Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi teinipoikaa jotka syö kuin hevoset, eikä kaikki kelpaa. Päivälliset saa kohtuuhinnalla per päivä, mutta rahat menee aamu/ilta/välipalo

Vierailija
14.09.2024 |

Siis tarvitaan vaihtelua edullisiin aamu/ilta/välipaloihin, ei mitään erityistä kokkailua, varsinkaan aamupalaa ei ehditä valmistaa, se pitää olla valmiina. Meillä menee nykyään kauppaan ihan järjetön määrä rahaa, ja nyt seuraavat kk on tulot huomattavasti pienemmät, ja mietin että mitä tässä tekisi. Alkaa tuntua että halvemmaksi tulee kun hakee pojille mäkistä hampparit joka ilta. Me miehen kanssa pärjätään jugurtilla tms. pojille pitää olla kunnon ruokaa iltaisinkin, saattaa olla että toinen syö kolme iltapalaa kun aina vaan tulee uudestaan nälkä.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lihavia pojat ovat?

Vierailija
2/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syödään iltapaksi ihan ruokaa. Ei se kovin kallista ole jos vaikka kokkaa riisiä ja kanakastiketta esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se nuoriso sieltä jääkaapista syö? Mitä ne eivät syö?

Saavillinen puuroa päivässä vois olla hyvä idea. Jos käy leikkeleet tai jugurtit kalliiksi niin osta halvimpia merkkejä?

Vierailija
4/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet hamppariateriat eivät kyllä riitä teineille, jotka syövät luin hevoset. 

Vierailija
5/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa, puuroa, perunaa?

Vierailija
6/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisia, makkaraa, kalapuikkoja, teet itse peltipizzoja, pannukakkua, riisipuuroa, lämpimiä voileipiä

Vierailija
7/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja sekaan pekonia tai jauhelihaa

Vierailija
8/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa ja perunaa

Vierailija
9/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lihavia pojat ovat?

Eivät ole lihavia, toinen on liki 180cm ja kengänkoko 46 ja leveäharteinen, toinen on pienempikokoinen aika reilusti, mutta hän on se joka syö enemmän, kaipa se ottaa nyt velipoikaa kiinni kasvussa. Kaksosista toinen on ollut puolivuotiaasta asti huomattavasti toista pienempi, mutta olettaisin että kasvaa vielä aika paljon, ja isommasta voi tulla isäänsä pidempi joka on 188cm. Minä olen meistä lihavin, ja syön vähiten.

Vierailija
10/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän urheilevien nuorten iltamötöt on usein ruisleipiä ja päällä paistettua kananmunaa. 

Nistipataa

Italianpataa

Kananuudeliwokkia

Kalapuikkoja.

Ja joo, nuoret kokkaavat itse.

Vierailija
11/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän välipalana tarjolla esim. vispipuuroa, pannukakkua tai pullaa. Ei maksa paljon. Ei nyt välttämättä mitään terveellisintä jos lapsilla kertyy helposti painoa, omani ovat luisevia, joten syökööt.

Vierailija
12/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronia ja sekaan pekonia tai jauhelihaa

Sitä makaroonimössöä syövätkin mielellään päivälliseksikin, mies moittii että on liian höntyistä, ettei pidä nälkää. Teen sitä aina neljän litran kattilallisen, niin riittää iltapalaksikin.

Vierailija
13/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvempia merkkejä ja isoja säästöpakkauksia. Leivo itse sämpylöitä tms. 

Vierailija
14/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te syötte nyt aamu/iltapalaksi? Kananmunat, puuro pavut, kaali etc on aika halpaa. Pannari, munakas, puuro tulis ekana mieleen.

Vierailija
15/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teinit eivät tee itse aamupalaa? Oletko passanut heidät pilalle?

Vierailija
16/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin pojan kasvuvuosina paljon myös munakkaita iltaisin (hän sanoi että jaksaa nukkua) ja tosiaan ruokaa meni 3:n kertaa päivässä. Tein paljon perusruokaa, muussia, laatikoita yms isoja annoksia. Ja ihan normaalipainoinen kaveri oli silloin ja on nykyisinkin  mutta parin vuoden aikana kasvoi pituutta reilu 20cm. 

Vierailija
17/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen pannukakku, johon voi ujuttaa lihan ja pekonin lisäksi myös kasviksia. Hyvä ilta-/aamupala.

Täytettyjä suolaisia lettuja. Valmiina jääkaapissa ja aamulla nopea lämmitys.

Vierailija
18/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa ja saa syödä niin paljon kuin haluaa. Välipalaksi aamusta jäänyttä puuroa paistettuna paistinpannulla. Iltapalaksi puuroa. 

Vierailija
19/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen pannukakku, munakkaat, leivät ja puurot ovat edullisia ja niitä voi tehdä kerralla reilusti. 

Vierailija
20/102 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän urheilevien nuorten iltamötöt on usein ruisleipiä ja päällä paistettua kananmunaa. 

Nistipataa

Italianpataa

Kananuudeliwokkia

Kalapuikkoja.

Ja joo, nuoret kokkaavat itse.

Jep, meilläkin toinen poika tekee itsekin. Miehen bravuuri on kananmunien paistelu ja kaurapuuro..