa... Ja yritän vetää mahdollisimman monta mukaan plussajunaan!

Ihanaa viikonloppua enskoille!

Bianco

Vierailija
49/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

...ja kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Huhheijaa miten nopeasti sitä jää koukkuun netissä pyörimiseen :-) Tuntuu, että sitä voisi lueskella ja etsiä tietoa asioista jatkuvalla syötöllä nyt kun omat hoidot ovat vihdoinkin alkaneet. Harmi vaan että töissäkin pitää välillä käydä...

Sannuli: oikeassa olet, ei se itsesyyttely mitään auta - välillä vaan tuntuu niin masentavalta kun vaikuttaa siltä että kaikki kaverit pyöräyttelee vauvoja ihan tosta vaan (sinällään tietty tosi kiva) ja omalla rintamalla on ihan kuollutta. No, nyt kuitenkin tuntuu tosi hyvältä kun asiat ovat vihdoinkin nytkähtäneet eteenpäin Puregonin muodossa ;-)

Marge: Apua! Onneksi miehellesi ei käynyt pahemmin, voimia teille kummallekin!

Eipä meillä muita suunnitelmia kuin että maanantaina ultraan ja verikokeisiin. Gynen mukaan katsotaan sitten lääkeannostusta - mun tapauksessa kun kuulemma ei yhtään tiedä mitä tapahtuu (ottaen huomioon ne mun syömisjutut ja sen miten mun kroppa on niistä toipunut). Se sano, että saattaa olla että mun munasarjoja joudutaan pommittamaan lääkkeillä että ne herää - eli vissiin kehiin otetaan isommat satsit Puregonia. Sain tiistaina mukaan myös Pregnyl-reseptin, jotta se on valmiina sitten kun sitä tarvitaan.

Miten kauan Puregonia muuten yleensä annetaan? Nyt mun annostus on 50/pvä 5:n päivän ajan, mikä käsittääkseni on yleinen aloitussatsi...millaisiin määriin sitä voidaan tarvittaessa lisätä? Entä oletteko saaneet jotain tuntemuksia pistoksista? Itse yritän koko ajan tunnustella tapahtuuko alakerrassa jotain ;-)

Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta olin jotenkin niin päästä pyörällä tiistaina etten oikein älynnyt kysyä mitään lekurilta...

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!

-Buumi

Vierailija
50/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou!

Tässä samalla yritän katsoa Idolsia ja toivon ettei Ruslanas pääse jatkoon....

Biancolle suuren suuret onnittelut!!! Mahtavaa!!! Antaa uskoa meille muillekin.

Naksu: kuulostaa lupaavalta!!! Sulla taitaa olla seuraava lippu plussajunaan bdbdbdbdbd ja tuu heti kertoon tulokset.

Killa: mä taidan osallistua kanssa sun miehen raahaukseen lääkärin vastaanotolle. ;-) Spermanäyte kannattaa tutkia kyllä heti alkuun ettei itse turhaan syö hormooneja tms., jos spermassa oliskin jotain häikkää. Tsemiä miehen " pakotukseen" .

Mitäs muuta mun piti kommentoida?!?

Buumi tervetuloa joukkoon! Täällä voi vapaasti purkaa tuntojaan ja kaikki on mahtavia tyyppejä!

Omaan napaan ei ihmeempiä.... ovis varmaan näinä päivinä, mutten jaksa siitä vouhkata kun en enää jaksa uskoa mihinkään luomuplussaan.... eli odotusta vaan edessä edelleen ennenkuin päästään PAS:iin.

Sannulille: onnea PAS:iin!

Halaukset kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Kille

Vierailija
51/102 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla vielä piipahtamaan¿

Buumi, kyllä se tästä pikkuhiljaa alkaa tasoittumaan. Pyörii kyllä mielessä, harva se hetki, mutta ei kai ole ihme.

Mulla annostus puregonista on vain 25iu päivässä. Lääkärillä kävin siis tänään, vasta kp9, kun katsottiin kystan tilanne. Nyt jatkat samalla annostuksella sitten tiistaihin asti ja silloin aamulla uusi ultra (eli sitten olen pistänyt 8 päivää). Siinä sitten selviää jatko, siis pregnyl+luget.

Mulla aloitettiin siksi noin pienellä annoksella, kun clomit pisti tuotannon täysin sekaisin, oli liian iso hormonipommi. Nyt aloiteltiin todella pienellä ja rauhallisin mielin. Ja jotain oli tapahtunutkin eli siellä oli kaksi follikkelia, toinen 10mm ja toinen 9mm. Nyt vaan toivon parasta. Mitään tuntemuksia mulla ei ole ollut, muuta kuin normaalia pistoskohdan nipistelyä. Noista annoksista en osaa kyllä sanoa, taitaa olla kovinkin yksilöllistä. Kukas se minulla vastaili, Kille? (anteeksi hatarapää¿), että laittaa 100iu päivässä, mutta lääkäri sanoi, että joku voi laittaa useamman satasen...

Mutta mulla on sitten myös kysymys, kun tuo pistos pitäisi pistää aina samaan aikaan, niin kuinka paljon aika saisi enimmillään heittää? Puolituntia/ tunti?

-marge-

Vierailija
52/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapainen, pikainen tilitys vaan...

Eli justiinsa testasin sen tutuksi tulleen negan. Kyllä veti kylmäks taas... Tosin tästä huolimatta laitan vielä tämän päivän lugeja, en meinaan oikein tahdo uskoa tuota tulosta. Vaikka oireista olen hiljaa täällä ollutkin, on niitä kuitenkin sen verran ollut - ja muista kierroista poikkeavia - että nyt en kyllä vielä luovuta. Ja se ovishan saattoi olla jopa pari päivää inssin jälkeen... Seli seli, mutta näin kuitenkin päätettiin! ;)

Mukavaa lauantaita kaikille!!

naksu, joka ei usko missanneensa plussajunaa (pp15/kp25)

Vierailija
53/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: Mä olin ihan varautunut plussa-uutisiin! Mutta toivoa ei saa kuitenkaan menettää! Jos oikeesti se ovis oiskin ollut myöhemmin! Testaatko sitten huomenna uudestaan? Samperi, nyt se plussa sulle!!!!!!

Killa

Vierailija
54/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi prkl ja isot pahoittelut negasta :( Mutta kuten sanottua, ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon jos oviksen kanssa oli sitä pelivaraa. En oo ehtinyt käymään täällä vähään aikaan ja huomasin, että olit esittänyt kysymyksenkin, johon Bianco oli onneksi ehtinyt vastata. Myöhäistä ehkä mun enää kommentoida, mutta tein siis itse testin Clearbluella pp13 ja siihen kyllä piirtyi heti se plussa. Mutta mullahan tiedettiin tasan tarkkaan se aikataulu millä hommat oli edenneet, joten...

Mutta kaikesta huolimatta hyvää ja toivontäyteistä viikonloppua kaikille Enskoille!

EE

Vierailija
55/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lauantaita!

Voi ei Naksu!!! Ei sen testin negaa pitänyt näyttää, nyt sulla on kyllä ollut viallinen testi!!!!! Lohtuhali täältä!!! Mut toisaalta, jos ovis olikin myöhemmin..... pidetään vielä peukkuja!

Marge: mulla oli se ero tossa Puregonin pistämisessä, että meillä oli ivf, jossa siis todellakin yritetään kasvattaa monta munarakkulaa. Sullahan kuitenkin yritetään saada vaan max pari kunnollista munarakkulaa. Ja tietty riippuu aina siitä miten kellekin se vaikuttaa.

Sannuli: montakos alkiota teillä olikaan pakkasessa? Ja miten teillä niitä sulatetaan? ja siirretäänkö 2, jos 2 selviää sulatuksesta!

Mihin Vannis on kadonnut?

Mites Jessiksen piinailut?

Iloista lauantaita kaikille rakkaille enskattarille! :-)

Kille

Vierailija
56/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa kaikille!

Pikainen piipahdus ennen kuin mies tulee kaupasta häiritsemään mun surffailua :-)

Marge: etsin alkuviikosta itse netistä infoa siitä, miten tarkka se pistosajankohta on ja löysin Felicitas-sivuilta seuraavan tiedon " yksi lääkepistos kerran vuorokaudessa vatsaan ihon alle itselleen parhaiten sopivana ajankohtana, päivittäin suurin piirtein samana kellonaikaan." eli itse olen antanut pistokset ½-45min sisällä joka ilta = mun tulkinta tuosta " suurin piirtein" ;-)

Naksu: tsemppiä kehiin, älä vielä luovuta!!

Mukavaa vkonlopun jatkoa kaikille!

-Buumi

Vierailija
57/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavisiitti taas tänään...

On meinaan meikäläisen talviflunssa on nyt sitten virallisesti lääkärissä todettu angiinaksi eli eilen raahauduin lääkäriin kuumeisena, kun oli piikkilankaa kurkussa. Sain antibioottikuurin ja toivottavasti pian pääsee elävien kirjoihin.. Kuume on onneks laskussa, mut pää ja kurkku ei viel " hengaa" mun mielen mukana..

Tulin siis pikavisiitille ja lähettämään Naksulle paaaaaljon tsemppiä. Et kyllä vielä luovuta! Sullahan on nyt se parin päivän " pelivara" , eli ehkä testasit liian aikaisin? Toivottavasti ois niin.

Muille ihanille Enskoille tasapuolisesti vilkutuksia :o)

Pakko painua taas petiin. Onneks tulee edes euroviisut telkusta, niin on jotain ajanvietettä, mitä voi silmät kiinni " katsoa" ..

kurkkukipuinen Piggeliina

Vierailija
58/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna testaat, joohan, ja sitten tulet kertomaan meille positiiviset tulokset! Hirveästi bdbd ja tsemppiä!

Piggeliinalle tervehtymistä, otahan rauhallisesti!

-bee

Vierailija
59/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikki ihanuudet tsempityksestä ja myötätunnosta, ootte kyllä ihania!! Nyt aamusta on sen verran mieli muuttunu, että oon taas varma että nega sieltä tulee huomennakin... Niinpä sitten uskallan nyt naatiskella punkkua! =)

Nyt täytyy kyllä sanoa, että ei välttämättä ollutkaan hyvä juttu etten ajatellu koko inssiä ja tärppiä melkeen koko kierron aikana... Iski meinaan eilen sellanen paniikki, kun kävi sen koko tunneskaalan läpi yhdessä illassa, kun normaalisti ne asiat pohtii parin viikon aikana... Näin ainakin siis mulla, voi olla että parin päivän päästä iskee pettymys oikeen kunnolla!

Mutta eipä muuta, sori taas omanapaisuus (mies odottelee)!!!

Huomiseen!

Vierailija
60/102 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: mä en oo vielä menettänyt toivoani sun puolesta! :) Täällä on ihan kamala jännitys päällä, saankohan mä nukuttua ollenkaan?! Heti tuut sit kertomaan uutiset! :)

K.