Olisiko tässä tilanteessa ollut sopivaa pyytää naista treffeille?
Kävin eilen itselleni tuntemattomassa kaupungissa ja jouduin kysymään tietä yhdeltä vastaantulijalta, hän sanoi tietävänsä missä paikka on ja olevansa menossa samaan suuntaan. Käveltiin siinä kunnes hän kääntyi eri suuntaan ja neuvoi loppumatkan minulle. Kiitin avusta ja jatkoin matkaani. Aloin jälkeenpäin miettimään että olisiko tuo ollut teidän naisten mielestä sovelias tilanne sanoa että vaikuttaa kiinnostavalta ja lähteekö vaikkapa kahville?
Kommentit (54)
Sitten naiset valittavat kun miehiä ei enää kiinnosta parisuhde kun jo treffipyyntökin on sopimatonta häirintäö
Vierailija kirjoitti:
Sitten naiset valittavat kun miehiä ei enää kiinnosta parisuhde kun jo treffipyyntökin on sopimatonta häirintäö
Kuka nainen ja missä sellaista valittaa? Miehethän ne jatkuvasti itkee, ettei saa naisia. Treffipyynnöille on sopivia paikkoja ja aikoja. Katutila, sali, naisen työpaikka on esimerkkejä epäsopivista. Baari saattaa olla sopiva, Tinder on sopiva, jos tunnet naisen ja osaat lukea sosiaalista tilannetta niin kuin normaalit ihmiset osaa, löydät kyllä sopivan paikan kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on joidenkin miesten kohdalla että jos satut heitä kohtaan olemaan kohtelias ja hymyilevä niin nämä rekisteröi sen heti ihastumiseksi? Sitten alkaa se älytön jahtaaminen.
Millä tavalla se on jahtaamista, jos kohteliaasti kysyy treffeille? Ja tässä tapauksessahan ap ei edes ollut kysynyt, jäänyt vain jälkikäteen miettimään, että olisiko voinut kysyä..
Se on ei-toivottua, se riittää. Käytöstavat pitää olla miehilläkin.
Minä olen edellinen kommentoija ja olen nainen, mutta nähtävästi sinun kanssasi eri mieltä hyvistä käytöstavoista. Kohteliaasti kysyminen ei minun mielestäni ole huonotapaista ja naisella on valta ja vapaus halutessaan kieltäytyä kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on joidenkin miesten kohdalla että jos satut heitä kohtaan olemaan kohtelias ja hymyilevä niin nämä rekisteröi sen heti ihastumiseksi? Sitten alkaa se älytön jahtaaminen.
Millä tavalla se on jahtaamista, jos kohteliaasti kysyy treffeille? Ja tässä tapauksessahan ap ei edes ollut kysynyt, jäänyt vain jälkikäteen miettimään, että olisiko voinut kysyä..
Minä olen edellinen kommentoija ja olen nainen, mutta nähtävästi sinun kanssasi eri mieltä hyvistä käytöstavoista. Kohteliaasti kysyminen ei minun mielestäni ole huonotapaista ja naisella on valta ja vapaus halutessaan kieltäytyä kohteliaasti.
Yritä ymmärtää, että kun niitä treffipyyntöjä tulee koko ajan minne ikinä menetkin, siitä tulee TODELLA ahdistavaa. Ihan oikeasti, kunpa saisi olla siltä saalistukselta rauhassa edes jossain!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kohteliaasti voi aina kysäistä.
No ei voi kadulla mennä vaan kohteliaasti kysymään, ellei naisen aika ole rahalla ostettavissa.
Tietenkin voi. Miksi ei voisi? Kyllä kai nainen osaa halutessaan kieltäytyä kohteliaasti.
No ei voi, jotain rajaa! Jättäkää naiset rauhaan! Ihan oikeasti itse ainakin haluan olla kaupungissa rauhassa! On todella ahdistavaa, kun joka paikassa on jonkun saalistuksen kohteena. 🤮
En meinaa päästä palstasta irti, mutta tämä oli niin triggeröivä, että pistän puhelimen pois nyt! En tajua tämmöisiä valittajanaisia. Suomessa miehet ei ikinä lähesty luonnollisesti ulkona tai kahvilassa niin mistä helvetistä tämä vihaisuus kumpuaa? Suomi on muuten hyvä paikka elää, mutta kännissä baarissa vain viikonloppuisin -iskuyritykset ovat tosi surullisia. Miehet meitä normaaleja naisia saa lähestyä, älkää kuunnelko tämmöistä. Pistää vihaksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi kadulla mennä vaan kohteliaasti kysymään, ellei naisen aika ole rahalla ostettavissa.
Tietenkin voi. Miksi ei voisi? Kyllä kai nainen osaa halutessaan kieltäytyä kohteliaasti.
No ei voi, jotain rajaa! Jättäkää naiset rauhaan! Ihan oikeasti itse ainakin haluan olla kaupungissa rauhassa! On todella ahdistavaa, kun joka paikassa on jonkun saalistuksen kohteena. 🤮
En meinaa päästä palstasta irti, mutta tämä oli niin triggeröivä, että pistän puhelimen pois nyt! En tajua tämmöisiä valittajanaisia. Suomessa miehet ei ikinä lähesty luonnollisesti ulkona tai kahvilassa niin mistä helvetistä tämä vihaisuus
Joku trollaa aikansa kuluksi. Ei sitä kannata ottaa tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olisin ajatellut iskuyrityksestä, että voi ***** kun missään ei saa enää olla rauhassa! Ja seuraavan kerran kun joku mies kysyy neuvoa, olisin kuin en kuulisikaan. Kadulta haetaan maksullista seuraa, ei treffejä.
Ei minua ainakaan kukaan iske missään, joten olisin ihan mielissäni jos joku kiva mies joskus lähestyisi treffipyynnöllä.
Kertoo sinusta paljon, jos olet kadulta iskettävissä.
Mitä se kertoo? Miten se eroaa isketyksi tulemisesta lounasravintolassa tai baarissa tai harrastuksissa tai työpaikalla tai opinahjossa tai konsertissa tai whatever?
Ei eroa mitenkään: iskemisyritykset yhtä sopimattomia kaikissa mainituissa tilanteissa
Eri
Sairaat persut spämmää ja valehtelee, ettei naisille voi jutella.... jep jep. Menkää itseenne! Yritätte saada naiset näyttämään pimeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos juttelitte koko matkan muustakin kuin säästä, ja teillä tuntui olevan mukavaa yhdessä, niin olisi voinut varovasti kysyä. Siis tyyliin "Tämä on nyt ehkä vähän outoa, mutta lähtisitkö joskus kahville, kun vaikutat tosi mukavalta?" Jos taas vaan kuljitte yhdessä määränpäähän ilman, että syntyi sen kummempaa keskustelua tai yhteyttä, niin pitäisin kummallisena. Toki silloinkin voi kysyä, mutta varautuen siihen, että vastaus on todennäköisesti ei.
Vastaus on todennäköisesti ei, vaikka matkalla olisi juteltu muustakin kuin säästä. Nainen saattoi pitää hetken rupattelutuokiota mukavana vain siksi, että sen oli määräkin kestää vain kävelymatkan ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meinaa päästä palstasta irti, mutta tämä oli niin triggeröivä, että pistän puhelimen pois nyt! En tajua tämmöisiä valittajanaisia. Suomessa miehet ei ikinä lähesty luonnollisesti ulkona tai kahvilassa niin mistä helvetistä tämä vihaisuus
Tervemenoa, emme jää kaipaamaan. Jotkut meistä on jatkuvan saalistuksen kohteena, vakuutan että et toivo sitä itsellesi. Myös suomalaisten miesten toimesta.
Oisi ollut ok. Mutta miksi pokaisit naisen, jonka kanssa joutuisit etäsuhteeseen?
Tilannetajua ilmentäisi siinä yhdessä kulkemisen aikana saada keskustelu viritettyä jostain yhteisestä kiinnostuksen kohteesta. Jos sellainen löytyisi, voisi kysyä missä ko. asiaa voi siinä kaupungissa harrastaa. Sitten vaan pyörimään sinne. Toisella kohtaamisella lisää tutustumista. Sitten voi jo pyytää treffeille.
Ei kohtelias pyyntö ole ekalla kerrallakaan mitään ahdistelua, mutta on epätodennäköistä että saa myöntävän vastauksen juuri sen ajatuksen takia, että olisi kadulta iskettävissä. Eikä tiedä toisesta mitään.
En ymmärrä ylipäätään ajatusta, että kysytään treffeille jotain henkilöä, jota ei tunneta millään tasolla. Minusta se lähtökohtaisesti on epäkohteliasta. Hei lihapala, en tunne sua mutta tekisi mieleni nussia kun se nyt on ainoa, mitä ihan rehellisesti noin lyhyen "tutustumisen" perusteella taustalla voi olla. Jos joku neuvoo sulle tietä ystävällisesti, niin tuskin koet sillä hetkellä suurta sielujen yhteenkuuluvuutta tämän henkilön kanssa ja mielenkiintoa tämän ajatuksia ja arvoja kohtaan.
Tosi kohteliasta ja kivaa rulla ajatelluksi jonkun randomin mielestä panona. Not.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ylipäätään ajatusta, että kysytään treffeille jotain henkilöä, jota ei tunneta millään tasolla. Minusta se lähtökohtaisesti on epäkohteliasta. Hei lihapala, en tunne sua mutta tekisi mieleni nussia kun se nyt on ainoa, mitä ihan rehellisesti noin lyhyen "tutustumisen" perusteella taustalla voi olla. Jos joku neuvoo sulle tietä ystävällisesti, niin tuskin koet sillä hetkellä suurta sielujen yhteenkuuluvuutta tämän henkilön kanssa ja mielenkiintoa tämän ajatuksia ja arvoja kohtaan.
Tosi kohteliasta ja kivaa rulla ajatelluksi jonkun randomin mielestä panona. Not.
TÄMÄ!!!!!!! Hyvin sanoitit.
Voivittumitä paskaaa... miehet ei ikinä lähesty ja täällä valitetaan. Ehkä kannattaa pukea lähtiessä jotain päälle jos tulee "saalistetuksi" jatkuvasti....
Vierailija kirjoitti:
Naisena olisin ajatellut iskuyrityksestä, että voi ***** kun missään ei saa enää olla rauhassa! Ja seuraavan kerran kun joku mies kysyy neuvoa, olisin kuin en kuulisikaan. Kadulta haetaan maksullista seuraa, ei treffejä.
Mistä niitä treffejä sitten haetaan? Ymmärtääkseni vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Voivittumitä paskaaa... miehet ei ikinä lähesty ja täällä valitetaan. Ehkä kannattaa pukea lähtiessä jotain päälle jos tulee "saalistetuksi" jatkuvasti....
Ihanasti slut sheimaat toisia naisia. Se ei ole todellakaan aina pukeutumisesta kiinni. Ihan varmasti nuoria kauniita hoikkia naisia ahdistellaan ihan koko ajan. Muistan sen hyvin omasta nuoruudestani enkä ihmettele yhtään, että se tuntuu pahalta. En nyt keski-ikäisenä kyllä itsekään halua mitään iskuyrityksiä keskellä katua, vaikkei minua nykyään enää juuri ahdistellakaan. Aika halventavaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen ja missä sellaista valittaa? Miehethän ne jatkuvasti itkee, ettei saa naisia. Treffipyynnöille on sopivia paikkoja ja aikoja. Katutila, sali, naisen työpaikka on esimerkkejä epäsopivista. Baari saattaa olla sopiva, Tinder on sopiva, jos tunnet naisen ja osaat lukea sosiaalista tilannetta niin kuin normaalit ihmiset osaa, löydät kyllä sopivan paikan kysyä.
Tindernaiset ovat panoseuraa, ei seurustelumatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen edellinen kommentoija ja olen nainen, mutta nähtävästi sinun kanssasi eri mieltä hyvistä käytöstavoista. Kohteliaasti kysyminen ei minun mielestäni ole huonotapaista ja naisella on valta ja vapaus halutessaan kieltäytyä kohteli
Ei taatusti tule koko ajan. Itse tulkitset normaalin kohteliaisuuden ainakin treffipyyntötavoitteena.