Pissanvärinen lätsä päässä kiidetään "Ullikselle" tärkeilemään
Aina olen kokenut olevani tämän porukan ulkopuolella. Kusenkeltainen lätsä päässä, tärkeää herraa ja rouvaa esittäen. Minuun et silti tee mitään vaikutusta. Vappu "Ulliksella" on pienen akateemisen piirin homeelta tuoksahtavaa pikkuporvarimaista koketeeraamista. En halua tätä halpaa näytelmää läsnäolollani kunnioittaa.
Kommentit (35)
Miksei voi ostaa uutta lakkia vaikka 5 vuoden välein? Yrittävätkö larpata köyhää?
No, on sulla kyllä alemmuuskompleksi! Jos saat tuon kaiken katkeruuden muutettua motivaatioksi, niin vielä voit iltalukiosta kirjoittaa ylioppilaaksi itsekin!
Tämä sama oli jo aamulla täällä. Näin ennen töitä ja nyt tullessani sieltä oli uudelleen sama virsi. Ei ilmeisesti tullut toivottua reaktiota aamusella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama oli jo aamulla täällä. Näin ennen töitä ja nyt tullessani sieltä oli uudelleen sama virsi. Ei ilmeisesti tullut toivottua reaktiota aamusella.
Ollut eri.
AP
On se kumma kun suomalainen ei saisi pitää hauskaa edes kerran vuodessa. Ap:n kannattaa varmaan jäädä kotiin yksin mököttämöän. Köydellä ongelmasi ratkeaa lopullisesti.
Pidän lätsää että mahdollisimman montaa vituttaisi. Mukava kuulla että toimii.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet pissannut siihen? 🤣
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet pissannut siihen? 🤣
AP
Shampanjaa. Katso googlesta mitä se on.
Harmittaahan se tietty kun et päässyt ylioppilaaksi
Kusipäiden kuten sinun läsnäolo ei kunnioita mitään tai ketään. On pikemminkin säälittävää.
Mun isälläni oli kellastunut ylioppilaslakki, hän oli syntynyt 1920-luvulla.
Oma lakkini ei ole keltainen ja mulla on ikää 71 vuotta. Lakkiini ei ole oksennettu, se on paljon tavallisempaa kuin että joku pissaisi omaan lakkiinsa.
Surullista, että koet alemmuutta ja luokkahäpeää, kun et ole opiskellut ylioppilaaksi.
Kai se nyt on pissan värinen kun sitä pidetään päässä mihin on noussut pissa.
En tajua miksi ne ei osta uutta lakkia!
Mä en tiedä minkä värinen mun lakki on. En ole ottanut sitä laatikosta esiin sitten vuoden 1990. Kai se jossain vintillä on tai sitten heitetty roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti aika paljon ikää jo? Itse olen viisikymppinen ja lakkini on ihan vitivalkoinen. Omilla vanhemmillani on keltaiset lätsät.
Mutta siltikin, vielä ehdit rakentaa mieleisiäsi vappuperinteitä. Ei kai sinun tarvitse tehdä niinkuin jotkut toiset.
Minulla ikää 57 ja myös lakki vitivalkoinen. Säilytän sitä ostorasiassaan ja vielä alkuperäisessä suojamuovipussissakin. Kaikkein tärkeintä lakissa ovat kullanväriset, tyttönimeni nimikirjaimet lakin sisäpuolella. Tulee jotenkin niin lämmin nostalginen olo joka kerta, kun lakin painan päähän ja juuri niiden nimikirjainten takia.
Että on pirullisen hyvin kuvattu tätä vappuhäröilyä. Viiltävän terävästi!
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ne ei osta uutta lakkia!
Ainakin minulla sille on sama tunnearvo kuin vihkisormuksellanikin. Eli liittyy siihen hetkeen, kun lakki/sormus on saatu, mikään muu vastaava ei yksinkertaisesti olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi ostaa uutta lakkia vaikka 5 vuoden välein? Yrittävätkö larpata köyhää?
Sitä ei kuulu pestä ikinä. Vuosikymmenien hiet siinä.
Sulla on ilmeisesti aika paljon ikää jo? Itse olen viisikymppinen ja lakkini on ihan vitivalkoinen. Omilla vanhemmillani on keltaiset lätsät.
Mutta siltikin, vielä ehdit rakentaa mieleisiäsi vappuperinteitä. Ei kai sinun tarvitse tehdä niinkuin jotkut toiset.