Puoliso vain valittaa ja purkaa pahaa oloaan minulle
Käyttää yhteiset hetket kurjuudestaan kertomiseen.
Esimerkiksi eilen oli ruokaa ja leffaa tiedossa. Se hetki piti käyttää työstä ja sen kamaluudesta valittamiseen. Tai jos menemme yhdessä kävelylle, alkaa kertoa miten vaikeaa hänellä on.
Kuuntelen ja pahoittelen, mutta mikään asioista ei ole minun vallassani enkä siis voi tehdä mitään muuta. Tulee avuton olo ja omakin fiilis menee. Ikäänkuin vierittää oman avuttomuuden ja kurjuuden minulle.
Ja varmaan täällä tullaan syyttämään empatian puutteesta. Tämä tilanne on jatkunut niin pitkään että alan olla uupunut ja empatia alkaa olla käytetty loppuun. Ei ole mistä ammentaa.
Kommentit (42)
Ehdota puolisollesi ammattiterapeuttia. Kerro, että tunnet olosi voimattomaksi, kun et osaa auttaa.
Ihmisellä on tarve purkaa.. ei kai niitä ongelmia tarvikkaan ratkaista vaan pääasia että on kuuntelija vierellä, ni se jo helpottaa..
Kyllähän ainainen negatiivinen alkaa väsyttämään...
Purkaa siis stressiään sinuun. Mutta kiitä onneasi ettei raivoa ja huuda. Tilanne on siis vielä sinun käsissäsi eli ohjaa terapeutille kuten edellinenkin jo neuvoi.
Tiedän tunteen. Kuuntelen, mutta en jaksa aina kuunnella. Olen itsekin "helposti" masentuvaa sorttia, että ei jaksa kaikkea. Ihmiset ovat eri tavoin herkkiä. Tsemppiä!
Onhan se ihan helvetin surkeaa jos ei voi koskaan sanoa me. Vaikka eletään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on tarve purkaa.. ei kai niitä ongelmia tarvikkaan ratkaista vaan pääasia että on kuuntelija vierellä, ni se jo helpottaa..
Kyllähän ainainen negatiivinen alkaa väsyttämään...
Ei helpota vaan alkaa pian uudestaan.
No mikä sillä on, jos kaikki on koko ajan huonosti? Jos työ on paskaa niin voiko työpaikalla tehdä jotain muutoksia. Tai vaihtaa työtä. Jne asiat jotka huonosti, että voiko niille tehdä jotain...
Vai onko tyyppi vaan tapavalittaja? Jos on, niin kerro sille. Ei kukaan jaksa kuunnella jatkuvaa valitusta.
Jos aina vaan kuuntelet kiltisti, totta kai se van jatkaa valitusta
Vierailija kirjoitti:
Purkaa siis stressiään sinuun. Mutta kiitä onneasi ettei raivoa ja huuda. Tilanne on siis vielä sinun käsissäsi eli ohjaa terapeutille kuten edellinenkin jo neuvoi.
On saanut välillä huutokohtauksia, jolloin raivoaa koko illan asioista, joita minä en ole aiheuttanut enkä oikein voi edes sanoa mitään väliin. Sellaista monologia menneisyyden asioista. Näitä on parin kuukauden välein. Viimeksi oli kesällä ja odotan kauhulla seuraavaa.
Terapeutille. Puolisolle pitää pystyä purkamaan tuntojaan, mutta jos elämä on pelkkää pskaa niin terapeutti on oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
No mikä sillä on, jos kaikki on koko ajan huonosti? Jos työ on paskaa niin voiko työpaikalla tehdä jotain muutoksia. Tai vaihtaa työtä. Jne asiat jotka huonosti, että voiko niille tehdä jotain...
Vai onko tyyppi vaan tapavalittaja? Jos on, niin kerro sille. Ei kukaan jaksa kuunnella jatkuvaa valitusta.
Jos aina vaan kuuntelet kiltisti, totta kai se van jatkaa valitusta
Ei ole muuttanut mitään eikä muuta.
Jos sanon suoraan, järkyttyy ja uhriutuu. Joutuisin kuitenkin lohduttamaan.
Terapian ehdottajille: olen ajatellut tätä ratkaisuksi, mutta yksi miehen ongelma on rahapula. Joten ei olisi varaa käydä. Itse tosin voisin maksaa sen hänelle käynnit ehkä parin kuukauden päästä, kun oma rahatilanne helpottaa. Mutta onko siinäkään järkeä?
Terapia on etuoikeutettujen luksusta. Ei se auta rahapulan ratkaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna kunnon kyydit.
Varmaan ei tule yllätyksenä, että tämä valitus on turn off ja seksiä oli viimeksi 2kk sitten. Olen ollut ennen halukas, mutta eipä minua toisen käytös ja työongelmien purkaminen saa lähenemään ja lämpenemään. Kai olisin eilenkin voinut lämmetä ja salainen toiveeni oli ruoka, leffa ja seksi, mutta valitus työntää minut pois.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota puolisollesi ammattiterapeuttia. Kerro, että tunnet olosi voimattomaksi, kun et osaa auttaa.
Siihen loppuu sitten se parisuhde. Nainen menettää kunnioituksensa miestä kohtaan, jos mies tunnustautuu avuttomaksi ja voimattomaksi. Lisäksi nainen kokee, ettei saa mieheltä tarvitsemaansa emotionaalista tukea.
Vierailija kirjoitti:
Terapian ehdottajille: olen ajatellut tätä ratkaisuksi, mutta yksi miehen ongelma on rahapula. Joten ei olisi varaa käydä. Itse tosin voisin maksaa sen hänelle käynnit ehkä parin kuukauden päästä, kun oma rahatilanne helpottaa. Mutta onko siinäkään järkeä?
Onko mies siis itse valmis menemään terapiaan? Muiden viestien pohjalta arvelisin, että siitä voi tulla ongelma
Maksa ja ulkoista terapeutin ja prostituoidun palvelut.
Oletko keskustellut hänen kanssaan siitä miten tuo valitus ja pahan olon purkaminen vaikuttaa sinuun? Jos rahaa ei miehellä ole terapiaan osta lahjaksi vihko ja lyijykynä ja pyydä miestäsi kirjoittamaan se paha olonsa siihen vihkoon, sen sijaan että kuormittaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen loppuu sitten se parisuhde. Nainen menettää kunnioituksensa miestä kohtaan, jos mies tunnustautuu avuttomaksi ja voimattomaksi. Lisäksi nainen kokee, ettei saa mieheltä tarvitsemaansa emotionaalista tukea.
missä täällä sanottiin että ap:n puoliso on mies? Ap puhui vain puolisosta, ei miehestä. Inkkelillä on naisvihalasit silmillä.
Ota joku kiva rakastaja joka näkee sinut persoonana eikä emotionaalisena roskakorina.