Kaksi teinipoikaa jotka syö kuin hevoset, eikä kaikki kelpaa. Päivälliset saa kohtuuhinnalla per päivä, mutta rahat menee aamu/ilta/välipalo
Siis tarvitaan vaihtelua edullisiin aamu/ilta/välipaloihin, ei mitään erityistä kokkailua, varsinkaan aamupalaa ei ehditä valmistaa, se pitää olla valmiina. Meillä menee nykyään kauppaan ihan järjetön määrä rahaa, ja nyt seuraavat kk on tulot huomattavasti pienemmät, ja mietin että mitä tässä tekisi. Alkaa tuntua että halvemmaksi tulee kun hakee pojille mäkistä hampparit joka ilta. Me miehen kanssa pärjätään jugurtilla tms. pojille pitää olla kunnon ruokaa iltaisinkin, saattaa olla että toinen syö kolme iltapalaa kun aina vaan tulee uudestaan nälkä.
Kommentit (102)
Meilläkin syödään iltapaksi ihan ruokaa. Ei se kovin kallista ole jos vaikka kokkaa riisiä ja kanakastiketta esim.
No mitä se nuoriso sieltä jääkaapista syö? Mitä ne eivät syö?
Saavillinen puuroa päivässä vois olla hyvä idea. Jos käy leikkeleet tai jugurtit kalliiksi niin osta halvimpia merkkejä?
Yhdet hamppariateriat eivät kyllä riitä teineille, jotka syövät luin hevoset.
Ranskalaisia, makkaraa, kalapuikkoja, teet itse peltipizzoja, pannukakkua, riisipuuroa, lämpimiä voileipiä
Makaronia ja sekaan pekonia tai jauhelihaa
Vierailija kirjoitti:
Miten lihavia pojat ovat?
Eivät ole lihavia, toinen on liki 180cm ja kengänkoko 46 ja leveäharteinen, toinen on pienempikokoinen aika reilusti, mutta hän on se joka syö enemmän, kaipa se ottaa nyt velipoikaa kiinni kasvussa. Kaksosista toinen on ollut puolivuotiaasta asti huomattavasti toista pienempi, mutta olettaisin että kasvaa vielä aika paljon, ja isommasta voi tulla isäänsä pidempi joka on 188cm. Minä olen meistä lihavin, ja syön vähiten.
Meidän urheilevien nuorten iltamötöt on usein ruisleipiä ja päällä paistettua kananmunaa.
Nistipataa
Italianpataa
Kananuudeliwokkia
Kalapuikkoja.
Ja joo, nuoret kokkaavat itse.
Mä pidän välipalana tarjolla esim. vispipuuroa, pannukakkua tai pullaa. Ei maksa paljon. Ei nyt välttämättä mitään terveellisintä jos lapsilla kertyy helposti painoa, omani ovat luisevia, joten syökööt.
Vierailija kirjoitti:
Makaronia ja sekaan pekonia tai jauhelihaa
Sitä makaroonimössöä syövätkin mielellään päivälliseksikin, mies moittii että on liian höntyistä, ettei pidä nälkää. Teen sitä aina neljän litran kattilallisen, niin riittää iltapalaksikin.
Osta halvempia merkkejä ja isoja säästöpakkauksia. Leivo itse sämpylöitä tms.
Mitäs te syötte nyt aamu/iltapalaksi? Kananmunat, puuro pavut, kaali etc on aika halpaa. Pannari, munakas, puuro tulis ekana mieleen.
Miksi teinit eivät tee itse aamupalaa? Oletko passanut heidät pilalle?
Meillä syötiin pojan kasvuvuosina paljon myös munakkaita iltaisin (hän sanoi että jaksaa nukkua) ja tosiaan ruokaa meni 3:n kertaa päivässä. Tein paljon perusruokaa, muussia, laatikoita yms isoja annoksia. Ja ihan normaalipainoinen kaveri oli silloin ja on nykyisinkin mutta parin vuoden aikana kasvoi pituutta reilu 20cm.
Suolainen pannukakku, johon voi ujuttaa lihan ja pekonin lisäksi myös kasviksia. Hyvä ilta-/aamupala.
Täytettyjä suolaisia lettuja. Valmiina jääkaapissa ja aamulla nopea lämmitys.
Aamulla puuroa ja saa syödä niin paljon kuin haluaa. Välipalaksi aamusta jäänyttä puuroa paistettuna paistinpannulla. Iltapalaksi puuroa.
Suolainen pannukakku, munakkaat, leivät ja puurot ovat edullisia ja niitä voi tehdä kerralla reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Meidän urheilevien nuorten iltamötöt on usein ruisleipiä ja päällä paistettua kananmunaa.
Nistipataa
Italianpataa
Kananuudeliwokkia
Kalapuikkoja.
Ja joo, nuoret kokkaavat itse.
Jep, meilläkin toinen poika tekee itsekin. Miehen bravuuri on kananmunien paistelu ja kaurapuuro..
Miten lihavia pojat ovat?