Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämistä, jos kaveeraa ihastuksensa kanssa?

Vierailija
13.09.2024 |

Tapaa siis ihastustaan yleensä yhdessä muiden kavereiden kanssa ja joskus myös kahden kesken. Ei kuitenkaan tee mitään, mitä ei tekisi muiden kavereidensa kanssa. Eikä ole tunnustanut ihastukselleen tunteitaan.

Mitä mieltä olette?

Onko pettämistä?

Vaihtoehdot

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leiki tulella.

Vierailija
22/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on sitä jos kokee ettei voi kertoa asiasta kumppanilleen. Oli se sitten henkistä tai fyysistä pettämistä. Se on luottamuksen pettämistä pohjimmiltaan se touhu. Jotkut sanoo ettei ihastumiselle voi mitään ja että kaikki ihastuu suhteen ulkopuolisiin, no ei todellakaan ole totta. Jos ihastuu muuhun niin on omasta suhteesta sitten rakkaus ja intohimo kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on sitä jos kokee ettei voi kertoa asiasta kumppanilleen. Oli se sitten henkistä tai fyysistä pettämistä. Se on luottamuksen pettämistä pohjimmiltaan se touhu. Jotkut sanoo ettei ihastumiselle voi mitään ja että kaikki ihastuu suhteen ulkopuolisiin, no ei todellakaan ole totta. Jos ihastuu muuhun niin on omasta suhteesta sitten rakkaus ja intohimo kuollut.

Olet väärässä. Ei kaikista tunteistaan tarvitse kertoa kumppanilleen. Esimerkiksi ihastuksesta kertominen saattaisi loukata kumppania tarpeettomasti, jos kuitenkin rakastaa kumppaniaan ja haluaa jatkaa suhdetta.

Vierailija
24/62 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on sitä jos kokee ettei voi kertoa asiasta kumppanilleen. 

Olen eri mieltä. Mä viestittelin joskus kuulumisia miespuolisen kaverin kanssa, siis ihan sellaista että miten teidän Mikolla on nyt koulu mennyt ja että vanhalla äidillä todettiin nyt alzheimer, mutta en voinut kertoa asiasta miehelleni. Ei olisi tällaista kaverisuhdetta hyväksynyt missään nimessä. En silti pettänyt.

Vierailija
25/62 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pettämistä, mutta muuten typerää toimintaa. Jos ei ole aikeissa vaihtaa nykyistä kumppania uuteen ihastukseen, pitäisi nimenomaan antaa ihastuksen mennä ohi, vältellä ihastusta ja hoitaa nykyistä suhdetta. Kahdenkeskeinen aika ihastuksen kanssa on tulella leikkimistä,vielä ei ole kyseessä pettäminen mutta voi johtaa pettämiseen. 

Ehkä on tulella leikkimistä, mutta joskus ihastus voi johtaa myös hyvään ystävyyssuhteeseen. Pitää vaan osata vetää rajat ja noudattaa niitä. Parhaimmillaan siitä saa uutta energiaa olemassaolevaan suhteeseen. Välttelemällä välttelet myös omien tunteidesi käsittelemistä ja siitä ei taatusti seuraa mitään hyvää.

Vierailija
28/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pettämistä, mutta muuten typerää toimintaa. Jos ei ole aikeissa vaihtaa nykyistä kumppania uuteen ihastukseen, pitäisi nimenomaan antaa ihastuksen mennä ohi, vältellä ihastusta ja hoitaa nykyistä suhdetta. Kahdenkeskeinen aika ihastuksen kanssa on tulella leikkimistä,vielä ei ole kyseessä pettäminen mutta voi johtaa pettämiseen. 

Ehkä on tulella leikkimistä, mutta joskus ihastus voi johtaa myös hyvään ystävyyssuhteeseen. Pitää vaan osata vetää rajat ja noudattaa niitä. Parhaimmillaan siitä saa uutta energiaa olemassaolevaan suhteeseen. Välttelemällä välttelet myös omien tunteidesi käsittelemistä ja siitä ei taatusti seuraa mitään hyvää.

Vaaratilanteessa ei välttämättä tapahdu onnettomuutta, jos osaa toimia oikein. Varmin tapa pystä turvassa on kuitenkin vältellä vaaratilanteita. Jos tarkoituksella hakeutuu sellaiseen tilanteeseen, että jotain voi käydä, siinä väistämättä nostaa todennäköisyyttä että jotain käy.

Vierailija
29/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se! Ei tarvitse kaveerata, jos puoliso riittää. Minä en olisi parisuhteessa miehen kanssa, joka ei olisi riittävä kumppanina. 

Vierailija
30/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se! Ei tarvitse kaveerata, jos puoliso riittää. Minä en olisi parisuhteessa miehen kanssa, joka ei olisi riittävä kumppanina. 

Eikö sinulla siis ole ystäviä tai kavereita?

Vierailija
31/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaratilanteessa ei välttämättä tapahdu onnettomuutta, jos osaa toimia oikein. Varmin tapa pystä turvassa on kuitenkin vältellä vaaratilante

Melko tylsä elämä, jos kaikki vaaratilanteet kiertäisi mahdollisimman kaukaa.

Vierailija
32/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella on turha haaveilla pitkästä parisuhteesta. Ihastuminen on täysin eri asia kuin rakastuminen ja sitoutuminen. Parhaimmillaan ihastuminen tuo uusia näkökulmia siihen nykyiseen suhteeseen. Luottamus on eri asia kuin tilivelvollisuus.

Vierailija
33/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt ihan järkevältä kuulosta sen olemassa olevan kumppanin kannalta, miksi roikkuu suhteessa jos ei kelpaa?

Ei ole optimitilanne, olen siitä samaa mieltä. Mieluummin en olisi ihastunut, mutta en mahda mitään sille että ihastuin.

En haluaisi luopua yhteydenpidosta tähän porukkaan (ja ihastukseeni sen osana) vain tämän ihastumiseni takia. Uusia ystävyyssuhteita on niin hankala luoda.

En myöskään halua luopua puolisostani, parisuhteestani tai perheestäni. Välitän puolisostani ja hän kelpaa oikein hyvin.

Koen huonoa omatuntoa siitä, etten ole täysin läsnä kotona tämän ihastuksen takia. Ajatus harhailee ihastukseni luo. Toisaalta odotan aina innoissani sitä, että tapaan ihastukseni ja olo on euforinen ennen ja jälkeen tapaamisten. Tapaamisten aikana olen jotenkin todella rauhallinen, vähän niinkuin jonkinlaisessa zen-tilassa.

Tämän takia tyttiksiä / vaimoja ei oteta harrastusporukkaan mukaan. Opin tämän itse 15 vuotta sitten kantapään kautta. Tuli pikkuvaimolle äkkilähtö kun ihastui liian tulisesti ystävääni. Nykyään on vakaampi nainen vierellä, ja varmuuden vuoksi sitä ei ainakaan minun herraseuraani lasketa.

Vierailija
34/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei ole pettämistä ei tarkoita että se olisi kunnioittavaa omaa kumppania kohtaan 

Vierailija
35/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin että on pettämistä sen takia, että miellän sen kahdestaan hengailun sellaiseksi nautiskeluksi, että oikein lypsää sitä ihastusta ja samalla ruokkii sitä, sen sijaan että ihastuksen huomattuaan ottaisi etäisyyttä ja keskittyisi miettimään onko omassa suhteessa jotain joka kaipaisi huomiota. Ihastumiselle ei voi mitään, mutta sen voi halutessaan tukahduttaa, tai sitten sitä voi itsekkäästi lietsoa.

Vierailija
36/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin että on pettämistä sen takia, että miellän sen kahdestaan hengailun sellaiseksi nautiskeluksi, että oikein lypsää sitä ihastusta ja samalla ruokkii sitä, sen sijaan että ihastuksen huomattuaan ottaisi etäisyyttä ja keskittyisi miettimään onko omassa suhteessa jotain joka kaipaisi huomiota. Ihastumiselle ei voi mitään, mutta sen voi halutessaan tukahduttaa, tai sitten sitä voi itsekkäästi lietsoa.

Ei ihastusta tarvitse mihinkään erityisesti tukahduttaa, mutta kannattaa miettiä etukäteen rajat joita ei halua ylittää ja tarvittaessa tehdä ne selväksi myös ihastuksen kohteelle. Jokaisen ainakin pitäisi tietää oman parisuhteensa rajat pettämiselle ja puolisolle kannattaa olla rehellinen.

Vierailija
37/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, mutta leikit tulella 

Vierailija
38/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihastus on paljon sellaista mitä toivoisin puolisoni olevan, mutta ihastukseen tutustuminen on auttanut näkemään puolison hyviä puolia. Olen myöskin ihan taivaassa aina kun olen ihastustani nähnyt, ja se hyvä fiilis vaikuttaa myös parisuhteeseeni. Ruokkikaa niitä ihastuksia, ei se pettämistä ole jos nauttii jonkun seurasta.

Vierailija
39/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kesken tapailu tekee siitä pettämistä, jos sille ei ole mitään virallista syytä. 

Vierailija
40/62 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ihastus on paljon sellaista mitä toivoisin puolisoni olevan, mutta ihastukseen tutustuminen on auttanut näkemään puolison hyviä puolia. Olen myöskin ihan taivaassa aina kun olen ihastustani nähnyt, ja se hyvä fiilis vaikuttaa myös parisuhteeseeni. Ruokkikaa niitä ihastuksia, ei se pettämistä ole jos nauttii jonkun seurasta.

No minä tein noin ja sitten päädyin jättämään mieheni ihastuksen vuoksi. Virhehän se oli, minkä tajusin nopeasti, ja onneksi mies halusi minut takaisin vielä, mutta opin tuosta sen, että ei kannata leikkiä tulella. Yksi suhde kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän